Mainos

Formula 1 – kausi 2009

  • 327 931
  • 2 061

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Buttonilta yllättävän heikko aika-ajo. MM-sarja voi hieman kiristyä nyt, mutta varmaankin vain hieman, koska Buttonilla on kuitenkin hyvät mahdollisuudet ajaa sijoille 3-4.

Red Bull lienee viikonlopun nopein auto ja kaksoisvoitto pitäisi olla otettavissa.

Nakajima veti elämänsä aika-ajot ja oli viides. Löi Rosberginkin, mikä on harvinaista. Olisiko nyt löytynyt sitten sopiva rata?

Supertriplavihje JJ Lehdon tapaan: Vetteli-Vepperi-Ruubenssi tai Vetteli-Vepperi-Pattoni.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...Supertriplavihje JJ Lehdon tapaan: Vetteli-Vepperi-Ruubenssi tai Vetteli-Vepperi-Pattoni.

:D Juuri näin!

Onko nuo nykyrenkaat tosiaan niin paskoja, ettei niillä voi ajaa kahta nopeaa kierrosta peräkkäin? Muuta selitystä en keksi sille, että Räikkönen on jo kahden peräkkäisen aika-ajon kolmannessa osassa jättänyt ajamatta viimeisen kierroksen täysillä. Tänäänkin olisi ollut viimeinen aikakierroksen tekijä, mikäli olisi lähtenyt paahtamaan täysillä lopussa. Tänään taisi jäädä 4 sekuntia ja edellisissä aika-ajoissa reilu 10 sekuntia Kimin ylittäessä maaliviivan viimeisellä aikakierrokselllaan.

Hieno homma, että vihdoin näyttää joku laittavan tosissaan kapuloita Brawnin voittovankkurin rattaisiin. Vettelillä ja Webberillä tosiaan mainio mahdollisuus napsia kaksoisvoitto.

Nyt Berniekin on näköjään siirtynyt kulukaton vastustajien rinkiin. Alkaa ilmeisesti kuumottamaan 500 miljoonan lovi lompakossa! MTV3:n uutinen


edit. no joo, olihan siinä enemmänkin aikaa kuin 4 sekkaa tänään jäljellä ja pari autoa olisi ajanut vielä Kimin jälkeenkin ruutulipulle.

edit2. Ihme poraamista Webberiltä! Jos Kimi olisi ajanut oikealla, olisi hän ollut vielä enemmän edessä tuossa mutkassa. Kai siinä olisi pitänyt vetää nurtsille sitten? Tekosyitä on monia, mutta tämä on naurettavaa Webberiltä. Ei pannu kestä Vettelin ylivoimaa!
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kilpailijoiden bensamäärät lähtöjärjestyksessä:

1. Sebastian Vettel, Red Bull, 666.5 kg
2. Rubens Barrichello, Brawn GP, 657.5
3. Mark Webber, Red Bull, 659.5
4. Jarno Trulli, Toyota, 658
5. Kazuki Nakajima, Williams, 652.5
6. Jenson Button, Brawn GP, 657.5
7. Nico Rosberg, Williams, 661.5
8. Timo Glock, Toyota, 660
9. Kimi Raikkonen, Ferrari, 654
10. Fernando Alonso, Renault, 654
11. Felipe Massa, Ferrari, 675
12. Robert Kubica, BMW Sauber, 689.5
13. Heikki Kovalainen, McLaren, 695.5
14. Nelson Piquet, Renault, 682.5
15. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 665.5
16. Giancarlo Fisichella, Force India, 668
17. Sebastien Bourdais, Toro Rosso, 687.5
18. Adrian Sutil, Force India, 692
19. Lewis Hamilton, McLaren, 666
20. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 672.5


Eli Vetteliltä aika huikea kierros kun tuolla bensamäärällä ajoi paalun, kymmenen kiloa kuitenkin enemmän kuin molemmilla Brawneilla. Tuo Nakajiman hyvä kierros selittyy osittain kevyellä bensalastilla mutta kyllä hän muutenkin on ajanut ihan hyvää viikonloppua. Kimilläkin varsin kevyt auto mutta silti sijoitus jäi noinkin alhaiseksi, joten ei lupaa hyvää kilpailua ajatellen. Tuskin tulee Kimi kärkisijoista taistelemaan huomenna. Kimi oikeastaan kärsi Massaan verrattuna tuosta että selvisi Q3:een, koska sijoitus jäi sitten lopulta noinkin alas. Massalla on nimittäin nyt vain kaksi sijaa huonompi lähtöruutu ja paljon enemmän bensaa autossa. Saattaakin olla että Massa pystyy tuon ansiosta jopa ohittamaan Kimin.

Sikäli oli positiivinen tuo aika-ajo että tuo Brawnien ylivalta ainakin väliaikaisesti taittui ja Button jäi noinkin alas kuin kuudenteen ruutuun. Eikä Buttonilla ole edes mikään kovin raskas auto joten silläkään ei voi selittää tuota sijoitusta. Ja jopa Barrichello ehti edelle joten saas nähdä miten Button pystyy kilpailusta suoriutumaan kun ei pääsekään ihan kärjestä lähtemään. Veikkaisin että Red Bullit saattavat hyvinkin olla keulilla mikäli eivät ryssi taktiikkaansa ihan täydellisesti, aika vakuuttavalta on näyttänyt heidän vauhtinsa tähän asti.

Webberiltä oli kyllä aika lapsellista kitinää tuosta Kimin tilanteesta. Kyllähän Kimi siinä saattoi virheen tehdä ja häiritä Webberin kierrosta, ja Webberillä on ihan täysi oikeus sanoa siitä, mutta tarvitseekohan ihan henkilökohtaisuuksiin mennä ja noin ala-arvoisella tavalla alkaa kritisoimaan kanssakilpailijaa. Nuo vodkanjuonti kommentit menivät kyllä fiksuna pitämältäni Webberiltä täysin mauttomuuksiin.

Ja sitten vielä tästä FIA vs. FOTA -jupakasta: Kuten arvelinkin, Bernie alkaa pelkäämään sitä että nuo 500 miljoonan punnan tulot saattaa jäädä astetta pienemmiksi jos FOTA oman sarjan perustaa ja on siksi valmis vaikka heittämään Mosleyn bussin alle. Tähän asti Bernie ja Max ovat pitäneet aika lailla yhtenäistä linjaa mutta nyt alkaa Bernieltäkin löytyä ymmärrystä talleja kohtaan... Tuollaisia miehiä vastaan paras keino on näköjään iskeä lompakkoon...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko nuo nykyrenkaat tosiaan niin paskoja, ettei niillä voi ajaa kahta nopeaa kierrosta peräkkäin? Muuta selitystä en keksi sille, että Räikkönen on jo kahden peräkkäisen aika-ajon kolmannessa osassa jättänyt ajamatta viimeisen kierroksen täysillä.

Ainakin nyt Silverstonen viileässä kelissä ajettiin monta nopeaa peräkkäin, useimmat taisi vetää 3 nopeaa putkeen. Samoin Kimi ajeli pari pidempää stinttiä Q1:ssä ja Q2:ssä. Voi olla, että Kimillä ei ollut enää tuoreita renkaita, tai tuo Q3:sen viimeinen aika oli ajettu kuluneilla eikä niistä irronnut enää parempaa tulosta. Aika useinhan on käynyt, että viimeiseen sessioon ei riitä enää ajamattomia pehmeitä renkaita.

Vetteliltä kyllä mahti kierros. Eniten bensaa Q3-kuskeista ja paalulle vaikka on niin tasainen kärki nykyään. Rescpect.

Mikähän on sateen mahdollisuus kisaan? Eilen ainakin oli todella synkkiä pilviä muttei kuitenkaan satanut.

Hamiltonista vielä, että aika puolivaloilla tuntuu ajelevan. Ainakin kommenttien mukaan kun ei usko, että parempaan on mahdollista ja ei me tulla pärjäämään jne. Haastattelussa olemus oli vähintään evvk ja perusliirumlaarumit faneista jne piti sanoa. Totta kai nakertaa ajella sijoilla ynnä muut mutta vähän yllättävä asenne ollut nyt parissa viime kisassa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BMW luopuu KERSistä pysyvästi


Bemari heittää hyvästit jarrutusenergiaa keräävälle KERSille. Talli on päätynyt kehittämään aerodynamiikkaa eikä tilaa ole enää KERSille. Taisi olla Bemarillekin kohtuu kallis laite, jonka hyödyt jäivät ainakin heille minimaalisiksi, sillä talli rämpii pohjamudassa muutenkin. Silverstonessa KERS on enää Ferrareilla ja McLareneista Kovalaisella.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Silverstonessa KERS on enää Ferrareilla ja McLareneista Kovalaisella.
Itseasiassa Kovalainenkin otti KERSin pois, joten enää laite on vain Ferrareilla, oli kyllä turha laite tälle kaudelle. Ferrarinkaan ei olisi pitänyt miettiä miten saada laite sopimaan autoon vaan kehittää autoa ilman "cursea"

Mutta toivottavasti tänään saataisiin sadekisa ja Vettel voittoon, jotta saadaan kuulla pylly vasten pyllyä laulu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Noniin, nyt aukaisi Ecclestonekin sanaista arkkuaan. Tietenkin loukkaamatta kamuaan Mosleytä. Eiköhän Bernien sanalla ole niin paljon painoarvoa, että uskon että F1:stä ajetaan nykyisellään ensi kaudellakin. Mielenkiintoinen tilanne...

Harmaahapsi ajattelee ainoastaan vain omaa etuaan. Äijä on laskenut, että irtautuvat tallit neuvottelevat tv-sopparit muiden tahojen kanssa ja Bernie itse jää jämätallien kanssa kuolevaan sarjaan. Faktoja en tiedä...kunhan heittelen omia fiiliksiä. Mosley ja Ecclestone ovat kummatkin saatanasta. Mosley yrittää saada nyt kovistelullaan rapistunutta auktoriteettiaan takaisin taanoisen natsi/jutku sekoilun vuoksi ja kuiva harmaahapsi ei tiedä kenen puolella olisi. Mieli muuttuu viikoittain.

Loppujen viimeksi johtavat tallit sanelevat tulevaisuuden eli siihen on muidenkin tyydyttävä. Ferrari taitaa rulettaa edelleen kulisseissa melko vahvasti:D
 

HemmoP

Jäsen
Sanoin kuvaamattoman tylsää paskaa. Voittajakin juhlii väsyneellä äänellä muka innostuneesti, missäköhän se glamouri tästä hommasta on mitä Bernie ja Max niin puhuvat ???
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän tylsäksi jäi Britannian GP ainakin tuon kärkitaistelun osalta, Red Bullit (ja varsinkin Vettel) oli tänään aivan omaa luokkaansa ja heille ei mahtanut kukaan mitään. Vettel pystyi jopa painavalla autolla ajamaan selvästi muita kovempaa ja eikä Barrichellokaan pysynyt yhtään Webberin vauhdissa sen jälkeen kun tämä varikkokäynnin aikana ohi pääsi. Piristävää vaihtelua tietysti että Brawnit ja varsinkin Button ei koko ajan voita, mutta harmi että jokaisessa kisassa on joku talli/kuljettaja joka on ihan ylivoimainen ja voitosta ei koskaan tule oikein minkäänlaista taistelua.

Kimin taktiikka osoittautui aivan epäonnistuneeksi, aikaisin varikolle tuleminen oli totaalisen väärä taktiikka. Sen osoitti jo Kazuki Nakajima joka tippui viidennestä ruudusta peräti yhdenneksitoista. Räikkönen toki pystyi lähtöpaikkaansa nähden nousemaan yhden pykälän mutta kun hän startin jälkeen oli viidennellä sijalla niin kyllähän sen taktiikan piikkiin voi laittaa että Räikkönen lopulta tuonne jämäpisteille putosi. Massan taktiikka sen sijaan oli paljon onnistuneempi ja mikäli Ferrarin taktiikkaosasto olisi ollut hereillä myös kisan aikana, olisi ollut mahdollista saada Massa jopa Barrichellon ohitse kolmanneksi.

Brawnit, ja erityisesti Button olivat yllättävänkin hitaita. Ilmeisesti tuo viileä ilma tosiaan tekee sen että auto ei toimi kunnolla, mutta siitä ylivoimaiseen tahtiin kulkevasta Brawn-autosta ei ollut kyllä tänään merkkiäkään.

McLarenin kilpailu menee lähinnä osastoon "surkuhupainen". Autot oli ihan järkyttävän hitaita ja näyttävätkin jo niin vaikeilta ajaa että melkein koko ajan odottaa vain milloin lipsahtaa. Hamiltonilla lipsahtikin pari kertaa ja sijoitukseksi jäi umpisurkea 16. Eikä mennyt kyllä Heikilläkään sen paremmin. Huono startti, tuskaista puurtamista raskaalla autolla ja lopulta kolari ja keskeytys heti varikkokäynnin jälkeen. Ja minun mielestäni tuo kolari meni kyllä enemmän Heikin piikkiin kuin Bourdais'n. Kyllä siinä tilanteessa Heikki ajoi vähän turhan epämääräisiä linjoja ja vaihteli linjaa liian monta kertaa, ajaen lopulta Bourdais'n eteen juuri kun tämä oli tulossa rinnalle.

Ja sitten lopulta taas hieman politiikkaa: Mosley: Erimielisyydet minimaalisia
Eli kun tallit laittoivat kovan kovaa vasten, ja toveri Ecclestonekin yritti heti tönäistä bussin alle, niin kummasti on alkaneet Mosleyn uhmakkaat puheet pehmentymään. Nyt ollaankin jo hieromassa sovintoa ja puhutaan FOTA:n johtohenkilöistä kauniita sanoja... Ilmeisesti se tallien lähtö sittenkin hieman kirpaisee vaikka vielä jokin aika sitten uhosi että "Perustakaa oma sarja jos säännöt ei kelpaa, kyllä F1 tulee toimeen ilman Ferrareita, Renaulteja jne."
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varikkokäynnit näyttelivät Silverstonessa poikkeuksellisenkin suurta roolia. Parikin hyvää kierrosta radalla toisen mentyä jo varikolle käänsi asetelmia. Kevyt ei kannattanut olla, mutta ei kyllä kovin painavakaan.

Viikonloppu oli totaalisesti Red Bullin, mikä toi tallille kauden toisen kaksoisvoiton. Viime kisan jälkeen mestaruus tuntui jo ratkenneen, mutta nyt täytyy ainakin pari kisaa katsella eteenpäin, miten kehittyy. Button johtaa nyt Vetteliä 25 pisteellä, mikä on edelleenkin formuloissa erittäin suuri ero, vaikka se Kimi Räikkönen silloin... jne.

Rosbergille jälleen varsin hyvä sijoitus, ajaa parasta kauttaan sarjassa, mikä tietysti johtuu paljolti autosta. Nakajiman aika-ajosuoritukset taas sulivat totaalisesti. Fisichella puolestaan oli kisan kovimpia nousijoita. Pyyhkäisi alkukierrosten taistelussa komeasti kahden auton ohi kerralla ja oli sen jälkeenkin kilpailukykyinen.

Tällä kaudella ei ole perinteistä absoluuttista pohjatallia, mikä värittää peräpäänkin kilpailua. Välillä siellä on BMW, välillä McLaren, jolla oli todella surkea viikonloppu. Kovalainen lähti mielestäni vähän turhaan taistelemaan sijoituksista siinä Bourdais'n tilanteessa. Jos on toivottomasti hitaampi, niin ainoa ilo siinä on sitten kiusanteko.

Alonso ja Hamilton olivat jatkuvasti ohitustaisteluissa mukana ja se kyllä loppujen lopuksi hidasti molempien matkantekoa. Esimerkiksi Piquet sijoittui molempien edelle ja maalissa Alonso oli sijalla 14 ja Hamilton sijalla 16. Kuitenkin kyseisillä moottoreilla hallitaan MM-sarjaa (Renault ja Mercedes).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoista on tosiaan se, että nyt kun Fisichellakin pystyi Force Indialla noinkin hyvään vauhtiin, niin tällä hetkellä aika moni asiakastalli kyykyttää moottorivalmistajien omia talleja ihan selkeästi. Red Bullit ovat ihan selkeästi nopeampia kuin Rellut, Brawn ja nyt jopa Force India kyykyttävät Mersun ykköstallia McLarenia, ja tänään Toyotan moottoreilla ajavat Williamsit oli nopeampia kuin Toyotat. Ainoastaan Ferrari on vielä pystynyt pitämään itsensä Toro Rosson edellä. Bemarilla varmaan huokaisevat helpotuksesta kun eivät ole menneet myymään moottoreitaan kenellekään... Sen verran hitaita on kyllä Bemarin omat autot tällä hetkellä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koko kautta ajatellen myös Toyota on edellä Williamsia, mutta Mersuilla on aika isot erot.

Mercedes: Brawn-McLaren-Force India 105-13-0
Renault: Red Bull-Renault 74,5-11
Toyota: Toyota-Williams 34,5-15,5
Ferrari: Ferrari-Toro Rosso 26-5
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Panokset kovenee koskien tuota FOTA:n ja FIA:n välistä kinastelua. Maikkarin sivut kertovat kuinka Briatore on kuitannu Mosleylle takaisin kun Max vähän kommentoi Briatorea. Flavio siinä ohimennen sitten muistutti Max:ia Max:in "leikeistä".
Eikös se Yölintu laula että sitä saa mitä tilaa...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä kannattaisi tosiaan Maxin pysyä ihan täysin asialinjoilla ja unohtaa henkilökohtaisuudet, kun muistaa että hän itse on antanut aikamoiset aseet vastustajilleen käytettäväksi...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sopu syntynyt, Mosley ulos

Hieno homma, että lopulta sopu tallien ja FIAn väliseen kiistaan löytyi. Uutta sarjaa ei perusteta ja kulukattokin lienee heivattu pois. Odotellaan lisätietoja.

Vielä Bernie ulos, niin näyttää taas valoistalta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vielä Bernie ulos, niin näyttää taas valoistalta.

Välttämättä Bernietäkään ei tarvitsisi kokonaan ulos saada, koska kyllähän se pitää myöntää että on hän tehnyt paljon hyvääkin F1:n tunnettavuuden hyväksi. Mutta Bernien valtaa lajissa pitäisi saada pienemmäksi, ja rajoitettua lähinnä sinne kaupalliselle puolelle. Lisäksi tulonjakoon pitäisi saada muutoksia siten että talleille ja erityisesti kisajärjestäjillekin jäisi jotain. Ja ennen kaikkea noita järjettömäksi paisuneita järjestämis-/osallistumis-/TV-maksuja pitäisi saada järkevämmälle tasolle. Eri asia on sitten saadaanko Bernietäkään suostumaan mihinkään myönnytyksiin vaikka hän onkin vähän joustavampi yleensä kuin Mosley.

Vielä ei ole tainnut olla mitään puhetta siitä kuka Mosleyn tilalle pääpiruksi nousisi. Jossain vaiheessa oli esillä että Mosleyn seuraaja olisi amerikkalainen Nick Craw, mutta pääsevätkö tallit sitten sanelemaan omia mielipiteitään asiasta? Käsittääkseni Craw on Mosleyn "oppipoika" ja voi olla että tallit haluavat jonkun muun Mosleyn seuraajaksi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Lajin kannalta todella hyvä käänne, sillä ilman tätä koko formulapakka olisi ollut täysin levällään. FOTA piti pintansa hyvin, mutta uuden sarjan perustaminen jo ensi kaudeksi olisi ollut todella hankalaa kun MotoGP:n suunnasta ei vetoapua olisi tullutkaan. Lisäksi, F1 olisi näivettynyt todella rankasti. Aika puhtaalta pöydältä koko touhu olisi jatkunut, jos vanhoja talleja olis ollut mukana vain kaksi, mutta olisiko sarja kiinnostanut suurta yleisöä? Vaikea uskoa.

-OO-:n tavoin toivon jatkossa enemmän joustavuutta sekä Bernien että Mosleyn seuraajan taholta. F1 on pelkkä vitsi ilman ammattimaisesti toimivia talleja, ja ammattimaisesti toimivat tallit eivät montaa vuotta jaksa olla pelkkiä sätkynukkeja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mosleyta "painostetaan" jatkamaan

On tuo kyllä uskomaton kaveri tuo Max. Katsokaahan vain niin tässä käy vielä niin että lokakuussa, kun FOTA:n on enää liian myöhäistä polkaista uutta sarjaa käyntiin, Max ilmoittaakin että Ähäkutti, lähdenpäs sittenkin vielä uudelle kaudelle!". Vaan jos näin tapahtuu niin FIA:n koko uskottavuus menee tallien silmissä ja luottamuspula kasvaa niin suureksi että en tiedä enää mitä sitten tapahtuu. Kyllä Maxin kannattaisi nyt vaan niellä ylpeytensä ja toimia F1:n parhaaksi - eli jättää tehtävänsä mitä pikimmiten.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fernando Alonso Ferrarille, sopimus julki Italian Monzassa?

Tiettävästi Ferrarin nykykuskeista Alonson pariksi saisi jäädä se, joka menestyy tällä kaudella paremmin.

Kyllä se asia nyt vain taitaa olla niin, että tässä jutussa on perää, ei ne muuten koko ajan näitä keksisi. Mielenkiintoista tässä on tuo viimeinen lause, eli se kumpi menestyy tällä kaudella paremmin kaksikosta Räikkönen - Massa, saa jatkaa Ferrarilla Alonson tallikaverina. Toivottavasti Kimi pystyy pieksemään loppu kaudesta Felipen, kyllä hän minun mielestä on ollut kuitenkin hiukan parempi tällä kaudella, vaikka pisteet nyt osoittaa mitä osoittaa. Joka tapauksessa, tässä on kyllä ylivoimaisesti MM-sarjan tasaisin parivaljakko.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Kyllä se asia nyt vain taitaa olla niin, että tässä jutussa on perää, ei ne muuten koko ajan näitä keksisi.

Jotenkin vaikea ymmärtää miksi päätös tehtäisiin tämän kauden perusteella, kun molemmilla on sopimus ensi kaudeksi; siis ajatellaan vaikka niin, että Kimi on Massaa parempi tänä vuonna, mutta Massa voittaa ensi kaudella mestaruuden Ferrarilla -> ulos. Tai päinvastoin.

Voihan tuo tietysti pitää paikkansakin, mutta nämä espanjalaiset ovat tienneet Alonson ajavan Ferrarilla "ensi kaudella" siitä pitäen, kun Alonso ei pärjännyt McLarenilla. Ei sillä, varmasti olisi ihan sopiva kuski Ferrarille.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Jotenkin vaikea ymmärtää miksi päätös tehtäisiin tämän kauden perusteella, kun molemmilla on sopimus ensi kaudeksi; siis ajatellaan vaikka niin, että Kimi on Massaa parempi tänä vuonna, mutta Massa voittaa ensi kaudella mestaruuden Ferrarilla -> ulos. Tai päinvastoin.

Voihan tuo tietysti pitää paikkansakin, mutta nämä espanjalaiset ovat tienneet Alonson ajavan Ferrarilla "ensi kaudella" siitä pitäen, kun Alonso ei pärjännyt McLarenilla. Ei sillä, varmasti olisi ihan sopiva kuski Ferrarille.

Epäilen vahvasti, että Fernando saisi ainakin ekalla kaudellaan pahasti päihinsä kummalta tahansa nykyiseltä Ferkkukuskilta. Autoon ei totuta hetkessä ja molemmilla Ferrari kuskeilla on rutkasti kokemusta autosta ja tallista.

Ja kyllähän se on selvää jo, että jos Alonso, jonkun tilalle tulee niin hän tulee Kimin tilalle. Kimin ura on muutenkin jo loppusuoralla, kun taas Massa on kehittynyt vuosi vuodelta paremmaksi kuskiksi. Ja mielestäni Massa on muutenkin ollut viimeiset 1½ vuotta se parempi Ferrari-kuski.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Nyt sitten on Vetteliä huhuttu myös Ferrarille, jotenkin olisi hienoa nähdä Vettel-Alonso parivaljakko maranellon orien ratissa. Siinä sitä jotakin on.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt sitten on Vetteliä huhuttu myös Ferrarille, jotenkin olisi hienoa nähdä Vettel-Alonso parivaljakko maranellon orien ratissa. Siinä sitä jotakin on.

Tuo minua muuten vituttaa kun tuo Ecclestone yrittää puuttua tallien sisäisiin asioihin ja junailla kuskeja mieleisilleen paikoille. Jos joku kuljettaja on Bernien mieleen niin tämä yrittää aina junailla sitä jotenkin Ferrarille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös