Formula 1 – kausi 2012

  • 324 871
  • 1 753
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mutta eikai Kimi missään vaiheessa kisaa päässyt edes aukomaan takasiipeään? Eli kun Maldonadot ja Vettelit pääsivät aukomaan DRS:ää ihan säännöllisin väliajoin, niin Kimi (kuten myös Hamilton) ajoivat kärjessä koko kisan ilman että joku olisi ajanut alle sekunnin päässä. Eikö vain?

En ihan muista mikä oli tilanne kolmannella kierroksella (eli ensimmäinen DRS-kierros) Kimin ja Hamiltonin kesken, mutta tottahan tuo on että Kimi ei DRS:ää päässyt käyttämään. Turva-auton radalletulot osuivat siten, että Caterham/Marussia/HRT:t eivät ehtineet missään vaiheessa jäädä kierroksella kärjestä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ei aukaissut Kimi DRS:ssää tosiaan kisassa kertaakaan. Aika tarkasti Live-timingin kautta tuli kisa tuijoteltua ja hyvin pysyi erot yli sekunnissa eteen ja taaksepäin.

Homma toimi hyvin juuri sen takia, että turva-auto -episodien jälkeen perässä oli Alonso, jolla on aina vaikea saada kylmillä renkailla hyvät ensimmäiset kierrokset. Onhan se ollut aiemmin Kiminkin ongelma, mutta nyt ei ollut. Ilmeisesti konsesus renkaiden kanssa on lopultakin löydetty, kun aika-ajovauhtiakin löytyy.

Alonso on oli myös sen suhteen hyvä tulppa Kimille, että oli selvästi hitaampi mitä takanaolleet Button, Vettel ja kumppanit, mutta Ferrarin hurja suoranopeus piti kaverit takana ilman DRS:ääkin.

Jos Alonso olisi ajanut Kimin edellä, niin on hyvin mahdollista että Kimi ei olisi ollut edes palkintopallilla, niin suuri merkitys tuolla "Ferrari-suojakilvellä" oli kisan voiton kannalta. Podiumilla olisi seissyt Alonso-Button-Vettel.

Onnekkaiden sattumusten summa yhdistettynä maksimaaliseen suoritukseen. Välillä näin, kun onhan tuota epäonneakin ollut.

- Hamiltonin keskeytys edeltä
- Vettelin aika-ajo -pudotus
- Webberin surkea lähtö ja putoaminen "kolariseurueeseen"
- Alonso-suojakilpi

Olihan siinä auttavia tekijöitä.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Saksalaislehdistö kirjoittelee että yksi syy miksi Räikkösen "varma" jatko julkistettiin myöhään, on se että Lotuksen talous on Lotus Carsin vetäydyttyä taustalta jokseenkin kuralla, etsivätköhän Grosjeaninkin tilalle maksukuskia vielä?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Saksalaislehdistö kirjoittelee että yksi syy miksi Räikkösen "varma" jatko julkistettiin myöhään, on se että Lotuksen talous on Lotus Carsin vetäydyttyä taustalta jokseenkin kuralla, etsivätköhän Grosjeaninkin tilalle maksukuskia vielä?

Jos näin on, niin kait siihen jonkun Sennan voi palkata kolaroimaan samaan tahtiin mitä Grosjeanin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jos näin on, niin kait siihen jonkun Sennan voi palkata kolaroimaan samaan tahtiin mitä Grosjeanin.

Jatkan vielä tätä ristiretkeäni Sennan puolesta toteamalla että lähtökohdat huomioon ottaen Senna on tehnyt kohtuullista työtä, muutama näyttävä kämmikin on tullut, mutta mies on ottanut tällä kaudella 9:stä GP:stä pisteitä, kun taas tallikaveri Maldonado on onnistunut saamaan pisteitä vain 4:stä kisasta. Sennan ongelmana vain on tuo että aika-ajovauhtia ei oikein ole löytynyt, osittain tähän vaikuttanee että mies joutuu jättämään aina yhdet harjoitukset väliin kun Bottas köröttelee hänen autollaan. Näillä perusteilla en hirveänä vääryytenä pitäisi vaikka Sennan ura jossain muualla kuin ö-luokan talleissa jatkuisi ensi kaudella.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jatkan vielä tätä ristiretkeäni Sennan puolesta toteamalla että lähtökohdat huomioon ottaen Senna on tehnyt kohtuullista työtä, muutama näyttävä kämmikin on tullut, mutta mies on ottanut tällä kaudella 9:stä GP:stä pisteitä, kun taas tallikaveri Maldonado on onnistunut saamaan pisteitä vain 4:stä kisasta. Sennan ongelmana vain on tuo että aika-ajovauhtia ei oikein ole löytynyt, osittain tähän vaikuttanee että mies joutuu jättämään aina yhdet harjoitukset väliin kun Bottas köröttelee hänen autollaan. Näillä perusteilla en hirveänä vääryytenä pitäisi vaikka Sennan ura jossain muualla kuin ö-luokan talleissa jatkuisi ensi kaudella.

Samaa mieltä. Kaveri saa paljon täysin syyttä paskaa niskaansa, koska Bottas halutaan hänen tilalleen ja toisekseen hänen nimensä lisää odotusarvoa. Kuitenkin kokonaisuudessa tekee ihan hyvää duunia ja juuri viime kisassa näytti osaamistaan. Kolattiin ensin pihalle ekassa kurvissa, mutta pisteille. Toki paljon keskeytyksiä, mutta kuitenkin.

Edit. HRT on tehnyt sopimuksen tän Kiinalaisen Ma Qinhuan kanssa ensikaudesta. Vissiin ei ole kuitenkaan Karthikeyanin korvaaja, vaikka mistä sitä tietää. Saa nähdä tuleeko tästä kaverista Kiinan ensimmäinen F1-kilpakuljettaja.
 
Viimeksi muokattu:

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Jatkan vielä tätä ristiretkeäni Sennan puolesta toteamalla että lähtökohdat huomioon ottaen Senna on tehnyt kohtuullista työtä, muutama näyttävä kämmikin on tullut, mutta mies on ottanut tällä kaudella 9:stä GP:stä pisteitä, kun taas tallikaveri Maldonado on onnistunut saamaan pisteitä vain 4:stä kisasta. Sennan ongelmana vain on tuo että aika-ajovauhtia ei oikein ole löytynyt, osittain tähän vaikuttanee että mies joutuu jättämään aina yhdet harjoitukset väliin kun Bottas köröttelee hänen autollaan. Näillä perusteilla en hirveänä vääryytenä pitäisi vaikka Sennan ura jossain muualla kuin ö-luokan talleissa jatkuisi ensi kaudella.

Maldonadon eduksi kuitenkin voidaan sanoa, että mies oli alkukaudesta paikoittain huikeassa vauhdissa ja mies on kuitenkin yhden GP:n voittanut tällä kaudella ja nosti samalla tallin tv-näkyvyyttä merkittävästi. Aggressiivisella ajotyylillä on usein oma hintansa, ja tämän tietää mm. ainakin Crashjean. Syö paljon tasaisuutta mutta onnistuessa vie voittoon tai edes lähelle sitä.

Tähän voisi vastakohdaksi nimetä esim. Perezin, joka ajaa maltillisesti mutta on silti voittanut. Toki kumpikin


Ja okei, Sennalla on myös hallussaan tältä kaudelta Spa:n nopein kierros. Veikataan silti myös täältä miehen väistymistä ja siirtymistä suurempaan talliin testikuljettajan rooliin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minä vaan edelleenkin pidän Sennaa jokseenkin keskinkertaisena ja epätasaisena kuljettajana, oli siellä takana kärkkymässä Bottas tai kuka tahansa. Joo, Senna on kyllä ajanut monta kertaa pisteille mutta sijoitukset on olleet lähinnä siellä "jämäpisteillä" eli 8-10 välillä, ja Maldonado on kyllä osoittanut että tuolla autolla pitäisi pystyä paljon parempaan. Maldonadon pistesijoitukset on jääneet vähiin tuon yliaggressiivisuuden ja muun pöljäilyn takia, mutta silti hän on osoittanut että autosta löytyy nopeutta ihan kärkisijoille ja on ollut käytännössä koko ajan selvästi Sennaa nopeampi. Senna jää aika-ajoissa lähes toistuvasti Maldonadon jalkoihin (osasyy on toki tuo että joutuu aina jättämään yhdet harjoitukset väliin, mutta liikaa ei senkään takia voi piiloutua) ja ei ole Sennankaan kisat täysin virheettömiä olleet vaan tyhmiä kolareita ja lipsahduksia on hänenkin kauteensa mahtunut.

Williams on kärsinyt tällä kaudella todella paljon epätasaisesta kuljettajakaksikostaan. Maldonadolta löytyy kyllä parhaimmillaan nopeutta mutta on ihan liian epätasainen ja virheherkkä. Senna on oikeastaan vaan hitaampi ja vähän tasaisemmin suorittava painos Maldonadosta. Jos Williams olisi saanut esim. Räikkösen kuljettajakseen tälle kaudelle, kuten kauden alla pitkään huhuttiin, niin uskoisin että tallin pistesaldo olisi jotain ihan muuta kuin mitä se tällä hetkellä on. Ja oikeastaan siihen olisi riittänyt jo se että toisessa autossa olisi joku Di Restan kaltainen tasaisesti suorittava kaveri joka ei välttämättä ihan kaikkein nopein ole mutta pystyy pitämään tasonsa kisasta toiseen. Nuo Sennan 8-10 sijat on oikeastaan ihan minimi mihin tuolla autolla pitääkin jatkuvasti pystyä, mutta oikeastaan sijoitusten pitäisi olla koko ajan ainakin pari pykälää parempia että voisi sanoa kuljettajan onnistuneen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jatkan vielä tätä ristiretkeäni Sennan puolesta toteamalla että lähtökohdat huomioon ottaen Senna on tehnyt kohtuullista työtä, muutama näyttävä kämmikin on tullut, mutta mies on ottanut tällä kaudella 9:stä GP:stä pisteitä, kun taas tallikaveri Maldonado on onnistunut saamaan pisteitä vain 4:stä kisasta. Sennan ongelmana vain on tuo että aika-ajovauhtia ei oikein ole löytynyt, osittain tähän vaikuttanee että mies joutuu jättämään aina yhdet harjoitukset väliin kun Bottas köröttelee hänen autollaan. Näillä perusteilla en hirveänä vääryytenä pitäisi vaikka Sennan ura jossain muualla kuin ö-luokan talleissa jatkuisi ensi kaudella.

Noh, eihän sitä Sennaa olla puskemassa kuratalliin, vaan nimenomaan auttamaan Lotusta mahdollisissa talousvaikeuksissa. Vaikka mies onkin hidas, niin tuo luotettavuus on taatusti asia jota talleissa arvostetaan. Luotettavuus = pisteitä = korkeampi sijoitus tallien MM:ssä = enemmän rahaa. Koska vain luotettavuudella nykyään pisteitä kerätään. Kimihän tuossa on ollut täysin ylivertainen ja Senna voisi olla Grosjeaniin nähden parannus juuri luotettavuuden osalla.

Maldonado taasen on maksukuski ja Bottaskin tuo jotain rahaa Williamsille, mutta todennäköisesti voisi olla Sennaa lahjakkaampi, joten näissä muuveissa olisi vain voittajia näillä näkymin. Niin pahasti tuo Grosjean on pettänyt, kun ei näytä oppivan edes virheistään. Anteeksianto mokien jälkeen olisi paljon helpompaa, jos sieltä tulisi myös se 20 milliä talliin (tyyliin Senna).
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Caterhamille uusi tallipäälikkö, joka astuu tehtäväänsä heti.

Kovalaisen talli nimesi uuden tallip - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset

Lähiaikoina tulossa myös kuljettajauutisia ja tällä hetkellä näyttää aika vahvasti siltä, että Caterhamin autoja ajavat ensi kaudella Charles Pic (lähes 100% varma) ja heidän tämän kauden testikuski Hollantilainen Giedo van der Garde, joka tuonee talliin ison rahanipun tämän kauden tapaan.

Meksikolaisen teleoperaattoriyhtiön Telmexin pomo Carlos Slim Domit taas kertoo lehdistölle, että he jatkavat ensi kaudella yhteistyötä Sauberin kanssa, vaikka Sergio Perez poistuukin McLarenille. Tilalle on tulossa uusi Meksikolaiskuljettaja Esteban Gutierrez ja tämä on käytännössä varma juttu.

Tässäkö Sauberin toinen kuljettaja 2013? SuomiF1

Heikillä on todella vaikea paikka. Force India taitaa käytännössä olla ainut mahdollinen vaihtoehto enää ja sinnekkin tyrkytetään Di Restan kaveriksi tätä lahjakasta Jules Bianchia, joka on tehnyt joka paikassa pirun hyvää työtä ja toiminut tällä kaudella tallin testikuljettajana.

Voisin melkein lyödä pääni pantiksi, että Heikin F1-ura oli tässä. Kaksi viimeistä kisaa jäljellä.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/11/1653465/force-indialta-tyly-ilmoitus-kovalaiselle
Paikat käy vähiin. Se on nyt tilanne, että joko 3. kuskiksi, jääminen nykyiseen eli roima palkan pudottaminen tai sitten välivuosi, vaikka rallia.

Tilanne taitaa nyt tosiaan olla se, että Heikin F1 uraa on jäljellä kaksi kilpailua. Harmi sinänsä, mutta loppujen lopuksi Heikki ei voi syyttää kuin itseään, että jälki oli heikkoa McLarenilla. Sponsoreiden puute toki on ratkaisevaa, mutta myös tulostaso oli aikoinaan valitettavan heikkoa. Mahtui toki hyviäkin suorituksia. Ei kuitenkaan tosiaan niitä kuumimpia nimiä markkinoilla. Olisi ollut kiva nähdä Heikki kyllä vielä uudestaan paremmassa tallissa, että olisi nähnyt mihin hän oikeasti nykyään pystyisi. Kiinnostaako joku muu sarja vai ilmestyykö Heikki kohta jo kolmosen F1 jengiin ;)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tilanne taitaa nyt tosiaan olla se, että Heikin F1 uraa on jäljellä kaksi kilpailua. Harmi sinänsä, mutta loppujen lopuksi Heikki ei voi syyttää kuin itseään, että jälki oli heikkoa McLarenilla. Sponsoreiden puute toki on ratkaisevaa, mutta myös tulostaso oli aikoinaan valitettavan heikkoa. Mahtui toki hyviäkin suorituksia. Ei kuitenkaan tosiaan niitä kuumimpia nimiä markkinoilla. Olisi ollut kiva nähdä Heikki kyllä vielä uudestaan paremmassa tallissa, että olisi nähnyt mihin hän oikeasti nykyään pystyisi. Kiinnostaako joku muu sarja vai ilmestyykö Heikki kohta jo kolmosen F1 jengiin ;)

Isoin ongelma taitaa kuitenkin olla tuon rahanipun puuttuminen. Heikki taitaa olla yksi ainuita "palkkakuskeja" koko f1 sarjassa. Sponsoriahan tuo kyllä vaatisi. Taitaa olla tilanne se että heikin pitäisi ryöstää pankki ja antaa tallille rahaa tukian 5-10 miljoonaa tai tallipaikka jää saamatta. Tai sitten ajaa tarpeeksi hyvä sijoitus että yhden pykälän talli nousisi ja saisi sieltä ne miljoonat "palkkaan". Sinällään aika turhauttava tilanne kyllä heikin kohdalla ollut. Tallikaverit kyllä hoitanut ja startit on joka kisassa onnistunut hyvin, heikki ekan kieroksen jälkeen yleensä ollut 12-14 sijoilla, mutta kun ei ole vauhtia niin sitä ei ole. Ei tarvitsisi edes hirveästi sitä vauhtia lisää kun oikeasti pystyisi jo taistelemaan noista sijoista ihan tasavertaisesti, mutta kun ei niin ei.

EDIT: pointti oli siis se että vauhdin puolesta kyllä varmaan keskitallin autoihin saisi tallipaikan, mutta tarvitsisi niitä tukijoita taustalle. Jos ne olisi niin varmasti olisi jo paikkakin jostain auvennut. Rahalla saa ja mopolla pääsee etenpäin myös. Ei taida tosiaan ilman sponsoritukia kovin moni kuski enää ajella.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
HRT on todella pahassa jamassa. Joulukuuhun mennessä pitäisi vissiin uusi omistaja löytää tuohon tai konkurssi iskee. Porukkaa on laitettu jo pihalle. Espanja on muutenkin kuralla, joten ei tuo suuri yllätys ole. Vahvasti näyttää siltä, että heidän taru loppuu lyhyeen. Qatarista tai jostain toki jos pelastaja löytyy, niin ei kai siinä. HRT:n loppu se periaattessa olisi silti.

Mitenhän jos HRT ei pysty ensikaudella kilpailla enään, niin ajetaanko 11 tallilla? Taitaa olla liian lyhyt varoitusaika jollekkin uudelle tallille hypätä kehiin.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Maikkarilta " HRT Formula 1 Teamin nykyiset omistajat haluavat vahvistaa, että he käyvät parhaillaan keskusteluja lukuisten tallin ostamisesta kiinnostuneiden ryhmien kanssa."

Kyllähän ostajia löytyy. Tallilla on kuitenkin edes jonkillaista osaamista, johon pitäisi liittää pari osaavaa kaveria, omat tuulitunnelit+yms, sitten vaikka Ferkulta konetta autoon ja sitten joku miljardöörin poika toiseen autoon ja toiseen vaikka Heksa, niin alkaisi nousua.

Uskon että jatkaa, mutta nimi siirtyy taas historiaan ja tuntuvia muutoksia voi tulla. Pohja kuitenkin on olemassa varmasti jo ensi kauden autoonkin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovalainenkin hätyyttelee F1-ennätystä

Heikki taitaa päästä formulahistorian sivuille kauden päätteeksi. Vaikea nähdä, että yltäisi Caterhamilla pisteille kahden viimeisen kisan aikana. Brasiliassa voisi teoriassa olla mahkuja, jos sattuisi sadekelin kisa ja sopivasti kolareita. Austinissa tuskin on sateesta tietoakaan ja pistesijat sitä kautta utopistisia haaveita.

Joo-o, loppuuko Heikin ura noloon ennätyksen? Toivottavasti ei, vaikka aika huonolta näyttääkin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tällä hetkellä tuo tallivaihto-operaatio Hamilton->Mersu ja Perez->McLaren vaikuttaa aika lose-lose tapaukselta kaikille. Mersu/Brawn/Honda-tallilla on ollut helvetinmoiset resurssit käytössään jo vuosia ja siltikin ainoa menestys saatiin kun löydettiin säännöistä huima porsaanreikä sen ansiosta että Ross Brawn sattui olemaan päättämässä säännöistä. Että sinällään puheet siitä että Hamilton saattaa jo katua valintaansa saattaa olla tavallaan tottakin. Sergio Perez on puolestaan harrastanut uskomatonta töhöilyä joka kisassa sen jälkeen kun McLaren-soppari julkaistiin, ja juuri päättyneet Austinin viimeiset harjoitukset tarjosivat lisää sitä samaa kun meksikaani torppasi idioottimaisesti Marussian kylkeen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vettel otti ison askeleen kohti MM-titteliä paalullaan, Alonson aika-ajot menivät täysin vituiksi ja miehen läheltä lähtevät lähtökiihdytysten erikoismiehet Crashjean ja Maldonado.

Kovalainen otti myös ison askeleen kohti tuota pisteettömyysennätystä kun Marussiat persraiskasivat Caterhamit oikein kunnolla.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Webber ilmeisesti jättänyt autonsa punnitsematta Q1:n jälkeen tai tällainen asia on nyt epäilyssä ja hänen suorituksensa on siis tuomariston käsiteltävänä. Lähtöpaikan rangaistus tuosta tulee, mikäli asia todetaan sääntöjen vastaiseksi teoksi.

Sehän taas tarkoittaisi Kimin nousemista kolmanteen ruutuun. Salo oli studiossa sitä mieltä että Kimi on nyt paremmalla puolella rataa, mutta Kimi itse on toista mieltä. Pariton paikka on Kimin mielestä parempi, koska on vähemmän liukas.

Olisihan tuosta kolmannesta ruudusta jo piikkipaikkakin mahdollista ensimmäisen mutkan jälkeen. Mutta kyllähän Red Bull kulkee niin kovaa, ettei se varmaan Kimiä pelastaisi Vetteliä vastaan taistelussa. DRS-alueella Vettel menisi ohi heittämällä.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sehän taas tarkoittaisi Kimin nousemista kolmanteen ruutuun. Salo oli studiossa sitä mieltä että Kimi on nyt paremmalla puolella rataa, mutta Kimi itse on toista mieltä. Pariton paikka on Kimin mielestä parempi, koska on vähemmän liukas.

Selväähän se, että pariton ruutu on parempi lähtöpaikka, kun autot ajavat suoraan niiden ruutujen yli. Salo oli vain pihalla. Kimiltä oli kyllä ihan maksimi suoritus tuo nelospaikka, kun Webber oli jo puolen sekunnin päässä. Hyvä Kimi!
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tällä hetkellä tuo tallivaihto-operaatio Hamilton->Mersu ja Perez->McLaren vaikuttaa aika lose-lose tapaukselta kaikille.

Ainahan nämä vaikuttavat etukäteen aika oudoilta päätöksiltä. Hyvänä esimerkkinä ottaisin kuitenkin esiin tapauksen Vettel ja Red Bull. Sopimusta tehtäessä eli vuonna 08 Toro Rossolla kulki paremmin ja Red Bull pyöri lähinnä häntäpäässä ja Vettel meni tekemään sopimuksen Red Bullille. Loppu onkin sitten historiaa.

Kimillä mainiot lähtöasetelmat kisaan, odotin paljon huonompaa tulosta aika-ajoista, kun selvisi nipinnapin kolmanteen osioon. Kisavauhti Lotuksella oli ainakin Abu Dhabissa kunnossa, joten josko Kimi pääsisi kolmospaikasta taistelemaan Webberin kanssa kisassa ellei ihmeempiä tapahdu. Vettel ja Hamilton taitavat ratkaista voiton keskenään, koska kaikki muut ovat niin kaukana takana.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hamilton pääsi yllättävän lähelle Vetteliä, ottaen siis huomioon miten harjoitukset meni. Samoin Lotus paransi otteitaan todella paljon harjoituksista. Kimillä tosin teki tiukkaa päästä toiselta jaksolta jatkoon, mutta viimeinen jakso menikin sitten hienosti.

Palkintopallilla Vettel ja Hamilton, ja Webber jos ei mitään isoa rangaistusta tule. Jos joku noista ei ole siellä, niin sitten siellä on Kimi. Nyt näyttää myös siltä, että maailmanmestaruus ratkeaa huomenna.

Vaan kisassahan voi sattua mitä vaan. Ja on muuten hieno rata tuo!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös