Mainos

Formula 1 – kausi 2009

  • 328 032
  • 2 061

Bo'er

Jäsen
Kuinka paljon Alonso pystyy autoa kehittämään merkittävästi paremmaksi kuin Kimi/Massa niiden muutamien viikonloppujen ajan, jolloin testaus on sallittua?

Ei kait sitä niinä viikonloppuina pelkästään, vaan kauden alla, jolloin testaaminen on sallittua. Ja kyllähän kauden aikana auton kehittymisestä on esimerkkeinä Red Bull ja McLaren.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kait sitä niinä viikonloppuina pelkästään, vaan kauden alla, jolloin testaaminen on sallittua. Ja kyllähän kauden aikana auton kehittymisestä on esimerkkeinä Red Bull ja McLaren.

Mutta mikä on kuljettajan rooli siinä? Minä veikkaisin että tänä päivänä melko pieni. Toki siitä on varmasti apua jos kuljettaja pystyy antamaan hyvää palautetta auton käyttäytymisestä mutta kyllä se todellinen työ tehdään siellä suunnitteluosastolla. Ferrarin alamäki alkoi Ross Brawnin lähdöstä ja tilanne vaan paheni kun Todt siirtyi syrjään ja Domenicali tuli tilalle. Sen jälkeen talli on vaikuttanut olevan enemmän tai vähemmän sekaisin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina hyvin luotettavana toimittajana tunnettu Heikki Kulta kertoo, että Massa ei tällä kaudella enään varmasti aja ja hän voi olla pahimmassa tapauksessa sivussa vuoden tai jopa puolentoista vuoden verran. Vamman laatu on yhtä paha mitä Schumacherin niskavammat.
Fernando Alonson Ferrari sopimuksen julkaisua on jouduttu myös siirtämään, koska tämä Massan tilanne on niin hankala. Jos siis Felipen kuntoutus vie kauan, niin saattaa hommat mennä hyvinkin niin, että ensi kauden Ferrarilla köröttelee Räikkönen ja Alonso. Kaudella 2011 sitten mahdollisesti Massa ja Alonso, kuka tietää. Montenzemoloa arveluttaa se missä kunnossa Felipe on, kun palaa radalle, onko nopeus tallella?

Heikki Kulta

Niin ja jutussa on myös vähän noita kuskispekulaatioita ensi kaudelle. Rosberg ilmeisesti on vahvasti McLarenin kiikarissa, Kubica menossa Rellulle tai Williamsille ja Kovalaisen manageri on nähty Brawnin tiloissa. Oskari Saari oli kysynyt tänään Kovalaiselta, että onko muita tallipaikkoja aloitettu jo kartoittamaan, niin Heikki vastasi, en kommentoi. Saari otti tuon heti "On alettu" vastauksena. Mielenkiinnolla seurataan mitä tapahtuu kuskimarkkinoilla. Alonson paikka kun julkistetaan, niin alkaa varmaan muidenkin hommat etenemään, näin meni viime vuonnakin.
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistikohan kukaan Ferrarilla sanoa Luca Badoerille varikkosuoran nopeusrajoituksista? Ylinopeutta oli harjoitusten aikana peräti neljä kertaa ja sakkoja rapsahti yhteensä 5400 euroa. Kyseessä on F1:n uusi ennätys, eikä se ole edes Badoerin ainoa enkka. Hänellä on myös eniten ajettua kisoja ilman pisteitä. On ihme, jos Badoer ajaa pistettäkään, vaikka kurvailisi koko loppukauden Massan tilalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistikohan kukaan Ferrarilla sanoa Luca Badoerille varikkosuoran nopeusrajoituksista? Ylinopeutta oli harjoitusten aikana peräti neljä kertaa ja sakkoja rapsahti yhteensä 5400 euroa. Kyseessä on F1:n uusi ennätys, eikä se ole edes Badoerin ainoa enkka. Hänellä on myös eniten ajettua kisoja ilman pisteitä. On ihme, jos Badoer ajaa pistettäkään, vaikka kurvailisi koko loppukauden Massan tilalla.
Eiköhän se niitä pisteitä tule ottamaan kunhan alkaa autoon tottumaan. Toisessa harjoituksessa oli jo hiukan esillä sellaista toivoa paremmasta, kuin ensimmäisessä. Aika-ajossa uskon kuitenkin jäävän ensimmäiseen sessioon, mutta parissa seuraavassa kisassa (jos ajaa) alkaa olemaan jo lähellä pisteitä. Riippuen ihan Ferrarin vauhdista (yllätys).

Vai että Kovalaista Brawnille. Siinä vasta olisikin pommi. Tosin en usko Brawnin olevan ensi kaudella muuta kuin keskikastin talli, mutta kuitenkin.

Heikki Kulta on niitä ainoita toimittajia joidenka kirjoituksiin luotan ja onneksi hän on säilyttänyt kunnon asenteen kirjoituksissa verrattuna maikkariin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kovalaisen manageri on nähty Brawnin tiloissa.

Nää on aina hyviä huhuja. Mikähän manageri se semmoinen on, joka ei kyselisi muista talleista paikkoja? Totta helkutissa jokaisen tallin tilanne pitää kartottaa, sitten puntaroida vaihtoehtoja, tehdä ratkaisu ja tehdä valmiiksi varasuunnitelma, jos ykkösvaihto ei toteudu. Tästä on kuitenkin siirtoon vielä piiiiiiiitkä matka.
 

HemmoP

Jäsen
Badoerin suoritus on niin naurettavan huono, että miettisin kannattaako koko miestä ottaa mukaan kisaan. Kolmisen sekuntia kisavauhdissa per kierros tekee kisassa reilut kaksi kierrosta jäljessä voittajaa...

Harmi, että Heikillä meni viimeinen mutka hieman luistellessa. Miksi ei ole maistunut aiemmin kaudella yhtä kova yritys ?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno aika-ajo suomalaisilta, sillä Kimin 6. tila on varmasti maksimi mitä tuolla autolla voi mennä. Tietysti täytyy katsoa bensamäärät vielä illalla.
Heikki harmittavan vähän paalupaikasta ja ilman sitä lipsahdusta olisi sen ottanut. Heikillä muuten tässä kisassa vanhempi auto taas, kuin Hamiltonilla. Heikki ajaa Unkarin mallilla ja Hamiltonille uudistettu ainakin akselissa jotain, että siihenkin nähden hyvää kyytiä. Nyt on kyllä vähän sellainen tunne, että Heikillä olisi kevyempi auto ollut.

P.S. Badoer tuu pois sieltä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heikki ajoi kyllä erinomaisen aika-ajon, harmi että se pienen pieni lipsahdus viimeisessä mutkassa vei paalupaikan. Kuten sanoin live-ketjussa niin juuri tällä tavalla pitääkin reagoida silloin kun tallipaikka kyseenalaistetaan ja talli vaatii parempia suorituksia. Hamiltonin kanssa käytännössä yhtä nopea koko viikonlopun ja Hämiksellä on käytössä uusin versio McLarenista kun Heikki ajaa edellisellä kehitysversiolla. Nyt vaan pitäisi pystyä samanlaiseen suoritukseen myös kilpailussa ja haastaa Hamilton ihan tosissaan. Näyttäisi siltä että McLarenit saattaa olla nimittäin hyvin vahvoilla kisan voittajaksi.

Red Bullit ja Brawnit oli niin tasaisia että mielenkiintoiseksi menee myös MM-taistelun kannalta tilanne. Bensamääristä tosin ei ole tietoa vielä joten sitä ei tiedä vielä mikä noiden tallien välinen ero todellisuudessa on. Webber oli pettymys mutta Vettel pystyi nousemaan Buttonin edelle.

Kimiltä ihan hyvä suoritus, koska kyllä se taitaa olla niin että Ferrarilla ei tuon ylemmäksi vaan aika-ajoissa pysty tällä hetkellä kipuamaan. Mielenkiintoista on nähdä Kimin bensamäärä, saattaa olla että Kimi on vähän kevyemmällä autolla liikenteessä kuin muut. Toivottavasti Ferrari ei ole taas töpeksinyt taktiikan kanssa. Badoer oli kyllä huono, ei hänen lähtökohtansa tähän kisaan kyllä mitään huippusuoritusta antaneet odottaakaan mutta kyllä hänen olisi pitänyt pystyä edes samaan vauhtiin kuin todella kokematon Alguersuari huonommalla autolla. Mutta saas nähdä pystyykö Luca parantamaan vauhtiaan kisan edetessä kunhan pääsee paremmin tutuksi auton kanssa. Mutta Ferrarille se on nyt tässä tilanteessa (tämä kausi on jo joka tapauksessa menetetty ja ei tuosta autosta taida pystyä leipomaan voittaja-autoa vaikka mitä tekisi) melkein yksi vitun sama mitä se toinen auto siellä radalla tekee joten antaa Lucan toteuttaa unelmansa ja ajaa edes tämä yksi kisa Ferrarilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä autojen painot huomiseen kisaan:


1. Lewis Hamilton – 653,0 kg
2. Heikki Kovalainen – 655,0 kg
3. Rubens Barrichello - 662,5 kg
4. Sebastian Vettel – 654,0 kg
5. Jenson Button – 661,5 kg
6. Kimi Räikkönen – 661,5 kg
7. Nico Rosberg – 665,0 kg
8. Fernando Alonso – 656,5 kg
9. Mark Webber – 664,5 kg
10. Robert Kubica – 657,5 kg
11. Nick Heidfeld – 677,0 kg
12. Adrian Sutil – 672,5 kg
13. Timo Glock – 694,7 kg
14. Romain Grosjean – 677,7 kg
15. Sébastien Buemi – 688,5 kg
16. Giancarlo Fisichella – 692,5 kg
17. Kazuki Nakajima – 702,0 kg
18. Jarno Trulli – 707,3 kg
19. Jaime Alguersuari – 678,5 kg
20. Luca Badoer – 690,5 kg


Eli ei se Kimi sittenkään ollut kevyellä autolla vaan ajoi vaan ilmeisesti helvetin hyvän kierroksen. Heikiltä myös hyvä suoritus kun pystyi käytännössä samaan aikaan Hamiltonin kanssa hitusen painavammalla autolla. Muihin verrattuna McLarenilla selvästi muita (Vetteliä lukuunottamatta) kevyemmät autot. Brawn näyttäisi olevan vähän paremmissa asemissa Red Bulliin verrattuna. Trulli ja Nakajima tulevat varmaan ensimmäistä kertaa varikolle siinä vaiheessa kun muut on jo käyneet kahdesti...

EDIT: Korjattu Alonson ja Grosjeanin painot oikeiksi.
 
Viimeksi muokattu:

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä autojen painot huomiseen kisaan:


1. Lewis Hamilton – 653,0 kg
2. Heikki Kovalainen – 655,0 kg
3. Rubens Barrichello - 662,5 kg
4. Sebastian Vettel – 654,0 kg
5. Jenson Button – 661,5 kg
6. Kimi Räikkönen – 661,5 kg
7. Nico Rosberg – 665,0 kg
8. Fernando Alonso – 664,5 kg
9. Mark Webber – 664,5 kg
10. Robert Kubica – 657,5 kg
11. Nick Heidfeld – 677,0 kg
12. Adrian Sutil – 672,5 kg
13. Timo Glock – 694,7 kg
14. Romain Grosjean – 679,2 kg
15. Sébastien Buemi – 688,5 kg
16. Giancarlo Fisichella – 692,5 kg
17. Kazuki Nakajima – 702,0 kg
18. Jarno Trulli – 707,3 kg
19. Jaime Alguersuari – 678,5 kg
20. Luca Badoer – 690,5 kg

Taisi valitettavasti Heikin virhe viimeisessä mutkassa viedä paitsi paalupaikan myös mahdollisuudet voittoon. Sinälläänhän Heikillä on loistavat lähtökohdat huomiseen kilpailuun, kakkosruutu ja bensaa pitäisi olla kierros enemmän kuin Hamiltonilla. Mutta tässä tilanteessa voittotaistelu ei ole Heikin omissa käsissä, vaan talli ratkaisee annetaanko Heikille edes mahdollisuutta taistella voitosta kultapoikaa vastaan. Tilanne olisi ollut aivan toinen jos Heikki olisi päässyt kontrolloimaan kisaa paalulta vieläpä painavamalla autolla.

Eli valitettavasti en ole kovin toiveikas Heikin tilanteen suhteen, vaikka lähtökohdat onkin hyvät. Lisäksi saa nähdä saako Heikki pidemmillä vedoilla renkaat toimimaan, vaan tippuuko kisavauhti samalla tavalla kuin aikaisemmin. Palkintopalille pitäisi olla joka tapauksessa hyvät mahdollisuudet ja saahan sitä elätellä toiveita, että tiimi antaisi Heikillä yhtälaiset mahdollisuuden voittoon.

Kimiltä aikalailla maksimaalinen suoritus aika-ajossa ja palkintopalillekin pitäisi vielä olla mahdollisuuksia, jos onnistuu KERS:n avulla ohittamaan lähdössä ainakin Buttonin. Bensaa on kuitenkin sen verran, että varikollakin pitäisi onnistua poimimaan sijoja, jos vaan kisavauhti on riittävää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa painolistauksessa on muuten sellainen virhe että Alonson oikea paino on 656,5 kg. EDIT: Ja myös Grosjeanin kohdalla oli virhe, mutta nyt on molempien kohdalla oikeat painot.

Mutta tuosta Heikin tilanteesta vielä, että ainakin Whitmarsh puhui haastattelussa että Heikkiä on suorastaan käsketty taistelemaan voitosta ja ilmeisesti mitään tallimääräyksiä ei ole. Se on sitten taas toinen juttu että kannattaako noita tallipomojen puheita uskoa yhtään... Mutta tilanne on tietysti se että Hamilton ei taistele mestaruudesta ja Heikille on annettu ukaasi että näyttöjä pitää antaa, niin olisihan se vähän omituista että miehen ei sitten kuitenkaan annettaisi voittaa. Eli olisikohan peräti niin että McLarenilla annetaan ihan oikeasti kuskien ajaa mies miestä vastaan (tietenkin järkevissä rajoissa, etteivät nyt kilkkaa toisiaan pihalle...) ja Heikilläkin on yhtäläiset mahdollisuudet voittaa kilpailu?

Se on sitten taas toinen juttu että pystyykö Heikki siihen vaikka lupa annettaisiinkin. Onhan Heikiltä nähty melkein koko ajan hyviä aika-ajosuorituksia ja on pystynyt monta kertaa haastamaan Hamiltonin reilustikin painavammalla autolla, mutta sitten niin monesti se vauhti vaan hyytyy kilpailun aikana. Heikin ajotyylissä on ilmeisesti joku perustavaa laatua oleva vika ettei hän saa renkaita toimimaan kunnolla pidemmissä vedoissa, tai ainakaan niin hyvin kuin Hamilton. Yhdellä kierroksella Heikki siis on nopea mutta ongelmana on ollut pitää se sama vauhti yllä läpi koko kilpailun. Jos Heikki siihen huomenna kykenee niin voittoon saattaisi kyllä olla mahdollisuudet, mutta hieman epäilen sitä. Palkintokorokkeelle pitäisi kyllä ehdottomasti päästä, se on kyllä minimitavoite ja jos Heikki ei siihen kykene niin se on kyllä sitten melkein goodbye työpaikka...
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi valitettavasti Heikin virhe viimeisessä mutkassa viedä paitsi paalupaikan myös mahdollisuudet voittoon. Sinälläänhän Heikillä on loistavat lähtökohdat huomiseen kilpailuun, kakkosruutu ja bensaa pitäisi olla kierros enemmän kuin Hamiltonilla.

Ei liene Heikillä sitä kierroksen etua, sillä Hamiltonin ei tarvinut ajaa viimeistä kierrosta loppuun ja näin ollen hän säästi sen yhden kierroksen bensaa. Mun laskujen mukaan molemmilla pitäisi olla melkeinpä tismalleen saman verran löpöä autossa. Samalla kierroksella he eivät voi tulla varikolle, joten Heikki pysähtyy kierroksen aiemmin.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei liene Heikillä sitä kierroksen etua, sillä Hamiltonin ei tarvinut ajaa viimeistä kierrosta loppuun ja näin ollen hän säästi sen yhden kierroksen bensaa. Mun laskujen mukaan molemmilla pitäisi olla melkeinpä tismalleen saman verran löpöä autossa. Samalla kierroksella he eivät voi tulla varikolle, joten Heikki pysähtyy kierroksen aiemmin.

Hamilton tosiaan säästi bensaa viimeisellä vedolla, mutta ei se kyllä vaikuta noihin ilmoitettuihin lukuihin mitenkään. Nimittäin autothan on punnittu aika-ajon jälkeen ja fakta on se, että Kovalaisella on sen 2 kiloa enemmän bensaa, mikä tarkoittaa aika lailla yhtä kierrosta. Eli Heikillä olisi ollut normaalisti peräti 2 kierrosta enemmän benssa, jos Hamilton olisi ajannut tuon viimeisen vedon loppuun asti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onpas muuten mielenkiintoista tilannetta MTV3:n sivulla kun siellä kerrotaan että Vettelillä, joka kärsi tänä viikonloppuna moottoririkon, on käytössä jo kuudes moottori tälle kaudelle. Kisoja on kuitenkin tämän Valenciankin jälkeen jäljellä vielä kuusi ja sääntöjen mukaan kahdeksaa moottoria saa käyttää kauden aikana. Maailmanmestaruudesta taisteleminen saattaa vaikeutua oleellisesti jos Vettelille alkaa pätkähdellä lähtöruuturangaistuksia viimeisiin kisoihin kun kaikki kahdeksan moottoria on käytetty ja uutta pitäisi laittaa auton persieen. Mikähän lienee tilanne Webberillä? Tuohan saattaa muuttaa oleellisesti myös tallin sisäistä marssijärjestystä mikäli Webberillä on enemmän myllyjä "reservissä".

Linkki uutiseen
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hamilton tosiaan säästi bensaa viimeisellä vedolla, mutta ei se kyllä vaikuta noihin ilmoitettuihin lukuihin mitenkään. Nimittäin autothan on punnittu aika-ajon jälkeen ja fakta on se, että Kovalaisella on sen 2 kiloa enemmän bensaa, mikä tarkoittaa aika lailla yhtä kierrosta. Eli Heikillä olisi ollut normaalisti peräti 2 kierrosta enemmän benssa, jos Hamilton olisi ajannut tuon viimeisen vedon loppuun asti.

Näinpäs muuten onkin. Mitäköhän taas leikannut päässä. My bad.

Mielenkiintoista uutista pukkaa, sillä Toyota ei olekkaan enään kiinnostunut jatkamaan Jarno Trullin sopimusta.

Autosportin uutinen

Ymmärrän kyllä täysin jos Toyotaa ei enään kiinnosta. Vapaana on kuitenkin tällä hetkellä Robert Kubica, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen ja Adrian Sutil. Pidän kaikkia edellä mainittuja nimiä parempana kuljettajana mitä Jarno. Trullihan on aika-ajo kuljettajana varsin hyvä, mutta kilpailussa on auttamattoman hidas välillä. Tässä voisi olla Kovalaisen Heikille hyvä paikka.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
BBC:llä oli laskettu miten kärkikymmenikön sijoitukset menisivät bensamääriin suhteutettuna:


1 Rubens Barrichello lap 19
2 Heikki Kovalainen +0.216secs (lap 16)
3 Lewis Hamilton +0.249 (lap 15)
4 Jenson Button +0.291 (lap 18)
5 Sebastian Vettel +0.507 (lap 16)
6 Nico Rosberg +0.540 (lap 20)
7 Mark Webber +0.610 (lap 20)
8 Kimi Raikkonen +0.614 (lap 18)
9 Fernando Alonso +0.871 (lap 17)
10 Robert Kubica +1.114 (lap 17)


Tuon perusteella Brawnit näyttäisi olevan iskussa, ja ainakin Red Bulleihin nähden pienessä etulyöntiasemassa. Ja myös McLaren on vauhdissa Red Bullien edellä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ymmärrän kyllä täysin jos Toyotaa ei enään kiinnosta. Vapaana on kuitenkin tällä hetkellä Robert Kubica, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen ja Adrian Sutil. Pidän kaikkia edellä mainittuja nimiä parempana kuljettajana mitä Jarno. Trullihan on aika-ajo kuljettajana varsin hyvä, mutta kilpailussa on auttamattoman hidas välillä. Tässä voisi olla Kovalaisen Heikille hyvä paikka.

Niin, miksi Toyota haluaisi toisen vastaavan profiilin kuljettajan omansa tilalle? Eli Heikillähän on juuri samanlainen trendi ollut varsinkin tällä kaudella. Heikki ja "taistelu voitosta", siinä on melkein toinen liikaa.

Barrichellolla hyvä viikonloppu menossa, ihme kyllä. On raskaammalla autolla kuin McLarenit, joten hänellä voisi olla mahdollisuuksia jopa voittoon, ellei joka Rubens-tekijä taas pilaa hänen kisaansa. Tällainen voisi olla vaikka huono startti ja sitten osuma Räikkösen takarenkaaseen... *maalaa piruja seinälle*

MM-taistelijat ovat melko lähekkäin, joten tästä voi tulla hyväkin vääntö, vaikka ehkä nyt sentään sijoitukset eivät kisan aikana vaihtuisikaan...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, miksi Toyota haluaisi toisen vastaavan profiilin kuljettajan omansa tilalle? Eli Heikillähän on juuri samanlainen trendi ollut varsinkin tällä kaudella. Heikki ja "taistelu voitosta", siinä on melkein toinen liikaa.

Aivan. Jos Toyota Trullin haluaa korvata niin kyllä sen korvaajan sitten pitäisi olla luokkaa Räikkönen/Kubica/Rosberg, muuten olisi aivan sama pitää Trulli (joka hänkin on minusta vähän aliarvostettu kuljettajana). Trullihan on kuitenkin tälläkin kaudella pystynyt keräämään enemmän pisteitä kuin Glock. Kovalainen on yhden kierroksen kuljettajana kyllä nopea mutta minusta hänellä on samat ongelmat kuin Trullillakin että kisanopeudessa, ja ennen kaikkea tasaisuudessa, olisi parantamisen varaa.
 

Noma

Jäsen
Aivan. Jos Toyota Trullin haluaa korvata niin kyllä sen korvaajan sitten pitäisi olla luokkaa Räikkönen/Kubica/Rosberg, muuten olisi aivan sama pitää Trulli (joka hänkin on minusta vähän aliarvostettu kuljettajana). Trullihan on kuitenkin tälläkin kaudella pystynyt keräämään enemmän pisteitä kuin Glock. Kovalainen on yhden kierroksen kuljettajana kyllä nopea mutta minusta hänellä on samat ongelmat kuin Trullillakin että kisanopeudessa, ja ennen kaikkea tasaisuudessa, olisi parantamisen varaa.

Trulli aliarvostettu? Kyllähän häntä taidetaan nimenomaan pitää taitojensa mukaisena kuljettajana: nopea aika-ajoissa, mutta jää tulpaksi kilpailussa lähes joka kerta.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tekisi se Heikille nannaa jos saisi todellakin olla 1.kuski vaikkapa Toyotalla. McLarenilla Heikki ei koskaan tule pääsemään kilpailemaan tasaisesti menestyksestä ja kuljettajainrankingista. Dennis pitää Hamiltonia ainakin vielä niin tiukasti kultapoikanaan, että Mersulle kakkoskuskiksi olisi oiva valinta vaikkapa De la Rosa tmv. Heikki taas voisi kehittyä henkisesti Williamsilla tai Toyotalla, vaikkakaan auto ei sinänsä olisikaan kilpailukykyinen huipputallien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Onpas muuten mielenkiintoista tilannetta MTV3:n sivulla kun siellä kerrotaan että Vettelillä, joka kärsi tänä viikonloppuna moottoririkon, on käytössä jo kuudes moottori tälle kaudelle. Kisoja on kuitenkin tämän Valenciankin jälkeen jäljellä vielä kuusi ja sääntöjen mukaan kahdeksaa moottoria saa käyttää kauden aikana. Maailmanmestaruudesta taisteleminen saattaa vaikeutua oleellisesti jos Vettelille alkaa pätkähdellä lähtöruuturangaistuksia viimeisiin kisoihin kun kaikki kahdeksan moottoria on käytetty ja uutta pitäisi laittaa auton persieen. Mikähän lienee tilanne Webberillä? Tuohan saattaa muuttaa oleellisesti myös tallin sisäistä marssijärjestystä mikäli Webberillä on enemmän myllyjä "reservissä".

Linkki uutiseen

Ei tuo mitenkään huolestuttavalta kuullosta. Yhdestoista kisa menossa ja jos seitsemää kisaviikonloppua varten on kolme täysin tuoretta konetta se on suhteellisen hyvä tilanne. Kannattaa ottaa huomioon että mikään ei kiellä käyttämästä niitä aikaisemmin käytettyjä, jos vain ne ovat edelleen toimintakunnossa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Trulli aliarvostettu? Kyllähän häntä taidetaan nimenomaan pitää taitojensa mukaisena kuljettajana: nopea aika-ajoissa, mutta jää tulpaksi kilpailussa lähes joka kerta.

Minun mielestäni Trulli ei ole koskaan saanut ihan sitä arvostusta minkä olisi ansainnut. Trulli ei esimerkiksi ole oikeastaan koskaan ollut vaikeuksissa yhdenkään tallikaverinsa kanssa, ja hän on kuitenkin ajanut myös Alonson tallikaverina pari kautta. Tuolla toisella kaudellahan Trulli alkoi kauden edetessä olemaan jopa nopeampi kuin Alonso ja siitä kiitoksena tuli kenkää kesken kauden... Tuo maine "Trullijunan veturina" ja "tientukkona" on minusta vähän liioiteltu, Trulli ei ole tuota jälkimmäistä Renault-kautta lukuunottamatta koskaan päässyt ajamaan huippukalustolla ja kun hän sattuu vielä olemaan todella hyvä aika-ajokuljettaja ja kaiken lisäksi ehkä koko sarjan vaikeimmin ohitettava kuljettaja niin ei ihme että usein on ollut siellä letkan kärjessä.

En minäkään Trullia nyt ihan mestaristason miehenä pidä. Hän ei ole siihen ensinnäkään tarpeeksi tasainen, ei tarpeeksi kova luonteeltaan, eikä ehkä ihan tarpeeksi nopeakaan, mutta kyllä hän minusta mainettaan parempi kuljettaja on. Ja Trullin vaihtaminen Kovalaiseen olisi minusta Toyotalta aika lailla muna-muna -vaihtokauppa. Jos Toyota tosiaan ei aio Trullin sopimusta jatkaa niin kyllä minun mielestäni heillä pitää silloin olla kiikarissa esim. Kubica tai Rosberg, eikä mitään Adrian Sutileita tms.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Minun mielestäni Trulli ei ole koskaan saanut ihan sitä arvostusta minkä olisi ansainnut. Trulli ei esimerkiksi ole oikeastaan koskaan ollut vaikeuksissa yhdenkään tallikaverinsa kanssa, ja hän on kuitenkin ajanut myös Alonson tallikaverina pari kautta. Tuolla toisella kaudellahan Trulli alkoi kauden edetessä olemaan jopa nopeampi kuin Alonso ja siitä kiitoksena tuli kenkää kesken kauden... Tuo maine "Trullijunan veturina" ja "tientukkona" on minusta vähän liioiteltu, Trulli ei ole tuota jälkimmäistä Renault-kautta lukuunottamatta koskaan päässyt ajamaan huippukalustolla ja kun hän sattuu vielä olemaan todella hyvä aika-ajokuljettaja ja kaiken lisäksi ehkä koko sarjan vaikeimmin ohitettava kuljettaja niin ei ihme että usein on ollut siellä letkan kärjessä.

En minäkään Trullia nyt ihan mestaristason miehenä pidä. Hän ei ole siihen ensinnäkään tarpeeksi tasainen, ei tarpeeksi kova luonteeltaan, eikä ehkä ihan tarpeeksi nopeakaan, mutta kyllä hän minusta mainettaan parempi kuljettaja on. Ja Trullin vaihtaminen Kovalaiseen olisi minusta Toyotalta aika lailla muna-muna -vaihtokauppa. Jos Toyota tosiaan ei aio Trullin sopimusta jatkaa niin kyllä minun mielestäni heillä pitää silloin olla kiikarissa esim. Kubica tai Rosberg, eikä mitään Adrian Sutileita tms.

VM:ssä oli hyvä juttu Trullista. Kaverihan on ollut äärimmäisen nopea koko uran, mutta on jotenkin niin vaatimaton ja hiljainen luonne, ettei oikein osaa ottaa omaan paikkaansa kyynärpäätaktiikalla, jota F1:ssä yleensä vaaditaan. Sen takia paikkaa huipputallissa ei ehkä koskaan tule.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
VM:ssä oli hyvä juttu Trullista. Kaverihan on ollut äärimmäisen nopea koko uran, mutta on jotenkin niin vaatimaton ja hiljainen luonne, ettei oikein osaa ottaa omaan paikkaansa kyynärpäätaktiikalla, jota F1:ssä yleensä vaaditaan. Sen takia paikkaa huipputallissa ei ehkä koskaan tule.
Samaa mieltä Henkan kanssa, lisäksi ainakin minä koen Trullin jotenkin ajajana joka onnistuu aika-ajoissa mutta kilpailussa on sitten vähän niin ja näin.

Onko muuten jollain tiedossa toimivaa streamia päivän kilpailuun?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös