Formula 1 – kausi 2009

  • 327 345
  • 2 061

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
F1-Forumia lueskelin ja siellä oli lainattu suoraan sitä englanninkielistä tekstiä mistä MTV3 oli tuon uutisensa suomentanut, ja yllättäen se oli vähän virheellisesti suomennettu. Siinä Mosley ei siis sano että FIA pystyisi estämään tuon uuden sarjan toimintaa, vaan lähinnä vähättelee tuota sarjaa. Ja sitten toteaa että vaikka tallit perustaisivat oman sarjan niin siinä vaiheessa kun yhteistyösopimuksista, TV-sopimuksista ym. kaupallisista oikeuksista aletaan neuvotella niin he huomaavatkin istuvansa jälleen samassa pöydässä Bernie Ecclestonen kanssa.

Tässä vielä linkki tuohon F1-Forumin viestiin: http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=1276828&postcount=172
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oikeastaan täysin odettu päätös, eli Ferrari hävisi oikeudenkäynnin tuosta kulukatosta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Legendaarinen Monacon GP käydään tänä viikonloppuna. Harjoitusten perusteella Ferrarilta ja McLarenilta voidaan odottaa jo hieman parempaa, mitä alkukaudella on keskimäärin nähty. Toki aika-ajot on vielä ajamatta, mutta toivoisin etenkin Kovalaista kärkikahinoihin. Taitaa silti olla melkoista toiveajattelua. No, Monacossa voi sattua melkein mitä tahansa ja sunnuntaina sitten nähdään miten kapella katuradalla lopulta käy.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja "yllättäen" taas Rousböögin Naikou kärjessä vapaissa harjoituksissa. Nico on melkein joka kisoisssa hallinnut näitä vapaita harjoituksia ja on yleensä ollut aika-ajoissakin hyvä näillä ensimmäisillä osioilla, mutta sitten kun autoon laitetaan enemmän bensaa niin vauhti näyttää hiipuvan. Saas nähdä käykö niin tälläkin kertaa. McLarenit ja Ferrarit tosiaan vähän paremmassa vauhdissa tällä kertaa ja nyt saattaisi olla onnistuneella ajolla mahdollisuus jollekin noiden tallien kuljettajista ottaa se kauan odotettu voitto. Sitten kun mennään taas "oikeille radoille" niin auto nousee isompaan rooliin ja ero kärkeen lienee taas sama kuin aiemmissakin kisoissa. Mutta Monaco on kyllä paha paikka varsinkin aika-ajon kannalta, ja epäonni tai pieni virhe voi maksaa todella paljon. Sen takia paalupaikkamiehen tai voittajan nimeä on vaikea ennustaa, kandidaatteja on tällä hetkellä aika monta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
F1-uutisia

Bernie Ecclestone vie Ferrarin oikeuteen?

Että tällaista tällä kertaa... Ecclestone uhkaa nyt haastaa Ferrarin oikeuteen Concorde-sopimuksen rikkomisesta, mikäli talli päättää oikeasti vetäytyä MM-sarjasta. Aikamoiseksi kissa-hiiri -leikiksi alkaa mennä kyllä tämä touhu kun vuoroin ollaan haastamassa toisiaan oikeuteen milloin mistäkin. Saas nähdä mitä tästä vielä tulee... Toisaalta, Ferrarille tämä Ecclestonen uhkaus tarjoaa hyvän "pakotien" mikäli tulevan toisiin aatoksiin tuon vetäytymisen suhteen. Nyt on hyvä vedota tuohon asiaan ja tarvittaessa perua tuo vetäytymispäätös, ja säilyttää silti jotenkin kasvonsa.

Espanjalaistalli ilmoittautui F1-sarjaan

Ilmoittautuminen ensi kauden sarjaan on alkanut ja ensimmäinen uusi ehdokas on Espanjalainen Campos Meta 1, eli F3-sarjassa kilpaileva Adrian Camposin omistama talli. Mielenkiintoista on kyllä nähdä että mistä näille uusille talleille saadaan moottoreita, jos esim. Ferrari, Rellu ja Toyota päättävät lähteä sarjasta. Ja mielenkiintoista on nähdä muutenkin onko näillä uusilla tiimeillä minkäänlaisia toimintamahdollisuuksia vai onko nämäkin vaan osa jotain Maxin vedätystä. Näistä uusista talleistahan ainoastaan tämä jenkkitalli on tainnut sanoa että ovat mukana joka tapauksessa, tuli tämä kulukatto voimaan tai ei. Siitä voisi päätellä että se olisi ainoa ihan vakaalla pohjalla oleva projekti.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja "yllättäen" taas Rousböögin Naikou kärjessä vapaissa harjoituksissa. Nico on melkein joka kisoisssa hallinnut näitä vapaita harjoituksia ja on yleensä ollut aika-ajoissakin hyvä näillä ensimmäisillä osioilla, mutta sitten kun autoon laitetaan enemmän bensaa niin vauhti näyttää hiipuvan.

Tallipäällikkö Frank Williams myöntää, että kovalla harjoitusvauhdilla on haettu huomiota. Ehdinkin jo hieman ihmettelemään tuota kovaa harjoitusvauhtia kuten myös hiipumista aika-ajoissa ja kilpailussa. Onkohan tuon kikkailun syynä esim. sponsorisopimukset, jotka määräytyvät tv-näkyvyyden perusteella? Kun olet paljon näkyvillä, saat lisää tuloja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yllättäen FIA ja FOTA eivät saaneet vieläkään sopua aikaiseksi tässä kulukattokiistassa, vaan neuvottelut jatkuvat edelleen. Sen verran on kuitenkin menty eteenpäin että tallit ovat tänään saaneet sovittua asiat sillä tavalla että ovat nyt yhtenä rintamana FIA:ta vastaan, ja ovat esittäneet omat sääntöehdotuksensa FIA:lle. Se olisi nyt erittäin tärkeää että tallit toimisivat yhdessä ja yhtenä rintamana eikä kukaan lähtisi sooloilemaan.

MTV3:n Uutisia aiheesta:
F1-talleilta FIA:lle viimeinen tarjous
F1-tallit ja FIA eivät päässeet yhteisymmärrykseen

Tämähän alkaa perkele olla kohta mielenkiintoisempaa ja jännittävämpää kuin itse kisaviikonloput...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kerrankin Kimiltä hieno aika-ajo. Harmi vaan, että ero oli noin pieni niin pientä jossittelua jäi paalun suhteen mutta silti upea suoritus. Kimille jäi myös koko aika-ajon nopein kierrosaika Q2:lta. Startissa sitten vaan haastaamaan Buttonia. Varmasti KERS auttaa, mutta tuleeko ensimmäinen mutka liian aikaisin? Pidemmällä suoralla saisi hyödynnettyä sen tuoman edun paremmin. En oikein usko, että Ferrarin kisavauhti on Brawnin tasolla. Pitää tietysti katsoa bensamäärät mutta kyllä Brawnit ovat taas suosikkeja. Tuskin Kimillä mikään älyttömän kevyt auto on.

Heikki oli myös hyvässä iskussa. Laittoivatkohan liikaa bensaa. Vauhti tippui selkeästi viimeisellä sessiolla. Q1 ja Q2:ssa oli kuitenkin aivan kärjen tuntumassa.

Erot on kyllä pieniä, joten tiukka kisa varmaan tulossa. Taktiikat ratkaisee ja toivottavasti Ferrarilla ei pilata hienoja kisa-asetelmia alkukaudesta tutuilla mokilla.

Toyotalla aika totaalinen romahdus. Bahrainissa paalulla ja nyt molemmat viimeisessä rivissä. Ehkä auto ei vain istu hitaisiin mutkiin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olen kallistumassa siihen että lyhyet ja tekniset radat ovat kaikkein mielenkiintoisimmat. Nämä uudet Malesiat, Kiinat jne on suunniteltu siten, että ohituksia pystyttäisiin tekemään. Aika-ajot (ja kilpailut) noilla radiolla on tylsää katsottavaa kun ei tapahdu yhtään mitään. Paskat, ei niilläkään pysty ohittamaan!

Monacon aika-ajo tarjoili vaihteeksi vähän draamaa ja jännitystä. Vaikka ei ohituksia (Monacossakaan) tehdä, niin siellä on monta muuta jännityselementtiä. Yksi syy on se että lyhyellä radalla on vaikeaa löytää hyvä rako aika-ajoon ja kilpailussa renkaidenvaihtoon. Pieni virhe maksaa todella paljon.

Siis: Formuloihin vaikeat ja tekniset radat takaisin!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmeellistä on kyllä tuo Toyotan suoritustason heittely, välillä ovat ihan kärjessä ja sitten käy taas näin että ollaan hitaimpia. Bemarin vauhti jatkuu edelleen yhtä heikkona kuin koko alkukauden, taitaa pikkuhiljaa käydä niin että kun McLarenin ja Ferrarin vauhti on vähän parantunut niin tämän kauden suurimman "kriisitallin" titteli menee Bemarille. Kubica on edelleen nollilla pisteissä ja tuskin se miksikään muuttuu huomennakaan mikäli kisassa ei tule poikkeuksellisen paljon keskeytyksiä.

Suomalaisittain erittäin hyvä aika-ajo, ei Ferrarin vauhti varmaan kisassa tule Brawneille riittämään mutta jos Kimi onnistuu KERSin avulla nousemaan startissa edelle ja taktiikka onnistuu (niinpä...) niin kyllä Kimi saattaa pystyä huomenna voitostakin taistelemaan.

Hamiltonilla on kyllä paha paikka, 16. ruutu Monacossa ei tiedä kovin hyvää kisaa ajatellen. Monesti Hamilton on kyllä onnistunut hänniltäkin tekemään hyvää nousua mutta Monacossa ohitteleminen on huomattavasti vaikeampaa ja hitaallakin autolla pystyy hyvin pitämään selvästi nopeampaa takanaan kun vaan osaa sopivasti peitellä. Tiukkaa tekee Hamiltonilla pisteille pääsy.
 
Hieno suoritus tänään Kimiltä - vakuuttava jopa. Mutta kyllä Räikkösen habituksessa on jatkuvasti ihan selvää ylipainoa (formulakuskiksi tai huippu-urheilijaksi) havaittavissa. Kun kuljettajan painosta on tullut niin iso puheenaihe ja sillä ilmeisesti on kasvava tekninen painoarvo, niin ei voi käsittää miten Kimi pitää itseään tuollaisessa taikinakunnossa. Paistoi vaan silmään, kun katsoin niitä aikoja jolloin mies juhli voittoa Monacossa, vaikka olihan hän tietysti nuori. Mutta onko nyt muka sitten ikäloppu? Ja kannustan muuten nimenomaan Kimiä ja Ferraria.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno suoritus tänään Kimiltä - vakuuttava jopa. Mutta kyllä Räikkösen habituksessa on jatkuvasti ihan selvää ylipainoa (formulakuskiksi tai huippu-urheilijaksi) havaittavissa. Kun kuljettajan painosta on tullut niin iso puheenaihe ja sillä ilmeisesti on kasvava tekninen painoarvo, niin ei voi käsittää miten Kimi pitää itseään tuollaisessa taikinakunnossa. Paistoi vaan silmään, kun katsoin niitä aikoja jolloin mies juhli voittoa Monacossa, vaikka olihan hän tietysti nuori. Mutta onko nyt muka sitten ikäloppu? Ja kannustan muuten nimenomaan Kimiä ja Ferraria.
Kimihän on laihduttanut tälle kaudelle, kuten varmasti jokainen kuljettaja juuri näiden sääntömuutosten takia. Formulakuljettajat ovat huippu-urheilijoita ja tähän kategoriaan kuuluu myös Kimi Räikkönen.
Joku Kimin kuntovalmentajahan sen sanoi, että Kimi on juuri kestävyydeltään ja lihaskunnoltaan täysiverinen huippu-urheilija. On tullut kyllä huomattua itsekin, että Kimi on aika heikossa hapessa kisojen jälkeen, jos vertaa muutamaan muuhun kuljettajaan. Pääasia, että kovaa menee.
 

trap

Jäsen
En usko, että kukaan Kimiä seuraava kyseenalaistaa sitä faktaa, että Kimi todennäköisesti elää vapaa-ajallaan vähän miten sattuu, vaikkei nyt ihan pellossa eläisikään.

Vaikea kuvailla sanoin sitä naurukohtausta minkä tämä viesti aiheutti. Järkyttävää paskaa :D

Hyvin sä kyllä Räikköstä seuraat kun tiedät näin kertoa. Huvittavinta mitä olen kuullut vähään aikaan. Varmasti elää vähän vapaammin mitä jotkut muut kuskit, mutta aika vääristynyt käsitys jos tosiaan luulee Kimin "elävän vapaa-ajallaan miten sattuu."
 
Vaikea kuvailla sanoin sitä naurukohtausta minkä tämä viesti aiheutti. Järkyttävää paskaa :D

Hyvin sä kyllä Räikköstä seuraat kun tiedät näin kertoa. Huvittavinta mitä olen kuullut vähään aikaan. Varmasti elää vähän vapaammin mitä jotkut muut kuskit, mutta aika vääristynyt käsitys jos tosiaan luulee Kimin "elävän vapaa-ajallaan miten sattuu."

Niin, varmaan en tarkoittanut "vähän miten sattuu", siinä mielessä mitä se tarkoittaa tavalliselle ihmiselle.

Kyllä Kimi treenaa ohjatusti ja tavoitteellisesti varmaan kokoajan ja häntä seurataan jne. jne., mutta minulla on ainakin sellainen kuva, että sinne mahtuu jäätelöitä, Colaa, Sveitsiläistä mäkkäriä ja "mininollauksia" mukaan myös. Saati sitten joskus kauden jälkeen, kun on oikeasti hetki lomaa.

Mutta en tätä tosiaan tiedä, sellaisen kuvan miehestä kuitenkin väkisinkin saa? Mutta kerro ihmeessä jos on tuttuja... niin saan tämänkin harhan pois päästä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä autojen painot aika-ajoissa. Heikillä ja Kimillä täsmälleen samanpainoiset autot. Brawnit painoivat hieman enemmän kuin Ferrarit, mutta silti paalupaikka heille. Glockilla näyttäisi olevan painavin auto startissa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kimillä on huomenna bensamäärienkin valossa hyvät saumat jopa voittoon saakka. Ainakin palkintokorokkeella pitäisi huomenna olla ensimmäistä kertaa tällä kaudella suomalaista väriä.

Mikäköhän muuten Vettelillä meni aika-ajossa pieleen, kun selkeästi kevyempi auto kuin muilla. Kimilläkin peräti puoli kiloa painavampi auto kuin Felipellä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimillä on huomenna bensamäärienkin valossa hyvät saumat jopa voittoon saakka. Ainakin palkintokorokkeella pitäisi huomenna olla ensimmäistä kertaa tällä kaudella suomalaista väriä.

Mikäköhän muuten Vettelillä meni aika-ajossa pieleen, kun selkeästi kevyempi auto kuin muilla. Kimilläkin peräti puoli kiloa painavampi auto kuin Felipellä.

Jos Kimi nyt jollain ilveellä pääsisi Buttonista ohitse ensimmäisillä kierroksilla, niin voittoon voisi olla hyvät mahdollisuudet, palkintopallille pitäisi ainakin päästä. Jos itse olisin Kimi, niin riskeeraisin jopa startissa, tai ensimmäisellä kierroksella, mitä hävittävää hänellä on? Ei yhtään mitään. Button taas koittaa pelata itselleen vaan vankempaa asemaa pistetaulukossa, joten tuskin lähtee pelleilemään.

Vettel jymähti ratkaisuhetkellä Nakajiman perään, olisi ottanut reippaasti paaluun, jos tuota ei olisi tapahtunut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimillä on huomenna bensamäärienkin valossa hyvät saumat jopa voittoon saakka. Ainakin palkintokorokkeella pitäisi huomenna olla ensimmäistä kertaa tällä kaudella suomalaista väriä.

Mikäköhän muuten Vettelillä meni aika-ajossa pieleen, kun selkeästi kevyempi auto kuin muilla. Kimilläkin peräti puoli kiloa painavampi auto kuin Felipellä.
Luultavasti Vettelillä on sattunut virhe tai sitten ollut liikennettä edessä pahaan aikaan. Kyllä Red Bull on Monacossakin ihan hyvää vauhtia pitänyt tässä ennen viimeistä aika-ajoa.

Aika paljon ratkeaa (onko nyt edes yllätys?) lähdössä tämä kilpailu ja asetelmat. Kimin pitäisi painaa Buttonista ohi aika sukkelaan, jotta voisi tosissaan taistella voitosta. Barrichello lähtee puhtaammalta puolelta ja tällä on ainakin nyt bensan suhteen pari kierrosta enemmän. Eihän näistä nyt tiedä, kun Buttonia ja Barrichelloa odotetaan näitten tietojen mukaan samalla kierroksella sisään. Kovin mahdollista ei tule se olemaan, jos molemmat ajavat lähellä toisiaan (5-10 sekuntia).

Odotettavissa varmasti turva-autoa pariinkin otteeseen ja itse ainakin odotan mitä Hamilton aikaa tehdä noustakseen ylöspäin. Uskoisin Buttonin antavan aika helposti tilaa, jos Kimi pääsee lähdössä rinnalle, sillä onhan Jensonilla tällä hetkellä huomattavasti enemmän menetettävää maailmanmestaruustaistelussa, kuin Kimillä.

Hyvät asetelmat.

EDIT: Onhan Kimillä KERS, mutta ei se tällä radalle pahemmin auta, kuin pääsuoralla. Lähdössä siis ohi !
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipa jälleen käsittämättömän paska kisa. Monaco ei mielestäni kuulu formularadaksi. Ei minkään näköistä kilvanajoa lauantain jälkeen.

Brawn GP ja Jenson Button ovat parhaillaan samassa tahdissa kuin Ferrari ja Michael Schumacher kaudella 2004. Myös tuo kausi oli todellista pakkopullaa kaikille muille, paitsi Ferrarille ja tifosoille. Tämä kausi vaikuttaa täysin samalta, talli ja kuski vain ovat erit.

Onneksi sentään Ferrari on noussut koko ajan lähemmäs voittotaistelua ja ehkä jo seuraavassa kisassa voivat vääntää voitosta.


Ihmeitä tai loukkaantumisia pitää tapahtua jos Brawn ei voita merkkimestaruutta ja Button kuskien mestaruutta.


edit. Omaa mieltä lämmitti hieman se, että Kimi oli silmin nähden tyytyväinen kisaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kimin mahdollisuus oli tietty startissa ja sitten ekalla stintillä kun superpehmeät alkoivat leviämään käsiin Rubensilla. Vettel kärsi renkaista eniten ja laski kärkikolmikon karkuun. Kuitenkin sitten Rubensin hidas vauhti renkaiden takia auttoi Massaa, Nicoa, Webberiä jne. että pääsivät siihen Kimin kantaan. Ferrari aikaisti Kimin stoppia, kun huomasivat, että ohi ei pääse ja kohta menetetään etu Vettelin takana kärsineisiin jos ajetaan Rubinhon takana. Samalla toki olisi voinut ohittaa Barrichellon varikolla mutta Brawnilla oltiin hereillä ja heti seuraavalla kiekalla Rubens sisään sen sijaan, että olisi taisteltu heikolla renkailla muita vastaan. Sen jälkeen Ferrarilla olikin sitten kortit jo pelattu kun joutuvat ajamaan yhden stintin superpehmeillä ja Brawneilla mahdollisuus ajaa pehmeillä renkailla loppuun asti. Onneksi lopussa Ferrarit eivät hirveästi kärsineet renkaista, vaikka varmaan himmasivat hieman. Itselle hiipi jo kämmentä naamalle kun kierroksia oli jäljellä reilut 20 ja kun muistetaan, että Vettel mm. tuhosi omansa alle 10 kierroksella. Onneksi kuitenkin homma pelasi ja Kimille podium-paikka. Parempi kuin ei mitään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alkukausi näytti vielä lupaavalta mutta kyllähän tämä kausi uhkaavasti taitaa taas mennä siihen suuntaan että vain yksi talli/kuljettaja voittaa ja muut taistelee jäännössijoista. Button on häikäisevän ylivoimainen tällä hetkellä, koska paitsi että Brawn on tallina muita edellä niin Button on selkeästi myös tallikaveriaan edellä ja sen ansiosta tuloksena oli jo viides voitto kuudesta kisasta. Ihmeitä pitää tapahtua mikäli Button ja Brawn vielä mestaruuden onnistuvat sössimään tällä kaudella.

Ferrarilta selkeästi tämän kauden paras kisa. Kimille tärkeä palkintokorokepaikka, ja ensimmäistä kertaa tällä kaudella Ferrari sai molemmat autonsa yhtä aikaa pisteille - ja vieläpä ihan hyville sijoille. Ja jossiteltavaakin jäi vielä tuon Kimin toisen varikkokäynnin suhteen, mikäli tuota ongelmaa takarenkaan vaihdon kanssa ei olisi ollut niin Barrichellon ohitukseen olisi ollut mahdollisuudet. Ja paremmalla startilla Kimi olisi saattanut vähän paremmin pystyä laittamaan Buttonillekin kampoihin, nyt hän jumittui hitaamman Barrichellon taakse ja Button karkasi. Kun ei tuolla Monacossa vaan oikein pääse ohi mikäli toinen ei tee isoa virhettä, peitteleminen hitaallakin autolla on liian helppoa.

Eihän tuo Monaco ratana enää oikein nykypäivän autoille sovellu, mutta kisana se taas on sellainen jota ei oikein F1-kalenterista voi minusta heivata. Kyllä tällaisellekin kisalle paikkansa on.

McLarenilla oli kyllä taas musta päivä. Hamiltonilla ongelmia heti alusta asti ja missään vaiheessa pistesija ei ollut edes lähellä. Heikki ajoi aika "harmaan ja näkymättömän" kisan joka sitten vielä päättyi omaan virheeseen ja ulosajoon. Ja ei voi kyllä kehua Bemarin ja Toyotankaan kisaa, molempien tallien autot oli suorastaan hävettävän hitaita koko ajan ja Kubica taisi vielä törmäilläkin jossain vaiheessa. Pisteille ei mitään mahdollisuuksia ja siellä oli toinen Toro Rosso ja Force India Toyotien ja Bemareiden edellä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mikäli kauteen olisi lähdetty sillä Bernien mitalisysteemillä ja voitot ratkaisevat niin eiköhän mestaruus olisi ollut jo ratkennut. Toki se on sitä lähellä nykysäännöilläkin. Vielä pari kisaa sitten näytti, että ehkä muut saivat Brawnia kiinni ja alkavat tosissaan haastamaan mutta pahalta näyttää. Varsinkin kisavauhti on selkeästi omalla tasollaan. Aika-ajoissa muutamat pääsevät samalle tasolle ja jopa ohi mutt pitkissä vedoissa ei ole paljoa jakoja. Monacossa muillakin oli kyllä hyvä vauhti mutta jonkin verran rata antaa tasoitusta ja sekoittaa muutenkin pakkaa.

Mukava nähdä sitten mikä on Ferrarin "todellinen" vauhti normaaleilla radoilla. Jos pystyvät ajamaan samoilla sijoilla kuin nyt niin loppukaudesta voi odotella jopa jotain. Tänään molemmat punaiset autot olivat välillä todella nopeita. Mutta vaikea silti sanoa erikoisen radan takia.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kimi tosiaan taisi menettää 2. sijan mekaanikkojen sekoiluun. Rengasongelman takia varikolla meni 3-4 sekuntia hukkaan ja ennen stoppia Rubinho oli ~2 sekuntia edellä.
Vieläkään ei siis Ferrarin kisa sujunut ilman munausta. PRKL!



edit. toiselta foorumilta luettu yllä olevat "tiedot". Siellä kirjoittelivat, että Live Timingin mukaan Kimi hävisi tuon 3-4 sekuntia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös