Ensinnäkin, eikös se sitten tee Schumista päällikön että täysin hänelle kehitetty auto on niin kaikkien ajettavan ylivoimainen että ainakin parina vuonna myös tallikaveri varmisti sarjan kakkospaikan jo ennen päätöskisoja?
Enemmän se kertoo minusta siitä kuinka toimiva tuo Ferrarin tiimi tuohon aikaan oli. Ja se käsittää Schumacherin lisäksi Todtin, Brawnin, Byrnen jne.
Turha siitä on Ferraria syyttää että ainoana superammattilaisena testasivat päivät läpeensä.
Niin, olenko minä syyttänyt? Sanonpahan vaan että Ferrarin ja Schumacherin armottoman kova työnteko, Schumacherin ympärille rakennettu todella kova tiimi ja valtavat testimäärät tekivät tuosta tallista kokonaisuutena aikanaan niin ylivoimaisen että se sai Schumacherin ajajan kyvyt näyttämään ehkä paremmilta kuin mitä ne todellisuudessa olivatkaan. Ja en minä missään nimessä väitä että Schumacher olisi huono kuljettaja, kyllähän kyseessä on ilman muuta F1-historiassa ihan kärkipäähän kuuluva kuljettaja, mutta minä en ainakaan pidä häntä kautta aikojen parhaana vaikka monesta tilastosta ykköspaikalta löytyykin.
Mutta kuten sanottua niin vaikea näitä vertailuja on tehdä eri aikakausien välillä koska ajat ja tilanteet muuttuvat, ja jokaisella on vielä oma tapansa katsoa asioita ja tehdä noita listoja. Mutta kyllä ainakin minun kohdallani asia menee niin että päästäkseen minun listoillani kärkeen kuljettajalla pitää olla munaa ajaa myös omaa tallikaveriaan vastaan, ja minun listoiltani ei yleensä kärjestä löydy näitä kavereita jotka joko tallin johtoa painostamalla tai ihan sopimuksella pakottavat tallikaverinsa omaksi apupojakseen. Tämän takia minä en myöskään ole ikinä nostanut Ayrton Sennaa ykköseksi vaikka aikamonelta listalta taitaakin löytyä ykkösenä.