Mainos

Formula 1 – kausi 2009

  • 328 032
  • 2 061
Kyllä täytyy ihmetellä, että minkä ihmeen takia se Ecclestone yrittää yhä edelleen ajaa läpi tuota muutosta mestaruuden ratkaisuun, eli mestaruuden voittaisi eniten voittoja keränny kuski, tällä kaudellahan tuolla menetelmällä mestari olisi käytännössä ratkennut jo tämän kisan myötä hyvin pitkälti, mutta nyt Buttonin heikentynyt iskukyky luo vielä tietyn jännityksen loppukaudelle, pystyykö Brawn ja Button nostamaan vielä iskukykyään riittävälle tasolle.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Brawnilla taas oltiin hereillä taktisesti. Rubensilla tottakai myös tuuria mutta siinä tilanteessa kun Kovalaisen taakse alkoi tulla junaa niin heti Button siitä sisään ja sen avulla ohitti Webberin.

McLaren on kyllä heikko kovemmilla renkailla. Hamiltonin n. 4-5 sek. johto kääntyi varikkokäyntien jälkeen reilun 6 sek. tappioksi Barrichellolle. Tuosta kun ottaa sen rengaspenailun (n. 5-6 sek.) pois niin aika paljon tuli takkiin niillä parilla ensimmäisellä kierroksella. Samoin Kovalainen oli varsin hidas toisen stopin jälkeen ja sen takia Kimi pääsi ohi. Kimillä muutenkin tasainen ja näkymätön kisa, josta varmaan tulee taas miinusta AS:ltä sekä italomedialta. Eiköhän Kimi ottanut ihan kaiken autosta irti mitä sai. RTL:llä Schumikin kehui, kuinka hyvä tulos tuli ottaen huomioon lähtökohdat. Alussa näytti, että Kimi haastaa jopa Barrichelloa, mutta sitten kun kovemmat nakit alkoivat pelittämään Brawnissa niin morjens ja eroa alkoi tulemaan tasaisesti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tuo mitenkään huolestuttavalta kuullosta. Yhdestoista kisa menossa ja jos seitsemää kisaviikonloppua varten on kolme täysin tuoretta konetta se on suhteellisen hyvä tilanne. Kannattaa ottaa huomioon että mikään ei kiellä käyttämästä niitä aikaisemmin käytettyjä, jos vain ne ovat edelleen toimintakunnossa.

No, nyt niitä on taas yksi vähemmän kun tämä moottori numero kuusi mossahti Valencian kisassa. Muutenkin tämä keskeytys taisi sinetöidä Vettelin MM-haaveet.

Vaan olipas kyllä taas melkoisen tylsä kisa, koko kisassa ei taidettu nähdä yhtään ohitusta kärkikymmenikössä lukuunottamatta lähtöä ja alkukierroksia. Autot ajoivat koko ajan melko reiluilla eroilla ja kaikki ohitukset tapahtuivat varikolla. Ja tämä oli jo toinen samanlainen kilpailu Valencian radalla, viime vuoden kisa taisi olla ihan yhtä tylsä.

Brawn kyykytti kyllä tänään kilpailijoitaan. Barrichellolta todella hyvä kisa ja varikolla Brawn peittosi tänään sekä McLarenin että Red Bullin. Button oli yllättävän paljon hitaampi kuin Barrichello mutta hänkin onnistui tärkeässä paikassa tekemään hyvää työtä kun talli käski painaa täysillä varikkokäynnin jälkeen että pystyisivät ohittamaan Webberin.

McLaren perseili kyllä Hamiltonin varikkokäynnin oikein huolella. Välttämättä Hamilton ei olisi pystynyt pitämään Barrichelloa takanaan vaikka tuota ei olisi sattunutkaan mutta kyllä McLaren taisi siinä voiton töpeksiä. Heikki oli taas yllättävän hidas. Alkoi jäämään Hamiltonista heti alussa mutta sitten se ero tasaantui, kunnes taas toisen varikkokäynnin jälkeen Heikki oli suorastaan hidas ja onnistui menettämään vielä kolmannenkin sijan Kimille. Aika-ajot oli vahva näyttö Heikiltä mutta kisasta ei voi kyllä mitään huippuarvosanaa hänelle antaa.

Kimi ajoi aika näkymättömän, mutta silti kerta kaikkiaan erinomaisen kisan. Kutosruudusta kolmanneksi ihan puhtaasti ajamalla. Tuon suorituksen luulisi kelpaavan italialais-/espanjalaislehdistöllekin mutta eiköhän tuostakin taas jotain moitittavaa keksitä. Alonso olisi varmasti voittanut Ferrarilla tänään...

Badoer oli kyllä hidas, ja se varikkotilanne oli jotain todella omituista. Mutta mitä tuota live timingiä katselin niin kyllä siellä välillä tuli jo ihan OK kierrosaikojakin. Ei toki lähellekään kärjen tahtiin mutta välillä Badoer pystyi ajelemaan samanlaisia aikoja muiden häntäpään kuljettajien kanssa. Sitten toki välillä tuli melkoisia notkahduksiakin noihin aikoihin, ja pari pyörähdystäkin. Mutta en minä usko että Ferrari ainakaan vielä Belgiaan uutta kuskia tuohon toiseen autoon istuttaa. Spa on Badoerille kuitenkin tuttu rata ja nyt hän pääsi ajamaan paljon ja totuttelemaan autoon niin tuskin hän ihan näin hidas Belgiassa on.

Ja pitää vielä ottaa esille Nico Rosberg. Seitsemäs peräkkäinen pistesija ja viidennen kerran peräkkäin viiden sakkiin. Samaan aikaan tallitoveri Nakajima ei ole onnistunut keräämään koko kaudella pisteen pistettä. Nico ajaa kyllä vahvaa kautta.

Seuraavaksi sitten Belgian kisa, siellä on nähty paljon hyviä kilpailuja joten toivottavasti olisi ainakin vähän tapahtumarikkaampi ja mielenkiintoisempi kuin tämä Valencian kisa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha kuutionaama halajaa Ferrarin rattiin Badoerin tilalle. Jos olisin herra Montezemelo, niin katsoisin tämän vaihtoehdon. Badoer oli jopa huonompi kuin osasin odottaa. Vauhti ei riitä alkuunkaan ja kisaan mahtui pyörähdyksiä ja lammasmainen Grosjeanin ohipäästäminen varikon ulostulossa. Kiitos Luca ja näkemiin, älä munaa itseäsi enää enempää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toyotan jatko ykkösissä ei varmaa? (Autosport)

Eli vaikka Toyota on allekirjoittanut Concorde-sopimuksen jonka mukaan sitoutuu olemaan mukana vuoteen 2012, niin budjettia ei olla vielä lyöty lukkoon ja loppuvuodesta Toyotalla pidetään kokous jossa päätetään jatkosta.
 

HemmoP

Jäsen
Vanha kuutionaama halajaa Ferrarin rattiin Badoerin tilalle. Jos olisin herra Montezemelo, niin katsoisin tämän vaihtoehdon. Badoer oli jopa huonompi kuin osasin odottaa. Vauhti ei riitä alkuunkaan ja kisaan mahtui pyörähdyksiä ja lammasmainen Grosjeanin ohipäästäminen varikon ulostulossa. Kiitos Luca ja näkemiin, älä munaa itseäsi enää enempää.

Olisi kyllä nannaa tarjota kuutiopäälle paikka nöyryyttää itseään, todnäk jäisi Badoeriakin enemmän kärjelle... Menisiköhän iso suu vähän pienemmälle ?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olisi kyllä nannaa tarjota kuutiopäälle paikka nöyryyttää itseään, todnäk jäisi Badoeriakin enemmän kärjelle... Menisiköhän iso suu vähän pienemmälle ?

En voisi enempää olla samaa mieltä kanssasi. Skotti on menettänyt viimeisetkin arvostukseni rippeet omilla totuuksillaan, jotka kohdistuvat aina muihin kuskeihin ja vieläpä alentavaan sävyyn. Kuutiopää on kuitenkin loistava esimerkki ikuisesta kakkosesta ja epäonnistujasta. Leveät leuat sen kuin vaan loksuttavat.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi kyllä nannaa tarjota kuutiopäälle paikka nöyryyttää itseään, todnäk jäisi Badoeriakin enemmän kärjelle... Menisiköhän iso suu vähän pienemmälle ?

Uskotko itsekään tuohon väitteeseesi? Jopa Nelson Piquet on/oli kokemus huomioonottaen huippukuski Badoerin rinnalla, joka saa jatkaa Ferrarilla itsensä munaamistaan. En voi käsittää, jos näin käy. Badoer jäi selvästi keltanokkien (Alguersuari, Grosjean) taakse ja tuskin tulee nousemaan top10:en tämän kauden aikana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Badoer oli kyllä luvattoman heikko. nämä kaksi muuta keltanokkaa viellä huonommalla autolla vei 100-0 badoeriä ja kun ottaa huomioon että Badoer ajoi viellä tutussa tallissa ja on testannut n. vuosi sitten autoa niin ei sitä voi noin paljon jäädä. Ymmärrän ettei heti kimin vauhtiin mutta samaa vauhtia olisi pitänyt muiden ekakertaa ajavien kanssa päässä, mutta nyt jopa noihin tuli kieroksella jo sekunttien ero. Jopa Piquet olisi tässävaiheessa parempi vaihtoehto kun Badoer.

Hauska tilanne tuolla varikolla.. Toinen keltanokka nöyryytti ohittamalla ja Baroerilla meni pasmat viellä niin sekaisin että ajoi valkoisen viivan yli
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jopa Nelson Piquet on/oli kokemus huomioonottaen huippukuski Badoerin rinnalla, joka saa jatkaa Ferrarilla itsensä munaamistaan. En voi käsittää, jos näin käy.

Kuten kirjoitin aikaisemmin niin Ferrarille ei ole varmaan enää niin kovin suurta merkitystä että ajaako se toinen auto sijoista 6-10 vai 15-20, kun joka tapauksessa tämä kausi on menetetty mestaruuden suhteen ja näyttäisi siltä että ei tuolla autolla pystyisi itse jumalakaan voitoista ajamaan vaikka sitä miten yrittäisi kehittää. Heillä on jo katseet ensi kaudessa ja kun mitään huippukuskeja siihen toiseen autoon ei ole saatavissa, joka pystyisi palkintokorokepaikoista taistelemaan tuolla autolla, niin sillä ei ole periaatteessa kovin suurta merkitystä kuka sitä autoa ajaa. Joten annetaan nyt sitten vaikka Badoerin ajaa edes pari kisaa.

Kyllähän Badoerin suoritus Valenciassa oli surkea, huonompi kuin mitä odotin, mutta kyllä minä luulisin että Badoerilla on seuraavassa kisassa jo vähän helpompaa. Nyt tuli paljon kilometrejä tuolla autolla ja vaikka vauhti oli kisassakin edelleen varsin verkkaista niin ajat kyllä paranivat koko ajan hieman. Spa on Badoerille tuttu rata, toisin kuin Valencia, joten nyt ei enää ole niin paljoa uusia asioita omaksuttavaksi. Ja mitä katselin niin näytti siltä että Badoerin ongelmat oli hitaissa mutkissa ja niistä ulostullessa, Span rata on luonteeltaan ihan erilainen joten se saattaa hyvinkin sopia paremmin hänelle.

Jos suoritus Spassakin on vielä yhtä huono niin sitten voi olla että on viisaampaa etsiä rattiin toinen mies mutta en tiedä kannattaako Ferrarin nyt heti alkaa panikoimaan ja vaihtamaan kuljettajaa kun eivät he sillä mitään oikeastaan voita.
 

HemmoP

Jäsen
Uskotko itsekään tuohon väitteeseesi? Jopa Nelson Piquet on/oli kokemus huomioonottaen huippukuski Badoerin rinnalla, joka saa jatkaa Ferrarilla itsensä munaamistaan. En voi käsittää, jos näin käy. Badoer jäi selvästi keltanokkien (Alguersuari, Grosjean) taakse ja tuskin tulee nousemaan top10:en tämän kauden aikana.


Että Badoer olisi nopeampi kuin kuutiopää ? Kyllä uskon, Badoer on testikuljettaja ja DC lienee keskittynyt laivallansa ajeluun välimerellä.

Vai siihen että nähtäisiin Ferrarilla ? Ei todellakaan tule tapahtumaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Että Badoer olisi nopeampi kuin kuutiopää ? Kyllä uskon, Badoer on testikuljettaja ja DC lienee keskittynyt laivallansa ajeluun välimerellä.

Testikuljettaja joka ei saa testata... Eikös DC:kin ole muuten Red Bullilla vielä jonkinlaisen testikuljettajan nimikkeellä? Minun mielestäni hänellä on vielä sopimus RBR:n kanssa tästä kaudesta, mikäli en ihan väärin muista. Ja onhan DC muistaakseni ajellut ainakin jotain näytösajoja RBR:n autolla tämänkin kauden aikana, ja kun viime kaudella vasta lopetti niin tuntuma todennäköisesti olisi parempi kuin Badoerilla. Eli minä kyllä luulen että Coulthard todennäköisesti olisi kylmiltään ainakin yhtä nopea kuin Badoer ja todennäköisesti nopeampikin. Mutta olisiko hän sitten niin nopea että sillä olisi jotain merkitystä Ferrarille? Siihen en kyllä usko. Kyllä David olisi saattanut Valenciassa yltää Ferrarilla johonkin sijoille 10-15, mutta eiköhän tuo Ferrarillekin ole yksi vitun maku kuka sitä autoa siellä ajaa jos pisteille ja palkintopallille ei ole mahdollisuuksia.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisen vuoden putkeen Valencian GP tarjosi kauden paskinta viihdettä. Ei tapahtunut ohituksia, eikä mitään muutakaan. Kilpailusta ei siis ole paljoa sanottavaa, Kimi, Rubens, Lewis ja Nico ajoivat kaikki erinnomaisesti, sen sijaan Kovalainen oli hidas paska. Vähän sanattomaksi vetää, en tiedä mistä herra aikoo kaivaa sitten ne puuttuvat sekunnit kisassa, ei hyvältä näytä. Alan enemmän ja enemmän kallistumaan siihen, että Heikin ei kannata McLarenilla jatkaa. Hamilton pistää nokkaan niin armottomasti.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Jälkikäteen katsoin koosteen kisasta ja kyllähän tuo mukavasti lämmitti sen keihäänheittelyn jälkeen. Räkä pisti kortit pöytään, Symppis-Rubens otti voiton Tylsä-Hamiltonista ja lopulta Heikkikin kuitenkin neljäs. Oikein hymyilyttää tuo Badoerin tuoma perspektiivi tähän saippuaoopperaan.
 

Carlos

Jäsen
Tekisi se Heikille nannaa jos saisi todellakin olla 1.kuski vaikkapa Toyotalla. McLarenilla Heikki ei koskaan tule pääsemään kilpailemaan tasaisesti menestyksestä ja kuljettajainrankingista.

Ei ole tullut mieleen, että ehkä sittenkin vaan Hamilton on yksi parhaista kuskeista, ja Heikki ei? Kyllä se on nähty ettei Kovalaisella vaan polla riitä F1-tasolla, tuskin pysyy sarjassa montaa kautta. Varmasti McLarenilla olisi mahdollisuudet menestyä, ei ne niin paljon sitä Hamiltonia suosi. Heikki ei vaan ole tarpeeksi hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toisen vuoden putkeen Valencian GP tarjosi kauden paskinta viihdettä. Ei tapahtunut ohituksia, eikä mitään muutakaan. Kilpailusta ei siis ole paljoa sanottavaa, Kimi, Rubens, Lewis ja Nico ajoivat kaikki erinnomaisesti, sen sijaan Kovalainen oli hidas paska. Vähän sanattomaksi vetää, en tiedä mistä herra aikoo kaivaa sitten ne puuttuvat sekunnit kisassa, ei hyvältä näytä. Alan enemmän ja enemmän kallistumaan siihen, että Heikin ei kannata McLarenilla jatkaa. Hamilton pistää nokkaan niin armottomasti.

Eikös tämä sama ongelma toistu käytännössä jokaisessa kilpailussa. Ei ole kovin katsojaystävällistä, jos pitää jännittää miten varikkopysähdykset onnistuvat. Koska siellähän nämä kilpailut suurimmaksi osaksi ratkaistaan nykyään. Harvoin näkee ohituksia kärkikolmikossa... Kovalaisen eväät eivät vaan riitä kilpailuissa, se on nähty jo niin monta kertaa. Ensi kaudella taitaa olla joku muu työnantaja?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitä kävin miettimään, kun tuolla f1-forumin puolella joku ihmetteli että ei Heikillä koskaan aikaisemmin ole ollut tällaisia ongelmia että kisassa vauhti tippuu. GP2:ssa Heikin kisavauhti oli ihan kohdallaan ja myös Rellulla, että tämä ongelma on tullut vasta nyt McLarenilla. Heikki itsehän on sanonut (ja myös Whitmarsh vahvisti tämän eilen) että ongelmana kisoissa hänellä on nimenomaan stintin ensimmäinen kolmannes, jossa hän käytännössä tuhoaa renkaansa. Eilen sitten yritti varoa sitä ja ajoi omien sanojensa mukaan liian varovasti stinttien alut. Niin olisiko tuossa vaan sitten sellaisesta kyse että McLarenin autot ei vaan yksinkertaisesti sovi Heikin ajotyyliin, ja Heikki ei pysty sitä jostain syystä muuttamaan autolle sopivaksi?

En tiedä, voihan se olla että Heikin kyvyt ei vaan yksinkertaisesti riitä mutta mistäpäs näitä tietää, kun auto tehdään hyvin pitkälle yhden kuljettajan mieltymysten mukaiseksi niin kyllähän siinä usein saattaa olla toisella kuljettajalla suuria vaikeuksia saada se auto toimimaan haluamallaan tavalla. Varsinkin jos ajotyylit ovat hyvinkin erilaiset.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös tämä sama ongelma toistu käytännössä jokaisessa kilpailussa. Ei ole kovin katsojaystävällistä, jos pitää jännittää miten varikkopysähdykset onnistuvat. Koska siellähän nämä kilpailut suurimmaksi osaksi ratkaistaan nykyään. Harvoin näkee ohituksia kärkikolmikossa... Kovalaisen eväät eivät vaan riitä kilpailuissa, se on nähty jo niin monta kertaa. Ensi kaudella taitaa olla joku muu työnantaja?

Onneksi ensi kaudella nämä välitankkaukset poistuvat, ehkä se pakottaa kuljettajat yrittämään niitä ohituksia radallakin. Nythän ajellaan vaan varman päälle toisen perässä jos on tieto siitä että oma taktiikka on parempi ja ohitus varikkokäyntien aikana todennäköinen.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhuja Räikkösen ensi kauden tallipaikasta riittää. Tässä taas yksi lisää, IS on vedellyt omia johtopäätöksiä Martin Whitmarshin lausunnoista. Sen uskon, että Heikki ei välttämättä jatka McLarenilla, mutta sitä en usko, että Kimi ajaa siellä ensi kaudella.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
En tiedä, voihan se olla että Heikin kyvyt ei vaan yksinkertaisesti riitä mutta mistäpäs näitä tietää, kun auto tehdään hyvin pitkälle yhden kuljettajan mieltymysten mukaiseksi niin kyllähän siinä usein saattaa olla toisella kuljettajalla suuria vaikeuksia saada se auto toimimaan haluamallaan tavalla. Varsinkin jos ajotyylit ovat hyvinkin erilaiset.

Usein kuskit valittavat, että auto esim. toimii paremmin aliohjaavana, joka sopii paremmin tallikaverille kuin minulle. Miksi tallit kiinnittävät kuskiparin, joilla on täysin erilaiset toiveet auton suhteen? Tuskin yhdenkään kuljettajan mieltymykset säätöjen/auton suhteen ovat kovin suuria salaisuuksia varikolla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huhuja Räikkösen ensi kauden tallipaikasta riittää. Tässä taas yksi lisää, IS on vedellyt omia johtopäätöksiä Martin Whitmarshin lausunnoista. Sen uskon, että Heikki ei välttämättä jatka McLarenilla, mutta sitä en usko, että Kimi ajaa siellä ensi kaudella.

Tarkoitat kai BBC sillä eihän tuo ollut iltasanomien oma tekemä juttu.. Mutta jokatapauksessa tuskin on ihan hatustakaan vedetty pohdinta sillä jos Kimi ei aja Ferrarilla niin talli voi hyvinkin olla Mclaren
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Usein kuskit valittavat, että auto esim. toimii paremmin aliohjaavana, joka sopii paremmin tallikaverille kuin minulle. Miksi tallit kiinnittävät kuskiparin, joilla on täysin erilaiset toiveet auton suhteen? Tuskin yhdenkään kuljettajan mieltymykset säätöjen/auton suhteen ovat kovin suuria salaisuuksia varikolla.

Optimitilannehan olisi tosiaan jos molemmat kuljettajat olisivat ensinnäkin samankokoisia ja sitten myös ajotyyliltään hyvin samankaltaisia, mutta noissa kuljettajavalinta-asioissa on niin paljon erilaisia huomioon otettavia asioita että aina ei tuollaiseen tilanteeseen päästä. Ja sitten taas toiset kuljettajat ovat parempia sopeuttamaan omaa ajotyyliään hyvinkin erilaisiin autoihin, jolloin he eivät ole aivan kusessa vaikka auto olisi luonteeltaan kuljettajan mieltymysten vastainen.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tarkoitat kai BBC sillä eihän tuo ollut iltasanomien oma tekemä juttu.. Mutta jokatapauksessa tuskin on ihan hatustakaan vedetty pohdinta sillä jos Kimi ei aja Ferrarilla niin talli voi hyvinkin olla Mclaren

Toinen uutinen samasta aiheesta http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=155894

Aavistuksen ihmetyttää kohta "BBC:n mukaan Lewis Hamilton ei välttämättä haluaisi Robert Kubicaa tai Nico Rosbergia tallikaverikseen, koska pitää heitä liian nopeina ja pelkäisi ykköskuskin asemansa puolesta. Räikkösen tallikaverina Hamilton voisi kuitenkin ajaa." Ei se Räikkösen poikakaan ihan hidas ole, paitsi ehkä AS lehden mukaan. Tietysti Räikkönen saadaan hitaammaksi lykkäämällä hitosti bensaa aika-ajoihin eikä anneta uusimpia osia mutta taitaa kyetä paikkaamaan puutteita hanskalla paremmin kuin Kovalainen tai mainittu kaksikko.

Linkin sisältö tiedätte kyllä keille: Räikkönen + McLaren?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika erikoista on kyllä jos Hamilton pelkää Kubican ja Nicon nopeutta mutta ei Räikkösen. Räikkönen kuitenkin on noista kolmesta se jota minä pidän parhaana ja nopeimpana kuljettajana, ja Räikkönen on se kuljettaja jolle Hamilton hävisi maailmanmestaruuden pari vuotta sitten huolimatta selvästä pistejohdostaan.

Mutta tietysti jos Hamilton ei ajattele pelkästään nopeutta vaan sitä miten tuo tallikaveri vaikuttaa hänen asemaansa tallin sisällä niin tavallaan ymmärrän tuon. Hamiltonhan on käsittääkseni oikein hyvä kaveri Nicon kanssa ja tallin sisäinen kilpailuasema saattaisi olla vähän hankala molempien kannalta. Lisäksi se että Nico on puoliksi Saksalainen ja ajaa Saksan väreissä saattaa vaikuttaa siihen että Mersu asettuu mieluummin hänen taakseen saattaa pelottaa Hamiltonia. Kubicasta minulle on taas tullut sellainen kuva että saattaa olla hyvinkin hankala tyyppi mikäli kokee että ei saa tasapuolista ja oikeudenmukaista kohtelua. Kubica ei varmasti tule tyytymään statistin rooliin ja mikäli häntä yritetään siihen pakottaa niin ei tule tekemään sitä ilman taistelua. Räikkönenkään ei tyydy kakkoskuskin rooliin mutta Kimi on niin viileä tyyppi että hän ei ala mihinkään samanlaiseen mitä nähtiin esim. Hamiltonin ja Alonson välillä, ja Hamilton ei varmasti koe sen takia Räikköstä niin suurena uhkana itselleen.

Mutta pelkkää spekulointia ja huhuiluahan tuo kaikki on, minä en oikein jaksa uskoa että Kimi yleensäkään Ferrarilta joutuu pois kesken sopimuksen. Jos Alonso Ferrarilla ensi kaudella ajaa niin minä luulen että hän ajaa siksi että Felipe Massa ei kykene vielä ajamaan (ainakaan riittävällä tasolla). McLaren varmasti haluaa palkata siinä tapauksessa joko Nicon tai Kubican mutta mikäli Hamiltonin klaanin valta McLarenilla on riittävän suuri niin en pidä ihmeenä jos Heikki saa jatkosopimuksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös