Formula 1 – kausi 2009

  • 325 738
  • 2 061

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli: KERS-autot ja autot ilman KERSiä ovat samanpainoisia.

Näin on. Mutta KERSin huono puolihan on sitten se että se heikentää auton painojakaumaa. Tämähän oli mm. syy miksi BMW päätti luopua KERSin käytöstä kokonaan, koska se heikensi auton ajettavuutta ja sitä mukaa kierrosaikoja enemmän kuin mitä siitä oli hyötyä.

Mutta ohitustilanteissa tuosta laitteesta on kyllä kiistaton hyöty, varsinkin silloin kun kuljettaja vieläpä osaa käyttää sitä taitavasti hyväkseen kuten Kimi eilen. Kimihän kertoi että muutti kisan aikana KERS-taktiikkaansa kun seurasi missä Fisichella sai häntä kiinni ja missä pysyi selvästi takana. Alunperinhän puhuttiin että KERSiä kannattaa käyttää ennen Eau Rougea tai välittömästi sen jälkeen, mutta Kimi huomasi kuulemma että pystyy ajamaan Eau Rougen joka tapauksessa nopeammin kuin Fisichella joten alkoi käyttämään KERSiä kierroksen loppupuolella missä Fisichella oli taas häntä nopeampi.


EDIT:
Onko tosiaan näin. Itse olen ollut siinä uskossa, että kers tuo sen lisäpainon, jos sitä haluaa käyttää. Eihän tuossa ole mitään järkeä, jos kaikkien autojen paino on sama kersillä tai ilman.

Kuten tuossa ylempänä kirjoitin niin tuo KERS tosiaan heikentää auton painojakaumaa. Koska tuo laite on sijoitettu autossa varsin ylös niin se muuttaa auton painopistettä ja näin vaikuttaa siis auton käytökseen selvästi. Eli se kyllä syö hieman sitä etua mitä sillä saavutetaan, vaikka autojen painoissa ei olekaan mitään eroa. Nyt näyttäisi kyllä että ainakin Ferrari on saanut tuon KERSin toimimaan ja hyötyy siitä selvästi. Veikkaisin että ensi kaudeksi noita tulee jo useampaan autoon kuin tällä hetkellä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Onko tosiaan näin. Itse olen ollut siinä uskossa, että kers tuo sen lisäpainon, jos sitä haluaa käyttää. Eihän tuossa ole mitään järkeä, jos kaikkien autojen paino on sama kersillä tai ilman.

Autojen minimipaino, oli KERSiä tai ei, on muistaakseni 605 kiloa. Tai ainakin siinä 600 paikkeilla. Tämä siis kun kyydissä on kuljettaja. No, F1-auto painaa kuitenkin itsessään siinä 440+ kiloa. Joten jokainen auto, KERS tai ei, saavuttaa auton minimipainon lisäpainoilla. Ilman KERSiä painot voi sijoittaa miten haluaa, mutta KERS itsessään painaa sen 25 joten se muuttaa painojakaumaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuosta Kimin turva-alueen hyödyntämisestä vielä, että viime vuonna Hamiltonia kanssa kun liukastelivat viimeisillä kierroksilla niin Kimihän ajoi myös Poulhonissa turva-alueen kautta ja katapulttasi sieltä itselleen hyvän vauhdin.

Monzassa olisi varmasti paremmat kisat jos sieltä poistettaisiin pari shikaania. Esim. ensimmäinen shikaani kun ajettaisin suoraan niin Curva Grande alkaisi olemaan tosimiesosastoa kun siihen tultaisiin jollain 350-360 vauhdeilla. Samoin se kolmas Ascari-shikaani pois niin saataisiin mukava ohituspaikka Parabolican jarruun. Vauhdit kyllä kasvaisivat ja ehkä turvallisuus olisi ongelma mutta ohituksia tulisi varmasti enemmän kun olisi mahdollisuus roikkua pidempään imussa.

Nojoo, taidan ajaa taas GPL:ää...
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jos katsotaan vain Badoerin ennen Ferraria ajamat kisat, niin kyllä autot olivat todella heikkoja. Tallikaveritkin saivat yhteensä tuona aikana kokonaista kaksi pistettä. Noissa kisoissa Badoer joutui keskeyttämään ollessaan paremmissa asemissa (toki eka sattui jo startissa ilman omaa syytä)

Ja onhan Badoerilla urallaan yksi 7.sija ja kolme 8.sijaa surkeilla autoilla joilla sijoituksilla nykyään saisi pisteitä.

Huono kilpakuski mies toki on, huonoin tällä hetkellä mukana olevista, mutta ei lähellekään kaikkien aikojen huonoin, eikä ennen tätä Ferrari-pestiä ole jäänyt koskaan ainakaan tallikaveriensa varjoon. (jotka eivät toki hekään ole ikinä olleet tekijämiehiä, mutta todistaa kuitenkin sitä, ettei hän ole KAIKKIEN AIKOJEN huonoin kuski, kun saman tasoisilta miehiltä belmondot ja kumppanit ovat ottaneet sekuntikaupalla nokkaan aikanaan)

Vaikka tuo "aakkosjärjestyksen perusteella edellä taulukossa?" oli varmaan hassuttelua, niin selvennetään nyt vielä, että tasapisteissä ratkaisee ensin ykkössijojen määrä, sitten kakkossijojen jne. Eli 0 pistettä saavuttaneiden kohdalla paras sijoitus ja sillä perusteella Badoer on jokaisella kaudellaan jättänyt joitakin kuljettajia taakseen. (ja tälläkin kaudella on Alguersuarin sekä Grosjeanin edellä taulukossa tällä hetkellä)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja onhan Badoerilla urallaan yksi 7.sija ja kolme 8.sijaa surkeilla autoilla joilla sijoituksilla nykyään saisi pisteitä.

Huono kilpakuski mies toki on, huonoin tällä hetkellä mukana olevista, mutta ei lähellekään kaikkien aikojen huonoin, eikä ennen tätä Ferrari-pestiä ole jäänyt koskaan ainakaan tallikaveriensa varjoon. (jotka eivät toki hekään ole ikinä olleet tekijämiehiä, mutta todistaa kuitenkin sitä, ettei hän ole KAIKKIEN AIKOJEN huonoin kuski, kun saman tasoisilta miehiltä belmondot ja kumppanit ovat ottaneet sekuntikaupalla nokkaan aikanaan)

Nykykunto voi olla huono, mutta en pitäisi miestä joka minardilla oli taistelemassa 4 sijalle kunnes auto petti, ajoi 7 sijalle, ja 3 x 8 sija minardilla ainakaan kovin huonono kuskina. Jos nykyinen pistejärjestelmä olisi käytössä niin badoeria voisi pitää melkein jumalasta seuraavana kun ajoi noin hienoja kisoja sarjan paskimmilla autoilla.

En pitäisi häntä ainakaan huonoimpien joukossa lähellekään, ehkä epäonnisempia kuskeja mitä voi maanpäälä olla. Toki ferraripesti olisi voinut mennä paremmin mutta lähtökohdatkin olivat jo niin heikot että ei tuosta hirveästi parempaan välttämättä olisi muutkaan pystyneet, toki sanotaanko että viimeiseksi ei varmaan kaikki olisi jääneet mutta sekunneissa muidenkin ero Kimiin varmasti olisi laskettu per kieros, mutta ei näin paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä joku ihmetteli miksei Ferrari ottanut jotain junnukuskia alemmasta luokasta. Näkisin syynä ennemmin imagollisen (Badoer sitä nyt laskee), kuin ajotaidollisen. Ferrari on aina ollut SE talli jonne haluavat parhaat kuljettajat ja jonne ne myös yleensä otetaan. Ferrarin imago tälläisenä tallina kärsii, jos sinne oltaisiin otettu joku nuori italiaano jostain GP2-sarjasta ajelemaan. Paikka Ferrarilla pitää ansaita eikä siihen riitä, jos olet "tulevaisuuden suurnimi". Ferrari kyllä hommaa sinut kunhan olet näyttösi antanut jossain muussa tallissa. Badoeria en kyllä ajotaidoilta ymmärrä, mutta onhan hän ollut Ferrarin uskollinen apukuljettaja jo pitkään. Fisichella kuulostaisi hyvältä korvaajalta Monzaan. Varmasti saisi tifosojen tuen italialaisena (no joo onhan Lucakin...) ja hyvän viime kilpailun jäljiltä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vijya Mallya: Fisichella ajaa Force Indiaa Monzassa

Eli ilmeisesti ei ole tullut sitä yhteydenottoa ja eikös Ferrarin pitänyt monien huhujen mukaan tänään tiedottaa kuka ajaa Räikkösen tallikaverina Monzassa? Itse en vielä sulkisi tuotakaan mahdollisuutta pois, että Alonso Ferkulle ja Flavio ostaa Ferrarilta saaduilla rahoilla Kubican Bemarilta pois. Tätä huhuili joku englantilaislehti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jep, hyvä että joku korjasi lapsuksen mainitsemistani KERS painoista, noinhan se nimenomaan on. Mutta aiheesta jatkaen niin muistaako joku Massa/Räikkönen vertailussa kuskien painot, eikö tässäkin ollut usemman kilon ero hentorakenteisemman Massan eduksi?
Ja täten sieltä saadaan etua mahdollisesti aika-ajoihin.

Tässä muuten erittäin aisallinen BBC raportti F1 vaativuudesta ja Heikin treenikuviosta parin vuoden takaa:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/6980337.stm


J
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
en vielä sulkisi tuotakaan mahdollisuutta pois, että Alonso Ferkulle ja Flavio ostaa Ferrarilta saaduilla rahoilla Kubican Bemarilta pois. Tätä huhuili joku englantilaislehti.

Pidän kyllä todella minimaalisena tätä vaihtoehtoa vaikkakin Alonso suurella todennäköisyydellä ajaakin ensi kaudella punaista autoa. Olisi vähän turhan härski veto Ferrarilta, varsinkin Räikkösen voitettua viime kisan. Ehkäpä Badoerille nyt sitten vielä annetaan mahdollisuus radalla, jonka mies tuntee hyvin. Ottaen kuitenkin huomioon, että Ferrari ei täysin istu kyseiselle radalle, niin pistesijaa ei vielä tuostakaan Lucalle irtoa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Fisichella kuulostaisi hyvältä korvaajalta Monzaan. Varmasti saisi tifosojen tuen italialaisena (no joo onhan Lucakin...) ja hyvän viime kilpailun jäljiltä.

Ei tuossa siirrossa ainakaan Fisichellan kannalta ole järkeä. Force Indian auto toimii varmasti hyvin Monzassa ja kun testit on kielletty, pitäisi Ferrarin rattiin hypätä kylmiltään. Kylläpä Fisicoa vituttaisi, kun Adrian Sutil kyykyttäisi häntä Monzassa 7-0.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika mielenkiintoisia salaliittoteorioita on tämän päivän Ilta-Sanomissa koskien tätä Force Indian, Toyotan ja Bemarin yht'äkkistä piristymistä. Tuon jutun mukaan Bernie olisi järjestellyt näille kolmelle tallille erikoisrenkaat joilla nämä saisivat selvän kilpailuedun muihin talleihin. Ja tämä siksi että Force Indialla on pahoja talousongelmia, Toyota miettii lajista vetäytymistä ja Bemarilla on vaikeuksia löytää tallilleen ostajia johtuen heikosta menestyksestä tällä kaudella. Lisäksi tuon jutun mukaan näitä erikoisrenkaita oli käytettävissä vain pieni määrä jonka takia tallien sisälläkin oli niin suuria eroja, esim. Fisichella oli aika reippaasti Sutilia nopeampi.

En minä nyt tuohon kyllä ihan suoralta kädeltä suostu uskomaan mutta mistäs näistä koskaan tietää, kyllä siellä F1-kulisseissa tapahtuu varmaan paljonkin sellaista mitä yleisö ei koskaan näe. Olihan tuo kieltämättä aika erikoista kuinka juuri nuo kolme tallia yht'äkkiä löysivät nopeuden ja hyppäsivät kärkipäähän, mutta osaltaan tuo kyllä selittyy myös sillä että Span rata on niin erilainen kuin muut radat. Ja tällä kaudella on muutenkin ollut joillakin talleilla ihan käsittämätöntä vuoristorataa ja suoritustaso on vaihdellut todella paljon kauden mittaan.
 

Carlos

Jäsen
Äklöstone valottaa maikkarin sivuilla hiukan tuota Piquet/Renault salaliittoa. Sanoo ihan suoraan että F1 ei olisi kaivannut tämmöistä julkisuutta, jos Renault osoitetaan syylliseksi niin sitä uhkaa sarjasta sulkeminen, ja myöskin sanoo suoraan että Piquet Jr. voi samalla myöskin lopettaa haaveet F1-uran jatkosta. Eli niin tai näin, niin moista kuskia ei kukaan halua enää sirkukseen.

Toivottavasti on Nelson onnellinen saavutuksestaan. On Briatore ennenkin kohdellut kuskejaan huonosti, olisi vaan niellyt karvaan kalkin ja yrittänyt päästä ensi kaudeksi jonnekin muualle. Mutta ei ego kestänyt, piti tuhota oma tulevaisuutensa mieluummin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tuossa siirrossa ainakaan Fisichellan kannalta ole järkeä.

Ihan puhtaasti järjen kannalta kun ajattelee niin ehkä ei. Mutta kun ottaa huomioon että Fisichella on Italialainen ja sitä kuinka erityisessä asemassa Ferrari on kaikkien kuskien silmissä - puhumattakaan Italialaisista - niin en usko Fisichellan oikeasti kovinkaan pitkään miettivän mikäli tarjous Ferrarilta tulee.

Ja toisaalta, vaikka Force India nyt Belgiassa olikin aivan käsittämättömän kovassa iskussa niin mikään ei takaa että sama jatkuisi Monzassa. Monza on kyllä nopea rata kuten Spakin mutta kuitenkin sitten luonteeltaan erilainen. Monzassa on paljon näitä shikaaneja joissa ruimitaan kanttareiden ylitse aika reippaasti ja mikäli auto ei niissä toimi niin vaikeaa tulee olemaan. Ja sitten Monzan jälkeen onkin taas vuorossa sellaisia ratoja joilta Force Indialta ei kannata paljon odottaa Span kaltaisia suorituksia, joten voi olla että Fisicoa vituttaa vielä enemmän kun on kieltäytynyt Ferrarin tarjouksesta ja sitten ajelee Singaporessa häntäpäässä Toro Rossoja vastaan ja Kimi vetää Ferrarilla kierroksella ohi...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika mielenkiintoisia salaliittoteorioita on tämän päivän Ilta-Sanomissa koskien tätä Force Indian, Toyotan ja Bemarin yht'äkkistä piristymistä.
Tämän jutun kanssa luin tuossa tunti sitten. Aika kovaa tekstiä, mutta olihan siinä jotain mielenkiintoa herättävää tottakai. Renkaita tosiaan oli vähän jaossa (jos niitä nyt oli siis) ja yhtäkkiä nämä tallit olivatkin kärjessä vaikka edelliset kisat ovat olleet jotain ihan muuta. Saattaa tietysti rata sopiakin autolle.

MUTTA näiden kolmen tallin molemmat kuljettajat eivät voineet käyttää renkaita samaan aikaan, koska renkaita oli tosiaan niin vähän. Ensimmäiset harjoitukset ajettiin sateessa joten sitä ei tarvitse pohtia. Toisissa harjoituksissa Fisico oli n. 0,5s nopeampi kuin Sutil. Lauantain harjoituksissa Sutil oli suunnilleen saman verran nopeampi kuin Fisichella. Aika-ajon toisessa osiossa Fisi oli taas sen puoli sekuntia nopeampi ja veti sitten paalulle lopulta.
Toyotalla Glock oli 0,3s nopeampi kuin Trulli. Sitten seuraavissa harjoituksissa Trulli oli 0,5s nopeampi. Aika-ajossa Trulli oli 0,3s nopeampi kuin Glock vaikka Trullilla oli 8kg enemmän löpöä.
Bemarilla Kubica oli puoli sekuntia nopeampi kuin Heidfeld perjantaina. Lauantaina Heidfeld taas oli samanverran nopeampi kuin Kubica. Aika-ajossa Heidfeld oli 0,1s nopeampi 6kg raskaammalla autolla.
Trullin kisa meni pieleen jo ensimmäisissä mutkissa, josta tuli keskeytys myöhemmin. Vaikea siis sanoa. Fisichellan suorituksen kaikki tietävät. Bemarit olivat kisassa aika tasavahvoja Kubican tosin viedessä niukan voiton.

Oletan siis näiden "erikoisrenkaiden" olleen Trullilla, Fisichellalla ja Heidfeldilla aika-ajossa ja kilpailussa.

Tämä on lähes suora selonteko tämän päivän Ilta-Sanomista.

Tuo oli vain tyhmää ajatusleikkiä, jolla ei ole mitään totuuspohjaa ainakaan virallisesti. Sitä vain innostuu aina salaliittoteorioista, josta kertoo aiheeseen liittyvän kirjallisuuden suuri määrä king of the junglen kirjahyllyssä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Alkaa hiljalleen tihkumaan varmaa tietoa siitä ettei Massaa nähdä tällä kaudella F1:ssä:
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=156370

Toimivampi linkki samaan aiheeseen.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/09/944211

Nyt olisi viimeinkin aika tehdä sopimus loppukauden kuljettajasta eikä ajattaa satunnaisia testikuskeja pari kisaa per kuski.

Kubica uusimmissa huhuissa Räikkösen tallikaveriksi, oliko Robert edes Domenicalin julkaisemalla listalla vai kasvaako se entisestään? ;)
Tämä voisi olla loogistakin BMW vetäytymisen myötä, mutta antaako Kubica kuitenkin parempia näyttöjä tutulla BMW:llä kuin uudessa ympäristössä kun ensi vuoden sopimus pitäisi rustata parin kk sisään.
 
Viimeksi muokattu:

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Nopeasti vilkaisin pari viimmeistä sivua läpi ja en löytänyt uutista koskien Massan paluuta mikä tapahtuu aikaisintaan 2010. Mies kommentoi Aftonbladetin jutussa, että haluaa ensiksi aloittaa harjoittelun ja ottaa askeleen kerrallaan kohti paluuta.

Mielenkiintoinen on tosiaan tuo Ferrarin case-Badoer. Eikai ihan oikeasti noin umpisurkeata kuskia voi pitää ruodussa viimmeisiä 5 kisaa? Kubica pyörii nyt Italian mediassa Räikkösen aisaparina.

Linkki vielä Aftonbladetin Massajuttuun: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article5725790.ab.
 

trap

Jäsen
Kieltämättä mielenkiintoisia noi teoriat näistä erikoisrenkaista ja eihän sitä koskaan tiedä... Niin puhtaasti bisnestä ennen urheilua on tämäkin laji.

Noista eroista esim. harjoituksissa ei kuitenkaan kannata niin isoa numeroa tehdä, kyllähän niissä on useinkin isoja eroja tiimien sisäisessä vertailussa.

Kummallisimpana voisi pitää Fisicon vauhtia, normaalisti Sutil on ollut edellä mutta yhtäkkiä Fisichella onnistuu noin suvereenisti. Samoin Trulli ja Heidi ovat tallipaikoista taistelevia kehäraakkeja.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt olisi viimeinkin aika tehdä sopimus loppukauden kuljettajasta eikä ajattaa satunnaisia testikuskeja pari kisaa per kuski.

Tallit saavat käyttää neljää kuskia kauden aikana, joten ei voi enää hirveästi kierrättää kuskeja (ellei ajata Badoeria ja sitä neljättä kuskia vuorotellen tms.) kun 3 paikkaa 4:stä on jo käytetty.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kummallisimpana voisi pitää Fisicon vauhtia, normaalisti Sutil on ollut edellä mutta yhtäkkiä Fisichella onnistuu noin suvereenisti. Samoin Trulli ja Heidi ovat tallipaikoista taistelevia kehäraakkeja.

No jaa, tilastot ei ainakaan todista tätä. Ennen Belgian kisaa Force Indian aika-ajotilastot oli Fisichellan hyväksi 6-5 ja kisat 7-4. Samoin Toyotalla aika-ajot Trullin hyväksi 9-2 mutta kisoissa on ollut tasaisempaa ja ne on Glockin hyväksi 5-6. Ja tasaista on ollut myös Bemarilla; aika-ajot Kubican hyväksi 7-4 mutta kisat Heidille 4-7. Joten ei tuossa nyt mitään yllättävää minusta ollut että nuo olivat tallikavereitaan edellä. Mutta tosiaan se vähän ihmetytti kuinka reilu ero Fisichellalla ja Sutililla oli Belgiassa, Fisico ajoi paalulta kakkoseksi kun taas Sutil oli sekä aika-ajon että kisan jälkeen sijalla 11. Mutta Fisicohan on aina ollut hyvä Belgiassa joten sekin osaltaan selittää tuota eroa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heikki Kulta kertoo, että Massa tekee paluun F1-auton rattiin leikkauksen kautta. Otsaan pistetään joku metallilevy. Samassa hän kertoo myös, että jos Montenzemolo ei saa ajettua kolmen auton systeemiä läpi, niin Ferrarilla ajavat Alonso ja Massa, silloin Kimi joutuu siis etsimään uuden auton alleen.

Itse luotan aina Heikki Kultaan todella paljon, sillä hän on ainut kaveri suomalaisista toimittajista jolle esimerkiksi Räikkönen antaa kunnon pitkiä haastatteluita! Osaa todellakin hommansa ja ei levitä ikinä turhia huhuja, tai mitään muutakaan paskaa.

Samassa muuten toteaa, että Ferrarin pitäisi julkistaa tänään Fisicon loppukauden sopimus.

Felipe Massa palaa leikkauspöydän kautta
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi saatana. Olisivat edes pari päivää spekuloimatta noilla ihme siirroillaan. Ensinnäkin Renaultin muka tarjoama 45 miljoonaa on aikalailla liian suuri summa. Nimittäin eihän alonso taida saada puoliakaan tuosta tällä hetkellä, joten tuskin kimikään saisi etenkään kun Renault ei ole ikinä maksanut suuria palkkoja.

Toki olisihan se hienoa jos Nokia lähtisi Rellun pääsponssiksi, mutta en kyllä jaksa siihenkään uskoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensinnäkin Renaultin muka tarjoama 45 miljoonaa on aikalailla liian suuri summa. Nimittäin eihän alonso taida saada puoliakaan tuosta tällä hetkellä, joten tuskin kimikään saisi etenkään kun Renault ei ole ikinä maksanut suuria palkkoja.

Niin no tuossahan ei puhuttukaan mitään siitä miten pitkä tuo sopimus olisi mahdollisesti ollut, veikkaisin että ei ainakaan mistään yhden vuoden sopimuksesta olisi kyse vaan hyvinkin ainakin kolmevuotisesta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Harmittaa tosiaankin tämä jo viikkoja kestänyt huhumylly koskien tulevia siirtoja ja tallipikkoja. Jotenkin on maku mennyt koko lajista...tai ainakin kärsii näistä jutuista. Tuntuu, että media pyörittää nyt koko sirkusta ja me autourheilun ystävät menemme sokeasti mukana...siis ympäri maailmaa. Hieman viileyttä toivoisi tähän huhumyllyyn.

Kaikkien paskajuttujen jälkeen mitä tässä parin viime vuoden aikana on tapahtunut formulamaailmassa sekä nämä jokaviikkoiset spekuloinnit mahdollisista tallipaikoista jotenkin halventavat tätä lajia. Autourheilun kuninkuusluokka...yeah, right.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös