Formula 1 – kausi 2009

  • 325 744
  • 2 061

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
On tuo McLaren kummallinen talli. Häkkisen ajoilta se on muuttunut todella kusipäiseksi. Valehtelemista ja toisen kuljettajan vilpitön suosiminen leimaa tallia tänä päivänä.

Kovalainen sanoi tämän päivän kisan jälkeen että aikoo kysyä miksi hänet otettiin niin aikaisin renkaiden vaihtoon. No, siihen löytyy vain yksi vastaus: ettei Heikki ohittaisi Hamiltonia varikkokäynnillä. Onneksi tuo ärsyttävä englantilainen mokasi oman kisansa aivan itse.

Ferrarin touhuja en jaksa edes analysoida.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Red Bull oli tänään kyllä ihan omaa luokkaansa, edes Brawneilla ei ollut mitään sanomista Vettelin ja Webberin vauhtiin. Hyvä näin, tekee nimittäin hyvää MM-tilanteen kannalta että Button ei ihan pääse karkaamaan. Red Bullit olivat Kiinassa nopeita koko ajan mutta erityisesti sateella näytti kyllä kulkevan hyvin, mielenkiintoista nähdä seuraavassa kisassa vieläkö vauhti jatkuu. Red Bullin porukalle muutenkin hyvä päivä kun kakkostallin Buemikin ajoi taas hyvän kisan ja otti viimeisen pisteen.

McLareneiden vauhti on selvästi parantunut edellisistä kisoista mutta ei se vieläkään ole edes lähellä kärkitallien vauhtia. Hamilton ajoi sateella todella kovaa mutta teki vastapainoksi hirveän määrän virheitä, taisi mennä ulos ainakin kolme kertaa? Hienoa että hyvän, joskin vähän "näkymättömän" kisan ajanut Kovalainen pystyi käyttämään Hamiltonin virheen hyväkseen ja sijoittui lopulta edelle vaikka talli todennäköisesti olisi halunnut että kuskit olisivat olleet toisessa järjestyksessä. Vielä muutama samanlainen kisa Heikiltä niin saattaa heti hänkin olla "Hamiltonin Mafian" epätoivottujen henkilöiden listalla...

Ferrarilta kisa meni taas kerran jokseenkin päin vittua. Massalle keskeytys tekniseen vikaan ja ilmeisesti Kimilläkin jotain probleemaan moottorin kanssa. Kaiken lisäksi sekä Massa että Kimi olivat aika hitaita koko kisan ajan ja Kimin kohdalla ei osunut taktiikkakaan (yllättäen!) kohdalleen, yhden pysähdyksen taktiikka oli loppujen lopuksi aivan väärä. Ferrarilta aika jäätävä aloitus kaudelle, kolme kisaa takana ja talli on Force Indian kanssa pistetaulukon hännillä ilman pisteitä. Koskahan on muuten Ferrarilta mennyt kauden alku näin perseelleen? 1992 oli edellinen "katastrofikausi" Ferrarilta mutta silloinkin Alesi pystyi kolmannessa kisassa yhden pisteen nappaamaan. Pahalta näyttää Ferrarin kannalta jatkokin koska auto on paitsi liian hidas niin myös aika epäluotettava. Koskahan alkaa tulla isompia muutoksia tallin johtoportaassa? Ei ole Domenicali ja kumppanit pystyneet täyttämään Todtin ja Brawnin saappaita.

Sääli että kun Kimi vaikutti nyt ennen kautta varsin motivoituneelta ja vaikutti panostavan ihan kunnolla tähän kauteen juhlimisen sijaan, niin nyt sitten auto ja tiimi floppaavat ihan täysin. Ferrarin osalta tämä kausi näyttää nyt jo menetetyltä, isoja ihmeitä pitää tapahtua jos Kimi tai Massa vielä mestaruustaistoon mukaan nousee.

Toinen talli jolla ei kisa ihan nappiin mennyt, oli BMW. Heidfeld oli koko ajan vauhdiltaan siellä keskiporukassa ja Kubican kisa meni pilalle jo aika-ajoissa. Kaiken kruununa vielä tämä Kubican yritys nousta Trullin reppuselkään. Onneksi ei käynyt mitenkään siinä, aika vaarallisen korkealle Toyotan päälle nousi Kubican auto.

Myös Nicon hitaus ihmetytti. Taktiikka ei ilmeisesti onnistunut kovin hyvin koska Nico tuli jo niin alkuvaiheessa varikolle ja jäi samantien joukon hännille, mutta ei kyllä vauhtikaan vakuuttanut. Pistesija ei ollut edes lähelläkään missään vaiheessa vaikka lähtöpaikka oli hyvä. Ja vähän samaa rataa kulki myös kakkospaikalta lähteneen Alonson kisa: Sadekeli sotki taktiikan ja Alonso joutui tulemaan varikolle liian aikaisessa vaiheessa. Siihen vielä ylimääräiset piruetit niin pisteittä jäi Alonsokin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koskahan on muuten Ferrarilta mennyt kauden alku näin perseelleen? 1992 oli edellinen "katastrofikausi" Ferrarilta mutta silloinkin Alesi pystyi kolmannessa kisassa yhden pisteen nappaamaan. Pahalta näyttää Ferrarin kannalta jatkokin koska auto on paitsi liian hidas niin myös aika epäluotettava. Koskahan alkaa tulla isompia muutoksia tallin johtoportaassa? Ei ole Domenicali ja kumppanit pystyneet täyttämään Todtin ja Brawnin saappaita.

Edellisen kerran kolme ensimmäistä kisaa on ollut pisteettömiä vuonna 1981, joten melko karmea floppi on kauden alku ollut Ferrarille. Tuo jakuva taktiikkasekoilu kyllä ihmetyttää. Tuntuu, että sama miten ne taktiikkansa valitsee, menee se päin seiniä kuitenkin. Aiemmin Ferrari tunnettiin oikeista taktisista ratkaisuistaan kisan aikana, nyt se on siinä suuri vitsi. Ei ole Dyerinkään ura taktikkona alkanut kovin lupaavasti. Kimin paras kisakierros oli muuten vasta 15. nopein, joten auto ei todellakaan ole kilpailukykyinen. Jokohan kohta Domenicali saa kenkää? Syytä olisi mielestäni.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta vaikka Ferrarin taktiikka ei nyt onnistunutkaan niin loppujen lopuksi syy huonoon sijoitukseen ei kuitenkaan ollut siinä, vaan siinä että Kimi oli yksinkertaisesti liian hidas. Moottoriongelmat kisan alussa ja sitten pito-ongelmat toisella rengassatsilla veivät Kimiltä viimeisenkin vauhdin ja Kimi oli koko ajan aika hitaan näköinen radalla. Hyvällä taktiikalla Kimi olisi pystynyt ehkä jostain jämäpisteistä taistelemaan mutta nyt ei sitten onnistunut edes se. Ferrarin auto ei vaan ole tällä hetkellä tarpeeksi nopea, eikä tarpeeksi luotettava, ja edes hyvillä kisataktiikoilla ei pystytä noita paikkaamaan koska Ferrarilla on tehty taktiikoiden suhteen isoja virheitä koko tämän alkukauden ajan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Jos vertaa tämänpäiväistä Ferraria ja sen kisataktiikkaa suoritukyvyltään lähes samanveroiseen McLareniin, niin kyllä ero on nyt taktiikkapuolella. Kimi olisi nappiin menneellä taktiikalla ajanut tänään ehkä jopa kuuden sakkiin. Nyt antoivat turhaa tasoitusta munimalla itse ja tulos oli jälleen zero points. Jos ja kun auto ei ole sirkuksen paras, niin taktiikan pitäisi sitä olla. Jos taktiikkapuoli on sirkuksen surkein ja auto keskitasoa, on tulos sitä mitä se nyt on. Zero points kuljettajilla ja talleilla. Keskinkertainen ja epäluotettava on Ferrari, eikä sillä voiteta kisoja saati mestaruutta tuollaisena. Muiden etumatka voi olla jo tavoittamaton tämän kauden osalta. Valitettavasti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä näkisin että sellaisella "neutraalilla taktiikalla" Kimi olisi hävinnyt joka tapauksessa McLareneille ja olisi taistellut korkeintaan sijasta seitsemän Glockin ja Buemin kanssa. McLarenit olivat kisassa Kimiä nopeampia ja myös Buemi oli nopeampi mutta hänen sijoitustaan taisi pudottaa tuo pieni kolari Vettelin kanssa. Täysin nappiin menneellä taktiikalla toki Kimi olisi pystynyt jopa McLarenit ohittamaan mutta sitä lienee turhaa odottaa Ferrarilta tällä hetkellä. Tällä kertaa tuo taktiikka ei ollut mikään ihan täydellinen kardinaalimunaus kuten viimeksi mutta ei tietenkään onnistunutkaan koska se maksoi Kimille sijoituksia.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Heikiltä hieno taistelu. Ihmettelin kyllä kun Heikki otettiin välittömästi Hamiltonin jälkeen sisään vaikka Heikillä oli paljon enemmän bensaa tankissa. Haluttiinko turvata Hamiltonille parempi sijoitus? Jos Heikkiä olisi ajatettu alkuperäisen taktiikan mukaan, olisi ollut jopa mahdollisuus haastaa Barrichello lopussa. Nyt tuli muutaman sekunnin päässä maaliin. Onneksi kuitenkin otti Hamiltonin päänahan sateella, jossa Hamilton on ollut perinteisesti hyvä, ja lisäksi lähti huonommasta lähtöruudusta. Toki safety car auttoi hieman ja piti erot pienenä kisan alkupuoliskolla. BBC:llä naureskelivat, että Heikillä tulee ensimmäiset kisakierrokset kun päästiin turva-auton takana matkaan. Hymy hyytyi lopulta kun PR spinnaili ja Heikki korjasi hedelmät.

Harmi kun Sutil veti seinään. Olisi pudottanut Hamiltonia yhdellä pykällä ja ajanut pisteille. Lisäksi Force Indian pisteiden myötä Ferrari olisi ollut ainoa nollan pisteen talli.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Coulthard: Ferrarin alakulo Kimin syy

Vanhaa kulmanaamaa ilmeisesti on ihan oikeasti ottanut luonnon päälle kun nuori junnu tuli ja alkoi saman tien kyykyttää häntä kuten Häkkinen sitä aiemmin. Siihen malliin on viime vuosina lentänyt lokaa Kimin niskaan sieltä suunnasta. Onhan tuossa totuuden siemenkin, ei Kimi varmasti esim. Schumin luokkaa ole auton kehittäjänä mutta onhan tuo aikamoista paskaa väittää että koko Ferrarin perseily Kimistä johtuisi. Kyllä siellä on johdossa tapahtunut niin suuria muutoksia Schumin lopettamisen jälkeen että luulisin niillä olevan suurempi vaikutus Ferrarin suorituskyvyn huononemiseen kuin kuljettajan kyvyssä antaa autosta palautetta. Ei se kuljettaja loppujen lopuksi siihen autoon mitään pysty tekemään mutta toki sillä on merkitystä miten hyvin kuski osaa antaa palautetta auton käytöksestä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hahah. Vanha läskileuka iskee jälleen. Jos Formulamaailmassa on joku kommenttiautomaatti asialle kuin asialle, niin se on juuri mr. Couldn't Hard. Itkijäskotille vaan hametta päälle ja nummille tanssimaan. Katkerin F1-kuski koskaan.

Ei varmastikaan ole Kimi mikään Schumin veroinen autonkehittäjä, mutta eipä ole kovin moni muukaan. Homma nyt vaan menee näin. Ferrarilla selkeästi elellään muutosten kourissa, vanha tiimi on häipynyt tai häipymässä. Ei ehkä kuskin kannalta kiitollisinta aikaa juuri nyt, eikä tuolla härpäkkeellä voitosta varmasti ajaisi kukaan, koska se ei selkeästi vaan toimi. Paha siinä on kuskin kesken kaiken mitään tehdä, testatakaan kun ei ihmeemmin saa. Vai miten se menee?

Mutta onhan se hauska kaataa kaikki paska yhden ihmisen niskaan aina.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jos Formulamaailmassa on joku kommenttiautomaatti asialle kuin asialle, niin se on juuri mr. Couldn't Hard. Itkijäskotille vaan hametta päälle ja nummille tanssimaan. Katkerin F1-kuski koskaan.

Itse repesin aiemmin täysin kun Dopingleuka haukkui Kimin kaikkien aikojen laiskimmaksi kuskiksi tjsp. Ei varmaan edes tajunnut minkälaiseen valoon sai omat kykynsä vai pitäisikö sanoa kyvyttömyytensä kuskina kun otti heti alusta saakka radalla 6-0 turbaaniin Kimiltä. Joka asiassa paitsi hitaana olemisesta.

Sinällään en usko että tuosta nykykuskiporukasta Schumin veroista auton kehittäjää löytyy. Ja Alonso on huipputekijä varmasti. Ilman Dennisin idioottimaista Hämispaapontaa Hamiltonin tulokaskaudella Oviedon Kulmakarvoilla olisi jo kolme mestaruutta vyöllä.

Kai skotti on vaan niin katkera Räikköselle siitä että joiltain vain löytyy sitä huippulahjakkuutta joka vie "päätyyn" saakka ja toisilta, kuten Davidilta itseltään, ei.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse repesin aiemmin täysin kun Dopingleuka haukkui Kimin kaikkien aikojen laiskimmaksi kuskiksi tjsp. Ei varmaan edes tajunnut minkälaiseen valoon sai omat kykynsä vai pitäisikö sanoa kyvyttömyytensä kuskina kun otti heti alusta saakka radalla 6-0 turbaaniin Kimiltä. Joka asiassa paitsi hitaana olemisesta.

Ihan samaa naureskelin minäkin. Että jos Kimi on laiskin kuski ikinä niin mitä se kertoo neliönaaman omasta osaamisesta että Kimi kyykyttää 100-0 suurin piirtein vasemmalla kädellään. Coulhard on juuri niitä jamppoja joista ei tule mitään mestareita sen takia että keskittyvät ihan liikaa muiden tekemisiin ja kaikenlaiseen politikointiin. Nykykuskeista lasken mm. Felipe Massan vähän samaan kastiin: Aivan liikaa keskittyy kaikkeen muuhun kuin ajamiseen, ja on pakonomainen tarve korostaa itseään kuinka on Ferrarin ykköskuski jne.

Sinällään en usko että tuosta nykykuskiporukasta Schumin veroista auton kehittäjää löytyy.

Muutenkin tuo koko termi "Auton kehittäjä", kun puhutaan kuljettajista, on tavallaan vähän harhaan johtava. Koska kuitenkaan kuski ei varsinaisesti mitään kehitystyötä autoon tee vaan ainoastaan pyrkii kertomaan mekaanikoille/insinööreille auton käyttäytymisestä mahdollisimman tarkasti, ja kertomaan siitä millä tavalla haluaisi auton käyttäytyvän. Insinöörit tekevät sitten sen varsinaisen kehitystyön. Schumi ilmeisesti oli hyvä noissa asioissa mutta pitää ottaa sekin huomioon että Schumilla yhteistyö Brawnin ja muiden Ferrarin (ja aiemmin Benettoni) teknisen väen kanssa sujui erinomaisesti ja he olivat hyvin paljon samalla aaltopituudella. Tämä sama porukkahan siirtyi hyvin pikaisesti Schumin perässä Benettonilta Ferrarille. Eli tuo porukka toimi erinomaisesti yhteen tiiminä ja minun mielestäni Schumi on saanut vähän liikaakin suitsutusta "autonkehitystaidoistaan", koska minusta se oli enemmänkin hyvän tiimityön tulosta.
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Schumacher myöntää taktiikamokat

Erittäin hienoa, että näille mokailuille tai ainakin osalle niistä löytyy kasvot. Hatunnosto Schumille siitä, että myöntää virheensä. Schumille tarjottiin myös tallipäällikön työtä, mutta se oli ex-kuskin mielestä hänelle liian vaativa pesti. Coulthardtin, tuon ikuisen kakkosen, katkeralle avautumiselle ei voi kuin nauraa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt neliönaamaa ahdistaa Kimin jäätelönsyöntikin

Ei olisi Kimi saanut syödä jätskiä ja juoda Cocista kun kisa on vielä kesken... Kisa saattoi kyllä olla teknisesti ottaen kesken mutta Kimin kisa oli siinä vaiheessa jo päättynyt, kiitos sähkötuoliksi KERS-vian myötä muuttuneen Ferrarin. Että eiköhän tuo liene yksi ja perkeleen sama syökö Kimi varikolla jäätelöä vai mitä tekee... On tuo Coulthard kyllä ihan uskomaton pelle!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Schumacher myöntää taktiikamokat

Erittäin hienoa, että näille mokailuille tai ainakin osalle niistä löytyy kasvot. Hatunnosto Schumille siitä, että myöntää virheensä. Schumille tarjottiin myös tallipäällikön työtä, mutta se oli ex-kuskin mielestä hänelle liian vaativa pesti. Coulthardtin, tuon ikuisen kakkosen, katkeralle avautumiselle ei voi kuin nauraa.

Hatunnosto Schumille, iän myötä "poika" on vihdoin kasvanut mieheksi ja uskaltaa tunnustaa virheensäkin. Erinomainen kuski, häikäilemätön radalla mutta silti F1:n yhdet hienoimmista taisteluista käytiin radalla Häkkisen ja Schumacherin välillä. Eeppisten taistelujen syntymiseen sankaritkin tarvitsevat vastaansa vastavoimansa. Ketä edes kiinnostaa että Vettel taistelee Buttonia vastaan?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Purkaakohan laatikkonaama nyt vitutustaan johonkin itselleen sopivaan kohteeseen, koska talli jossa vielä viime kaudella ajoi otti kaksoisvoiton viime viikonloppuna ja on muutenkin ihan hyvässä iskussa. Coulthardin ajoitukset on kyllä kohdallaan aina. =)

Tosin hyvä vaan, että lopetti. Lopettaisi tuon joutavan suunsoitonkin vähitellen ja antaisi itseään parempien kuskien ajaa rauhassa ja keskittyisi itse vaikka paneskelemaan mallityttöjä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tosin hyvä vaan, että lopetti. Lopettaisi tuon joutavan suunsoitonkin vähitellen ja antaisi itseään parempien kuskien ajaa rauhassa ja keskittyisi itse vaikka paneskelemaan mallityttöjä.

Nimenomaan keskittyisi siihen missä on hyvä, eli leikkimään mallityttöjen kanssa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ei olisi Kimi saanut syödä jätskiä ja juoda Cocista kun kisa on vielä kesken... Kisa saattoi kyllä olla teknisesti ottaen kesken mutta Kimin kisa oli siinä vaiheessa jo päättynyt, kiitos sähkötuoliksi KERS-vian myötä muuttuneen Ferrarin. Että eiköhän tuo liene yksi ja perkeleen sama syökö Kimi varikolla jäätelöä vai mitä tekee... On tuo Coulthard kyllä ihan uskomaton pelle!


Ei kyllähän Kimin olisi pitänyt istua vesivahinkoa saaneen korkeajännitelaitten kanssa samassa laatikossa siihen saakka että kalustoa alettaisiin kärrätä kohti Bahrainia. Kai tuon jäätelön olisi voinut syödä kajuutassa ne kuuluisat kumihanskat käsissä. Tai voihan olla että Coulthard tykkää kenties sähköntuottamasta kivusta jonkinlaisena stimulanttina? En itseasiassa halua edes tietää.

Sikäli erikoista että luulisi nimenomaan Davidin olevan se kaveri joka aktiiviurallaan olisi toivonut kaikkien muiden olevan syömässä varikolla jäätelöä kisan ollessa käynnissä jotta olisi pärjännyt itse vähän paremmin...Toisaalta Kimi todennäköisesti olisi lyönyt kisapituuksilla Macci-vuosinaan Coulthardin vaikka kakkosvaihteella ajellen ja juhlatuuttia samalla syöden. Ihan kuten Häkkinenkin.

Schumi ilmeisesti oli hyvä noissa asioissa mutta pitää ottaa sekin huomioon että Schumilla yhteistyö Brawnin ja muiden Ferrarin (ja aiemmin Benettoni) teknisen väen kanssa sujui erinomaisesti ja he olivat hyvin paljon samalla aaltopituudella. Tämä sama porukkahan siirtyi hyvin pikaisesti Schumin perässä Benettonilta Ferrarille.

No joo tiimityötähän tuo on. Eikös tuo Brawnin "posse" siirtynyt Schumin perässä Maranelloon juurikin Schumin omasta, tallilleen esittämästä, vaateesta/pyynnöstä? Kyllähän tuo "Schumin tiimi" aika ainutlaatuinen noin tulosten valossa oli.

Coulhard on juuri niitä jamppoja joista ei tule mitään mestareita sen takia että keskittyvät ihan liikaa muiden tekemisiin ja kaikenlaiseen politikointiin. Nykykuskeista lasken mm. Felipe Massan vähän samaan kastiin: Aivan liikaa keskittyy kaikkeen muuhun kuin ajamiseen, ja on pakonomainen tarve korostaa itseään kuinka on Ferrarin ykköskuski jne.

Nykykuskeista laskisin vielä Massan seuraksi samaan kastiin toisen brassin eli Barrichellon. Molemmathan ovat jääneet talleissaan statistin osiin tallikaverin nappaillessa mestaruuksia/mestaruuden. Puheilla pitää sitten yrittää paikata sitä ettei radalla ole mestariksi asti kyvyt riittäneet. Massan kohdalla veikkaan junan menneen ohi Kimin mestaruuskaudella vaikka viimevuonna pyristelikin aina viimeisen mutkan tapahtumiin saakka kannussa kiinni. Tuolloin auto oli erinomainen suorituskyvyltään ja luotettavuudeltaan mutta ei kun ei. Jos Räikkönen korvataan Alonsolla ja Massa jää talliin niin Massan kannalta esteet tallikaverin voittamiselle eivät ainakaan pienene.

Barrichello taas alistui aikanaan niin pahasti Schumin aseenkantajaksi että itkee sitä julkisesti hamaan loppuun saakka. Nyt taas on mitä todennäköisimmin edessä sama ruletti Jensonin statistina ja auttajana. Säälittävää.
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Deividi sai kyllä ajaa suuren osan urastaan huippuautoilla verrattuna omiin taitoihin, ts. ei ehkä olisi ansainnut näytöillään sellaista tallipaikkaa. Lahjapaikka Williamsilla Sennan kuoltua aikakaudella, jolloin Williams oli selkeästi paras auto. Lopulta kuitenkin tulokas Villeneuve marssi tilalle. McLarenilla pääsi taas parhaaseen autoon parin vuoden päästä ja Häkä kyykytti. Sitten suomalainen vaihtui ja meininki jatkui samana. Jos Coulthard olisi taistellut paikkansa esim. alonsomaisesti minardien kautta niin välttämättä ei olisi yhtään voittoa tilillä. En jaksa uskoa, että niillä kyvyillä olisi noustu valokeilaan surkealla autolla, mitä esim. monet mestarit ovat osoittaneet. Toki hänellä oli vahvuuksia muutamilla stop and go-radoilla ja uran loppupuolella kokemus oli varmasti valttia Red Bullilla monessakin mielessä. Ainoa mistä hänet muistetaan ajajana on varmaan se Spassa tapahtunut Schumin peräänajo.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Taavi on yhtä katkera kuin Eddie Irvine. Kun on turhautunut omaan ajouraan, täytyy dissata muita. Ostappa Taavi vaikka rusina, jos se suru lähtisi vaikka pois.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Räikkönen tienaa kuskeista toiseksi eniten.

Tienestilista perustuu arvioihin, eikä niissä ole mainintaa sposori- tms. tuloista. Kärjessä on Hamilton, joka tienaa 25 M€/kausi ja Räikkönen millin vähemmän. Kolmantena on Alonso (20 M€) ja Heikki sijalla 9. 6,5 miljoonan euron vuosituloilla. Ei ole iso palkka ja "Iso Talli" antanut menestystä tällä kaudella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Deividi sai kyllä ajaa suuren osan urastaan huippuautoilla verrattuna omiin taitoihin, ts. ei ehkä olisi ansainnut näytöillään sellaista tallipaikkaa.

Minä näkisin että sinänsä Taavin kyvyt kyllä riittivät huipputalleissa ajamiseen mutta henkinen kantti oli se mistä homma oli kiinni. Coulthardhan oli välillä todella nopea ja pystyi pistämään kampoihin kenelle tahansa, ihan kuten esim. Massakin, mutta tasaisuus puuttui ja jotenkin hän tuntui olevan vähän epävarma itsestään jolloin tuota piti pönkittää näillä suurilla puheilla. Coulthardhan pärjäsi itse asiassa Häkällekin todella hyvin siihen asti kunnes Mika onnistui saamaan sen ensimmäisen voittonsa ja pystyi sitä kautta nousemaan henkisesti ihan uudelle tasolle, se tuntui murentavan Coulthardin itseluottamuksen ja sen jälkeen hän oli pelkkä statisti tallissa. Minä vähän luulen että David ei varsinaisesti ollut hidas kuski mutta henkiset ominaisuudet eivät vaan olleet mestarin luokkaa ja siksi hänestä ei koskaan tullut mitään muuta kuin nopea kakkoskuski. Samaa kastia tosiaan on minusta myös Massa ja Barrichello.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Räikkönen vastasi takaisin Coulthardin "kritiikkiin" Kimin auton kehittämisasiassa. Suora lainaus "maikkarin" sivuilta.

"- Ne voi hyvin jättää omaan arvoonsa. Sitä paitsi mitä David on saavuttanut? Ei mielestäni yhtään mitään! sivalsi Räikkönen."

Maikkarin uutisoinnin tuntien Kimi vain on sanonut että, "David on ihan hyvä kuljettaja, mutta ei saavuttanut urallaan mitään suurempia". Sanoi sentään jotain uutta siihen "ei se mua kiinnosta"-linjaansa nähden.

Täytyy toivoa Bahrainista EDES niitä pisteitä, jotta saisi sen tilaston avattua ja katsoa sitten seuraavassa kisassa, kun tuodaan lähes kokonaan uusittu auto, että miten kulkee.
Massalla on huomisissa harjoituksissa käytössä KERS, mutta Kimillä ei. Vertailevat vähän miten se toimii ja päättävät sitten laittavatko sen myös Räikkösen kiesiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, ei ole ihan Kimin tyylistä tuollainen avautuminen, yleensähän hän vaan sanoo että "Ei mua kiinnosta mitä se puhuu" tms. Voihan se toki olla niinkin että Kimi on alkanut pikkuhiljaa vittuuntumaan Coulthardin jatkuvaan räksytykseen ja on oikeastikin sanonut jotain tuollaista vaan onhan noissa MTV3:n uutisissa aina pidettävä se pieni varaus...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tulosruudussahan tuo Kimin "kuitti" tuli ulos.

Aika jäätävä tyrmäys tästäkin Räikkösen hyväksi. Auton kehittämisestä toteamus "Että en mä ole kuullut että yksikään kuski suunnittelisi F-1 auton." Ja Coulthardista "Mikä se on sanomaan mitään, ei se mun käsityksen mukaan ole F-1 juuri mitään voittanut". Eihän tuo jäämiehen tyylistä ole kommentoida vai onko kuitenkin kun käytännössä sylki jääpuikkoja Coulthardin suuntaan?

Perään oli liitetty Mäkki pomo Martin Whimarsin kommentit Räikkösen asenteesta ja auton kehityskyvyistä. Ne nyt jostain syystä oli jotain aivan muuta kuin Coulthardin vastaavat. Ehkä ne engelsmannit on vaan niin pirun paljon skotteja kohteliaampaa porukkaa...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Skotti on koko uransa toiminut "totuuden torvena" ja tätä olen aina ihmetellyt. Kaveri on ikuinen kakkonen ja silti arvostelemassa toisia kuskeja...yleensä suomalaisia.

Irwine oli myös arvostelija mutta omalla irkkumaisellaan rääväsuutyylillään. Lokaa saivat niskaan kaikki. Pidin Eddiestä juuri sen vuoksi, että kaveri ei kunnioittanut ketään. Varmasti vaikea ihminen piireissä:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös