Formula 1 – kausi 2011

  • 98 664
  • 516

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joku Kimin tunteva taisi joskus mainita sellaista että Kimi olisi tässä rallia harrastellessaan oppinut sellaisen asian että kilpa-ajosta voi nauttia vaikka ei ajaisikaan voitoista tai edes kärkipäässä. Tiedä hänestä, onhan tuo Kimin voitontahto vaikuttanut aina niin voimakkaalta, mutta en minä näe ihan mahdottomana ajatuksena että hän haluaisi vielä kokeilla "uutta alkua" ykkösissä vaikka vähän heikommallakin kalustolla. Ensi kauden jälkeen noista paremmista talleistakin näyttäisi vapautuvan paikkoja (Red Bull, Mercedes, Ferrari) joten kuskipaletti voi mennä jonkin verran uusiksi ja hyvä kausi Williamsilla saattaa avata uuden mahdollisuuden johonkin parempaan tiimii. Eihän Kimi kuitenkaan ole vielä mikään ikäloppu vaan periaatteessa kilpa-ajaja parhaassa iässään.

Eikä tuo Williams välttämättä ensi kaudella huono tiimi ole vaikka tämä kausi onkin mennyt ihan perseelleen. Kimin palkkaaminen saattaa tuoda talliin lisää rahaa ja sinne on jo palkattu ihan osaavaa väkeä insinööriosastolle (esim. Mike Coughlan), ja tuo Rellun kanssa tehty moottorisopimus tuo sinnekin osastolle lisää paukkuja Cosworthiin verrattuna.
 

RDivis

Jäsen
Itse olin uutisen kuultuani ensin henkeen ja vereen paluuta vastaan jos se tapahtuisi tallissa joka ei ole voittajakandidaatti. Tarkemmin asiaa ajateltuani totesin, että tämä on ainoa tie, jos Kimi todella haluaa yrittää paluuta F1 huipulle. Huipputalleissa ei ole paikkoja auki, enkä usko, että yksikään huipputalleista olisi ottanut Kimiä, Kimin todennäköisesti vaatimalla palkkatasolla tuosta vain. Hyvä vuosi Williamsilla ja tilanne on varmasti toinen. Hyvä vuosi ei tarkoita voittoja, eikä välttämättä edes palkintopalli sijaa kaudella. Mitä se tarkoittaa? Sen märittelee pitkälti Williamsin ensi kauden auto ja ensimmäisenä mittatikkuna on Kimin "pyyhittävä radan pintaa" Pastorilla.

Mitä Kimillä on hävittävää tässä kaikessa? Aivan, ei niin yhtikäs mitään! Joten julkaiskaahan nyt se sopimus, jooko?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä Kimillä on hävittävää tässä kaikessa? Aivan, ei niin yhtikäs mitään!

Tässä on minusta juuri se pääpointti tässä asiassa, Kimillä ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Jos hän ei onnistu niin voidaan aina vertailla erääseen seitsenkertaiseen maailmanmestariin jonka paluu ei ole sekään ollut mitään ruusuillatanssimista, ja voidaan aina vedota siihen että Kimi ei ole ollut formuloiden kanssa missään tekemisisissä kahteen vuoteen. Sitten voi taas palata vähin äänin harrastelemaan jotain muuta moottoriurheilua. Jos taas onnistuu niin Kimillä saattaa olla tie auki huipputalleihinkin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harmin paikka että Intian mahtavalla radalla nähtiin niinkin tylsä kisa. Periaatteessa tuo rataprofiili on sellainen että mielenkiintoisen kisan ei pitäisi jäädä ainakaan radasta kiinni mutta jostain syystä erot venähti sen verran että kärjessä ei nähty oikein missään vaiheessa kunnon mies miestä vastaan taistelua. Keskikastissa taisteltiin jonkin verran joten ei tämä ihan jonkun Valencian kaltainen borefest ollut. Ja kyllä tämä Buddh Circuit on minusta niin hienon näköinen rata että jo siinä riittää mielenkiintoa kun katsoo autojen ajavan tuota rataa ympäri. Tämä on nimittäin siitä poikkeuksellinen Tilke-ring että tällä radalla tuo autojen nopeus oikeasti näkyy myös TV:n välityksellä ja autoja viedään koko ajan äärirajoilla noissa nopeissa mutkissa. En tiedä johtuiko tämä "lähitaistelun" vähäisyys sitten renkaista vai mistä, mutta toivottavasti ensi vuodeksi sekä rengasvalmistaja ja tallit ovat oppineet jotain sellaista että hieno rata saa arvoisensa kilpailun.

Vetteliltä jälleen kerran kohtuullisen ylivoimainen suoritus. Paalupaikka, voitto ja nopein kierros, ja kaiken lisäksi Vettel ei luovuttanut johtopaikkaansa muille kertaakaan koko kisan aikana. Eipä enää juuri paremmin voi kisaviikonlopusta suoriutua. Tallikaveri Webberin suoritus sen sijaan oli taas aika vaisu. Startissa menetti sijoituksen Buttonille ja sitten vielä epäonnistunut taktiikka pudotti Webberin myös Alonson taakse.

Button ja Alonso ajoivat molemmat sellaisen hyvän mutta näkymättömän kisan. Molemmat ajoivat koko ajan suht' nopeasti ja virheettömästi mutta eivät vaan mahtaneet nopeammilleen mitään.

Hamiltonin kisa meni pieleen periaatteessa jo perjantaina kun jätti keltaiset liput huomioimatta ja sai sen takia lähtöpaikkarangaistuksen. Hölmö virhe joka maksoi sitten yllättävän paljon kun vielä lähdössä putosi aina hyvin starttaavan Massan taakse. Ohitusyritys Massasta johti sitten jälleen kerran kolariin näiden kahden välillä, mutta tällä kertaa syytä oli enemmän Massassa kuin Hamiltonissa. Periaatteessa tuo oli ihan normaali kilpailutilanne jossa kumpikin ei vaan halunnut antaa periksi, mutta enemmän pistäisin tuon Massan piikkiin koska hän oli ulkona ja Hamilton oli siinä vaiheessa jo lähes kokonaan Massan rinnalla.

Massan kisaviikonloppu oli kyllä ala-arvoinen suoritus. Ensin pilasi mahdollisuutensa aika-ajoissa rikkomalla eturipustuksensa kun ahnehti liikaa shikaanissa. Sitten tuo kolari Hamiltonin kanssa joka meni tosiaan enemmän Massan piikkiin, ja siitä sitten tulikin Massalle läpiajorangaistus. Ja homma kruunautui lopulta kun toisti tuon aika-ajojen virheensä ja rikkoi jälleen kerran Ferrarin eturipustukset. Aivan käsittämätöntä hölmöilyä tehdä toistamiseen sama virhe kun kaikkien tiedossa oli että nuo oranssit kanttikivien jatkeet on todella korkeat ja rikkovat auton jos niiden yli ajaa.

Ferrarin kannattaisi kyllä ihan oikeasti miettiä kannattaako tuota tunaria enää ensi kaudella ajattaa kun ei tuosta enää näytä olevan minkäänlaiseen kärkitaisteluun. Tekee liikaa virheitä ja sitten menettää täysin itseluottamuksensa kun jotain sattuu. Uskoisin että esim. Sergio Perez (joka käsittääkseni on Ferrarin miehiä) tekisi parempaa työtä Ferrarin ratissa kuin Massa, tänäänkin nimittäin jälleen kerran Perez ajoi huonosta lähtöruudusta pisteille ja on ollut viime aikoina parempi kuin nopeaksi tiedetty Kobayashi.

Heikki ajoi hyvän kisan vaikka tuloksena olikin taas se 14. sija. Mutta nyt Heikki ajeli välillä jo kymmenentenäkin ja erityisesti vauhti oli todella hyvää ensimmäiseen renkaanvaihtoon saakka. Ennen tuota renkaanvaihtoahan Heikki ajeli nopeampia kierrosaikoja kuin Senna edellä. Vaikka se ei vielä sijoituksissa näykään niin kyllä tuolla Lotuksella on kauden aikana tapahtunut paljon kehitystä ja se tietää ensi kautta ajatellen hyvää koska Lotuksella on koko ajan kehitetty toimintaa kokonaisuudessaan ja ensi kaudeksi pitäisi olla tulossa KERS ja jotain muutakin uutta.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heikin eka stintti oli hyvä, mutta jälleen taakse ei lopulta jäänyt kuin Barrichello ja jämäryhmä. Barrichellokin ensimmäisen kierroksen ongelmien takia. Kisan loppupuolella Barrichello kavensi ero Heikkiin jostakin 53 sekunnista suunnilleen puoleen. Eli selvästi nopeampi oli. Di Resta kärsi avauskierroksella myös, mutta tuli silti ohi. Samoin Sennalla oli ongelmia kisan alkupuolella, mutta kun ne saatiin kuntoon, hänkin katosi Kovalaiselta maisemaan.

Peruskauraa kisana. Takasiipiohitukset onnistuivat varsin usein. Autojen ollessa nopeusjärjestyksessä tapahtumat loppuvat.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Autojen ollessa nopeusjärjestyksessä tapahtumat loppuvat.

Truth hurts.

Tuotahan on pyritty kumoamaan mm. rengassäännöillä, eli kuskien vauhti muuttuu suhteessa toisiin jos niillä on kisatilanteessa eri renkaat alla. Toisaalta tuokin on minimoitu tallien taktiikoilla (kaikki ajaa samoilla taktiikoilla). Heti tuli mieleen, että välitankkaukset toisi lisää vaihtuvuutta nopeuteen, mutta taas tallit löytävät sen parhaan taktiikan ja kaikki ajavat kohta samalla taktiikalla.

Yksi asia on alkanut häiritsemään. Nimittäin äänet, varsinkin onboard-kuvissa. Ihan älytöntä pörinää jarrutuksissa ja moottorijarrulla nyt kun kaikilla on systeemi, joka syöttää polttoainetta pakoputkistoon silloin kun kaasupoljinta ei paineta. Eli saadaan pakoputkistosta palokaasuja parantamaan downforcea myös silloin kun moottoria ei kuormiteta. Ovela systeemi mutta mielummin kuuntelisin kunnon pakoääniä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

trap

Jäsen
Aika mielenkiintoista. Räikkösenhän tiedetään saaneen Ferrarilta kompensaatiorahaa vielä enemmän siitä ettei aja myöskään missään kilpailevassa tiimissä kaudella 2010, mutta Autosportin foorumilla oli linkattu tuore ranskalaisartikkeli, jossa väitetään ko. ehdon olleen 18 kuukautta. Se selittäisi myös osaltaan sitä ettei Kimi ajanut F1:ssä kausina 2010-2011, mutta on nyt halukas palaamaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heikiltä kyllä taas todella hyvä kisa vaikka lopulta vauhti taas hyytyikin. Aika maksimisuoritusta kyllä tuolla autolla veti ja Trulli jäi taas todella kauas vauhdillisesti. Harmi vain kun vauhtia ei ole yhtään enempää ja suorilla annetaan moottorilla ja ilman kersiä todella paljon tasoitusta, vaikka oltaisiin nopeampia niin ohi ei kyllä päästä. Ensikaudella jos kersin saisi mukaan ja autoa edes vähän nopeammaksi niin pistesijat ei ole kaukana kyllä. Startit kyllä ollut myös heikin yksi kovimpia vahvuuksia.

Vettelin keskeytys oli kyllä melkoinen yllätys ja melko pettynyt oli mies itsekkin. Olisi varmaan halunnut tilastoja pistää uusiksi, mutta nyt rengasrikko esti mahdollisuudet rikkoa paria schumin tekemää ennätystä. Noh täydellinen kausi niin kyllähän se taitaa yksi tilastovirheen kestää.

Tylsä kisa kyllä ja vähän sama juttu kun rallissa. Kärjessä kun ei hirveätä taistelua enää mihinkään suuntaan ollut niin kisa meni todella tylsäksi. Pari hienoa ohitusta alkupuolella nähtiin, mutta jotenkin meni maku kun takasiipisäänön avulla pystyi paikan sitten pitämään itsellä.. surkea rata kyllä kaikenkaikkiaan. Voisi jäädä kyllä pois mun puolesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli kyllä taas tylsä kisa mutta siihen on jo totuttu Yas Marinan ollessa ratana. Minun mielestäni MM-sarjassa on tällä hetkellä neljä rataa josta pitäisi päästä eroon, tai ainakin tehdä noihin ratoihin todella suuria muutoksia, ja nämä radat ovat Valencia, Hungaroring, Singapore ja Yas Marina. Vuodesta toiseen näillä radoilla nähdään samanlaista paskaa, ja siihen ei auta näköjään edes nämä uudet renkaat eikä DRS:t. Tänäänkin nähtiin kyllä oikein malliesimerkki siitä miten DRS:llä saadaan kyllä keinotekoisesti muutama ohitus kisaan joilla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Tämän mahdollisti se kun DRS-zone oli laitettu kahdelle peräkkäiselle suoralle jolloin ensimmäisellä suoralla ohitettu pääsi heti seuraavalla yleensä kuittaamaan sijoituksensa takaisin. En kyllä sanoisi että nämä ohitukset millään tavalla lisäisi kisan mielenkiintoa.

Minä en pidä myöskään siitä että F1:stä on poistunut kokonaan yllätysmomentti sen myötä kun autoista on tehty niin luotettavia että keskeytyksiä ei juurikaan enää nähdä. Ennen kun tiimi tasapainotteli nopeuden ja luotettavuuden välillä niin nähtiin joskus todella yllättäviäkin tuloksia ja se monesti pelasti muuten tylsän kisan. Nyt kun ainoastaan pari-kolme autoa keskeyttää niin mitään kovin yllättävää ei nähdä ja pisteillä on oikeastaan koko ajan samat autot ja samat kuljettajat, ja nämä tylsillä radoilla ajettavat tylsät kisat tuntuu vielä entistäkin tylsemmiltä.

Kyllähän nämä moottori- ja vaihdelaatikkosäännöt ovat varmaan kustannuksia laskeneet hitusen, mutta silti minä haluaisin nähdä ykkösissä äärimmilleen viritettyjä autoja jotka joskus paukkuisivat näyttävästi, ja samalla tavalla minä haluaisin myös nähdä että kun kuljettaja tekee ajovirheen ja pyörähtää niin olisi aina riski jäädä kiinni sinne "hiekkalaatikkoon" sen sijaan että tämä jatkaa vaan matkaansa leveällä asfalttiturva-alueella menettäen jonkun 3-4 sekuntia koko rytäkässä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Moottorisäänöt varsinkin toi ennen niitä yllätysmomentteja. Viimeisillä kieroksilla kun kärkikuskilta meni moottori niin olihan se tietysti monelle myös pettymys, mutta toi sitä jännitystä. Nyt melkein 10-20 kieroksen jälkeen tiedetään jo se järjestys missä tullaan maaliin. Poikkeuksena muutama rata jossa voi ohittaa tai taktiikat sotkee.

Nykyisin ainoa momentti saadaan renkaista ja nyt esimerkiksi tällä radalla renkaat kesti ihan lian hyvin eikä suuria nopeuseroja kummankaan seoksen kohdalla nähty. Jos olisi ollut niin että olisi ollut superpehmät renkaat ja niiden kesto jotain 10 kieroksen paikkeilla niin olisi jännitystä ollut ihan erilailla .

En tiedä mistä johtuu mutta ajovirheitäkin tulee kuskeille todella vähän. Autoja on enemmän mukana kun aikaisemmin, mutta tässäkin kisasta taisi massan virhe olla ainut puhdas pyörähdys koko kisassa ja lisäksi webber ajoi yhden mutkan pitkäksi, mutta mitään muuta ei tainut tapahtua? renkaat vai mitkäköhän tuohonkin vaikuttaa? jotenkin tuntuu että 2000-luvun alussa minardiat ja muut pyörähteli viellä paljon useammin tai viellä kimin aikaan muutama vuosi sitten, mutta ei enää?
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Keinotekoiseksi menee, kun renkaista pitää tehdä mahdollisimman huonot, jotta kisassa tapahtuisi edes jotain. Hirveästi keksitään kaikenlaista, sääntöjä sääntöjen päälle ja sitten toivotaan, että jotain tapahtuisi. Yhtä hyvin voisi antaa tallien touhuta vapaasti ja antaa kisan näyttää. Esimerkiksi se, että on pakko käyttää välillä huonoja renkaita on mun mielestä hanurista. Formuloista pitäisi tehdä mahdollisimman nopeita eikä laittaa mitään pakollisia heikentäviä elementtejä.

Onneksi nyt mitään lisäpainoja menestyneille ei ole tähän sarjaan tuotu.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän tylsäksi ja yksitoikkoiseksihan nämä kisat ovat menneet. Jospa ensi kaudella olisi Kimi taas mukana, niin tulisi edes jotain uutta seurattavaa kisoihin. Myös välitankkaukset pitäisi mielestäni ottaa takasin, jolloin erilaiset kisataktiikat toisivat lisäjännitystä kisaan. Yksi merkityksetön kisa jäljellä, saapa nähdä jääkö se esim. Massa viimeiseksi kisaksi Ferrarilla tai barrichellon uran viimeiseksi GP:ksi. Onneksi Interlagosissa on ihan kiva rata, varsinkin jos siellä sataa vähänkään, niin mukava näytös on vielä edessä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ai niin, Barrichellosta vielä. Mustakari sanoi, että on käynyt neuvotteluja HRT-tallin kanssa. Osku kysyi, mistä tämä kertoo? Huusin sohvalta, että epätoivosta!

Äijä ilmeisesti haluaa ajaa niin kauan kuin suinkin mahdollista, vaikka kalusto huononisi huonosta olemattoman huonoon.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Äijä ilmeisesti haluaa ajaa niin kauan kuin suinkin mahdollista, vaikka kalusto huononisi huonosta olemattoman huonoon.

Niin no, mä näkisin tässä kuitenkin puhtaasti halua jatkaa F1:ssä, viedä kokemusta uusiin talleihin. Olla osa niitä ympyröitä edelleen mitä on ollut jo kohta 20 vuotta.

Todennäköisesti saa liksaa useita satoja tuhansia vaikkakin joutuu antamaan periksi aika paljon Williamsin maksamista hilloista. Palkaa nostaa henkilökohtaiset sponsorit jotka jatkavat todennäköisesti jos mies jatkaa F1:ssä.

Täytyy kuitenkin muistaa, vaikkakin HRT auto on noin 5 sekuntia hitampi kuin kärki niin ajaa kuitenkin kilpaa Virginien kanssa ja oli viime aika-ajoissa nopeampi. Tietääkseni HRT on tätä nykyään vakaammalla pohjalla kuin vuosi sitten. En näkisi tätä koko yhtälöä täysin köyhänä ja tylsänä konkarille olla kehittämässä uutta tallia.
Kyseessä kuitenkin puhdasverinen F1-auto joka vaatii raudanlujan fysiikan kuljettajalta, ei vastaavaa vauhtia ja g-voimia nyt ihan heti muualta ykkösiin tottuneelta löydy.

Tässä liksoja viime vuodelta:
F1 2010 driver salaries revealed – who earns most? | F1 News | Aug 2010 | Crash.Net


Linkki crash.net
_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos nauttii ajamisesta F1:ssä eikä menestys tai raha ole enää mikään kynnyskysymys niin miksipä sitä ei voisi ajella vähän heikommassakin tallissa, ei se välttämättä ole mitään "epätoivoista mukana roikkumista". Motivaation voi löytää vaikka siitä että saa olla mukana kehittämässä jotain uutta, tai sitten ihan vaan siitä että saa ajaa Formula 1 -autolla.

Itse asiassa Barrichello olisi HRT:lle juuri se mitä he eniten kaipaavat. Tallissa on ihan osaavaakin porukkaa töissä mutta tuollaiset "Kartingkeijot" ja Liuzzit ei minusta ole mitään kovin hyödyllisiä kuskeja tallille muuten kuin taloudellisessa mielessä. Lupaava Ricciardo näyttää nuoruudestaan ja kokemattomuudestaan huolimatta vieneen tallia vähän eteenpäin ja joku Barrichellon kaltainen osaaja voisi nostaa tallin ihan tosissaan haastamaan Marussian autoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
HRT:lta aika yllättäviä uutisia kun ilmoittivat palkanneensa Pedro De la Rosan kuljettajakseen peräti kahden vuoden sopimuksella vielä. De la Rosan kisavauhti on mitä on ja ikääkin on jo 40 mutta sanoisin että silti huomattavasti parempi vaihtoehto kuin joku "Kartingkeijo" tms. maksukuski koska De la Rosa on työskennellyt huipputalleissakin testikuskina ja on tunnettu siitä että tekee hyvää työtä tuossa roolissa. Kun testaamista on rajoitettu todella paljon ja kyseessä on vielä uusi talli jolla on rajalliset resurssit, niin silloin on tärkeää että niistä vähistä testeistä saadaan mahdollisimman paljon irti ja siinä De la Rosan pitäisi olla iso apu tallille.

Vaan aika puun takaa tuli silti tuo ilmoitus, käsittääkseni De la Rosan nimi ei ole enää missään huhuissa juuri pyörinyt ja HRT:lle on huhuiltu ihan muita miehiä tähän asti kuten juuri tuota Rubens Barrichelloa. Tämä taisi muuten sitten sulkea Barrichellolta tuon oven, tuskin HRT kuitenkaan kahta nelikymppistä konkaria palkkaa ja tuohon toiseen autoon uskoisin tulevan jonkun hyvin maksavan herrasmiehen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Barrichello olisi varmaan ollut varmaan se paras vaihtoehto, mutta olisiko sittenkin saamassa sopimusta williamsin kanssa? Tosin eiköhän Pedro De la Rosan mukana myös ihan hyvä määrä rahaa siirry talliin tai muuten en käsitä tuota sopimusta..

No eiköhän pedro tuo omaa tietoa ja taitoa talliin auton kehitystyössä, mutta silti kyllä vähän epäilyttää tuo valinta..

Kimin osalta muuten ollut nyt vähän hiljaisempaa, onkohan paluu sittenkään niin varmaa kun vähänaikaa sitten näytti? rahasta taitaa olla kiini. Renault taitaa myös olla nyt vaihtoehtoja sillä Kubica ei taida tehdä paluuta ja ykköskuskia etsivät..
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Barrichello olisi varmaan ollut varmaan se paras vaihtoehto, mutta olisiko sittenkin saamassa sopimusta williamsin kanssa? Tosin eiköhän Pedro De la Rosan mukana myös ihan hyvä määrä rahaa siirry talliin tai muuten en käsitä tuota sopimusta..

No eiköhän pedro tuo omaa tietoa ja taitoa talliin auton kehitystyössä, mutta silti kyllä vähän epäilyttää tuo valinta..

Yksi syy tietenkin on De La Rosan kansalaisuus. Käsittääkseni tuo Hispania yrittää olla jonkinlainen pro-espanja tiimi, mutta yhtään kuskia heillä ei kotimaastaan ole vielä ollut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Barrichello olisi varmaan ollut varmaan se paras vaihtoehto, mutta olisiko sittenkin saamassa sopimusta williamsin kanssa? Tosin eiköhän Pedro De la Rosan mukana myös ihan hyvä määrä rahaa siirry talliin tai muuten en käsitä tuota sopimusta..

Kyllä varmasti tuo rahaa, eihän HRT:lle kukaan pääse ilman omia sponsoreita koska käsittääkseni tallin budjetista aika iso osa tulee juuri kuskien mukanaan tuomilta sponsoreilta. Barrichellohan olisi sikäli ollut parempi valinta että Barrichello on kilpailijana paljon parempi kuin De la Rosa, mutta ilmeisesti Rubens ei saanut sellaista rahapottia kerättyä että olisi saanut ostettua tuon tallipaikan, tai sitten hänellä on joku parempi vaihtoehto.

Mutta kuten sanottua niin en pidä kyllä De la Rosaakaan huonona vaihtoehtona, koska kisavauhti on varmasti vähintäänkin samaa luokkaa kuin jollain "Kartingkeijolla" mutta sen lisäksi De la Rosa on hyvä apu auton kehittämisessä kokemuksensa vuoksi. Ei McLaren De la Rosaa ottanut testikuskikseen espanjalaisrahojen takia (varsinkin kun De la Rosa taisi olla McLarenilla kahteenkin otteeseen), ja McLareniltahan on annettu paljon positiivisia lausuntoja De la Rosan testikuskin taidoista.

Saas nähdä mihin menee sitten Adrian Sutil, jos Kimi tai Barrichello vie tuon Williamsin paikan. Force Indian kuljettajat ensi kaudella ovat ilmeisesti Di Resta ja Hülkenberg joten siellä ei enää tilaa ole, ja jos Lotus/Rellu-paikkakin menee Sutililta sivu suun niin käytännössä ainoa mahdollisuus jatkoon ykkösissä on HRT. Siinä olisikin HRT:lle erinomaisen hyvä kuljettajakaksikko koska Sutil on ollut ihan kohtuuhyvä Force Indialla ja tuo vielä mukanaan aika ison potin sponsoreita.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Saas nähdä mihin menee sitten Adrian Sutil, jos Kimi tai Barrichello vie tuon Williamsin paikan. Force Indian kuljettajat ensi kaudella ovat ilmeisesti Di Resta ja Hülkenberg joten siellä ei enää tilaa ole, ja jos Lotus/Rellu-paikkakin menee Sutililta sivu suun niin käytännössä ainoa mahdollisuus jatkoon ykkösissä on HRT. Siinä olisikin HRT:lle erinomaisen hyvä kuljettajakaksikko koska Sutil on ollut ihan kohtuuhyvä Force Indialla ja tuo vielä mukanaan aika ison potin sponsoreita.

Toivottavasti Sutil löytää töitä formuloista, koska pidän tuosta kuljettajasta. Toivon, että tekee markwebberit eli ponnistaa häntäpään talleista huipputalleihin, eikä haittaisi jos mies sen kirkkaimmankin joskus veisi. Mielestäni aivan kärjessä noista "kakkoskorin" kuskeista.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ruletti pyörii lisää kun Kubica ei pysty aloittamaan ensi kautta:
Official: Kubica to miss start of 2012 season - GPUpdate.net

En jaksa uskoa että Lotus Renault GP lähtisi ensi kauteen Grosjeanilla ja Petrovilla. Ei vakuuta. Luulisi sponsorienkin haluavan hiukan kokeneempaa kuskia joka olisi jo todistanut nopeutensa ykkösissä. Kimi?

Ryssiikö Räikkönen tulevan siirtonsa ahneudella. Onko Räikkönen-Robertson tosiaan ostamassa osuutta jostain tallista?
Tämä sotisi sitä vastaan että Kimi ajaisi osittain omistamansa tallin autolla ja sitten vaihtaisi 2013 kärkitalliin, ei tunnu luontevalta.

Linkki: gpupdate.net

_
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ryssiikö Räikkönen tulevan siirtonsa ahneudella. Onko Räikkönen-Robertson tosiaan ostamassa osuutta jostain tallista?
Tämä sotisi sitä vastaan että Kimi ajaisi osittain omistamansa tallin autolla ja sitten vaihtaisi 2013 kärkitalliin, ei tunnu luontevalta.

Toisaalta jos meinaa palata formloihin Kimi niin sitä ahneutta täytyykin löytyä. Rahahan se yksi pääsyy on jos paluu pitää tehdä. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan maksaa/suostuu tommoisiin ehtoihin. Eiköhän tallipaikka ralleista tai muista sarjoista löydy jos formulat ei nappaa. En minäkään parinvuoden jälkeen ilmaiseksi palaisi ja jäisi ajeleen häntäpään autoilla. Schumikin kun melkein on tehnyt itsestään naurunalaisen niin ei kimikään niin tyhmä ole että halvalla tekisi paluun vaikka ilmeisesti halujakin on paljon. Nascariin ja muihinkin sarjoihin kun ralliin on niin paljon kysyjiä ollut, että varmasti löytyy muitakin lajeja kun formulat eikä itse tarvitse mitään maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös