Formula 1 – kausi 2012

  • 323 223
  • 1 753
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mikäs Kovalaisessa nyt noin ahdistaa?

Rasittava lässyttäjä, mistä ei vaan yksinkertaisesti ole huippukuskiksi. Sellainen Mika Salo vol. 2. Kovalaista enemmän vitutti Maikkarin mainokset, joissa keulakuvana kuski, joka ei pärjää. Oli tietysti silloin ainoa suomalainen kuljettaja ykkösissä, mutta silti. Huono aamu meikäläisellä pienen kohmelon takia, joten siitä johtuu osaksi tämä ärsytys.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kimltä hyvä aika-ajo ja erittäin harmi homma, että se lähtöruutu putoaa 5 ruudulla. Joka tapauksessa Lotuksen vauhti näyttää erittäin hyvältä ja auto on selkeästi Ferraria edellä vauhdissa ja aika lähellä Mersua. McLaren vaikuttaa tällä hetkellä parhaalta paketilta. Red Bullkaan ei huono ole. Kisavauhti on paljon parempaa kuin aika-ajo vauhti. Jännä kisa varmasti tulossa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No ei minusta Kovalaisessa kyllä ole oikein mitään samaa kuin Salossa. Mutta joo, Kovalaisessa ei ole ehkä sellaista "tappamisen asennetta" mitä tuo touhu ihan huipulla vaatii, mikä Kimiltä taas löytyy, mutta en minä tuota "Niceman-imagoa" näe mitenkään negatiivisena koska se näyttää tulevan häneltä ihan luonnostaan. Kaikki suomalaiset eivät ole jurottavia tuppisuita.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Neljän nippu eli McLaren, Mercedes, Red Bull ja Lotus on aivan tasoissa. Ehkä Mäkillä pieni edge muihin. Lotukselle kisavauhti on parempi renkaiden vuoksi, vastaavasti Mersulla saattaa kisassa hieman hyytyä. Kimi otti hienon lähdön Australiassa (joskin ekan mutkan kolarit pudottivat) ja nyt samanlaisella startilla voi päästä heti johonkin 5-6 paikan tietämille kytikselle. Ekat mutkat on mallia tupla tai kuitti, koska jos valitsee väärän linjan ja edessä jos joku töhöilee niin kaikki takana tulevat kärsii siitä. McLaren on varmasti kovin voittajasuosikki mutta vielä on kaikki auki. Hyvä kisa tulossa!
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
En voi olla sanomatta, etteikö nämä pienet sählingit mitä Kimillä on nyt kahdessa ensimmäisessä kisassa ollut, kaivaisi mieltä vähemmän, jos vauhti ei olisi noin hyvää mitä se nyt on. Oikeasti, Lotus olisi vauhdin puolesta McLarenin pahin kilpailija mestaruustaistossa, mutta paljon on nyt annettu siimaa.

Kisaan toivotaan samanlaista starttia mitä Melbournessa nähtiin. Ainakin Alonson ja Perezin ohi olisi hyvä päästä heti alussa, ettei kärkiporukka pääsee liikaa karkuun. Sen jälkeen mahdollisuudet kolmen joukkoon ovat huomattavasti paremmat. Button on oikeastaan ainoastaan ainut sellainen, jonka saavuttaminen näyttää atm mahdottomalta. Hämiksen ja Schumin pehmeät tuskin kestävät kovin pitkään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kimiltä vaihteeksi hyvä aika-ajosuoritus. Tosiaan harmi, että se vaihdelaatikko jouduttiin vaihtamaan mutta toisaalta se johtui Kimin omasta mokasta Australiassa. Kimiltä voidaan odottaa hyvää taistelua jopa podium-paikasta huomenna.

Heikki puolestaan ei päässyt taas oikeastaan mihinkään tuolla Caterhamin mopolla. Kovasti siellä on rahaa laitettu menemään off seasonilla, mutta tuloksia ei vaan tule. Ei sitten millään. En usko että tässä on Heikin ajotaidoilla paljoakaan tekemistä vaan tuo auto on vaan niin hidas. Uskon ja toivon, että Heikki saa edes ajettua maaliin asti. Saisivat hyvää dataa testityötä ajatellen, mutta osataanko siitä ottaa hyöty irti? Se onkin jo toinen juttu.

Bottas esitti lupaavia otteita harjoituksissa. Näinköhän Valtteri pystyy syrjäyttämään legendan siskon pojan syrjäyttämään jo tällä kaudella? Ensi kaudella Bottas on jo lähes varma kisakuski.
 
Viimeksi muokattu:

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan mielenkiintoinen aika-ajo. Kimi onnistui hyvin ja viimeistään nyt todisti kaikille, että vauhti on edelleen tallella. Caterham jatkaa siitä mihin viime kaudella jäi. Ero toiseen aika-ajoon on edelleen sekunnin luokkaa. Mukavaa nähdä myös Schumi lehdistötilaisuudessa ensimmäistä kertaa paluunsa jälkeen. Supertriplakin sattui menemään oikein.

Huomiseksi luvassa jonkin verran sadetta. Paikallista aikaahan kisa alkaa klo 16, joten mahdollisuudet sadekuuroon ovat kyllä olemassa. Heikin kannalta toivoisin pientä lottokeliä, Kimin kannalta taas en.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kovasti siellä on rahaa laitettu menemään off seasonilla, mutta tuloksia ei vaan tule. Ei sitten millään. En usko että tässä on Heikin ajotaidoilla paljoakaan tekemistä vaan tuo auto on vaan niin hidas. Uskon ja toivon, että Heikki saa edes ajettua maaliin asti. Saisivat hyvää dataa testityötä ajatellen, mutta osataanko siitä ottaa hyöty irti? Se onkin jo toinen juttu.

Aika kovasti Caterhamilla varmaan luotetaan Mike Gascoynen suunnitelmiin ja visioihin. Totuus on kuitenkin se, että samainen kaveri on saanut jo aika monesta tallista monoa, aiheesta vai aiheetta niin siitä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Voisin kuitenkin väittää, että jos tulokset ovat samaa luokkaa läpi kauden, niin ei Gascoynellakaan ole enää turvattu työpaikka. Onhan Caterham kuitenkin jo eroa repinyt muihin "uusiin" talleihin aika hyvin, mutta kun autot edessä pysyvät jatkuvasti samalla etäisyydellä, niin ei voi puhua merkittävästä parannuksesta.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Neljän nippu eli McLaren, Mercedes, Red Bull ja Lotus on aivan tasoissa. Ehkä Mäkillä pieni edge muihin. Lotukselle kisavauhti on parempi renkaiden vuoksi, vastaavasti Mersulla saattaa kisassa hieman hyytyä. Kimi otti hienon lähdön Australiassa (joskin ekan mutkan kolarit pudottivat) ja nyt samanlaisella startilla voi päästä heti johonkin 5-6 paikan tietämille kytikselle. Ekat mutkat on mallia tupla tai kuitti, koska jos valitsee väärän linjan ja edessä jos joku töhöilee niin kaikki takana tulevat kärsii siitä. McLaren on varmasti kovin voittajasuosikki mutta vielä on kaikki auki. Hyvä kisa tulossa!

Todella tiukkaa on, sillä kärkikahdeksikko mahtui vain reilun 0,4 sekunnin sisään. Kimille olisikin tärkeää nousta lähdössä ainakin Perezin ja Alonson ohi tuohon kärkiporukkaan mukaan.

Lisäksi ensimmäiset varikkostopit tulevat olemaan ratkaisevassa asemassa. Pehmeämmät renkaat eivät kovin montaa kierrosta tule kestämään, joten varikolle on tultava juuri oikeaan aikaan. Jos tulee kierroksenkin liian myöhään, niin menettää äkkiä paljon aikaa ja monta sijoitusta. Toisaalta turhan aikaisinkaan ei voi tulla sisälle, koska silloin radalle palatessa juuttuu kovilla renkailla ajavien taakse.

Saapa nähdä, miten tuossa tulee lopulta käymään. Vettel voi olla kisassa vahvoilla, koska lähtee kärkiporukasta ainoana kovilla pyörillä liikkeelle. Toisaalta jossain kohtaa niitä pehmeämpiä renkaita pitää käyttää.

Oman mausteensa kisalle voi antaa vielä sadekin, jonka todennäköisyys sääennusteiden mukaan on 60% sunnuntai-iltapäivällä.
 
Viimeksi muokattu:

trap

Jäsen
Hyvä aika-ajo, mutta toivottavasti se ohjaus saataisiin Lotuksella mahdollisimman pian kuntoon. Melkoista taistelua oli auton kanssa se onboard-pätkä mitä Q3:n aikana tv-lähetyksessä näkyi. Mut aika oli silti ihan hyvä ja Grosjeankin jäi mukavalla erolla taakse. Toivottavasti nähdään Kimi tai ainakin edes Schumacher palkinnoilla huomenna.

Gascoyne on saanut mun käsittääkseni niin usein monoa eri talleista lähinnä heikkojen ihmissuhdetaitojen takia.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ei voi kuin hattua nostaa. Oliko se edes poissa? Komnentit Salolle suoranopeuksien riittävyydestä, "emmä tiedä, en ole katsonut."
Ei pitänyt olla motivaatiota ja kaksi vuotta on liikaa. On se kova.

Harmittavaa tuo laatikon vaihto. Ilman sitä olisi podium paikka ollut
otettavissa ja pienellä onnella jopa voitto. Mutta voi sitä vituksen määrää, jos vasta kisassa olisi esim. kärkipaikalla hajonnut.

Hamilton juhli tänään ja Button korjaa hedelmän huomenna, Vettel myöskin ajoi loisto kierroksen kovalla renkaalla mikä mielestäni on kuitenkin aika iso riski. Startin on onnistuttava tai muuten tulee piitkä ja vaikea kisa. Huippu startilla ajaa voitosta Buttonin kanssa.

Caterham ei ole edistynyt yhtään, pikemminkin taantunut suhteessa muihin. Toivottavasti Heikillä riittää motivaatiota ja vielä aukeaisi paikka paremmasta tallista. Pahoin kyllä pelkään että viimeistä kautta ajetaan.

Suosikki : Button

Haastajat: Webber, Hamilton, Schumi

Mustat Hevoset; Vettel, Räikkönen
 

Sambody

Jäsen
Hyvä aika-ajo, mutta toivottavasti se ohjaus saataisiin Lotuksella mahdollisimman pian kuntoon.

Positiivista tuossa on, että Kimin sanoin ohjaus on nyt "vähän parempi" kuin Melbournessa eikä enää perjantaina Malesiassa mennyt aikaa siihen, että vaihdetaan taas ohjausta vanhaan setuppiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Caterham ei ole edistynyt yhtään, pikemminkin taantunut suhteessa muihin.

Jos viime kauteen vertaa niin Caterham on ollut nyt lähempänä kärkeä ajoissa, mutta kun tuo keskikasti näyttää myöskin nyt nousseen lahemmäs kärjen aikoja niin Caterham ei ole saavuttanut tuota keskikastia yhtään. Viime kaudellahan Caterhamilla pystyi välillä jo haastamaan Lotuksen ja Williamsin autoja mutta nyt kun molemmat on parantaneet reilusti niin Caterham näyttää jumittuneen noille sijoille 19-20 kun ero Marussiaan ja HRT:hen on kuitenkin kasvanut jatkuvasti. Eli periaatteessa Caterham on kyllä mennyt eteenpäin mutta ei tarpeeksi että se vaikuttaisi sijoituksiin millään tavalla.

Ei se ole helppoa tänä päivänä polkaista tallia käyntiin ihan tyhjästä. Jos Toyotan reursseilla ei onnistuttu nousemaan kärkeen seitsemän vuoden aikana niin eipä ole ihme jos Caterham, joka kuitenkin on resursseiltaan kärpässarjaa Toyotaan verrattuna, ei ole reilun kahden kauden aikana pystynyt tämän parempaan. Mutta jos vaan Fernandesilla riittää mielenkiintoa lajia kohtaan ja halua lyödä talliin jatkossakin rahaa niin ei se mahdotonta ole että ensi kaudella oltaisiin jo pistetaistelussakin mukana. Talli kuitenkin sai vasta äskettäin oman tuulitunnelin ja sinne on palkattu muutenkin lisää henkilökuntaa ja osaavia insinöörejä. Esimerkiksi McLarenilta Caterhamille siirtyi aerodynamiikkaspesialisti John Iley, joka ei vielä ole pystynyt olemaan mukana tämän kauden auton suunnittelussa johtuen karenssista minkä johdosta hän pystyy aloittamaan tallin palveluksessa vasta myöhemmin tämän kauden aikana.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Ei Kimin palkintopalli sijaa vielä haudata.

Pääsuora on pitkä ja Lotuksen vauhdin huomiomalla Kimi voi olla ekassa kurvissa 7-8. Ekan kierroksen jälkeen 5-7. Siinä kun pääsee ajelemaan Mclarenien ja Red Bullien kanssa kisaa niin palkintopalli sija on täysin haarukassa.


Heitän villin veikkausen, mutta huominen maalintulo järjestys on tällainen:

1. Jenson Button
2. Mark Webber
3. Kimi Räikkönen

Hamilton tai Vettel keskeyttää. Kovalainen on 15:sta joukossa ja Ferrarit jäävät pisteittä.

Näillä veikkauksilla lähdetään.
 

RDivis

Jäsen
Pakko muuten heittää, että Maikkarin ennakkotunnelmat ovat parantuneet mielestäni viime kaudesta. Tätä pakettia on täälläkin paljon kritisoitu ja onhan siinä tietenkin puutteita, timopulkkiset jne. Mielestäni Salo on helvetin hieno lisä tähän juttuun. Oliko se viime kaudella mukana? Minulta jäi nuo loppukauden kisat näkemättä. Yhdessä kisassa muistan Salon olleen mukana. Tietenkään mitään BBC:n juttuja en ole koskaan käyttänyt, se varmasti on laadukkaampaa tuotantoa, mutta ei tämä nyt niin huono ole tämä Maikkarinkaan setti.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Aika lähellä oltiin kyllä superylläriä, en kuitenkaan Ferrarilla lähtisi keulimaan hirveästi tällä voitolla, tuon välikatkon aikana muut eivät ilmeisesti muuttaneet säätöjään täysin sadekelille, minkä ansiosta Reilu-Fernando pääsi kiskomaan tajuttoman eron. Myös Buttonin kolarointi HRT:n perään varmasti auttoi Oviedon ihmiskyrpää.

Sennalta erittäin hienoa suorittamista vaikka asiantuntemattomammat palstaveljet ovat miestä vähän aiheetta lytänneetkin, ei tule Bottaksella olemaan helppoa nousta kisoja ajamaan.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Pereziltä loistosuoritus, mutta vielä oli parempaankin mahdollisuudet. Ensin stoppi liian myöhään ja sitten pieni lipsautus. Talliltakin viestiä, että varmistellaan nyt tätä 2. sijaa. Sinällään ymmärrettävää, mutta kyllä voitosta pitäisi ajaa, kun siihen mahdollisuus on. Ja tuo historia + moottoritoimittajuus hieman tietysti herättää omanlaisiaan spekulaatiomahdollisuuksia.

Räikköselle jälleen kilpailun nopein kierros. Kyllä tossa Lotuksen autossa aika paljon näyttäisi potentiaalia olevan vielä. Ehkä seuraavaksi se aika-ajo ilman penalteja ja sähläämistä. Grosjeanilla myös huomionarvoiset 0 pointsia, maaliin pitäisi päästä kyllä pikkuhiljaa jo.

EDIT: Ei tietysti pitäisi unohtaa Alonsoa. Huima suoritus ja tallitoveri Massalta taas aivan toisesta ääripäästä. Uutta ukkoa tilalle jo?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vielä tuosta "Perez Ferrarille"-läpästä pitää jatkaa että miksi Perez siirtyisi HITAAMPAAN autoon? Muistetaan mitä tapahtui miehelle nimeltä Giancarlo Fisichella, hienot suoritukset Voima Intian ratissa muuttuivat rämpimiseksi Maranellon kuohitun orin takana kun kesken kaiken vaihtoi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Yllätysvoittaja ja -kakkonen, joten mielenkiintoa mukavasti lajia kohtaan.

Lisäksi on hyvä huomata, että TOP10-sakissa on yhdeksän eri tallin kuljettajat, joten laajuuttakin löytyy.

Kimiltä ihan kohtalainen suoritus, koska sijoitus parani viisi pykälää lähtöruudukkoon verraten. Lisänä tietysti kisan nopein kierros, vaikkei siitä mitään hyötyä ole.

Kahden ensimmäisen kisan perusteella kuitenkin mukavaa seurattavaa taas suomalaisittain, kun on oma mies kärkikahinoissa mukana.

Edessä on kolmen viikon tauko, joten jotain uutta saattaa tulla ensi kisaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pakko muuten heittää, että Maikkarin ennakkotunnelmat ovat parantuneet mielestäni viime kaudesta.

Kyllä, tosin yksi ärsyttävä piirre heillä vielä on. Onko pakko suomentaa haastattelua kesken haastattelun? Monesti haastateltavilla kuskeilla ja tiimihenkilöillä on kiire ja sitten pulkkistimppa alkaa suomentamaan siihen väliin. Siinä sitten haastateltava pyörittelee peukaloita samalla. Kannattaisi tuokin haastisaika maksimoida niin, että ensin haastattelu (mielellään vielä ennakkoon mietityillä kysymyksillä) ja sitten suomennokset.

Vielä siinä on pientä alkukömpelyyttä kun livenä tehdään, mutta eiköhän se siitä parane.

Alonsolta huima suoritus, jälleen paljon parempi sijoitus mitä auto ansaitsee. Perez harmittavasti teki virheen, kävi jo aiemmin märkien kanttikivien päällä ja lopulta se sitten lähti käsistä. Olisi ollut niin makea voitto Sauberille.

Kaikenkaikkiaan olosuhteet oli varmasti hankalat ja aika moni huippunimi ajoi "peruskisan". Jälleen huomasi sen, että kun ei ole kärjessä ja pienikin ongelma tulee niin edes huippuautolla ei nousta takaisin kärkeen. Buttonkin vaan hiipui joukon sekaan vaikka väläytteli välillä.

Minne on jäänyt Kovalaisen viime kauden huipputekeminen ja meininki? Taisi Trullijunaan jäädä ne jutut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vielä tuosta "Perez Ferrarille"-läpästä pitää jatkaa että miksi Perez siirtyisi HITAAMPAAN autoon?

Sauber operoi niin pienellä budjetilla Ferrariin verrattuna että hyvin todennäköisesti kauden lopussa tilanne ei ole enää tämä. Sauberilta on ennenkin nähty kauden alkupuolella loistavaa vauhtia mutta sitten se vaan tuppaa hiipumaan aika paljon kauden mittaan. Ferrarin tämänhetkinen auto on paska mutta sieltä on jo uutta tulossa heti kun siirrytään takaisin Eurooppaan.

Hattua pitää kyllä nostaa Alonsolle, vaikka en miehestä pidä pätkääkään. Mutta kun katsoo miten vaikean näköinen tuo Ferrari on ajaa ja kuinka paljon heillä on ollut harjoituksissa ja aika-ajoissa ongelmia niin on Alonso kyllä ajanut molemmissa kisoissa aika lailla maksimisuoritukset mihin tuolla autolla kykenee. Tällä kertaa käytti myös olosuhteet täydellisesti hyväkseen eikä murtunut Perezin painostuksen alla. Erinomainen suoritus kaiken kaikkiaan.

Myös Pereziltä ihan huikea suoritus. Ja kuten Alonson kohdalla niin myös Perezin kohdalla tätä vielä korostaa tallikaverin heikot suoritukset samanlaisilla autoilla. Harmi vaan tuo pieni virhe juuri kun oli päässyt ohitusetäisyydelle Alonsosta, mutta onneksi tuo virhe ei maksanut koko kisaa tai palkintopallisijoitusta vaan pääsi vielä jatkamaan kakkospaikalla. Peter Sauberille oli varmaan aika onnen päivä tämä, talli on operoinut erittäin pienellä budjetilla ja siellä on silti tehty erinomaisen hyvää työtä. Toivottavasti tämä vahvistaa tallin taloutta jotta tuo vauhti ei hiipuisi kauden mittaan kuten yleensä.

Kimi ajoi tasaisen varman kilpailun, mutta ehkä ei ihan täysin onnistunut rengastaktiikassa. Ainakin tuossa alussa odotteli liian pitkään ennen kuin vaihtoi renkaat ja tippui muutaman pykälän. Lotuksella näyttää olevan vähän vaikeuksia saada renkaita oikeisiin lämpöihin stinttien alussa, mutta tämän vastapainona on sitten se että kumit näyttää kestävän pidempään kuin monilla muilla. Nämä olosuhteet ei välttämättä olleet ihan parhaat tuollaiselle autolle, mutta normaaliolosuhteissa Kimi saattaa yltää hätyyttelemään kärkeäkin ainakin joissakin kisoissa. Grosjeanilta taas oli sitten aika heikko esitys tämäkin kisa. Ensin ajoi Schumin takarenkaaseen ja sitten vielä ihan omia aikojaan ulos, eikä ole kummassakaan kauden kilpailussa vielä montaa kierrosta päässyt ajamaan. Ei ole nopeudesta yhdellä kierroksella hyötyä jos ei koskaan pääse maaliin.

McLarenin vauhti kisassa oli pettymys, ei vaan nyt jostain syystä näyttänyt toimivan auto näissä olosuhteissa vaikka molemmille kuljettajille tällaisen kelin pitäisi sopia erinomaisesti. Buttonkin valitteli koko ajan pidon puutetta ja Hamiltonin vauhti ei riittänyt yhtään Alonsolle ja Perezille. Button vielä sitten rikkoi etusiipensä Kartingkeijon kanssa törmäilyssä ja jäi kokonaan ilman pisteitä.

Tuo Kartingkeijo onkin sitten taas ihan oma tarinansa. Törmäykset sekä Buttonin että Vettelin kanssa, jotka toki eivät olleet varsinaisesti Keijon vika, mutta kuten sanoin tuossa liveketjussa niin jotain outoa tuon miehen ajossa pitää olla kun jatkuvasti näitä vaaratilanteita tulee nimenomaan silloin kun Keijoa ohitetaan kierroksella. Ajaako mies niin epävarman näköisesti tai epäloogisesti että ohittava kuljettaja ei osaa oikein ennakoida tilanteita vai mikä tuossa on? Nyt meni joka tapauksessa kahden mestariehdokkaan kisa pilalle ja se on paska juttu kun periaatteessa tuo Keijo ajaa tuolla ihan omaa kisaansa ja olisi enemmän kuin hyvä juttu jos ei siinä samalla sotkisi muiden kilpailuja.

Seuraavaksi mennään sitten Kiinaan, missä on minun mielestäni yksi parhaista radoista mitä Tilke on suunnitellut, ja siellä pitäisi kyllä taas tulla varmaan hyvät kinkerit. Kaiken kaikkiaan tämä kauden alku on ollut erittäin mielenkiintoinen ja tapahtumarikas. Toivottavasti jatkuu samanlaisena myös sitten kun mennään näille tylsemmille radoille.

Minne on jäänyt Kovalaisen viime kauden huipputekeminen ja meininki?

En tiedä. Alku oli kyllä erittäin hyvä kun nousi startissa varmaan kymmenen pykälää, mutta sitten rengastaktiikka epäonnistui ja putosi tuossa rengasruletissa ihan viimeisten joukkoon. Ja kun kisa starttasi uudestaan niin aika outoon kohtaan tekivät taas renkaidenvaihdon, ja Heikki tippui taas ihan hännille ja mm. Petrovin taakse. Jäi tuossa niin paljon ettei ollut enää mitään mahdollisuutta nousta sieltä. En tiedä mokasiko tuossa kuljettaja vai talli vai molemmat, mutta näytti siltä että huonoon taktiikkaan meni tämä kisa.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Mitä helvettiä Red Bullin tiimi sääti Vettelin kanssa kisan viimeisillä kierroksilla? "Keskeytä, keskeytä, keskeytä!", heti tämän jälkeen "pysy radalla, pysy radalla, pysy radalla!" ja heti perään "keskeytä, keskeytä, hätätapaus!" : D Vettel ei tainnut tietää mitä neuvoa kuunnella ja körötteli maaliin sijalla 12. Perez teki pirun harmittavan virheen juuri kun oli iskuetäisyydellä Alonsosta. Massa kävi taas perinteiseen tapaan leikkaamassa nurmikkoa märällä kelillä ja ajoi muutenkin päin persettä koko kilpailun. Kauankohan on Ferrarilla kanttia katsoa tuota pelleilyä?
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Kohtuu lupaava jannu tää Perez. Oisko siinä uusi Vettel tulossa? Vielä parempi talli ja auto alle niin tuleva maailmanmestari? Alonso ja etenkin Ferrari ollut heikko avauskisoissa, mutta niin se vaan perkele johtaa sarjaa.

Kimiltä hyvää tekemistä ja legendaarinen "ajampa kisan nopeimman kierroksen kun ei ole muutakaan tekemistä" tuli taas. Heikki ja Caterham on ihan paska. Nyt oikeesti Heikki helevettiin sieltä leikkimästä. Murjo ittesi vaikka väkisin Massan tilalle Ferrarille. Mistä tulikin mieleen, että Massa on vielä huonompi mitä viime vuosina.

Kiinaan voi tulla jo muutoksia. 3 viikkoa aikaa talleilla tehdä kehitystyötä ja eiköhän ison budjetin tiimit nosta profiiliaan.

Mutta saatanan mielenkiintoinen aloitus kaudelle.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Odotan innolla Italialaislehdistön huomisia kirjoituksia. Alonso muuten kerännyt Massan tallikaverina vain 282 pistettä enemmän 40 kilpailussa. Näillä otteilla brassia ei nähdä loppukaudesta Ferrarilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kohtuu lupaava jannu tää Perez. Oisko siinä uusi Vettel tulossa? Vielä parempi talli ja auto alle niin tuleva maailmanmestari?

Vielä pitäisi Perezin ehkä vähän parantaa aika-ajosuorituksia jos ihan huipulle haluaa. Viime kaudellakin jäi jatkuvasti Kobayashista aika-ajoissa, kuten myös Australiassa tällä kaudella. Kisoissa kyllä tuo superpehmeä ajotyyli toimii näillä renkailla ja tuottaa tulosta. Mutta kyllä tuossa kaverissa ainesta on ehdottomasti, ikääkään ei vielä kovin paljoa ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös