Mainos

Formula 1 – kausi 2012

  • 325 709
  • 1 750

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tuleva tripla-mestari ajaa näytös tyyliin toivottavasti maaliin, jolloin saan veikkauksenkin oikein ja rahnat tilille. Toivotaan taemmas vähän säpinää, että saisi vähän mielenkiintoa kuitenkin radalle.

Vaikka Heikille piste hirveän kolarisuman jälkeen ;)

Samaa mieltä. Alonso on myös tuplamestari..toistaiseksi;)
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maikkarin lähetyksessä vahvistettiin, että Ferrari on rikkonut massan auton vaihdelaatikon sinetin ja saanut siten viiden lähtöruudun rangaistuksen. Ymmärrettävä veto, vaikken henk.koht. tuollaisesta pidäkään. Panokset ovat suurimmat mahdolliset -> kaikki keinot käyttöön.

Mitähän ne tuolla Red Bullin pilttuussa tuulettivat?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samaa mieltä. Alonso on myös tuplamestari..toistaiseksi;)

Tuskin löytävät enää tässä vaiheessa mitään syytä ottaa pois noita monta vuotta sitten voitettuja mestaruuksia.


EDIT: Skyn lähetyksessä tuli juuri aika hyvää incar-vertailua starttiharjoituksista joita kuljettajat tekivät lauantain ja sunnuntain vapaissa harjoituksissa. Kun Hamilton ja Massa yrittivät lähteä likaiselta puolelta niin pyörät sutivat todella paljon ja Hamiltonin renkaissa oli niin paljon paskaa että ensimmäinen mutkakin tuli rajussa sladissa läpi, kun taas Alonso lähti puhtaalta puolelta kuin tykin suusta. Eli tuo lähtöpaikka vaikuttaa kyllä todennäköisesti paljon, ja ei voi muuta kuin toivoa että Kimi ei kärsisi tuosta kovin pahasti. Uhkana on ainakin se että Schumacher ampaisee puhtaalta puolelta heti ohitse ja jää siihen tulpaksi eteen. Ei olisi ensimmäinen kerta kun Kimi tuijottaa Mersun peräpeiliä suurimman osan kilpailusta...
 
Viimeksi muokattu:

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Red Bull omaa lyömäaseen tähän Ferrarin vetoon. Ei muuta kuin sinetti rikki Webberin autosta, ja näin olisi Alonso taas likaisella puolella.

Eihän tuossa olisi Red Bullin kannalta paljon järkeä, koska Alonso nousisi taas pykälän, vaikka siis likaisemmalla puolelle joutuisikin.

Ottamalla rangaistuksen Webber siis joutuisi Alonson taakse ja vieläpä sille likaisemmalla puolelle. Suurempi hyöty siitä on, että nyt Red Bull pystyy edestä (puhtaalta puolelta) lähtevän Webberin avulla kontroilloimaan Alonson kisaa, vaikka Alonso jonkun sijan onnistuisi lähdössä nousemaankin.

Veikkaanpa muutenkin likaisen puolen tiputtavan vain yhden pykälän, nimittäin kaksi pykälää takana oleva on samalla tavalla sillä likaisemmalla puolella. Kolme pykälää taempana oleva on puhtaammalla puolella, mutta lähtöruudukossa jo todella paljon kauempana (metreissä). Sutiminen saa siis olla aikamoista ennen kuin sieltä tulee useampi auto ohi.

Kimin kisan kannalta kyllä ratkaisevaa, että pystyisi pitämään Schumin takanaan. Ohittaminen lienee taas Lotuksella vaikeaa, joten Schummia ei saisi päästä ohi, jos palille meinaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Paitsi jos kyseessä on MTV3:n selostus...
Minun mielestäni MTV3:n selostus on parantanut otettaan huomattavasti. Nykyään kun tuo Mustakari ei ole enää kisojen tai aika-ajojen aikaan siellä selostamossa mukana, vaan ainoastaan vapaiden harjoitusten ja pre-racen aikana. Kaikki kunnia Ekin pitkälle uralle F1-kommentaattorina, mutta karu totuus on se ettei mies tahdo enää oikein pysyä mukana kilpailun tapahtumissa, etenkin jos on vähän tapahtumarikkaampi kisa menossa.

Oskari Saari ja Mika Salo ovat erittäin hyvä ja toimiva kaksikko tuolla selostamossa. Miehillä on hyvä keskinäinen kemia, ja etenkin Salon tieto ja kontaktit F1-maailmaan ovat suomalaisessa mittakaavassa ihan huippuluokkaa. Tietysti välillä siellä on mukana sellaista mikasalomaista ylimielisyyttä, mutta sekin on kyllä karissut lähes olemattomiin.

Tietysti jos Saaren paikalle saisi vähän asiantuntevamman selostajan, niin aina parempi, mutta kyllä Salo pysyy kartalla tapahtumista ja näinollen myöskään Saarella se homma ei mene sekoiluksi.

Noh, itse kisastakin vielä pari sanaa. Toivon, että Vettel hoitaa homman kotiin tänään. Ideaalitilanteessa homma menisi siten, että Räikkönen voittaa ja Vettel ottaa ne tarvittavat 15 pistettä enemmän kuin Alonso. Kaikki kunnia Alonsolle, onhan se pätevä rattimies mutta itselläni on kyllä siellä negatiivisella puolella sen suhteen, että kenelle toivoo menestystä. Alonso ei näillä turhilla kitinöillään herätä samanlaista kunnioitusta kuin esim. Michael Schumacher, joka oli täysin mulkku jätkä mutta häntä sentään rakasti vihata. Alonso vaan lähinnä vituttaa.

Hienoa muuten, että USA ollaan saatu takaisin F1-kartalle.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Eiköhän Kovalaisen F1-ura ole tuossa kun nytkin tuli turpiin tallikaverilta, koko kauden osalta tosin voitot taitavat joka tapauksessa päätyä Kovalaiselle mutta money talks.
Ellei nyt sitten joku Toyota yms. päätä taas lähteä mukaan ja Kovalainen mene vetämään mikasaloja niin ihme on jos hän enää ajaa, luulisi että vähintään vastaavantasoisia kavereita olisi pikkuformulat täynnä ja ikää on sen verran että kehitystä ei enää tapahdu.

Sääli sinänsä mutta ei voi sanoa etteikö olisi saanut mahdollisuuksia, nyt pitää vain nauttia Räkästä niin pitkään kuin sitä riittää ja sitten toivoa Bottasin tai jonkun muun nousua.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
1. Räikkönen
2. Vettel
3. Alonso
4. Webber


---

Siinä teille kisan neljän kärki. Toivottavasti Grosjean olisi oppinut jo ajamaan vähän rauhallisemmin. Maailman Nopein Heikki kurvailee sillä paskallaan varmaan sitten kisan viidenneksi, jos hauskalla päällä ollaan.

Meni 50 prosenttia oikein, kova kaveri. Tää on sitä sadetta pojat, yrittäkää vaan. Tekoja, tekoja. ;)


---

Austinin GP:n suurin onnistuja oli aivan ylivoimaisesti Lewis Hamilton, jonka ajaminen oli tänään täydellistä... loistava lähtö, vaikka lähti likaiselta puolelta kakkosruudusta. Jäätävää tykitystä ja Vettelkin joutui tunnustamaan, että Lewis on tänään paras kuski.

Räkän kisa oli ihan räkä. Surkea startti. Ei se Massa turhia höpöttelyt, että likainen puoli on ihan perseestä revitty. Mutta hyvinhän Kimi lopulta ajoi, harmi, että varikon väki kusi Kimin kisan varikolla. Kolme sekuntia on paljon formuloissa ja Kimi saattoi maksaa siitä jopa palkintopallisijan... en tiedä.

Jenson Button oli kisan toinen onnistuja, joka ajoi taas tuttuun tyyliinsä renkaita säästellen. Button on varma ja tylsä kaveri radalla.

Kisasta löytyi ainakin yksi selvä epäonnistuja jälleen kerran, omilla virheillään Grosjean teki taas kaikenlaista... tällä kertaa ei onneksi tuhonnut kenenkään kisaa.

Mistä Alonso muuten repäisi sen kilpailun nopeimman ajan? Vähän liian myöhään, ihmeellisesti kyllä tuo Ferrari toiminut tällä kaudella. Ei tuo Ferrari kovin hyvältä ajettavalta vaikuta, pari kertaa kävi Alonsokin radan ulkopuolella.

Ai niin, kai se Kovalainenkin ajoi tänään? Kiltisti kahden kympin jopa paremmalle puolelle? Tai tuskin sittenkään... no, se ei minua kyllä edes kiinnosta.

Niin ja MTV3-katsomo on aivan ylivertainen paketti katsoa netistä. In Car -kamera kiva juttu, kun voi katsoa ohjaamosta, miten kuski kääntää rattia ja miten auto toimii. Hakkaa satanolla jotkut adthe:n paska striimit. 100-0.

Kuva on erinomainen, Salo kyselee mielenkiintoisia kysymyksiä varikkohenkilökunnalta ja julkimoilta, Saari on hyvä selostaja ja Pulkkinen leipooo pullia Lotuksen varikkopilttuussa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno kisa Austinissa, paljon hyvää kilvanajoa.

Mikäli Hämis voittaa myös päätöskisan, pitää Kimin olla viiden joukossa säilyttääksen kolmossijansa. Jos taas Hamilton on toinen, riittää Kimille kahdeksas sija. Vaikka Kimi keskeyttäisi, pitää Lewiksen olla kahden joukossa, kun eroa on se 16 pistettä. Webber jäi eilisen myötä varmuudella taakse.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Hieno kisa ja kohtalaisesti tapahtumiakin. Hamilton ja Vettel ajoivat oman kisansa johon Alonso ei pystynyt vastaamaan kuin ihan loppuvaiheessa. Viimeiseen kisaan on vähän lupailtu sadetta joten mielenkiintoa on luvassa ämpärikaupalla.

Vettel itki radioon tultuaan ohitetuksi mutta tämä ei saanut mitään suurempaa huomiota täällä mutta auta armias jos Alonso olisi tehnyt saman niin täällä olisi parinkin kaverin huutoon sekoittunut vaahtoa ja itkua kun Alonso olisi saanut kuulla kunniansa.

Parhaassa tapauksessa:
Brasiliassa moottoriurheilun jumalat tulevat omiensa avuksi ja Alonso ajaa paalulta voittoon Massan ollessa kakkonen ja mestaruus tulee kotiin jonne se kuuluukin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vettel itki radioon tultuaan ohitetuksi mutta tämä ei saanut mitään suurempaa huomiota täällä mutta auta armias jos Alonso olisi tehnyt saman niin täällä olisi parinkin kaverin huutoon sekoittunut vaahtoa ja itkua kun Alonso olisi saanut kuulla kunniansa.

Sebastian Vettel selvensi USA:n GP:n jälkeen, että televisiolähetyksessä häneltä kuultu kiukunpurkaus oli suunnattu kierroksella ohitettavalle HRT-kuljettajalle Narain Karthikeyanille, ei Lewis Hamiltonille.

- Uskomatonta. Typerä ohitus, Vettel purnasi tiimiradiossa.

Vettelin radioviesti kuultiin pian sen jälkeen, kun Hamilton ohitti hänet 42. kierroksella avattavan takasiiven tarjoaman huippunopeusedun avittamana.

- Siinä on väärinymmärrys. En tietenkään valittanut Lewisista, Vettel korjasi tv-lähetyksen perusteella syntynyttä käsitystä.

- Se oli kohdistettu kierroksella ohitettavalle, joka antoi Lewisille mukavan kutsukirjeen, Vettel jatkoi.

Vettel katsoi Karthikeyanin hidastelun vaikuttaneen ratkaisevasti siihen, että Hamilton sai ohitustilaisuuden.


Vettel selvitti purnaustaan - "Vrrys" - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vettel katsoi Karthikeyanin hidastelun vaikuttaneen ratkaisevasti siihen, että Hamilton sai ohitustilaisuuden.

Poimin viestistäsi olennaisen. Vettel kyynelehti koska menetti sijan.
En normaalisti mainitsisi edes asiasta mutta pakko mainita vähän Vettelin itkuista koska ihan sama mitä Alonso tai Ferrari tekee niin siitä raivotaan kovaan ääneen.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Poimin viestistäsi olennaisen. Vettel kyynelehti koska menetti sijan.
En normaalisti mainitsisi edes asiasta mutta pakko mainita vähän Vettelin itkuista koska ihan sama mitä Alonso tai Ferrari tekee niin siitä raivotaan kovaan ääneen.

Eihän nuo Vettelin itkut ole edes mitään verrattuna oviedon ihmiskyr*ään ja tämän takia niitä on paha vertailla ja saada samaa kohua aikaan. Vain Italiaa kannattava tai italialainen voi olla samalla aaltopituudella historian yhden oksettavimman kuskin kanssa..
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ajetaanko Austinissa myös ensi vuonna, ja mikä on sen New Yorkin/Jerseyn kisan tilanne?

edit: no perkele, osaanpa itsekin: eli ajetaan myös ensi vuonna, tuo NY:n kisa on siirtynyt ainakin vuodelle 2014, ja silloinkaan se ei kai syrjäyttäisi Austinia, vaan Pohjois-Amerikassa olisi kolme kisaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Eihän nuo Vettelin itkut ole edes mitään verrattuna oviedon ihmiskyr*ään ja tämän takia niitä on paha vertailla ja saada samaa kohua aikaan. Vain Italiaa kannattava tai italialainen voi olla samalla aaltopituudella historian yhden oksettavimman kuskin kanssa..

Itkijä on itkijä, turha siihen on mitään katkeruuksia mukaan vetää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Itkijä on itkijä, turha siihen on mitään katkeruuksia mukaan vetää.

Kyllä, muistissa on kuinka Alonso torppasi autonsa Räikkösen etusiipeen Japanissa ja itki.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Räkän kisa oli ihan räkä. Surkea startti. Ei se Massa turhia höpöttelyt, että likainen puoli on ihan perseestä revitty. Mutta hyvinhän Kimi lopulta ajoi, harmi, että varikon väki kusi Kimin kisan varikolla. Kolme sekuntia on paljon formuloissa ja Kimi saattoi maksaa siitä jopa palkintopallisijan... en tiedä.

On se jotenkin uskomatonta kuinka paljon lämpö vaikuttaa Lotuksen renkaiden toimivuuteen.
Teksasin aurinko hylkäsi Räikkösen - F1 - Turun Sanomat

Ei edes 5 sekuntia nopeampi varikolla käynti olisi auttanut tuossa tilanteessa. Jenson olisi ajanut kiinni joka tapauksessa, niin kuin Massakin. Sitä ihmettelen miten Grosjean ajoi kiinni Kimin tuohon samaan aikaan.

Viimeiset kierrokset olivatkin sitten jotain toista maata. Vettel ajoi kisan nopeimman kierroksen vikalla kierroksella ja Kimi jäi siitä ajasta omalla vikallaan vain 0.1s. Joten vauhtia autosta löytyi kun olosuhteet löytyi.

FASTEST LAPS
Pos No Driver Team Lap Time Of Day Avg Speed Time
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 56 14:39:25 199.772 1:39.347
2 6 Felipe Massa Ferrari 56 14:40:10 199.661 1:39.402
3 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 56 14:40:28 199.517 1:39.474
4 5 Fernando Alonso Ferrari 56 14:40:03 199.121 1:39.672
5 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 55 14:37:43 199.047 1:39.709
6 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 54 14:36:57 198.170 1:40.150
_
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vettel itki radioon tultuaan ohitetuksi mutta tämä ei saanut mitään suurempaa huomiota täällä mutta auta armias jos Alonso olisi tehnyt saman niin täällä olisi parinkin kaverin huutoon sekoittunut vaahtoa ja itkua kun Alonso olisi saanut kuulla kunniansa.

Eikös se Oviedon nyyhkyttävä kulmakarva myös kunnostautunut samassa asiassa? Ainakin mielikuva on että molemmat niin Vettel kuin nyyh-lonso antoivat osansa tiimiradioon, ei kun se taisi olla niin että nyyh-lonso itki jo aika-ajossa kun joku oli nopealla kierroksella noin 200m edellä eikä hiljentänyt ja päästänyt Oviedon kulmakarvaa ohitseen. Ja Ferrari tosiaan teki jälleen fair-pelin hengessä temppunsa Massan kanssa jotta "viallinen" vaihdelaatikko saatiin vaihdetuksi ja kulmakarva nostetuksi radan paremmalle puolelle sekä sijan ylöspäin. Austinissa sillä lähtöpuolella näkyi olevan iso merkitys ja taisi kaikki likaiselta puolelta lähtijät menettää sijoja. Ferrarilla ei ollut mitään mahdollisuuksia kisavauhdissa Red Bullin ja McLarenin vauhtiin, Alonson onneksi Button joutui lähtemään kaasupoljin vian takia melko takaa ja Webberin Red Bull sanoi työehtosopimuksensa irti kesken kisan. Sen lisäksi Kimin tunkkimies oli ilmeisesti Ferrarin leivissä kun nopean renkaan vaihdon jälkeen takana ollut tunkkimies ei laskenut Kimin autoa moneen sekunttiin alas ja näin uusien kumien lämpöjen kanssa ongelmissa ollut Alonso kerkesi sopivasti tulla Kimin eteen.

- Siinä on väärinymmärrys. En tietenkään valittanut Lewisista, Vettel korjasi tv-lähetyksen perusteella syntynyttä käsitystä.

- Se oli kohdistettu kierroksella ohitettavalle, joka antoi Lewisille mukavan kutsukirjeen, Vettel jatkoi.

Vettel katsoi Karthikeyanin hidastelun vaikuttaneen ratkaisevasti siihen, että Hamilton sai ohitustilaisuuden.

Tämä pitää ihan paikkansa, kierroksella ohitetta oli se syy miksi Hamilton pääsi ihan Vettelin kantaan juuri sopivasti DRS alueella ja pääsi ohi vaikka Vettel yritti peittää mahdollisimman paljon. Hamiltonilta kuitenkin hieno ohitus ja Vetteliltä turhaa itkua.


Parhaassa tapauksessa:
Brasiliassa moottoriurheilun jumalat tulevat omiensa avuksi ja Alonso ajaa paalulta voittoon Massan ollessa kakkonen ja mestaruus tulee kotiin jonne se kuuluukin.

No Ferrari on vauhdillisesti niin paljon jäljessä Red Bullia ja McLarenia että sen puolesta tuo skenaario ei koskaan toteudu. Jos Brasiliassa sataa kaatamalla tai kuuroittain niin lotossa Alonsa saattaisi pystyä tuon eron vielä kirimään kiinni. Näin tuskin kuitenkaan tapahtuu ja Vettel ottaa ansaitusti mestaruuden Reilundon nenän edestä. Parhaassa tapauksessa Massa on kilpailussa nopeampi kuin Alonso ja kun Ferrari määrää Massan päästämään Alonson ohi tämä vetää jarrutuksen pitkäksi ja kilkkaa molemmat ulos kisasta, tähän kasaaan toivottavasti päätyy myös mulkku Schumacher niin voivat sitten vetää siinä kasassa toisilleen ylävitosia.
 
Viimeksi muokattu:

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eilinen kisa kertoi aika paljon asetelmista tällä hetkellä. Mäkki ja energiajuomatölkki on nopeimmat autot. Ferrari on yhä oma itsensä, joka keinoja kaihtamatta suosii ykköskuskiaan. Ei siinä, näin Ferrari on aina tehnyt ja siksi sitä joko rakastetaan vai vihataan. Itse kuulun ensinmainittujen ryhmään, joskin tuo nykyinen maksukuski on kyllä aika oksettava, nopeudestaan huolimatta. Lotus ei ole pysynyt kärkitallien kehitysvauhdissa, mutta heti niiden takana. Sitten on sarja ynnä muut. Etenkin Mersun kolmas katastrofikausi jaksaa hämmästyttää. Williams on nostanut jatkuvasti tasoaan, jospa Bottas saisi kisakuskin paikan.

Sadekisa Brasiliassa kyllä kruunaisi kauden. Ferrari on ollut sateella todella hyvä, eli Alonson mahdollisuudet mestariksi on säässä tai Red Bullin leviämisessä. Onnekkaampi voittakoon. Erikoistuureja toivon Schumille, ura saakoon arvoisensa päätöksen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

"nyyh-lonso, mulkku Schumacher" Miten aikuinen ihminen voi olla näin katkeran lapsellinen?

Massan vaihdelaatikkopelistä on turha itkeä. Joukkue-urheilussa joukkueen etu menee yksilön edelle ja kun Massalla ei ole mitään voitettavaa kun taas Alonso taistelee mestaruudesta, ainut oikea ratkaisu tehtiin.

Kimin varikkopysähdys olisi saanut olla vaikka vain sekunnin pituinen niin sijoitus ei olisi tuosta ollut yhtään parempi, joten siitä turha itkeä. Alonson onneksi Buttonin alla oli herkästi pettävä mclarenin romu joten onnea ei sen enempää tarvittu.

Tuohon loppulainaukseen vielä että kuten sanoin: Moottoriurheilun jumalien avulla Alonso ykköseksi ja Massa kakkoseksi. Ilman ihmettä tuo ei tapahdu.
 

Creed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
vanhetessani olen yrittänyt "kasvaa ihmisenä" ja päästä ennakkoluuloistani, mutta inhosta Italiaa ja italialaisia ei pääse näköjään ikinä.

Opin jotenkin vihaamaa näitä karvaisia käsillävispaajia kun olin lomamatkalla Roomassa, ja tuntu että joka ikinen yrittää jotenkin kusettaa, huutaa toisten päälle, heittää roskia/ajaa autolla päälle.

Puhumattakaan mitä nää apinat esittää futiskentällä näyttelyineen ja ajanpeluineen(ja vielä tylsää peliä).

Niinpä en oo yhtään yllättynyt tästä vaihdelaatikkoepisodistakaan, todella tyypillistä italiaa. Eivätkä he edes ymmärrä miten joku voi pitää tuota vääränä.
Noh Alonsolta onneks taas mitäänsanomatonta körröttelyä, toivotaan ettei se riitä mihinkään.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Eilisestä kisasta vielä sen verran, että aika hienosti se Kimi ajoi, kun mietitään, että Force Indian kanssa Kimi otti osumaa... siis MTV3-tyyppien mukaan, oliko osuma sitten muka niin minimaalinen, että se ei vaikuttanut auton suorituskykyyn, vai vaikuttiko hieman sittenkin?

Jos Kimi olisi lähtenyt puhtaalta puolelta, niin varmasti olisi helpompi kisa tullut.

Räikkönen ja Vettel ovat formuloiden kaksi parasta kuskia... mitä tulee tasaisuuteen. Alonsokin hienosti kyllä Ferrarilla sinnittellyt, vaikka auto ei ole ollut ihan paras mahdollinen. Uskon kyllä, että kuskinkin kertominen autosta vaikuttaa siihenkin, että miten sen auton suorituskyky saadaan omaan ajotyyliin sopivaksi. Kimi osaa sopeutua vaikka polkuautolla ajamiseen. Jo Ralli-kaudelle lähtö osoitti viimeistään sen, että Räikkönen on ihan ylivoimainen.

Kimi tuli Lotukselle ja heti ajaa näin hyvin. Rankkaan paremmaksi kuin Vettelin. Vettelkin hyvä, mutta Kimin paluu aika huikea. Sitä paitsi Sebulla on Newey suunnittelijaguruna ja Christian Horner on viisain tallipäällikkö Formula Ykkösissä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rankkaan paremmaksi kuin Vettelin. Vettelkin hyvä, mutta Kimin paluu aika huikea. Sitä paitsi Sebulla on Newey suunnittelijaguruna ja Christian Horner on viisain tallipäällikkö Formula Ykkösissä.

Alonso ja Räikkönen ovat ns. kokonaisuudeltaan kaksi maailmanparasta kuljettajaa, edelleen. Ovat olleet sitä vuodesta 2005 lähtien. Sen jälkeen tulee kaksikko Vettel - Hamilton. Kimi ja Alonso ovat tarpeeksi nopeita, älykkäitä, tasaisia ja ohitustilanteissa sarjan kaksi parasta. Ikinä ei kolise, vaan mennään rehdisti mies miestä vastaan. Vettel ja Hamilton ovat nopeudeltaan samaa luokkaa kuin edellä mainitut, mutta jos hommat ei suju suunitelmien mukaan, niin kisa tuppaa menemään molemmilla aika usein kauheaksi säheltämiseksi ja silloin myös kolisee. Button on sitten tämän nelikon perässä. Hyvin samantyylinen kuski mitä Kimi ja Alonso, mutta ei saa runtattua lähellekään niin hyvin autosta kaikkea aina irti, mitä nuo kaksi.

1. Alonso
2. Räikkönen
3. Vettel
4. Hamilton
5. Button

Näin meikäläinen näkisi tilanteen, vaikka vähän hankalaa ja typerää tällainen arvioiminen on.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
vanhetessani olen yrittänyt "kasvaa ihmisenä" ja päästä ennakkoluuloistani, mutta inhosta Italiaa ja italialaisia ei pääse näköjään ikinä.

Opin jotenkin vihaamaa näitä karvaisia käsillävispaajia kun olin lomamatkalla Roomassa, ja tuntu että joka ikinen yrittää jotenkin kusettaa, huutaa toisten päälle, heittää roskia/ajaa autolla päälle.

Olen käynyt Italiassa pariin otteeseen ja en ole kyllä vastaavaan törmännyt. Varmaankin joku naamaraja maassa.

Jalkapallosta voidaan jatkaa toisessa ketjussa.

Jottei menisi koko viesti ohi aiheen: En tarkistanut mutta olivatko brittiselostajat eilen oikeassa kun huomasivat että nämä lajin kolme parasta kuljettajaa eivät ennen eilistä olleet kertaakaan yhtä-aikaa palkintokorokkeella tällä kaudella?
Tämä "lajin kolme parasta kuljettajaa" siis näiden brittiselostajien näkökulma asiaan.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Alonso ja Räikkönen ovat ns. kokonaisuudeltaan kaksi maailmanparasta kuljettajaa, edelleen. Ovat olleet sitä vuodesta 2005 lähtien. Sen jälkeen tulee kaksikko Vettel - Hamilton. Kimi ja Alonso ovat tarpeeksi nopeita, älykkäitä, tasaisia ja ohitustilanteissa sarjan kaksi parasta. Ikinä ei kolise, vaan mennään rehdisti mies miestä vastaan. Vettel ja Hamilton ovat nopeudeltaan samaa luokkaa kuin edellä mainitut, mutta jos hommat ei suju suunitelmien mukaan, niin kisa tuppaa menemään molemmilla aika usein kauheaksi säheltämiseksi ja silloin myös kolisee. Button on sitten tämän nelikon perässä. Hyvin samantyylinen kuski mitä Kimi ja Alonso, mutta ei saa runtattua lähellekään niin hyvin autosta kaikkea aina irti, mitä nuo kaksi.

1. Alonso
2. Räikkönen
3. Vettel
4. Hamilton
5. Button

Näin meikäläinen näkisi tilanteen, vaikka vähän hankalaa ja typerää tällainen arvioiminen on.

Ymmärrän tämänkin kommentin, kun ajatellaan jokaista kokonaisuutta ja otetaan vanhojakin kausia huomioon mukaan. Tällä hetkellä pidän silti Kimiä ja Vetteliä Alonsoa kovempana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrän tämänkin kommentin, kun ajatellaan jokaista kokonaisuutta ja otetaan vanhojakin kausia huomioon mukaan. Tällä hetkellä pidän silti Kimiä ja Vetteliä Alonsoa kovempana.

Itseä taas mietityttää tällähetkellä että onko ferrari niin huono auto kun Massa on antanut olettaa kauden aikana vai onko Alonso ollut vain huikea ja Massa surkea ( pari kisaa massa ajanut ok nyt).

Tämä on nyt vähän makuukysymys miten luokitellaan kenenkin hyvyys kun autot on aivan erilaiset. Kuitenkin Massaa voi pitää huippukuskina ja silti alonso hölkyttänyt miestä mennen tullen. Samoin kimi omaa tallikaveria. Toki vettelikin Webberiä..

Itse pistäisin jos pitäisi juuri tämänhetken tilannetta pistää kuskit järjestykseen:

1.Vettel
2. Alonso
3. Hamilton
4. Räikkönen
5. Massa

Jos taas koko uraa ja ehkä kauttakin ajatellaan menisi se tyyliin:

1. Alonso
2. vettel
3. Räikkönen / Hamilton.

Räikköstä katsomme osittain ehkä liikaa värilasien silminkin niin asiat helposti hämärtyy. Räikkönen on huippukuski, muttei välttämättä aivan paras kuitenkaan. Joskin paha sanoa paljonko Kimi on menettänyt tälläkaudella sen takia kun ei edelliskausilla ajanut, jonkin verran tuntuman hakeminen varmasti kestänyt, 7-kertaisella mestarilla siihen meni pari kautta että jotain sai edes aikaan ja siltikin meinaa olla ongelmissa renkaisen kanssa edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös