Oli ihan mielenkiintoinen kisa vaikka mitään actionia ei hirveästi ollutkaan. Mutta kärki ajoi koko ajan melko lähellä toisiaan eikä Vetteliä lukuunottamatta kukaan ollut selvästi toisia nopeampi. Ja ensimmäinen kierroshan oli suorastaan huikea kun sijoitukset vaihteli monta kertaa niin kärjessä kuin keskikastissakin. Minä jotenkin tykkään tästä Yeongamin radasta kun siinä nuo mutkaosuudet on suunniteltu sillä tavalla että ohituksen jälkeenkään tilanne ei ole selvä vaan ajolinjat menee siten että ohitetulla on mahdollista kuitata tilanne heti seuraavassa mutkassa. Ja kun tässä kisassa oli tuo DRS-aktivointipistekin suunniteltu hyvin niin ei nähty näitä tyypillisiä DRS:n avulla suoritettuja ohituksia vaan edellä ajavalla oli DRS:stä huolimatta mahdollisuus puolustautua ja estää ohitus esim. kuten Hamilton teki käyttämällä KERSiä suoralle lähdössä juuri oikealla tavalla.
Vettel oli taas ihan omaa luokkaansa, meni heti Hamiltonin ohi kärkeen ja pysytteli siellä loppuun asti vetäen vielä aika selkeän eron Hamiltoniin jolla ei taaskaan kestänyt renkaat yhtä hyvin kuin kilpakumppaneilla. Hyvän puolustustaistelun Hamilton kuitenkin suoritti hitusen nopeampia Webberiä ja Buttonia vastaan, ja teki sen ennen kaikkea reilulla tavalla tällä kertaa. Ja hienosti Hamilton kuittasi tuonkin kun Webber kerran pääsi hänet ohittamaan, heti seuraavalla suoralla takaisin ohi.
Webberin kohdalla Red Bull vähän hölmöili taktiikassa, Webber olisi kannattanut pitää radalla vielä edes pari kierrosta sen jälkeen kun Hamilton meni toistamiseen varikolle, todennäköisesti olisi pystynyt ohittamaan Hamiltonin tällä taktiikalla ja haastamaan Vettelin voitosta.
Button oli tällä kertaa vähän vaisu. Startti meni vielä hyvin mutta ensimmäinen kierros oli jostain syystä ihan fiasko kun autoja tuli ohi oikealta ja vasemmalta. Lopussa jälleen oli hyvässä vauhdissa kun muilla oli ilmeisesti renkaat enemmän kuluneet mutta ei vaan enää riittänyt kierrokset. En tiedä olisiko Button ollut sitten paremmalla sijoituksella ilman tuota turva-autoa koska tuo muutti jonkin verran rengastaktiikoita.
Ferrareista Alonso ajoi minusta aika vaisun kisan vaikka lopussa varsin hyviä kierrosaikoja paukuttelikin. Mutta suurimman osan kisasta ajoi tallikaverinsa perässä ilman että edes pääsi ohitusetäisyydelle, ja kun tällä kertaa ei ilmeisesti kehdattu taas pyytää Massaa väistymään niin Alonso pääsi lopulta ohi paremman varikkotaktiikan ansiosta. Mutta Massalta vaihteeksi ihan hyvä suoritus, erityisesti ensimmäisellä kierroksella ajoi varsin miehekkäästi.
Rosberg putosi jälleen yhden sijan tuloksissa aika-ajoon nähden kun autosta loppui sekä renkaat että bensa. Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta tällä kaudella. Mersuilla on kyllä paha ongelma noiden takarenkaiden kanssa, ja myös tuon bensankulutuksen kanssa kun joutuvat välillä himmaamaan lopussa todella paljon vauhtia että eivät tule hylätyksi. Schumi taitaa osata ajella sen verran säästäväisemmin että hänellä tuo ongelma ei ole ollut niin paha kuin Nicolla, mutta tänään kisa meni pipariksi Petrovin ääliömäisen syöksyn takia.
Kovalainen ajoi loistavan kisan, 14. sija Lotuksella on hyvä suoritus kun keskeytyksiä ei ollut kuin kolme. Kovalainen jätti järkevän taktiikan avulla taakseen myös yleensä kisoissa hyvin ajaneet Sauberit eikä Sennakaan ollut enää kuin reilun sekunnin päässä edessä.