Piikkiperse
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Minä olin taas noita jotka eivät uskoneet Brawnien vauhtiin vaan epäilin että kyseessä oli "näytösajot" sponsoreita varten. Sitä on vaan tullut vähän skeptiseksi sen suhteen että yksikään talli onnistuisi ihan puskista nousemaan kärkeen, sen verran pitkään on nämä isot hallinneet ja edes Toyotan resursseilla ei tähän kauteen asti onnistuttu nousemaan haastamaan näitä. Mutta mielelläni olen kyllä väärässä tällaisissa asioissa, onhan tämä "pienten" nousu ja valtasuhteiden kääntyminen päälaelleen ollut minusta piristysruiske MM-sarjalle, siitäkin huolimatta että Heikki ja Kimi ajavat juuri näissä "ex-isoissa".
McLarenien vauhti on jo parantunut selvästi kauden avauksesta ja jos Ferrari saa vielä palikat järjestykseen niin varmasti tulevat vielä hekin nousemaan jossain vaiheessa kautta taistelemaan voitoista. Loppukaudesta saattaa tulla sen myötä vielä huikea kun jokaisessa kisassa voitosta taistelee useampia talleja.
Perustin olettamukseni testikaudella seuraaviin asioihin: A: Honda oli kehittänyt tämän kauden autoa jo vuoden ja B: Ross Brawn ei olisi ottanut tallia haltuunsa ilman tietoa kilpailukyvystä.
Näiden lisäksi vielä kokeneet kuskit, joista nyt tosin Barrichellon kohdalla taisivat parhaat vuodet mennä Ferrarin kakkoskuskina. Olisikohan Rubensilla ollut saumaa mestaruuteen ilman M.Schumacheria? Mielestäni olisi ollut.
Tämän kauden alku on osoittautunut todella hyväksi lajin kiinnostavuuden kannalta. Toisaalta harmi, että Kimi ja Heikki eivät ole olleet mukana kärkitaisteluissa. Minulta alkaa pikkuhiljaa loppua usko Heikkiin, otteet ailahtelevat aivan liian paljon. Mitä muut ovat mieltä Heikin suorituksista?