Kyllä he Kimin ihan ajoissa laittoivat radalle mutta tuossa tuli sellainen kommunikaatiokatkos että kun Kimi alkoi himmailemaan tuon ulosajon jälkeen että saisi itselleen tilaa tehdä puhtaan kierroksen niin kukaan ei ollut ilmeisesti tajunnut ilmoittaa että aika on loppumassa ja on pakko ajaa täysillä kierros loppuun että ehtii aloittaa uuden ennen ruutulippua. Kuljettajahan ei itse sitä pysty nopean kierroksen aikana katsomaan että paljonko aikaa on jäljellä.
Niinhän Kimi väitti, mutta todellisuudessa Kimi ei olisi ehtinyt enää mitenkään ajaa toista nopeaa kierrosta. Tämä tuli vielä videolta tarkistettua eli Kimi lähti nopealla kierrokselle niin myöhään, että olisi pitänyt ajaa tuo viimeinen kierros aikaan 1.26,4, jotta olisi ehtinyt ruutulipun alta ajoissa. Tuo lopun hidastelu ei siis ollut ratkaisevaa, vaan nopealle kierrokselle olisi pitänyt lähteä juurikin se 10 sekuntia aikaisemmin.
Kimiltä siis selvä moka, mutta kyllä tallikin saa ottaa omaan piikkiinsä, että jättivät homman yhden kierroksen varaan.
Pipariksi mennyttä aika-ajoa enemmän huolettaa Kimin ohjausongelmat, jotka ovat siis jatkuneet Jerezin ensimmäisistä testeistä lähtien. Eikä hommaa ole vieläkään saatu toimimaan Kimin haluamalla tavalla, joten ilmeisen hankalaa tuntuu olevan. Perjantain harjoituksissa tuota yritettiin ratkaista, mutta ilmeisesti mentiin täysin väärään suuntaa, kun Kimi palasi vanhaan ohjaukseen yhden installaatio-kierroksen jälkeen.
Toivottavasti tuo pulma saadaan ratkaistua viimeistään Malesian harjoituksissa, koska vaikeaa on, jos auto ei sovi kunnolla käteen. Grosjan osoitti Lotuksen olevan nopea, joten sikäli menestysmismahdollisuuksia on, kunhan Kimi saa oman auton mieleiseksi.
Aika-ajon perusteella tallien väliset voimasuhteet hahmottuivat, mutta huomisessa kisassa renkaiden kuluminen tulee olemaan ratkaisevassa roolissa. Veikkaan, että Mäcit lähtevät alusta lähtien omille teilleen, mutta viimeisestä palkintopallisijasta varmaan käydään hyvää taistelua. Nähtäväksi jää pystyykö Grosjan pitämään Red Bullit ja Mersut takanaan?
Suomalaisittain mielenkiinto kohdistuu lähtöruudukon häntäpäähän, jossa Kimi ja Heikki lähtevät vierekkäisistä ruuduista. Heikki voi kiusata lähdössä, mutta Caterham on nopealla kierroksella yhä yli sekunnin keskipakkaa perässä, joten pistehaavet ovat yhä utopiaa. Kimi voi tuolta ihan hyvin pisteille noustakin. Mielenkiintoista olisi nähdä myös Kimin kaksintaistelua Massaa ja Alonsoa vastaan.
EDIT: Hieno homma, että Australiassa nuo turva-alueet on hiekkaa, jolloin ajovirheistä joutuu oikeasti maksamaan hintaa, kuten esimerkiksi Alonsoa sai kokea.