Harmittaa tosiaankin tämä jo viikkoja kestänyt huhumylly koskien tulevia siirtoja ja tallipikkoja. Jotenkin on maku mennyt koko lajista...tai ainakin kärsii näistä jutuista. Tuntuu, että media pyörittää nyt koko sirkusta ja me autourheilun ystävät menemme sokeasti mukana...siis ympäri maailmaa. Hieman viileyttä toivoisi tähän huhumyllyyn.
Kaikkien paskajuttujen jälkeen mitä tässä parin viime vuoden aikana on tapahtunut formulamaailmassa sekä nämä jokaviikkoiset spekuloinnit mahdollisista tallipaikoista jotenkin halventavat tätä lajia. Autourheilun kuninkuusluokka...yeah, right.
Öh, mitä? Spekulaatiot kuskien tulevaisuudesta ovat olleet olennainen osa Formuloita koko sen ajan kuin itse olen lajia seurannut, eli tuosta Rosbergin mestaruuskaudesta lähtien. Toki se nettiaikana on räjähtänyt ihan toisella tapaa käsiin, kuten kaikki muukin vastaava eri lajeissa, mutta ei tässä mitään uutta ole.
Formula 1:sistä kirjottava media ja laji itse elävät niin tiukassa symbioosissa, että siellä on Ecclestonen ja kumppaneiden ihan turha kitistä jatkossakaan mistään mitä heistä kirjoitetaan. Itse lajihan on pitkään ollut tylsänpulleaa borefestiä, tätä kautta lukuunottamatta. Räikkösen mestaruuskaudenkin suurin jännitys oli lähinnä Alonson, Hamiltonin ja Mclarenin kolmoisdraamassa sekä Mclarenin ja Ferrarin vakoilujupakassa. Viime kaudesta kukaan ei enää muista muuta kuin Hamiltonin mestaruuden ja Massan loistavan ajon kauden viimeisessä kilpailussa. Hyvä siis vain, että lajin ympärillä riittää mielenkiintoa. Itse lajissa sitä ei juurikaan nykyisin ole.