Mainos

Formula 1 – kausi 2009

  • 327 492
  • 2 061

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkukausi näytti vielä lupaavalta mutta kyllähän tämä kausi uhkaavasti taitaa taas mennä siihen suuntaan että vain yksi talli/kuljettaja voittaa ja muut taistelee jäännössijoista.

Niin parilla viime kaudella voitosta on taistellut kuitenkin kaksi, välillä jopa kolme( Ferrari, McLaren, BMW)tallia. Sen takia itseani ärsytti jo ensimmäisessä kisassa Brawnin ylivoima, koska näytti jo silloin siltä, että jos diffuusoria ei kielletä ne tulevat menemään omia menojaan. Alkaa kausi olemaan paketissa kuuden kisan jälkeen, helvetin hienoa! On se sitten kiva saada uusia nimiä kärkeen. Tylsin kausi sitten Schumin ja Ferrarin ylivoiman, en olisi halunnut todistaa uudestaan!

Ärsyttävää on myös se, että Button ei mahdu edes top-5 kuljettajien joukkoon ja nyt kaveri on matkalla ylivoimaiseen mestaruuteen. Tallikaverina nyt vanhoilla päivillään entistä hitaammaksi ja pehmeämmäksi muuttunut Barrichello, niin eipä ole haastetta. Brawnille toki varaukseton peukku, ärsyttävää ylivoimaa, mutta ovat tehneet hyvää työtä ja hyödyntäneet parhaiten epäselvät sääntöpykälät. Jensonia en silti arvosta kovin korkealle kuskien joukossa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttävää on myös se, että Button ei mahdu edes top-5 kuljettajien joukkoon ja nyt kaveri on matkalla ylivoimaiseen mestaruuteen.

No jaa, minusta Buttonin kyvyistä ei ole saatu täyttä kuvaa koska hän on vuosikausia ajanut huonolla kalustolla. Kuten Kimi sanoi jossain haastattelussa ennen kauden alkua, on vaikea sanoa kuka on oikeasti paras kuljettaja koska tilanteet kaluston suhteen vaihtelevat. Kyllä minä laskisin Buttonin ihan sinne parhaiden joukkoon, hyvälläkään autolla ei huono kuljettaja välttämättä pysty samanlaiseen ylivoimaan kuin Button tällä hetkellä. Ja pitää muistaa että vaikka Barrichello ei ihan mestarismiehiä minusta ole niin ei hän hidaskaan ole, mutta tällä hetkellä lähes vastaantulija Buttonille.

On hyvä asia että kärjessä on välillä vähän "tuuletusta", eli ne samat vanhat tallit eivät hallitse vuodesta toiseen vaan välillä tulee joku ihan uusi tulokas sinne voittotaisteluun. Mutta kyllähän tuo Brawn tällä hetkellä näyttää vähän liian ylivoimainen olevan, ja se tekee tilanteesta vähän tylsän tällä hetkellä. Välillä näytti minusta ihan hyvältä kun Red Bullit ja Toyotat pystyivät pistämään kunnolla kampoihin mutta niidenkin suoritustaso näyttää heittelevän ihan liikaa että pystyisivät jatkuvasti haastamaan Brawnit. Toivottavasti kuitenkin loppukaudesta muut saisivat vähän Brawneja kiinni, että saataisiin kunnon taistelua voitoista.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jaa, minusta Buttonin kyvyistä ei ole saatu täyttä kuvaa koska hän on vuosikausia ajanut huonolla kalustolla. Kuten Kimi sanoi jossain haastattelussa ennen kauden alkua, on vaikea sanoa kuka on oikeasti paras kuljettaja koska tilanteet kaluston suhteen vaihtelevat. Kyllä minä laskisin Buttonin ihan sinne parhaiden joukkoon, hyvälläkään autolla ei huono kuljettaja välttämättä pysty samanlaiseen ylivoimaan kuin Button tällä hetkellä. Ja pitää muistaa että vaikka Barrichello ei ihan mestarismiehiä minusta ole niin ei hän hidaskaan ole, mutta tällä hetkellä lähes vastaantulija Buttonille.

Tottahan tuokin on, mutta rohkenen silti väittää, että jos esimerkiksi Kimi, Alonso tai Lewis(+Vettel ,Kubica) ajaisi tällä hetkellä toista Brawnia, olisi Button Barrichellon nykyisessä asemassa. Lisäksi Brawn on tällä hetkellä niin hyvässä balansissa, että sen säätäminen ja ajaminen radalla kuin radalla, ei kovin ihmeellisiä suorituksia vaadi. Absoluuttista vertailua on kuitenkin vaikea suorittaa, niin moni tekijä kuskien suorituskykyyn tosiaan vaikuttaa, kuten mainitsit. Barrichellosta olen hieman erimieltä kanssasi, kuuluu mielestäni nykyään sinne viimekausien Couldhart/Fisichella/Trulli kategoriaan.

On hyvä asia että kärjessä on välillä vähän "tuuletusta", eli ne samat vanhat tallit eivät hallitse vuodesta toiseen vaan välillä tulee joku ihan uusi tulokas sinne voittotaisteluun. Mutta kyllähän tuo Brawn tällä hetkellä näyttää vähän liian ylivoimainen olevan, ja se tekee tilanteesta vähän tylsän tällä hetkellä. Välillä näytti minusta ihan hyvältä kun Red Bullit ja Toyotat pystyivät pistämään kunnolla kampoihin mutta niidenkin suoritustaso näyttää heittelevän ihan liikaa että pystyisivät jatkuvasti haastamaan Brawnit. Toivottavasti kuitenkin loppukaudesta muut saisivat vähän Brawneja kiinni, että saataisiin kunnon taistelua voitoista.

Tuuletus on kyllä ihan hyvä asia, mutta niinkuin sanoit, ei sen ihan näin tarvitsisi tulla. Sen takia lähinnä haikailen parin viimekauden meininkiä, koska silloin voitoista taisteli parhaimmillaan kolme tallia ja kuusi kuskia. Nyt ollaan normaaleissa oloissa nähty erittäin tylsiä kisoja, siis voittokamppailun osalta ainakin. Brawnin ylivoimaan meni hermot viimeistään Barcelonassa, jossa Barrichellon ei kaiken lisäksi annettu edes voittaa. Hienoa toimintaa kauden viidennessä osakilpailussa. Voittotaistelun tiivistyminen kauden edetessä ei hirveästi lohduta, koska mestaruudet on jos ihmeitä ei tapahdu, jo jaettu. Kiitos muuten Brawn ja Button kauden viimeisen yhdentoista kisan jännityksen pilaamisesta.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän tämän kisan keskeinen anti oli oikeastaan: Button-Vettel 10-0. Melkein oli MM-taisto siinä. MTV3 tietysti laskee Räikkösen mestaruustaisteluun mukaan, eihän joku 42 pisteen ero ole paljon mitään...

Buttonia kuskina on sinänsä vaikea kritisoidakaan, koska viisi voittoa kuudesta on ihan käsittämätöntä saldoa. Kuskien yleisen tason arviot ovat mainitusta kaluston vaihtelusta hankalia. Nythän esimerkiksi Kubica, Hamilton ja Massa vaikuttavat heikoilta kuljettilta, vaikka viime kaudella he olivat pisimpään mukana MM-taistossa.

Sen sijaan Heikki Kovalaisen jatkaminen formuloissa näyttää aika huonolta. Kun ei se riitä, että on vastoinkäymisistä huolimatta hyvällä tuulella. Ei vaan voi lähteä aina lapasesta seinään, jos meinaa tässä sarjassa ajaa.

Räikköseltä oli hyvä viikonloppu. Väläytti aika-ajossa parasta osaamistaan, vaikka antoi myös aika-ajojen lehdistötilaisuudessa ymmärtää, ettei aja kuin yksittäisistä voitoista. Kimin syttyminen kisoihin on aina vähän niin ja näin, jos maailmanmestaruus ei ole mahdollinen, mutta nyt oli täyttä yritystä. Aika vaakalaudallahan se alkaa Kiminkin ura olla, jos ei niitä kuuluisia näyttöjä ala löytyä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tottahan tuokin on, mutta rohkenen silti väittää, että jos esimerkiksi Kimi, Alonso tai Lewis(+Vettel ,Kubica) ajaisi tällä hetkellä toista Brawnia, olisi Button Barrichellon nykyisessä asemassa.

Näin veikkaisin minäkin, Buttonhan on tunnetusti ollut yksi pehmeimmistä ellei se pehmein mies kun on joutunut taistelemaan mies miestä vastaan sijoista. Nyt Brawnin ylivoima tekee sen että ainoastaan Barrichello olisi tuohon pystynyt, mutta siinäkin Ross Brawn mm Espanjassa näytti ettei Hello saa edes voittaa joten kaikki paine on otettu pehmopojalta pois että matka mestaruuteen helpottuisi. Jos Ferrari oikeasti myös oikeilla kilparadoilla on pääsemässä lähelle Brawnin suorituskykyä ja Kimi sekä Massa pääsevät antamaan painetta Buttonille niin sitten aletaan varmasti näkemään taas samanlaista jäätymistä kuin ollaan koko Buttonin F1-uran ajan nähty.

Ja kas täällä on alettu kritisoimaan tuota yhden tallin ja kuljettajan ylivoimaa, sitähän minä jo pari kolme kisaa sitten sanoin ettei se uusi nimi kärjessä mitään muuta, ylivoima nyt vain on tylsää ja kun ylivoimaisena on vielä yksi F1 historian tylsimmistä kuljettajista niin hallelujah että on jännää!!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tänään ilmestyneen Veikkaajan mukaan tämä kausi olisi mahdollisesti Kimi Räikköselle viimeinen Ferrarilla ja jopa koko F1-sarjassa.
Veikkajan jutun perusteella Alonso korvaisi Kimin ensi kaudella. Lehti siteeraa tietonsa Gazzetta dello Sport -urheilulehteen
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Veikkajan jutun perusteella Alonso korvaisi Kimin ensi kaudella. Lehti siteeraa tietonsa Gazzetta dello Sport -urheilulehteen
Ei kyllä olisi kyllä iloinen asia Massalle sitten yhtään. Kimin tullessa Ferrarille hän jo jäi jalkoihin lähes armotta. No ok, viime kaudella oli aika selkeästi parempi kuin Räikkönen, mutta nyt taaskaan ei mene erityisen hyvin erinäisistä syistä. Alonson saapuminen ei ainakaan mahdollisuuksia kohottaisi. Eli viime kausi taisi olla se Massan etsikkokausi joka olisi pitänyt pystyä hyödyntämään. Voi olla, että toista kunnon saumaa ei mestaruuteen enää tule.

Meinaan Alonso on aivan varmasti niin dominoiva tapaus kaikilla rintamilla, että Massalla ei ole mitään jakoa ja vajoaa ihan silkaksi apupojaksi.

No, uskotaan tuohon sopimukseen vasta sitten jos ja kun se julkistetaan. Siihen asti veikkaan, että Kimi ajaa ensi kaudellakin. Luulisi tälläisen ongelmakauden jälkeen vielä todella haluavan kerran kunnolla yrittää. Toisaalta jos kiinnostusta ei riittävästi ole ja yksi mestaruus riittää, niin mikäs siinä sitten. Se yksi mestaruuskin on kuitenkin asia joka todella monella kuskilla jää urallaan silkaksi haaveeksi.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
No ok, viime kaudella oli aika selkeästi parempi kuin Räikkönen, mutta nyt taaskaan ei mene erityisen hyvin erinäisistä syistä.

Miten niin ei mene? Massalla on yksi piste vähemmän kuin Räikkösellä, ja mies on ajanut oikein hyvin. Pisteitä olisi enemmänkin, jos talli ei olisi sählännyt bensamäärän kanssa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja kas täällä on alettu kritisoimaan tuota yhden tallin ja kuljettajan ylivoimaa, sitähän minä jo pari kolme kisaa sitten sanoin ettei se uusi nimi kärjessä mitään muuta, ylivoima nyt vain on tylsää ja kun ylivoimaisena on vielä yksi F1 historian tylsimmistä kuljettajista niin hallelujah että on jännää!!

Mikä tuosta Buttonista sitten niin tylsän tekee? Minusta hän vaikuttaa varsin hauskalta ja mukavalta veikolta ja en minä näe että hän olisi yhtään sen tylsempi tyyppi kuin vaikkapa joku Felipe Massa tai Fernando Alonso.

Ja mitä tulee Buttonin ajajankykyihin niin edelleen olen sitä mieltä että niitä aika raakasti aliarvioidaan. Hän on joutunut pitkään taistelemaan huonolla kalustolla ja joutui ensimmäistä voittoaankin odottamaan todella pitkään. Kyllä sellainen vaikuttaa jo kuljettajan itseluottamukseenkin ja suoritukset ei välttämättä ole kykyjen edellyttämällä tasolla. Nyt kun Button sai "pään auki" niin näyttää tulevan selvää jälkeä. Pitää muistaa että mm. Mika Häkkinen haki todella pitkään sitä ensimmäistä voittoaan ja moni piti Mikaa jo menetettynä lupauksena, hänestä puhuttiin hyvinkin samaan sävyyn kuin Buttonista. Mutta sitten kun se ensimmäinen voitto tuli niin sen jälkeen tulikin heti kaksi maailmanmestaruutta putkeen. Toki Brawnin auto on tällä hetkellä ylivoimainen mutta Button on myös ajanut erinomaisesti ja on ollut koko ajan mm. Barrichelloa nopeampi. Olihan tuossa välillä pari kisaa jossa Red Bull ja Toyota pystyivät Brawnin vauhdissa haastamaan mutta silti esim. Bahrainissa Button pystyi ohittamaan molemmat Toyotat ja voittamaan paitsi hyvän taktiikan niin myös hyvän ajosuorituksen avulla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten niin ei mene? Massalla on yksi piste vähemmän kuin Räikkösellä, ja mies on ajanut oikein hyvin. Pisteitä olisi enemmänkin, jos talli ei olisi sählännyt bensamäärän kanssa.
No, meinasin lähinnä, että Ferrarilla ei ole mennyt hommat putkeen alkukaudesta ja Massa tuskin taistelee mestaruudesta Ferrarin nousukunnosta huolimatta, eikä kyllä Räikkönenkään, vaikka on mielestäni parempi kuski kuin Massa ja luulenpa, että kauden päätyttyä hänellä on enemmän pisteitäkin.

Jos Alonso tulee Ferrarille, niin Massalla on vielä vähemmän saumoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos Alonso tulee Ferrarille, niin Massalla on vielä vähemmän saumoja.

Kyllä minäkin näen Massan vähän "Barrichello v 2.0":na, että koskaan ei henkinen kantti tule riittämään mestaruuteen asti. Esim. Kimin ensimmäisellä Ferrari-kaudella Massa ei pystynyt laittamaan motivoituneelle Kimille oikein kunnolla kampoihin, vaan siihen vaadittiin se että Kimillä oli ensin epäonnea ja sitten taisi tulla vähän motivaatio-ongelmiakin.

Jos motivoitunut Alonso tulee ensi kaudelle Massan tallikaveriksi niin hän tulee lyömään Massan henkisesti ihan maanrakoon ja Massa tulee olemaan pelkkä vastaantulija. Näin minä näkisin asian. Massasta on jäänyt minulle kuva kuljettajana jonka kantti pettää hyvin usein tiukissa paikoissa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kyllä minäkin näen Massan vähän "Barrichello v 2.0":na, että koskaan ei henkinen kantti tule riittämään mestaruuteen asti. Esim. Kimin ensimmäisellä Ferrari-kaudella Massa ei pystynyt laittamaan motivoituneelle Kimille oikein kunnolla kampoihin, vaan siihen vaadittiin se että Kimillä oli ensin epäonnea ja sitten taisi tulla vähän motivaatio-ongelmiakin.

Jos motivoitunut Alonso tulee ensi kaudelle Massan tallikaveriksi niin hän tulee lyömään Massan henkisesti ihan maanrakoon ja Massa tulee olemaan pelkkä vastaantulija. Näin minä näkisin asian. Massasta on jäänyt minulle kuva kuljettajana jonka kantti pettää hyvin usein tiukissa paikoissa.

Unohditko viimekauden vikan kisan? Enemmän siinä Hamiltoni jäätyili tukalassa paikassa.

Itse en usko, että Alonso pärjäisi ainakaan ekalla kaudella. Massa on kuitenkin ajanut Ferkulla silloin jo monta kautta. Toisin kuin Räikkösen tullessa talliin. Räikkösellä on myös ollut Massaa paljon parempi tuuri kokoajan Ferrarilla kavereiden ajaessa. Lisäksi Massa on Räikköstä parempi aika-ajaja.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Jos motivoitunut Alonso tulee ensi kaudelle Massan tallikaveriksi niin hän tulee lyömään Massan henkisesti ihan maanrakoon ja Massa tulee olemaan pelkkä vastaantulija. Näin minä näkisin asian. Massasta on jäänyt minulle kuva kuljettajana jonka kantti pettää hyvin usein tiukissa paikoissa.

Miksikäs se motivoitunut Alonso ei voi tulla Kimin tallikaveriksi. Itse uskon, vaikka veikkaaja muuta väittääkin, että jos jompi kumpi Ferrarin kuskeista lähtee tämän kauden jälkeen, niin se on Massa. Kimi on sanonut jo aikaisemminkin, että hänelle ihan sama kuka on tallikaverina. Eri asia on tietysti se, että suostuuko Alonso tulemaan Kimin kanssa samaan talliin.
 

trap

Jäsen
Tuskin. Kuten Aki Hintsa pari vuotta sitten totesi, Räikkösen tallikaverina Alonso luhistuisi lopullisesti.

En kyllä mitenkään ymmärrä miksi Ferrari haluaisi purkaa huippupalkkaisen maailmanmestarin sopimuksen ja ottaa tilalle kiistellyn diivan. Ainoa mahdollisuus minkä keksin on että Santander on tulossa pääsponsoriksi ja haluaa ehdoin tahdoin ostaa Kimin ulos. Kalliimmaksihan se tulee kuin Massa, mutta Fernando tunnetusti ei tasavertaista kohtelua halua ja Massa on helpompi alistaa kakkoskuskiksi.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saapa nähdä, päättyykö Heikin aikakausi McLarenilla tähän kauteen. Akukausi on ollut todella heikko, joten siinä mielessä tallin olisi helppoa vaihtaa tilalle uusi kuljettaja. Huhumyllykin jauhaa niinkuin formuloissa aina. Omasta mielestäni Heikki ei pärjää kilpalaulannassa Nicoa vastaan. Minnehän jämätalliin Heikon tie vie, jos Nico tulee Mäckkiin? Bemari?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Heikki kyllä tarvitsee huippunäyttöjä ja pian. Olisi tarvinnut jo aiemmin ja nyt aletaan elää aivan kuilun reunalla. Ei saa tulla enää mitään omia virheitä tai heikkoja ajoja etenkään, jos tallikaveri taistelee kärjessä. Monacossa olisi ollut hyvä paikka tuoda pisteitä (2-3), kun Hamilton pyöri peräpäässä.
Nicoahan sinne ollaan viemässä ja aika moni asia Nicon puolella tässä on. Mercedes on halunnut saksalaista kuljettajaa sinne jo pitkän aikaa ja kohta sinne se hommataan. Mercedeksen päätalli kuitenkin on McLaren, vaikka Brawn sillä paremmin tällä hetkellä ainakin kulkee.

Kimin tilanteesta on vaikea sanoa, mutta olen sitä mieltä että, jos joku Ferrarilta lähtee, niin se on Massa. Toisaalta Massa on hiukan nuorempi kuin Kimi ja luultavasti jatkaa muutaman vuoden kauemmin sarjassa, kuin Räikkönen. Itsellä ainakin sellainen usko päällä, että Kimi lopettaa 2010 kauden jälkeen. Paljon voi tietysti tapahtua ja jos mestaruuden sillä kaudella voittaa, niin mistä sitä tietää...

Alonso-Räikkönen olisi varmasti monen märkä uni talliparina. Hiukan samanlainen kuin Massa-Kimi, mutta Massa ei vaadi niin paljon ykköskuskin asemaa ja on hiukan "huonompi".

Suurin osa näistä "Alonso Ferrarille"-huhuistahan tulee Espanjasta ja niille en laskisi paljon painoarvoa. Myös tänään tulleelle uutiselle, jossa kerrottiin Alonson käyneen Maranellossa en laskisi varaa liikaa. Kävihän mies myös Hondan tehtailla sillon, kuin mietittiin minne on menossa.
Kimin täytyy kuitenkin vetää kovia suorituksia tämä kausi, jotta nähdään mitä tapahtuu. Jos meno on samaa kuin pääosa viime kaudesta, niin pakosti ei Ferrarilla enää ajeta.

Moni (minä myös) sanoo Kimin viime kautta huonoksi. Tottahan se on, mutta Räikkönen johti muistaakseni vielä Barcelonan kisan jälkeen kautta yli 10 pisteellä seuraavaan. Siinä kohtaa autoa alettiin kehittää enemmän Massan suuntaan, koska Massalla oli suuria vaikeuksia silloin. Siinä alkoi sitten Kimin alamäki.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Kimillä oli viime kaudella myös tekniikan kanssa ongelmia, Massa sai ihan ilmaiset 4 pistettä Kimiä vastaan kun Räikkösen ferrarista petti pakoputki. Lisäksi auto oli aliohjaava. Tällä kaudella myös Kimillä olisi enemmän pisteitä ilman noita tallin hölmöilyjä, juuri monacossa haihtui 2 pistettä paskaan toiseen stoppiin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Voisiko tuo palkka olla juuri se syy? Suoritukset ovat olleet heikohkoja palkkatasoon suhteutettuna, kun Massaan vertaa.

Ja säästöä tulisi miten jos Kimin vaihtaisi Alonsoon? Kimillä on voimassaoleva sopimus ensi kaudesta ja sen palkan Ferrari joutuu joka tapauksessa maksamaan Kimille vaikkei Kimi ajaisi Ferrarilla metriäkään. Tietenkin jos joku ulkopuolinen (sponsori) ostaa Kimin sopimuksen ulos niin Ferrarin näkökulmasta saattaisi tulla säästöä, tosin ei se Alonsokaan taida aivan halpa kuljettaja olla.

Steegil kirjoitti:
Räikkösellä on myös ollut Massaa paljon parempi tuuri kokoajan Ferrarilla kavereiden ajaessa.

Onko sinulla tästä jotain kättä pidempää tarjolla? Minusta Kimillä on ollut vähintään yhtä paljon Kimistä itsestään riippumattomia ongelmia Ferrarilla kuin on Massalla ollut. Eli minkä perusteella väität Kimillä olleen PALJON parempi tuuri kuin Massalla?
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Heikki ei pärjää kilpalaulannassa Nicoa vastaan. Minnehän jämätalliin Heikon tie vie, jos Nico tulee Mäckkiin? Bemari?

Itse veikkaisin, että Heikki siirtyy Nicon tilalle Williamsille. Tallissa kun on ollut jo aiemminkin puhetta, että nuorten tilalle pitäisi saada hiukan kokeneempaa sakkia. Varmaan ihan mieluusti Frank Heikin ottaisi, kun tietäisi miehen tason ja ei ainakaa tulisi otettua turhia riskejä tulokaskuljettajan kanssa. Vaikkei Heikki mikään huipputason kuljettaja todellakaan ole, niin varmasti mies olisi ihan hyvä kuski jonkun tulokkaan rinnalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kimillä oli viime kaudella myös tekniikan kanssa ongelmia, Massa sai ihan ilmaiset 4 pistettä Kimiä vastaan kun Räikkösen ferrarista petti pakoputki. Lisäksi auto oli aliohjaava. Tällä kaudella myös Kimillä olisi enemmän pisteitä ilman noita tallin hölmöilyjä, juuri monacossa haihtui 2 pistettä paskaan toiseen stoppiin.

Ja Kimi menetti myös aika todennäköiset 6-10 pistettä täysin ilman omaa syytä kun Hamilton päätti hölmöillä ja ajoi varikolla Kimin perään.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Joo siihenhän meni kanssa hyvät pisteet kuten myös Spassa meni omaan mokaan ja huonoon tuuriin varmat 10 pistettä, ihan lopussa sadetta kun ensin vei koko kisaa ylivoimaisesti.
 

Alexandre

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja Kimi menetti myös aika todennäköiset 6-10 pistettä täysin ilman omaa syytä kun Hamilton päätti hölmöillä ja ajoi varikolla Kimin perään.

No onneksi räkä ei itse hölmöile ajamalla toisten perään vaikka Monacossa. Mutta sehän oli ilmanmuuta Sutilin vika, menisi mokoma alta pois.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Saapa nähdä, päättyykö Heikin aikakausi McLarenilla tähän kauteen.

Oma kantani, perustuen koko Heikin tähänastiseen uraan, on että päättyy. Ellei sitten pääty jo tämän kauden aikana. Todella mukavan oloinen mies ja antaa asiallisia haastatteluja, sekä selvästi ymmärtää lajin juurta jaksain, mutta kun ei vaan kyvyt riitä. McLaren ei tarvitse mukavaa miestä ajelemaan jämäsijoille, vaan mestaruudesta taistelevaa huippukuskia Hamiltonin rinnalle. Ikävä sanoa, mutta Heikki ei ole Coulthardia kummoisempi kuski, voi kyvyiltään jäädä jopa hänelle. Ja minä kun ihan oikeasti joskus odotin hänen voittavan ainakin yhden mestaruuden urallaan.

Toivon Heikin joskus näyttävän tämän kirjoituksen olevan silkkaa tuubaa. Todennäköisemmin hän kuitenkin päätyy ajamaan ynnämuut-talleihin uransa loppuajaksi. Voisi muuten olla aika hyvä vaihtoehto jollekin tulokastallille.

Muistaako kukaan milloin viimeksi oli sellainen kuukausi, ettei espanjalaislehdistö spekuloinut Alonson siirtyvän Ferrarille ihan just kohta?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onneksi räkä ei itse hölmöile ajamalla toisten perään vaikka Monacossa. Mutta sehän oli ilmanmuuta Sutilin vika, menisi mokoma alta pois.

Miten Monacon tapahtumat liittyvät siihen, että Räikkönen tosiaan menetti Montrealissa todennäköisen voiton, kun Hamilton hölmöili törmäämällä varikkosuoralla perään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös