Formula 1 – kausi 2012

  • 325 282
  • 1 750

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Heikki Kovalainen Twitterissä: "Tough day today, nevermind one of those races that happen sometimes, bit harsh penalty from stewards for the next race but that's life too!"

Minkäs rangaistuksen Heikki muka on saanut? Kukaan ei tunnu tietävän.

EDIT: Kiitoksia. Ensi kisaan Kovalainen startannee siis ruudusta numero 22, koska HRT-autoja emme tule kisassa näkemään.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Heikki Kovalainen Twitterissä: "Tough day today, nevermind one of those races that happen sometimes, bit harsh penalty from stewards for the next race but that's life too!"

Minkäs rangaistuksen Heikki muka on saanut? Kukaan ei tunnu tietävän.

TS: Heikki Kovalaiselle rangaistus seuraavaan kisaan - Ilta-Sanomat

- Kun tulin varikolle, ohitin ennen turvaviivaa. Olin jonossa neljäntenä. Ohitin Sebastian Vettelin vahingossa ja ihan vähäsen vaan. Ne näköjään antoivat siitä minulle viiden paikan penaltin, Kovalainen sanoi Turun Sanomille.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuleepahan Heikillekin jotain vaihtelua lähtöpaikkaan, ettei aina tarvitse lähteä niistä 18-19 ruuduista.

Ensi kisaan Kovalainen startannee siis ruudusta numero 22, koska HRT-autoja emme tule kisassa näkemään.

Ei sitä tiedä, kyllä he saattavat jo seuraavaan kisaan saada autot edes vähän parempaan iskuun. Nythän siellä oli tilanne se että torstaina ei ollut vielä toinen auto valmiina ja vielä perjantain harjoitusten aikanakin nikkaroitiin autoa, joten ei ihme ettei oikein kulkenut vielä. Seuraava kisa tosin on jo viikon päästä joten hirveästi ei ole aikaa kehittää autoa mutta nythän siellä ei tallilla ollut DRS:ää ollenkaan toiminnassa ja ohjaustehostimetkaan ei kuulemma toimineet ja jo noiden asioiden korjaaminen parantaa vauhtia melko paljon. Mutta tiukkaa tulee joka tapauksessa tekemään.

Veikkaajan F1-kausiennakosta lueskelin tuosta HRT:n tilanteesta niin siellähän on ollut sikäli mielenkiintoinen tilanne että tallista lähti toistasataa työntekijää viime kauden päätteeksi, kun Colin Kolles jätti tallin. Nuo työntekijät eivät nimittäin olleet HRT:n palveluksessa vaan olivat Kollesin firman työntekijöitä jotka olivat tavallaan vuokralla HRT:llä. Ja kun Kolles lähti niin lähti myös työntekijät, ja yli sadan ammattitaitoisen työntekijän löytäminen F1-talliin ei ole niin kovin helppo juttu joten ei ihme että talli on ollut aika rankasti myöhässä uuden auton kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melbournessa nähtiin hyvä ja viihdyttävä kilpailu. Voittoon selvisi täydellisen kilpailun ajanut Button. Button otti hyvän startin ja nousi sen turvin ensimmäiseen mutkaan ykkössijalle, eikä ykköspaikastaan sen koommin luopunut, kuin hetkellisesti varikkokäynnin ajaksi. Turva-auto episodin jälkeenkin Jenson ajoi loistavasti ja karkasi välittömästi Vetteliltä parin sekunnin päähän. Hieno kisa Buttonilta. Ennen Australiaa veikkailin Jensonia tämän kauden mestariksi ja veikkaan yhä, sen verran varma ja nopea kuski Button on.

McLaren ja Red Bull ovat kaksi nopeinta tiimiä ja näiden jälkeen onkin tasaista ja oikeastaan yhtä tiettyä tallia ei siihen pysty nimeämään. Mercedeksen vauhti oli lupauksia herättävää ja voidaan olettaa heidän sotkevan joissain kisoissa kärkitaistoa enemmänkin. Ferrari kisavauhti on myös selkeästi aika-ajovauhtia parempaa, tosin vain Alonson käsissä. Lotuksen aika-ajovauhti on hyvää tämän todisti Grosjean, sekä kisavauhti oli paikoitellen jopa erinomaista Kimillä, joten tästä on erittäin hyvä jatkaa Sepangiin, jossa nähdään voimasuhteet tarkemmin, kun kyseessä on oikea moottorirata. Mielenkiintoinen kausi eittämättä luvassa.

Bottaksesta vielä sen verran, että jos Senna tämän kisan kaltaisilla otteilla jatkaa kautta eteenpäin vaikuttaa jopa melkoisen todennäköiseltä, että Valtteri ottaa Brunon paikan jopa tämän kauden aikana. Ainakin kokemusta autosta tulee, kun mies ajaa 15 harjoitusjaksoa kauden aikana.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Red Bull pääsi loppujen lopuksi yllättävän lähelle McLarenia. Hyvä homma, ettei lähde heti kauden alusta pelkäksi McLarenin dominoinniksi samaan tapaan kuin Red Bullilla oli viime kaudella. Yhdessä asiassa muuten McLaren ja Lotus tuntuvat olevan muita talleja edellä: autot ovat helliä renkaille. Kimihän tuli vaihtamaan ekan pehmeiden renkaiden satsin vasta kierroksella 20, kun ensimmäiset tulivat jo kierroksella 12. Turva-auto vähän sotki Kimin taktiikkaa, kun selkeästi joutui tulemaan vaihtamaan kovemmat renkaat alle aiemmin kuin oli tarkoitus.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
EDIT: En huomannut että tälle onkin tehty oma topicinsa Peli-osastolle, jatkamme siis siellä.
 
Viimeksi muokattu:

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
F1:n seuraaminen on ollut viime vuosina satunnaista, mutta eikö aiemmin ole ollut niin ettei Albert Parkin voimasuhteistakaan voida vielä tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä loppukauden osalta? Radalla on vähän nopeita mutkia joten autojen aerodynaamiset erot eivät tule vielä samalla tavalla esille kuin esim. viikon päästä Malesiassa. Mikä pisti silmään Australiassa oli että Räikkönen ajoi ekan stintin pehmeillä renkailla paljon pidempänä kuin moni muu, ja suorituskyky säilyi kuitenkin hyvänä joten rengasystävälliseltä uusi Lotus vaikuttaa. Voi olla iso etu jatkossa joissain tiukoissa kisoissa. Ei tässä oikein malta odottaa Sepangia, ja Kimin onnistumista aika-ajoissa. Eiköhän sitten aleta puhua jo Top 6-sijoituksista?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä pisti silmään Australiassa oli että Räikkönen ajoi ekan stintin pehmeillä renkailla paljon pidempänä kuin moni muu, ja suorituskyky säilyi kuitenkin hyvänä joten rengasystävälliseltä uusi Lotus vaikuttaa. Voi olla iso etu jatkossa joissain tiukoissa kisoissa.

Erittäin vahva aloitus Kimiltä nimenomaan kisassa.
Onko joku selvillä paremmin näistä rengasvalinnoista ja stinteistä?

Miten Sauberin renkaat kului esim verrattuna Kimin Lotukseen? Nousiko Perez juuri tämän ansioista?

Lotus kieltämättä kulutti aika maltilla renkaita ja siihen nähden safety car ei ollut Kimin kannalta paras mahdollinen vaihtoehto, muiden kisataktiikkaan sopi paremmin kun pääsivät heittämään tuoretta kumia alle.
Ilman safety caria Kimillä olisi ilmeisesti ollut mahdollisuudet olla siellä Alonso-Maldonado matsissa mukana vikoilla kierroksilla.

_
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
F1:n seuraaminen on ollut viime vuosina satunnaista, mutta eikö aiemmin ole ollut niin ettei Albert Parkin voimasuhteistakaan voida vielä tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä loppukauden osalta? Radalla on vähän nopeita mutkia joten autojen aerodynaamiset erot eivät tule vielä samalla tavalla esille kuin esim. viikon päästä Malesiassa.

Tästähän on ollut jo testeissä puhetta, Autosportin asiantuntijat huomasivat eritoten että McLarenit toimivat pirun hyvin hitaissa, enemmän mekaanista pitoa vaativissa mutkissa ja kiihtyvät ulos hitaista mutkista todella hyvin, kun taas Red Bullit näyttivät Barcelonan nopeissa mutkissa vakaimmilta, eli ensi viikonloppuna voimasuhteet saattavat kääntyä.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Perez ajoi kisan läpi yhdellä stopilla joka osoittautui hyväksi valinnaksi. Mutta siis veti kisan lopussa 34 kierrosta pehmeillä renkailla, uskomatonta. Tosin kun ajettiin turva-auton takana, niin siinä oli muutama rauhallisempi kierros välissä, silti kuten tuolla joku kommentoi, very impressive.

Tuosta Australian erikoislaatuisuudesta tulee vaan mieleen joku Räikkösen McLaren-kausi kun talvitestien epävarmuuden jälkeen joku Mäcillä hehkutti Australian aikaan että Kimi on innoissaan autostaan. Ei ollut enää seuraavien kisojen jälkeen, mutten yhtään muista mikä kausi oli kyseessä. Ehkä 2006?

Loistava sivu josta näkee mm. kuskien rengastaktiikat
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Perez tosiaan aloitti kisan kovemmalla seoksella kuin Kimi. Perez taisi ajaa myös viime vuonna samassa kisassa samalla taktiikalla ja nappasi silloin hyvän sijoituksen. Yllättävän hyvin ja pitkään Kimi kuitenkin pärjäsi pehmeillä kumeilla. Varmasti tuohon vaikutti pari seikkaa:
- lähti uusilla ajamattomilla renkailla (joillakin saattoi olla aika-ajossa käytetyt pehmeät alla)
- ajoi pitkään hitaampien perässä -> ei rasita omia renkaitaan niin paljoa kuin ajaessaan tyhjällä radalla täysillä omaa vauhtia
- auto hyvin säädöissä eikä kuluta rengasta niin paljoa
- ajotyyli

Noitten renkaiden hankaluus on kai se, että suorituskyky loppuu kuin seinään kun kulutus ylittää tietyn pisteen. Pitäisi siis optimoida varikkostoppi juuri ennen tuota rajapistettä. Kisassa noita tilanteita näkyi muutamia kun alkoi pojat tulemaan sivuluisussa ja tuoreilla renkailla ajaneet paineli heittämällä ohi. Ainakin Ferrari ja Massa ajoi yhdessä vaiheessa kierrokset tai pari liikaa.

Mutta olihan tuo Kimin kannalta onnistunut kilpailu monellakin tapaa. Sanoi, että ennen kisaa ei saaneet yhtään kunnon nopeaa kierrosta alle, joten kisa oli tietyllä tavalla hyppy tuntemattomaan. Silti vauhti, rengaskestävyys tms. oli hyvällä mallilla. Etenkin kun Kimi testeissä vähän kummasteli renkaiden toimintaa, tai sitä, että vaatii totuttelua kun ne kuluvat nopeasti. Ja testejäkin jäi väliin runko-ongelmien takia.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viimeksi muokattu:

-RVL-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thompson kylpee varhain
Kyllä ensi viikonloppua odottelee todella suurella mielenkiinnolla. Ei mikään suosikkirata omassa kategoriassani, mutta saadaan ainakin autojen vauhdista taas lisäselvyyttä erilaisella radalla.

Muistaakseni viime kaudella Hispania karsiutui tämän vuoden kisan tapaan Australian GP:stä ja viime kauden Lotus taisi esittää kauden surkeimmat ajonsa juuri Australiassa. Katsotaan mitä Malesiassa tapahtuu, vaikka on melkein yksi ja sama minulle, että mitä HRT saa aikaiseksi. Caterhamilla uskon olevan potentiaalia muuhunkin kuin siihen omaan kastiinsa (sekunti eroa eteen ja taakse).

Pääsee myös näkemään, että löytyykö sitä vauhtia esimerkiksi Saubereilta ja Williamseilta samaan malliin kuin Albert Parkissa. Mikäli Kimi olisi Williamsille päätynyt - kuten vahvasti epäiltiin, niin edellisen kisan perusteella ei olisi tarvinnut kirota. Näin ne autot muuttuvat, harva uskoi kauden lopussa, että Williamsilla pisteille pääsisi kauden alkaessa.

Malesiassa kiinnostaa myös Sennan ja Massan tulokset. Haluaisin nähdä molemmilta mahdollisimman ehjät kisat ja saada selvyyttä missä mennään heidän kohdalla. En tyrmäisi yhden kisan perusteella, vaikka ei Massan viime kausissa hurraamista olekaan. Taisi tehdä kuitenkin ihan hyvää nousua kisan alussa Albert Parkissa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Australian GP ja Malesia taitaa olla sen verran erilaisia ratoja ettei suorana johtopäätöksiä voi vielä ensimmäisestä kisasta sanoa, toki jos auto on hyvä pitää sen toimia joka radalla hyvin, mutta katurata on aina katurata ja malesiassa taitaa olla taas muutama isompikin suora joten suoranopeudet astuu enemmän mukaan.

Saapa nähdä kauanko tuota Massaa tuolla Ferrarilla katsellaan. Kyllähän mies on siitä täydellinen tallikaveri Alonsolle kun ei ole nopea, mutta ei kai mikään muu juttu puola miehen sopimusta enää tuola, toki imagolle ei ehkä tee hyvää antaa potkuja kuskille joka on ollut pahassa onnettomuudessa, mutta kyllähän siitä aikaa jo sen verran alkaa olemaan, ettei sääliä enää kannata välttämättä antaa.. Mitenköhän se Mika salon laita olisi? eikö mies pidä kohta parin päivän testisessiotkin :D heh tai semmoisen kuvanhan salon uutisoinista aluksi ainakin sai :) nyt olisi hyvä paikka miehelle palkanmaksua siitä kun päästi tallikaverin ohi kun olisi voittu tullut, kai niitä säälejä pitää jokaiseen suuntaan vielä antaa kun massallakin suojapaikka.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten Sauberin renkaat kului esim verrattuna Kimin Lotukseen? Nousiko Perez juuri tämän ansioista?

Perezin perusteella ei kannata vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä Sauberin renkaiden kulutuksesta suhteessa muihin, koska tuo mies on vaan oikeasti ihan käsittämättömän hyvä säästelemään noita renkaitaan. Perezhän ajoi jo viime kaudella suurimman osan kisoista tällä taktiikalla että teki yhden stopin vähemmän kuin muut ja onnistui sen ansiosta nousemaan monesti huonoiltakin lähtöpaikoilta pisteille. Ehkä samasta syystä Perezillä on ollut ongelmia aika-ajoissa (ei saa lyhyillä rykäisyillä renkaita parhaisiin lämpöihin), ja on ollut niissä yleensä toistuvasti hitaampi kuin rajummalla tyylillä ajava tallikaverinsa Kobayashi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
- ajoi pitkään hitaampien perässä -> ei rasita omia renkaitaan niin paljoa kuin ajaessaan tyhjällä radalla täysillä omaa vauhtia

Onko se muuten ihan oikeasti niin, että tuollaisessa tilanteessa ajaessa rengas kuluu vähemmän? Itse kun olen ajatellut aina niin, että tuossa se rengas kuluu enemmän. Kuluu enemmän siksi, että ohituspaikkaa hakiessa kiihdytykset, jarrutukset ja ajolinjat eivät ole optimaalisia, kun taas omassa rauhassa ajaessa ajo on juuri sellaista, kuin kuski haluaa ja tällöin voi hallita myös renkaiden kulumista paremmin.

Nyt joku sellainen, joka tietää, saa luvan kertoa miten asia oikeasti on!
 

trap

Jäsen
Onko se muuten ihan oikeasti niin, että tuollaisessa tilanteessa ajaessa rengas kuluu vähemmän? Itse kun olen ajatellut aina niin, että tuossa se rengas kuluu enemmän. Kuluu enemmän siksi, että ohituspaikkaa hakiessa kiihdytykset, jarrutukset ja ajolinjat eivät ole optimaalisia, kun taas omassa rauhassa ajaessa ajo on juuri sellaista, kuin kuski haluaa ja tällöin voi hallita myös renkaiden kulumista paremmin.

Nyt joku sellainen, joka tietää, saa luvan kertoa miten asia oikeasti on!

Joo, kyllä minunkin tietääkseni se on nimenomaan noin että takana/likaisessa ilmassa renkaat kuluu enemmän, kun mutkissa on vaikeampaa seurata ym.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Onko se muuten ihan oikeasti niin, että tuollaisessa tilanteessa ajaessa rengas kuluu vähemmän? Itse kun olen ajatellut aina niin, että tuossa se rengas kuluu enemmän. Kuluu enemmän siksi, että ohituspaikkaa hakiessa kiihdytykset, jarrutukset ja ajolinjat eivät ole optimaalisia, kun taas omassa rauhassa ajaessa ajo on juuri sellaista, kuin kuski haluaa ja tällöin voi hallita myös renkaiden kulumista paremmin.

Nyt joku sellainen, joka tietää, saa luvan kertoa miten asia oikeasti on!

No se nyt riippuu siitä, että roikutko ihan perseessä kiinni huonommalla downforcella enemmän mekaaniseen pitoon turvautuen (Hamilton-tyyli) vai pidätkö viisaasti pientä välimatkaa ollen periaatteessa normaalitilanteessa downforcen suhteen, jolloin kulutus ei ainakaan kasva.

Mielestäni nykyään ei tuosta raivoamisesta perseessä kiinni ole mitään hyötyä, lähelle tarvitsee puskea vain pari mutkaa ennen DRS-suoraa puskemalla lähelle ja sitten nappi pohjaan. Ennen oli eri peli, kun piti yrittää painostaa kaveri virheeseen, jota sitten kukaan ei juuri ikinä tehnyt, kun ajaminen on liian helppoa.

Räikköselle varmasti ohittaminen on nyt helppoa kuin heinänteko ja mies nauttii taatusti ajamisestakin tuon DRS:n ansiosta enemmän, kun ohikin joskus pääsee. Niin monta vitutuksen täyttämää kisaa muistan, kun Kimi jäi Ferrari-aikana hitaasti aika-ajossa lämpeävillä renkailla huonoon lähtöruutuun ja kisassa sitten ajettiin jonossa loppuun asti (aikana ennen DRS:ää).
 
Viimeksi muokattu:

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Jos Lotus onnistuu aikaajossa ja saadaan kummatkin kuskit kymmenen joukkoon lähtöruudukkoon niin hyvä kisa tulossa. Lotus on selvästi nopeampi kuin Sauber ja Williams. Ferrarin Alonso haarukassa ja Mercedes ei ole kaukana. Hyvällä ajolla Kimi top-5:ssä ja Grosjean pisteillä.

Oli muuten outoa kuulla Kimin radio keskustelua. Muistaakseni kun Kimi ajoi Ferralilla niin koskaan ei lähetyksessä kuultu Kimin radio keskustelua?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko se muuten ihan oikeasti niin, että tuollaisessa tilanteessa ajaessa rengas kuluu vähemmän?

Jos ajaa fiksusti, kuten Henkka selvensi. Pitämällä pienen hajuraon voi säästellä hyvin omaa vauhtia ja äkkiä siinä huomaa missä on nopeampi kuin edellä oleva, jolloin löytyy myös hyviä paikkoja säästää renkaita ja saa pidettyä eron tasaisena. Jos koko ajan kurkkii sisälinjaa jarrutuksiin ja vetelee nopeisiin mutkiin toisen vaihdeaskissa niin äkkiä siinä tuhoaa renkaansa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos Lotus onnistuu aikaajossa ja saadaan kummatkin kuskit kymmenen joukkoon lähtöruudukkoon niin hyvä kisa tulossa. Lotus on selvästi nopeampi kuin Sauber ja Williams. Ferrarin Alonso haarukassa ja Mercedes ei ole kaukana.

Williams on todennäköisesti nopea jatkossakin, mutta luottoa meikäläiseltä ei löydy nykyiseen kuski parivaljakkoon. Voivat ajaa pisteistä, mutta kun lähteävät haastamaan kärkikuljettajia mihin todennäköisesti nopeus ainakin silloin tällöin riittää niin pelkään että kauden aikana nähdään useita vastaavia tilanteita kuin sunnuntaina Maldonadon osalta. Viihdettä se toki kotikatsomoihin on mutta vertailun vuoksi pidän itse huomattavasti tasokkaampana ja viihdyttävämpänä parina Sauberin Pereziä/Kobayashia.

Nyt pitäisi tavalla tai toisella saada Bottas tositoimiin mahdollisimman nopeasti.

Jotenkin uskon että Lotus on vahvoilla Malesian kuumassa ja kosteassa kisassa. Aika-ajoissa top vitoseen ja kisassa podium on realistinen tavoite.


_
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/03/1516055/massalle-uusi-auto-malesiaan
"Ferrari lennätti Malesiaan paikalle uuden rungon, jonka avulla Massan toivotaan yltävän paremmin tallitoverinsa Fernando Alonson vauhtiin.

- Tähän ratkaisuun päädyttiin sen vuoksi, että kaikki epäilyt hänen autonsa poikkeavasta suorituskyvystä Albert Parkin radalla saadaan poistettua, tallin taholta tiedotettiin."


Väkisinkin tuosta tulee mieleen, että Massalle annetaan vielä yksi tilaisuus. Ja jos ei uudellakaan autolla pärjää, niin se o moro.

Kuala Lumpuriin ennustetaan muuten ukkoskuuroja koko viikonlopun ajaksi. Itse toivoisin kuivaa keliä, jotta päästäisiin näkemään Lotuksen/Kimin todellinen vauhti ilman mitään sählinkejä. Kuitenkin Melbourne osoitti, ettei Lotuksen ja Kimin tarvitse toivoa apua säänhaltijalta menestyäkseen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän tuo alkaa vähän siltä haiskahtamaan että Massan päivät Ferrarilla alkaa olla luetut jos ei nyt parissa seuraavassa kisassa tule kunnon tulosta tai edes lupausta paremmasta. Ainakaan Australian kaltaiseen perseilyyn tuskin on enää varaa seuraavissa kisoissa tai Massa löytää itsensä Sauberilta tai kokonaan ilman työpaikkaa.

Tuollaista huhuahan on ollut ilmassa että Massan mahdollinen korvaaja olisi Sergio Perez joka kuuluu Ferrarin kuljettajaohjelmaan ja on sopimussuhteessa Ferrarin kanssa. Tuntuisi ihan luonnolliselta että jos Ferrari ottaisi Perezin omaan talliinsa niin Massa siirtyisi toiseen suuntaan Sauberin autoon, ja kylkiäisenä ehkä vielä vähän kompensointirahaa Peter Sauberin taskuun.

Mielenkiintoista olisi kyllä nähdä minkälaiseen vauhtiin Perez pystyisi Ferrarilla. Aika-ajot näyttää olevan sekä Ferrarin että Perezin akilleen kantapää mutta Ferrarin kisavauhti oli (Alonson ajamana) erinomaista verrattuna aika-ajoon, ja Perez taas pystyy jatkuvasti nostamaan sijoitustaan kisassa useita pykäliä. Siinä olisi siis ainakin hyvin "auton näköinen kuljettaja".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoista olisi kyllä nähdä minkälaiseen vauhtiin Perez pystyisi Ferrarilla. Aika-ajot näyttää olevan sekä Ferrarin että Perezin akilleen kantapää mutta Ferrarin kisavauhti oli (Alonson ajamana) erinomaista verrattuna aika-ajoon, ja Perez taas pystyy jatkuvasti nostamaan sijoitustaan kisassa useita pykäliä. Siinä olisi siis ainakin hyvin "auton näköinen kuljettaja".

Eipä se Massakaan kovin hyvin aika-ajoja ole ajanut ja kisassa sitten flopanut myös samalla, mutta Perezin vauhti nopeamassa autossa kyllä olisi jännä nähdä. Toisaalta ei tuo Ferrarinkaan vauhti ole vakuuttanut joten onko se vauhti hirveästi nopeampaa kuin nykyisillä tallille, toki kauden mittaa ferrari varmasti parantaa. Kuka siihen tuleekaan tilalle niin helppo hyppäys ei ole, alonso selkeä ykköskuski ja kun katsoo noita badoerin ja fisichellan suorituksia kun kylmiltään vaihtaa autoa kun testaaminen kieletty niin eihän se helpoa varmaan ole, olkoonkin että tämänkauden autoilla ja säänöillä päässyt ajamaan.

Muuten tuossa kun katsoo massan tilastoja kahdelta edelliskaudelta niin silmiin pistää että miten tallikaverilla voi palkintosijojakin viimekaudella olla 10 ja massalla ei yhtään.. ei noin selkeästi edes barrichello tainut Schumacherille hävitä vaikka vaikea verrata kuskeja jos ei voittoautoa ole alla, mutta selkeästi joka kisassa ja Aika-ajossa kuokaan massalta, siinä ei edes kunnon yritystä ollut. Ihmettelen jos 2-3 kisaa enempää enää ajaa. Saa nähdä onko Massa vai esimerkiksi Senna eka kuski joka saa potkut, toki joku häntäpään talli voi palkata rahamiehen ajamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös