Hyvin kaksijakoiset fiilikset näistä säännöistä.
Ensinnäkin uudistus, jossa tallien pitää kertoa aika-ajo bensansa on hyvä. Nyt sitten nähdään vaikkapa se, kuinka paljon raskaammalla autolla Kovalainen ajoi Hamiltoniin nähden. Tästä plussaa, vaikka olisin itse halunnut aika-ajot ajettaviksi kevyillä tankeilla. Näin oltaisiin saatu se "oikeasti" nopein kaveri esille.
Hyvä kuitenkin näin.
Mestaruudet ratkaistaan voitoilla. Hyvä ja huono asia. Siinä tapauksessa se on hyvä, jos jollakin on vaikka 7 voittoa ja toiselle 2. Silti tämä toisena oleva johtaa pisteissä muutamalla pongolla. Tällöin antaisin mestaruuden huomattavasti enemmän voittoja saaneelle.
Toisaalta jos, voitot ovat vaikka 6-5 ja tämä 5 voittoa saavuttanut johtaa pisteissä reilusti tätä yhden voiton enemmän saavuttanutta, niin antaisin mestaruuden tälle 5 voittoa saaneelle.
Nyt ajetaan kuitenkin sitten ensiksi niistä voitoista. Kärkitaisteluista tulee varmasti tiukempi ja kukaan ei luovuta ja ala varmistelee sijojansa. Jollei nyt sitten ole kierrosta jäljessä. Nyt se voitto oikeasti palkitaan eikä se, että olet jatkuvasti palkintopallilla tasaisesti.
Hyvä idea tämä on loppujen lopuksi, kun tarkemmin miettii asiaa.
Tosin, jos Massa vie pari ekaa kisaa, niin alkaapi mielipiteet muuttumaan tottakai.
Uskoisin tämän suosivan Kimiä aika paljonkin ja McLaren saattaa olla nyt lirissä, jos auto on sen verran hidas, mitä testit ovat antaneet osoittaa. Kauden aikana, kun ei saa testata muuten kuin kisaviikonloppujen perjantaina.
Tällöin ei auta Hamiltonia, että on pisteillä alkukaudesta, jos ei voittoja tule. Loppukaudeksi on vaikea saada isoja parannuksia autoon, jolleivat tuulitunnelit tuo jotain huomattavaa parannusta auton aerodynamiikkaan.
Lisää kyllä taas kauden mielenkiintoa. Voitto on nyt tosiaan se VOITTO !