Formula 1 – kausi 2012

  • 322 478
  • 1 753

Outsider

Jäsen
Ei ole ihan mahdoton tuo tekninen vika, tänäänkin sellainen Vettelin autossa ilmeisesti nähtiin kun hänen käskettiin pysäyttää auto välittömästi nopean kierroksensa jälkeen. Pitää vaan toivoa että Red Bull pysyy läjässä ja Vettel napsii varmat pisteet plakkariin. Käytännössähän Vettelillä ei ole nyt mitään pakkoa voittaa, kunhan vaan pitää Alonson takanaan. Tai ei haittaa välttämättä vaikka Alonso olisi edelläkin, kunhan ei vaan voita. Ja aika-ajon perusteella Ferrarilla ei kyllä voitosta taistella jos ei jotain ihmettä tapahdu kisan aikana.

Auttaa mukavasti Alonsoa, jos Vettel saa rangaistuksen tuosta pysähtymisestä ja tiputetaan joukon hännille. Odotetaan ensin tallin selityksiä tuolle ja katsotaan sitten tuomariston päätökset, mutta tämmöinen vaihtoehto on olemassa. Red Bullilla pystyy takaa varmasti silti nousemaan pisteille, jos noin kävisikin, enkä minäkään usko Alonson yltävän voittotaisteluun.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Auttaa mukavasti Alonsoa, jos Vettel saa rangaistuksen tuosta pysähtymisestä ja tiputetaan joukon hännille.

Jos tuossa oli kysymys bensan loppumisesta niin sitten on uhkana tiputtaminen hännille, mutta jos tuo johtui teknisestä viasta niin sitten ei ole muuta uhkaa kuin se että auto porsii kisassakin. Tai tietenkin jos moottorissa tai vaihdelaatikossa on vikaa ja se joudutaan vaihtamaan niin lähtöpaikka tippuu muutamalla pykälällä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Jos tuossa oli kysymys bensan loppumisesta niin sitten on uhkana tiputtaminen hännille, mutta jos tuo johtui teknisestä viasta niin sitten ei ole muuta uhkaa kuin se että auto porsii kisassakin. Tai tietenkin jos moottorissa tai vaihdelaatikossa on vikaa ja se joudutaan vaihtamaan niin lähtöpaikka tippuu muutamalla pykälällä.

0,85l oli sitten bensaa jäljellä ja Vettel jonon perälle. Kimi toki sijan lähempänä kärkeä ja ajanee podiumista huomenna.

Mutta, mitä vittua Red Bull? Tässä vaiheessa kautta tuollainen moka, kun riittäisi että köröttelee ennen Alonsoa maalin lopuissa kisoissa. Nyt Alonso ajanee sijoille 3-5 mikä sinäänsä on hyvä asia MM-sarjan jännitykselle.

Saatanan tunarit!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vettelillä liian vähän bensaa tankissa ja suoritus hylätty. Aika käsittämätöntä perseilyä Red Bullilta tässä vaiheessa kautta ja tällaisessa tilanteessa. No, nyt menee peli jännäksi kun Vettel joutuu työntämään huomenna ihan tosissaan. Pitää vaan toivoa että vaikkapa Maldonado kolaisi Alonson pihalle...
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vettel pudotettiin hnen nousee - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset

Eli Vettelillä oli liian vähän polttoainetta ja joutuu lähtemään viimeisestä ruudusta. Tietysti ihan sääntöjenmukainen ratkaisu, mutta kummallisen sopivasti sattui MM-taiston tasoittamiseksi. Noh, Vettel aika varmasti nousee tuolta pisteille, enkä ihan heti usko Alonson voittavan jos jää paaluajastakin melkein sekunnin, mutta silti.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Huhuh. Kyllä siellä nyt varmasti härkien tallissa etsitään sitä, joka auton tankkasi.. ei vais.

Kova pala tämä on kyllä Vettelille, saas nähdä. Petrov toistaa legendaariset, eikä päästä Vetteliä ohitseen, jolloin Alonso karkaa jotenkin voittoon ja sitten brasiliassa katsotaan sen olleen maailmanmestaruuden menetykseen johtanut kisa, jne..

Noussee pisteille, jos ei jää kenenkään taakse. Red Bull on hyvä auto johdossa, mutta pärjää myös ruuhkassa. Mielenkiintoinen kisa, olisihan se jos sekä Alonso että Vettel olisivat tuolla perällä, kummallakin olisi ns. raivaamisen makua ajamisessa. Massalle lankeaa 2. kuskin hommana hidastelu Vettelin mahdollisesti saavuttaessa hänet, josta voitanee odotella "Petroveja".

Mallu on myös mielenkiintoinen tuossa kärjen tuntumassa, varo Kimi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, Vettel aika varmasti nousee tuolta pisteille, enkä ihan heti usko Alonson voittavan jos jää paaluajastakin melkein sekunnin, mutta silti.
Hamilton taisi nousta kahdeksanneksi samanlaisesta tilanteesta Valenciassa tällä kaudella. Luultavasti Vettel tekee hyvän nousun, mutta saapa nähdä minkälaiset suoranopeudet Red Bullilla on käytössä. Voi tulla vaikea kisa ohittaa, jos nopeus ei suorilla riitä. Toki mutkien ulostuloissa ja muuallakin radalla auto on sen verran hyvä, että hitaammista voi päästä ohi. Alonso luultavasti poimii sen pari sijaa kilpailussa, mutta tuskin on pallille asiaa.

Salaa kyllä jopa toivoin tätä kilpailun ja MM-taistelun kannalta. Toivottavasti ratkeaa viimeisessä kilpailussa mahdollisimman tiukkojen vaiheiden jälkeen.

Olisiko tässä alkusoitto Kimin mestaruudelle?
2007, kaksi kilpailua jäljellä ja Hamilton tarvitsee vain 4p pistettä niistä, jos Kimi voittaisi molemmat.
Kiinan GP:ssä Hamilton on varmistamassa mestaruuttaan, kunnes ajaa kuluneilla renkailla hiekalle ennen varikkoa. Kimi voittaa...

Brasiliassa kauden päätöksessä Hamilton ajautuu ulos radalta ja menettää muutaman sijan. Pari kierrosta myöhemmin vaihdelaatikko reistailee ja Hamilton putoaa melkein hännille. Kimi voittaa, Hamilton on 7. Kimi on mestari pisteen erolla ennen Hamiltonia ja Alonsoa...

Nuo hetket ovat edelleen ja ikuisesti muistissa, niin epätodellisia ja hienoja ne oli.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Moni taitaa olla sitä mieltä, että pääasia on Alonson häviäminen Vettelille MM-taistossa. Mulla ei ole niinkään väliä kumpi vie, jos kerran suomalainen ei sitä vie.

Ja mielenkiinnon kannalta nyt on hyvä tilanne. Alonso saa varmasti enemmän pisteitä kuin Vettel, mikäli tekniikat kestävät.

Piste-eron kaventuminen lisäisi mielenkiintoa kauden viimeisiin kisoihin. Itseasiassa parasta olisi, mikäli päätöskisassa nopeampi olisi myös mestari. Mikä sen mukavampaa katsojan kannalta?
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Nuo hetket ovat edelleen ja ikuisesti muistissa, niin epätodellisia ja hienoja ne oli.

Kylmiä väreitä tuovat edelleen, samoin videopätkät tästä kisasta. Brasilian GP todellakin kuuluu päätöskilpailuksi, jossa on sattunut ja tapahtunut monina vuosina. Hyvä rata yhdistettynä vaihtelevaan säähän= wau.

Vaatisi jo aikamoista pisteiden ristiinmenoa ja Lotuksen "tuhkimotarinan" alkua Kimin mestaruus. Ja myös sitä, että rellun osat härässä syttyisivät tuleen jokaisessa kisassa, fiatilla jtn sinne päin.

Unohtui mainita. HEIKKI oli taas loistavasti omalla paikallaan:)) Oli jo tiukkaa Picin kanssa, Marussialta huokuu jotenkin hyvä henki ja näkyihän tuo kuvastakin kun Pic nousi autosta. Ehkä he ovat sen 10. sijansa ansainneet vuorostaan, kun Heikkihaimilla ollaan jääty jurraamaan paikoilleen. Missä mättää?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Unohtui mainita. HEIKKI oli taas loistavasti omalla paikallaan:)) Oli jo tiukkaa Picin kanssa, Marussialta huokuu jotenkin hyvä henki ja näkyihän tuo kuvastakin kun Pic nousi autosta. Ehkä he ovat sen 10. sijansa ansainneet vuorostaan, kun Heikkihaimilla ollaan jääty jurraamaan paikoilleen. Missä mättää?

Taisi olla tallilla vieläpä jotain uusia osia käytössä täälä, mutta piti palata vanhaan kun ei toimineet edes vanhan veroisesti.. kyllä alkaa toivoa että heikki pääsisi johonkin toiseen talliin tai alkaa olemaan ura ehtoopuolella. Toki tallikaveria kyllä vie, mutta eipä taida riittää pitkälle tuo..

Mutta tosiaan alkaa jo aika jännät paikat vettelillä olemaan, tuolta on toki mahdollista nousta, mutta äkkiä keskijoukossa myös osuu. Maldonado voisi tiukkaista alonson ulos ja kimi voittaa.. olisi vähän jännitystä elämään ja voisi jo elätellä sitä että tekisi taas saman uroteon kun aikaisemmin :D
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hamilton taisi nousta kahdeksanneksi samanlaisesta tilanteesta Valenciassa tällä kaudella. Luultavasti Vettel tekee hyvän nousun, mutta saapa nähdä minkälaiset suoranopeudet Red Bullilla on käytössä. Voi tulla vaikea kisa ohittaa, jos nopeus ei suorilla riitä.

Kyllä tuolla Yas Marinan radan pitkillä suorilla on DRS:n avulla helppo päästä ohi, eikä tuolla enää oikein pysty kukaan "petroveja" tekemään selkeästi nopeammalle autolle. Ja Red Bull pystyy nyt vielä tekemään muutoksia autoon, esim. vähentämään siipeä ja muuttamaan välityksiä siten että ohittamisesta tulee vähän helpompaa. Sanoisin että sijat 6-10 on täysin Vettelin haarukassa, sitä korkeammalle pääsy vaatisi jo esim. turva-auton tuloa radalle sopivassa paikassa tai jotain muuta ihmeellistä. Vaan kun tuolla Yas Marinassa on nuo turva-alueetkin puolen kilometrin levyisiä niin kukaan ei pääse missään kohtaa rataa oikein edes osumaan kaiteisiin siten että tarvittaisiin turva-autoa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Vettelillä liian vähän bensaa tankissa ja suoritus hylätty. Aika käsittämätöntä perseilyä Red Bullilta tässä vaiheessa kautta ja tällaisessa tilanteessa. No, nyt menee peli jännäksi kun Vettel joutuu työntämään huomenna ihan tosissaan. Pitää vaan toivoa että vaikkapa Maldonado kolaisi Alonson pihalle...

On kyllä joo ihme perseilyä Red Bullin tasoiselta tallilta, TÄSSÄ vaiheessa kautta. Miten on mahdollista että tankkiin ei tankata oikeaa määrää bensaa ? Ei se varmaankaan olisi kauheasti tuonut lisäpainoa jos siellä olisi ollut 10 lirtaa enemän. Talli on dominoinut viimeiset kisat ylivoimaisesti ja Vettel oli "selkeästi" marssimassa kohti kolmatta perättäistä mestaruutta. Nyt aseet ovat Oviedon itkupillillä täysin omissa käsissä. Nyt on mahdollisuus iskeä, jopa "ratkaisevasti". Täydet 25 pinnaa Alonsolle ja Vettelille max. 5 niin sarja on silloin Alonson käsissä. Silloin riittää kun tulee vaan ennen Vetteliä maaliin...

Ja ei joo ois pahitteeksi jos joku "lanaisi" Alonson pois kisasta, mutta en usko niin tapahtuvan. Ja mikäli niin tapahtuisi, saattaisi Fia tulkita sen "tahalliseksi" mikäli ei ole "selkeä" kilpailutilanne.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
On kyllä joo ihme perseilyä Red Bullin tasoiselta tallilta, TÄSSÄ vaiheessa kautta. Miten on mahdollista että tankkiin ei tankata oikeaa määrää bensaa ? Ei se varmaankaan olisi kauheasti tuonut lisäpainoa jos siellä olisi ollut 10 lirtaa enemän.

Uskomatonta kyllä, hiton tyhmä sääntökin kyllä tuo litra bensaa tankissa, mutta ei auta itku markkinoilla. Kyllä se 10 litraa olisi sen 0,4 sekuntia hidastanut kierrosta, mutta ihmeellistä, että koko kausi on saatu riittävästi bensaa tankkiin, mutta nyt sitten ei.

Ja ei joo ois pahitteeksi jos joku "lanaisi" Alonson pois kisasta, mutta en usko niin tapahtuvan. Ja mikäli niin tapahtuisi, saattaisi Fia tulkita sen "tahalliseksi" mikäli ei ole "selkeä" kilpailutilanne.

Tätä toivoisin itsekin. Tavalla ei ole enää väliä, kunhan Alonso ei voita mestaruutta. Jos Alonso on marssimassa kohti mestaruutta Brasiliassa, lyön TV:n kiinni ennen kisan loppua, enkä seuraa mitään F1 liittyvää seuraavaan puoleen vuoteen (tai no 4 neljään kuukauteen ainakaan).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan se toki mahdollista että autossa oli jotain sellaista vikaakin minkä takia bensaa joko vuosi tai auto kulutti normaalia enemmän, tiedä hänestä. Luulisi nimittäin että Red Bullilla osataan jo tässä vaiheessa sen verran laskea että ei vedetä ihan limitille bensan kanssa kun mitään pakottavaa tarvetta järjettömälle riskinotolle ei ole. En sitten huomannut että olisiko Vettel ryssinyt ensimmäisen kierroksen ja ajanut toisen nopean heti perään, ja siinä tuli se virhe että bensa ei enää riittänytkään?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä joo ihme perseilyä Red Bullin tasoiselta tallilta, TÄSSÄ vaiheessa kautta. Miten on mahdollista että tankkiin ei tankata oikeaa määrää bensaa ? Ei se varmaankaan olisi kauheasti tuonut lisäpainoa jos siellä olisi ollut 10 lirtaa enemän. Talli on dominoinut viimeiset kisat ylivoimaisesti ja Vettel oli "selkeästi" marssimassa kohti kolmatta perättäistä mestaruutta. Nyt aseet ovat Oviedon itkupillillä täysin omissa käsissä. Nyt on mahdollisuus iskeä, jopa "ratkaisevasti". Täydet 25 pinnaa Alonsolle ja Vettelille max. 5 niin sarja on silloin Alonson käsissä. Silloin riittää kun tulee vaan ennen Vetteliä maaliin...

En näkisi tilannetta kovin dramaattisena Vettelin kannalta. Mies on kuitenkin voittanut neljä viimeistä kisaa. Minne ja miksi se hyvä ote yht´äkkiä katoaisi? Nyt talli perseili, mutta valtit on yhä Vettelin käsissä, myös siinä tapauksessa että Alonso veisi tämän päivän pinnat 25-0. Tuota ei kuitenkaan todennäköisesti nähdä ja vaikka nähtäisiin, niin loput kaksi kisaa voittamalla valtikka pysyy silti Vettelillä.

Veikkaan, että Alonso on tänään kolmas ja Vettel seitsemäs. Pistetilanne illalla olisi siten Vettel 246 ja Alonso 242.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Pitää toivoa, että Mäccien pelit kestävät, sillä heille ei ainakaan Alonson vauhti riitä. Vettel tulee tuolta nousemaan pisteille, jos taktiikkaa ei ryssitä. Toivottavasti myös Webber pystyisi auttamaan tallikaveriaan.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Vettelin urakan alkuun enää pari tuntia. Keskikastissa, jos sitä sillä nimellä voi kutsua, on kuitenkin pari voittaja-autoa ja ovat hyviä suoralla, voi tehdä tästä aika hankalaa. Tähän kun saataisiin vielä sadetta, niin aijai.

Autosportin mukaan Williams vaatii Mallua säilyttämään 3. sijansa ja tuomaan auto ehjänä maaliin. Uhkaasia siis on, mutta onko tässä mtn todellista sanktion vaaraa, sillä tuohan mies mittavat sponsoritulot talliin.. Yhdellä kierroksella hyvä kuljettaja, mutta kyllä tämäkin rata mittaa heti lähdössä, osaatko pelata korttisi oikein.

Veikkaan, että kerrankin rysähtää heti alussa, sen verran siistejä kisoja ollut viime aikoina, että kyllä sieltä nyt Crashjean voisi olla yksi ehdokas.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Uskomatonta kyllä, hiton tyhmä sääntökin kyllä tuo litra bensaa tankissa, mutta ei auta itku markkinoilla.

Miksi tuo sääntö on tyhmä? Asia on kaikille sama. Litra pitää löytyä, jotta siitä voidaan ottaa näyte. Kyseessä on puhdas insinöörien huolimattomuus, kun lasketaan liian tarkalle.

En ole tarkistanut, paljonko litra hidastaa kierrosaikaa, mutta oletettavasti se on hyvinkin pieni aika. Se on nimittäin niin, että litra painaa vain about 0,7 kiloa, joten isosta painosta ei ole kysymys.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miksi tuo sääntö on tyhmä? Asia on kaikille sama. Litra pitää löytyä, jotta siitä voidaan ottaa näyte. Kyseessä on puhdas insinöörien huolimattomuus, kun lasketaan liian tarkalle.

En ole tarkistanut, paljonko litra hidastaa kierrosaikaa, mutta oletettavasti se on hyvinkin pieni aika. Se on nimittäin niin, että litra painaa vain about 0,7 kiloa, joten isosta painosta ei ole kysymys.

Tuskin litraa bensaa tarvitaan mihinkään näytteisiin. Säännön voisi ihan hyvin heittää romukoppaan ja ottaa näytteet, vaikka tallien tankkauslaitteista. Muistaakseni on sanottu, että 10kg bensaa vastaan noin 0,4-0,6 sekuntia kierroksella radasta riippuen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tuskin litraa bensaa tarvitaan mihinkään näytteisiin.
Ei varmaankaan tarvita. Mutta joku raja siihen on vedettävä, jotta se näyte saadaan helposti sieltä tankista ulos.

Muistaakseni on sanottu, että 10kg bensaa vastaan noin 0,4-0,6 sekuntia kierroksella radasta riippuen.
Tuosta laskettuna kun bensaa olisi tarvinnut olla 0,2 litraa enemmän, päästään lopputulemaan että Vettelin kierrosaika olisi hidastunut 0,008-0,012 sekunttia suuremman painon takia.

Vaikka tuo "maksimiaika" olisi lisätty Vettelin kierrosaikaan, niin sijoitus olisi siltikin pysynyt samana.

Kyseessä oli siis inssin kardinaalimunaus, kun laski bensamäärän hieman väärin. Huolimattomuusvirheestä Vettel joutuu nyt maksamaan ison hinnan, ainakin ennen kisaa ajateltuna.

Voihan Vettel voittaa vaikka koko kisan, joten silloin tuolla virheellä ei olisi mitään merkitystä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Red Bull teki sen mikä tuossa tilanteessa on nyt järkevintä, eli Vettelin autoon vaihdettiin uusi vaihdelaatikko ja muutettiin samalla välityksiä siten että autoon saadaan enemmän suoranopeutta. Tuostahan tulee lähtöruuturangaistus mutta se ei haittaa kun Vettelin sijoitus on jo valmiiksi viimeinen.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka Alonso inhokkeihini kuuluukin, niin onhan se kova suoritus että on edes taistelussa mukana. Vettel on mukavalta vaikuttava tyyppi, mutta hiukan halvalla tuntuu tulevan mestaruudet hänelle. Ei missään nimessä kuuluu vielä mihinkään legendaariseen osastoon, vaikka kolmannen pystin nappaisi.

Joten mestaruuden vie joko todella ärsyttävä itkupilli, jolla on kuitenkin taitoa saada vähän paskemmistakin autoista irti. Tai sitten saamme formulahistorian nuorimman ja todennäköisesti helpoimmalla päässeen triplamestarin. Tokihan Schumikin aika helpolla joskus mestaruuksia otti, mutta kyllä hän osasi ajaa Ferrarilla ja Benettonilla silloinkin kun auto oli kaukana sarjan parhaasta.

Vähän lose-lose-tilanne omalta kannaltani. Mielestäni Alonso on ollut näistä kahdesta tällä kaudella se parempi kuski , mutta olishan se ihan hirvittävää katsoa kun mies juhlisi mestaruutta. Varsinkin kun se tapahtuisi Ferrarilla. Nimittäin sillä hetkellä Alonso nousisi suurten legendojen joukkoon. Ottaisi mestaruuden autolla, joka ei koko kautta ajatellen taatusti olisi sarjan paras.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Abu Dhabin kisa tulikin jo hyvin seurattua liveketjussa, ja kaikki tietävät tapahtumat. Kertauksen vuoksi kisan pääpointit uudestaan.

Kimille upea voitto kisassa, jossa tuli paljon romua sekä SC oli kaksi kertaa radalla kasaamassa joukot yhteen.

Kimin voitto olisi tullut huomattavasti helpommin, mikäli se toinen SC-kerta olisi jäänyt tulematta. Yhdeksän sekunnin ero meni siinä nollaan. Tuomaristo ja täälläkin muutama piti sitä kolaria Perezin aiheuttamana, mutta meikäläinen näki Grosjeanin vähintään yhtä suurena syyllisenä siihen kolariin.

Ensimmäinen SC-kerta oli taas Nico Rosbergin aiheuttama. "Kartingkeijon" auto antoi jo savumerkkejä, mutta niin vaan Nico ajoi tästä yli. Hurjannäköinen tilanne, mutta onneksi selvittiin ilman loukkaantumisia.

Suurin hyötyjä näistä oli ehdottomasti Vettel. Ekassa jonoajossa kävi hakemassa uutta pyörää ja etusiiven. Toisessa jonoajossa sitten sai nipun kiinni käytyään hetki ennen varikolla hakemassa uudet renkaat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jännä juttu muuten miten tämän kauden ehkä kaksi mielenkiintoisinta kisaa on nähty radoilla joilla on totuttu yleensä näkemään todellisia tylsyyden multihuipentumia, eli siis Abu Dhabissa ja Valenciassa.

Suurin hyötyjä näistä oli ehdottomasti Vettel. Ekassa jonoajossa kävi hakemassa uutta pyörää ja etusiiven. Toisessa jonoajossa sitten sai nipun kiinni käytyään hetki ennen varikolla hakemassa uudet renkaat.

Mutta tavallaan Vettel myös kärsi näistä hieman koska teloi siinä Ricciardon äkkijarrutuksessa siipensä lopullisesti ja joutui tulemaan ylimääräiselle varikkokäynnille. Todennäköisestihän Vettel olisi käynyt varikolla vain kerran kuten muutkin, ja vaihdattanut siinä samalla sen Sennan autoon kolhitun siipensä. Olipa tänään turva-autoa radalla tai ei niin Vettel olisi joka tapauksessa ollut tänään lähellä kärkeä. Ehkä ei ihan podiumilla mutta luultavasti jopa neljäs, joten kovin montaa pistettä Vettel ei tainnut sittenkään noista hyötyä.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Yksi mielenkiintoisimmista jaksoista TV:n F1-kisoissa on "Mika Salo-show". Ennen kilpailuja kuvatut Pre race ja varikkojaksot ovat joskus mielenkiintoisempia kuin itse kilpailu. Mika kävelee varikolla/lähtöruudukossa ja bongailee ihmisiä, joita Pulkkinen tai me muut emme tunne edes nimeltä ja saa aikaan erilaisia ja mielenkiintoisia haastatteluja todellisilta inside-tyypeiltä ; "venttaa, tuolla on Ferrarin omistaja"...ja eiku juttelemaan. "Oota vähän käväisen tuolla"...ja jutustelua radan toimitusjohtajan kanssa. Tuomariston edustajia, vanhoja kuskeja, rengasfirman testipäällkkö tai pomo, tallien inssejä, tämän päivän kuskien mielipiteitä lähtösuoralta jne. KAIKKI tuntevat Mika Salon ja antavat haastattelut hymyhuulin. Jotain kaverin valovoimasta kertoo myös se, että kaveri pääsee ajelemaan ennen kilpailua turva-autolla ja voi kertoa radoista kaiken. Juuri tällaista haluan nähdä ja kuulla (hyvien skabojen lisäksi) myös ensi kaudella. Pulkkinen on ottanut avustajakseen kaverin, joka tekee Pulkkisen tarpeettomaksi. Tietysti myös MS:n asiantuntemus kisan aikana on omaa luokkaansa. Hyvä Mika Salo !!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös