Formula 1 – kausi 2009

  • 327 334
  • 2 061

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
McLarenin tallipäällikkö Martin Whitmarsh puolustaa Kimin kykyjä auton kehittäjänä. Ihan turhaan kakkoskuski-Teivitti louskuttaa leukojaan ,sillä maailmanmestaruutta ei voiteta, ellei osaa kehittää autoa. Kimi on voittanut mestaruuden, mutta Teivitti ei. Miten se voikaan olla noin katkera ukko vielä vuosien kuluttua?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös hän ollut oikeastaan kaikki "parhaat" vuotensa jonkun toisen kakkoskuskina?

Ensin pari vuotta Williamsilla Hillin kakkosena, sen jälkeen pystyi suht' tasaisesti taistelemaan Häkkisen kanssa parin kauden ajan mutta tippui sen jälkeen selkeäksi kakkoseksi ja oli sitä myös Kimin tallikaverina. Red Bullilla oli ykkösenä niin kauan kuin kuljettajina oli Klienin ja Liuzzin kaltaisia "suurmiehiä" mutta taisi olla se heikompi kuski taas heti kun Webber tuli talliin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei näytä hyvältä suomalaisten osalta Bahrainin 2. vapaat harjoitukset. Kimi oli 18. ja Heikki 19. Suomalaisten takana ainoastaan Heidfeld. Ferrarin korpivaellus näyttää jatkuvan, sillä Massakin oli vasta 16. Harjoitusten nopein oli Rosberg, toinen Alonso ja kolmas Trulli. Eikös Masalla ollut KERS käytössä vapaissa harjoituksissa ja Kimillä ei? Näin muistan lukeneeni jostakin aiemmin. Näyttäsi Ferrarilla KERSin vaikutus olevan harjoituksissa n. 0.1-0.2 sekintia/kierros. Sinällään aivan sama onko Ferrarilla KERSiä vai ei kun eroa kärkeen on yli sekunti kierroksella. On ne huonoja.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoinen on kyllä tuo Bahrainin harjoitusten tuloslista. Sieltä ihan hänniltä löytyy molemmat Ferrarit, toinen McLaren, molemmat Bemarit ja toinen Renault. Ja toinenkaan McLaren ei löydy sen korkeammalta kuin sijalta 11. Eli kyllä näyttää kovasti kääntyneen valtasuhteen päälaelleen F1:ssä...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ensin pari vuotta Williamsilla Hillin kakkosena, sen jälkeen pystyi suht' tasaisesti taistelemaan Häkkisen kanssa parin kauden ajan mutta tippui sen jälkeen selkeäksi kakkoseksi ja oli sitä myös Kimin tallikaverina. Red Bullilla oli ykkösenä niin kauan kuin kuljettajina oli Klienin ja Liuzzin kaltaisia "suurmiehiä" mutta taisi olla se heikompi kuski taas heti kun Webber tuli talliin.

Jos Coulthard olisi suomalainen, Coulthardin arvostus olisi tässäkin foorumissa aivan toista luokkaa. On aivan naurettavaa väittää, ettei Coulthard olisi saavuttanut yhtään mitään F1-urallaan. Formulasirkuksessa on kautta historian ajanut paljon loistavia kuljettajia jotka eivät ole urallaan voittanut maailmanmestaruutta. Coulthard on yksi näistä. Reilusti yli 200 kilpailua, 13 voittoa, 62 kertaa palkintopallilla ja reilusti yli 500 MM-pistettä. Siihen vielä 12 paalupaikkaa ja 18 kilpailun nopeinta kierrosta, niin kyllä ainakin minun papereissa tuollainen CV saa täyden arvostuksen. Vaikka skotti tunnetaankin erinomaisena seuramiehenä, ei kaveri kuitenkaan puhelahjoillaan ajanut lähes koko uraansa sarjan huipputalleissa. Erityisesti Coulthardin taidot testaaajana tunnustettiin korkealle, mm. Häkkinen useasti eri haastatteluissa uran päättymisen jälkeen.

Jos vain maailmanmestaruuden voittaneet kuljettajat saavat antaa erilaisissa haastatteluissa negatiivisia lausuntoja talleista, kuljettajista tms. niin aika hiljaista olisi F1-maailmassa. Jos ainoa vasta-argumentti on kyseenalaistaa kommentin antaneen ex-kuljettajan oman uran saavutukset, aika heikoilla hangilla ollaan. Tässä suhteessa Kimi teki itsestään pellen. Ottaisi mm. Schumista ja Häkkisestä mallia. Ei kaiken maailman lausuntoja tarvitse noteerata.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minähän kirjoitinkin tuossa aiemmin että Coulthard oli taidoiltaan ihan varsin hyvä kuski mutta hänen henkiset ominaisuutensa eivät vaan riittäneet sen "viimeisen portaan nousemiseen" ja hän jäi sen takia vain hyväksi kakkoskuskiksi. Coulthard oli erinomainen kakkoskuski McLarenilla mutta ei hänen varaansa koskaan voinut laskea mestaruustaistelussa, se jokin vaan jäi aina puuttumaan. Minä näkisin että Coulthard oli vaan liian epävarma itsestään ja yritti pönkittää tuota epävarmuuttaan suurilla puheilla ja hänen keskittymisensä meni vähän liikaa vääriin asioihin. Jos henkiset ominaisuudet olisivat olleet mestarimiesten tasoa, Coulthardin ajajantaidoilla olisi helposti ajettu mestaruuksista.

Mitä tulee tuohon Kimin kommenttiin, niin minä olen tosiaan aina arvostanut Kimiä siitä että hän ei ole koskaan lähtenyt mukaan tähän loanheittoon ja politikointiin, joten minulle oli vähän yllätyskin että Kimi kommentoi tuolla tavalla. Mutta toisaalta ymmärrän että tuo voi alkaa jo vähän vituttaa kun Coulthard on viime aikoina räksyttänyt Räikköselle jatkuvasti median välityksellä milloin mistäkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En kyllä Kimin ärähdystä sanoisi loanheitoksi. Etenkään kun seassa ei ollut mitään paskapuhetta, toisin kuin Coulthardilla. Whitmarshin puheista jo voidaan todeta, että Deividdi puhuu mitä sylki suuhun tuo. Enkä usko, että Whitmarshilla olisi mitään erityistä syytä puolustella Kimiä. Sanoi vaan totuuden hänestä.

Luulen, että Kimiltä ei tähän asiaan mitään muuta kommenttia tule. Keskittyy vaan olennaiseen, eli ajamiseen. Coulthard voi jotain vielä mutistakin, ei yllättäisi tippaakaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Minähän kirjoitinkin tuossa aiemmin että Coulthard oli taidoiltaan ihan varsin hyvä kuski mutta hänen henkiset ominaisuutensa eivät vaan riittäneet sen "viimeisen portaan nousemiseen" ja hän jäi sen takia vain hyväksi kakkoskuskiksi.

Mieleeni on paininut ikuisiksi ajoiksi F1-Forumilla ollut kuva Coulthardista joskus 10-vuotiaana. Mies seisoo Karting-kisan jälkeen kakkospaillilla yksi pieni palkintopokaali kädessään ja keskikorokkeella oli kaveri syli täynnä palkintoja.
 

coyote86

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jatkoajan moderaattorikunta, RD:n mediapeli
Kylläpä oli Kimillä taas löpöä vaikka muille jakaa. Oli sentään neljäs kakkososion jälkeen joten nopeuttakin olisi luullut löytyvän jonkin verran. Toivottavasti kisataktiikka osuu paremmin kohdilleen kuin aikaisemmin tällä kaudella.
 

trap

Jäsen
Uskomatonta perseilyä taas Ferrarilta. Ihan turhaan laitettiin Kimi uudestaan radalle Q2:ssa, aikakaan ei tainnut edes parantua. Se maksoi sitten Q3:ssa ties kuinka paljon. Luultavasti Räikkönen otti senkin takia aika paljon polttoainetta, että kevyemmälläkään tuskin olisi tullut kummoista kierrosta noilla renkailla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiintoiset aika-ajot oli. Toyota oli yllättävän nopea ja Red Bull myös. Odotin, että Brawn olisi taas hallinnut, mutta nyt näyttäisi vähän siltä, että Brawn GP on suistettu vallasta. Sanoisin, että huomenna suurimmat voittajaehdokkaat ovat Jarno Trulli, Sebastien Vettel ja Jenson Button. Ferrari oli normaali itsensä, ei kuunnellut kuskeja ja siitä kärsi Kimi ja pahasti, ei käytetyillä renkailla pysty kymmenettä sijaa parempaan. Harmi vain, että Kimi oli koko ajan todella hyvässä vauhdissa ja sitten taas kerran talli kusee silmään. Tuskin autokaan mikään hirveen painava on, sillä Kimi ei kovin iloinen ollut. Mua ihmetyttää myös tuo Felipen hitaus, sehän on nyt koko ajan Kimin perässä. Nyt aika-ajoissa pääsi kyllä ohi, mutta lähes joka viikonloppu hitaampi. Missä on viime kauden Felipe?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mukavasti on kyllä vaihtelua kärjessä tällä hetkellä, tällaista tämän pitäisikin olla eikä sitä että yksi tai kaksi tallia hallitsee miten haluavat ja käytännössä vain parilla kuljettajalla on mahdollisuudet voittoon. Kahdessa ensimmäisessä kisassa Brawnin autot olivat kärjessä, Kiinassa Red Bullit olivat omaa luokkaansa ja nyt näyttäisi että Toyota saattaa olla kova luu Bahrainissa. Ainakin se oli sitä aika-ajoissa.

McLareneiden vauhti on parantunut koko ajan ja vaikka Heikki taas niukasti tippuikin Q3:sta niin Hamilton oli peräti viides. Muista edelliskausien menestyjistä Ferrarit taas Q3:ssa mutta ehdottomasti lähempänä keskikastia kuin kärkeä, ja Bemareilla näyttäisi menevät tällä hetkellä vieläkin huonommin. Edellinen kisa oli tallilta aika pohjanoteeraus eikä näyttäisi kovin paljon parempaa olevan tulossa tälläkään kertaa.

Mielenkiintoista on nähdä taas nuo bensamäärät, koska Q1:ssä ja Q2:ssa Kimi kuitenkin oli suht' lähellä kärkeä. Toyotat olivat nopeita myös pienillä bensamäärillä joten he lienevät tällä hetkellä ihan oikeasti nopein talli Sakhirin radalla.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sutil saa kolmen lähtöruudun rangaistuksen esteltyään Mark Webberiä aika-ajojen ensimmäisellä osiolla. Webberin kierros meni pilalle estelyn takia ja hänen lähtöruutunsa on huomenna 18.

Lähde: MTV3
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä autojen painot kisassa:

Timo Glock 643,0
Jarno Trulli 648,5
Rubens Barrichello 649,0
Fernando Alonso 650,5
Giancarlo Fisichella 652,0
Lewis Hamilton 652,5
Jenson Button 652,5
Mark Webber 656,0
Sebastien Vettel 659,0
Felipe Massa 664,5
Sebastien Bourdais 667,5
Nico Rosberg 670,5
Kimi Räikkönen 671,5
Nelson Piquet 677,6
Heikki Kovalainen 678,5
Sebastien Buemi 678,5
Adrian Sutil 679,0
Kazuki Nakajima 680,9
Nick Heidfeld 696,3
Robert KUbica 698,6

Eli Toyotat aika kevyellä polttoainekuormalla, mutta ei ole Brawneillakaan kovin paljon enempää bensaa. Suomalaiset kaikki aika raskailla autoilla liikenteessä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oli jo toinen kerta kun kun talli halusi Kimin radalle vetämään kaksi vetoa. Nyt Q2:lla olisi aika riittänyt ja silti piti tuhlata viimeinen setti uusia superpehmeitä. Voisiko ensi kerralla kokeilla Kimin taktiikkaa ja ajaa yksi nopea? Mielummin vaikka Q3:ssa kun sieltä pääsee helpommin jatkoon.

Koskahan Brawnilla alkaa olemaan rahaa tuohon kehitystyöhön? Alkaa kohta huippuauton aihio menemään hukkaan kun muut menevät ohi paremmilla resursseilla ja kehitysohjelmilla.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos ainoa vasta-argumentti on kyseenalaistaa kommentin antaneen ex-kuljettajan oman uran saavutukset, aika heikoilla hangilla ollaan. Tässä suhteessa Kimi teki itsestään pellen. Ottaisi mm. Schumista ja Häkkisestä mallia. Ei kaiken maailman lausuntoja tarvitse noteerata.

Et taida kovin paljon seurata formuloita, jos sanot, että ei kaiken maailman lausuntoja tarvitse noteerata. Tämä varmaan oli ainut kerta Kimin uralla, kun hän noteraa jollain tavalla jonkun lausuntoja. Yleensä kommentit on ollut että "ei mua kiinnosta mitä muut musta ajattelee".
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
McLarenille miinuspisteitä?

Kuten arvelinkin niin ei riitä kenelläkään FIA:ssa kantti antaa McLareneille kilpailukieltoa, ainakaan pitkää sellaista, joten rangaistus tulee todennäköisesti olemaan pisteiden menetys. Ja koska Mäcin kausi on mennyt päin vittua ja pisteitä on vain kahdeksan niin tallille tullaan antamaan miinuspisteitä. Aika erikoinen ratkaisu tuokin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
McLarenille miinuspisteitä?

Kuten arvelinkin niin ei riitä kenelläkään FIA:ssa kantti antaa McLareneille kilpailukieltoa, ainakaan pitkää sellaista, joten rangaistus tulee todennäköisesti olemaan pisteiden menetys. Ja koska Mäcin kausi on mennyt päin vittua ja pisteitä on vain kahdeksan niin tallille tullaan antamaan miinuspisteitä. Aika erikoinen ratkaisu tuokin.

Just joo. Ja itse valehtelijalle ei haluta antaa rangaistusta, sillä hänhän on lajin suurin tähti. Voi v*ttu mitkä perustelut taas tuossa jutussa. Talli menettää pisteet ja kuljettaja, joka koko sopan järjesti pääsee kuin koira veräjästä? Toivottavasti ei sentään näin, vaan Hamiltonilta saman verran pinnoja pois kuin tallilta. No, keskiviikkona tuokin nähdään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oli ihan hyvä kisa. Lähtö ja ensimmäiset kierrokset täynnä tapahtumia. Siinä meni mm. Massan kisa kun Kimin takarengas taittoi etusiiven. Taisi olla Heidfeld joka menetti etusiiven ekassa mutkassa ja joka sitten jäi tukoksi hitaalla autolla eristäen viimeiset ~8 kuljettajaa kärkiryhmästä, mm. Kovalaisen. Lopulta molemmat Bemarit oli siipirikkoja ja taisi tulla muutakin pysyvämpää osumaa kun niin heikosti meni molemmilla.

Buttonille hieno voitto. Taktiikka ja auto toimi. Lähtö oli tiukka ilman kersiä ja ohitus Hamiltonista ehkäpä tärkein vaihe Jensonin kisan kannalta. Brawnin vauhti oli minulle kyllä pieni yllätys. Buttonille lopulta aika helppo voitto vaikka aika-ajoissa ei ollutkaan nopein auto bensalasti huomioiden. Vettelille aika perusvarma kakkonen ja Trullille kolmas. Toyotan taktiikat ei ehkä onnistuneet odotetusti. Glock tipahti reilusti kun laittoivat mediumit toiselle stintille ja lopulta mm. Kimi pääsi ohi. Samoin Trulli olisi voinut ajaa toiseksi jos olisivat olleet samalla taktiikalla renkaiden osalta kuin muut.

Ferrari lopultakin pisteille. Kimillä oli ihan onnistunut taktiikka ja kers takasi vielä kuudennen sijan taistelussa Glockia vastaan. Veti alun stinteillä aina pidemmälle kuin muut, jolla sai arvokkaita sekuntteja takaisin. Lähtö oli hyvä, nousi heti muutaman sijan. Sitten sai ajella aika rauhassa kun Barrichello meni ohi, lähinnä kisasi hieman Alonson kanssa. Ehkäpä Toyotan epäonnistuneella taktiikalla sai kuudennen sijan, Glockin Toyota oli kuitenkin nopeampi auto mutta ilman kersiä ei pystynyt ohittamaan Kimiä.

Heikki jäi siihen alun junaan, ohittelu hankalaa painavalla autolla ja sitten ilmeisesti veti lukkojarrutuksen joka tuhosi renkaan. Renkaaseen tasainen kohta ja tärinä hidasti vauhtia. Tästä sitten ylimääräinen stoppi ja kisa aikalailla siinä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Buttonille lopulta aika yllättävänkin selkeä voitto. Button ajoi hyvän ja varman kisan ja osasi puristaa juuri silloin kun se oli tarpeen, mutta ennen kaikkea Brawnin taktiikka toimi hänen kohdallaan erinomaisesti. Barrichellon kolmen stopin taktiikka oli kyllä ihan älytön mutta Buttonin taktiikka meni ihan nappiin.

Toyotan taktiikka tänään oli taas ihan täydellisen epäonnistunut, keskimmäinen stintti näillä hitaammilla kovilla renkailla oli totaalisen väärä päätös ja Toyota joutui maksamaan siitä monta sijoitusta. Trulli sentään ajoi podiumille mutta Glock tippui peräti seitsemänneksi, selkeästi hitaammalla autolla ajaneen Räikkösenkin taakse. Eikä minusta Hamiltonkaan mikään erityisen nopea ollut mutta taktiikka oli selvästi parempi kuin Toyotilla.

Kimi ajoi minusta hyvän kisan, kuudes sija tuolla autolla on varmaan aika lähellä maksimia eikä ollut kovin kaukana ettei Kimi olisi päässyt Barrichellon ohi tämän kolmannen varikkostopin jälkeen. Viideskin sija olisi ollut siis mahdollinen, mutta nyt Barrichello ehti juuri ja juuri Kimin eteen. Varmasti aikamoinen helpotus Ferrarin väelle tuo pistesija.

Heikiltä oli kyllä umpisurkea kisa. Lähdössä ilmeisesti jotain törmäilyä ja ensimmäisten kierrosten aikana Heikki tippui monta pykälää. Eikä Heikki onnistunut nousemaan missään vaiheessa edes kympin sakkiin, vaan oli aika hidas koko kisan ajan. Ja mikä pahinta, tallikaveri pisti päihin ihan 100-0, Hamilton ajoi kuitenkin neljänneksi ja Heikki ei ollut edes lähelläkään pistesijoja.

Webberiä ihmettelin myös että miten ei onnistunut tuon korkeammalle nousemaan. Lähtöpaikka oli tosin huono mutta ensimmäisten kierrosten perusteella näytti että Webber pystyy nopeasti nousemaan mukaan pistetaisteluun, mutta ei sitten kuitenkaan päässyt edes lähelle.

Bemarin vaikea kausi jatkuu, molemmat kuljettajat olivat umpisurkeita ja sijat 18 ja 19 eivät paljoa naurata. Näyttää että Bemarin tilanne tällä hetkellä on vielä Ferrariakin huonompi.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Normaali, ehkä jopa hieman tylsä kisa Malesian ja Kiinan sadekisojen jälkeen. Ei tullut edes hiekkamyrskyä, jota jossakin vaiheessa ennakoitiin. Ihan selvästi ainakin itse näen, että ohittaminen on helpottunut sääntömuutosten vuoksi. Ja osaltaan ohituksia helpottaa myös KERS, joka tosin ei ole läheskään kaikilla käytössä. Oman mielenkiintoisen lisänsä alkukauteen on tuonut ns. isojen tallien alisuorittaminen ja uuden, Hondan raunioille perustetun Brawnin, tallin dominointi. Suomalaisen alkukausi on ollut vaikea, mutta ainakin Kimi on saanut jonkinlaisen yliotteen Massasta, joka vaeltaa varjojen mailla. Heikillä on ollut kehnoa tuuria parissa eka kisassa eikä McLarenin vauhti riitä ihan kärkeen edes Hamiltonin viemänä.

Heitänpä veikkauksen jo tässä vaiheessa; Button on mestari tällä kaudella. Brawn vaikuttaa melko luotettavalta, vaikka muut varmasti kaventavat etumatkaa. Ja ei sovi unohtaa, että edelliset kahdeksan kertaa, kun kuljettaja on voittanut kolme kauden neljästä ensimmäisestä kisasta, on hän vienyt myös maailmanmestaruuden. Saa (virtuaali)kivittää, jos veikkaan pieleen.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heitänpä veikkauksen jo tässä vaiheessa; Button on mestari tällä kaudella. Brawn vaikuttaa melko luotettavalta, vaikka muut varmasti kaventavat etumatkaa. Ja ei sovi unohtaa, että edelliset kahdeksan kertaa, kun kuljettaja on voittanut kolme kauden neljästä ensimmäisestä kisasta, on hän vienyt myös maailmanmestaruuden. Saa (virtuaali)kivittää, jos veikkaan pieleen.

Jopas oli "rohkea" veikkaus. Itse kuten moni muukin veikkasi tätä jo ennen kauden alkua, vaikka täälläkin monet laittoivat Brawnin testivauhdin puhtaasti sen piikkiin, ettei autossa ollut mainoksia...

Mitä tulee Brawnin etumatkaan, niin onhan sitä nyt jo kavennettu selvästi. Vettel ja Red Bull ovat toki nyt ykköshaastajia, mutta mielestäni suurin kysymys on, mitä tekee Ferrari ja McLaren. Toki kehityksen ennen seuraavaa skabaa on oltava huima, jos haluaa taistella vielä mestaruudesta.

Ferrari vei taas säätämisellään Kimiltä yhden pisteen, eli Barrichello pääsi 3. stopilla Kimin edelle vain siksi, että toisen etupyörän vaihtoon tuhraantui vähintään 2 sekuntia ylimääräistä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ferrari vei taas säätämisellään Kimiltä yhden pisteen, eli Barrichello pääsi 3. stopilla Kimin edelle vain siksi, että toisen etupyörän vaihtoon tuhraantui vähintään 2 sekuntia ylimääräistä.

Puhumattakaan siitä, että Kimillä oli saumat parempaan lähtöruutuun aika-ajossa. Ilman Ferrarin sekoilua lauantaina, olisi tulos saattanut olla hyvinkin erilainen Kimin osalta. Ehkä jopa kolmen parhaan joukkoon olisi ollut saumat?.
Kummasti se pyörän pultti jumitti tänäänkin vain Ferrarilla. On sellaista sekoilua, että jotain tarvitsisi Ferrarilla tapahtua ja nopeasti. Vaikka tuleva auto olisi kuinka nopea tahansa, niin se ei poista sitä faktaa, että tiimi tyrii joka kisassa jollain tavalla!

Kuten Button kisan loputtua mainitsi, niin näillä pisteillä on hyvä tulla Euroopan osakilpailuihin. Vaatii kilpailijoilta huimaa kehitystyötä, jotta autoja saadaan kulkemaan niin, että Button sijoittuu huonoille pisteille. Eli ei riitä jos yksi tai kaksi tallia nousee mukaan kärkikahinoihin. Nyt on niin tasaista, että tarvitaan useampi talli kärkeen mikäli Buttonin tietä mestariksi halutaan vaikeuttaa.

Uskoin itsekin Brawn GP:n vauhtiin jo testikaudella, mutta ei täällä tarvitse alkaa vittuilemaan palstaveljille. Sitä varten on muita palstoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskoin itsekin Brawn GP:n vauhtiin jo testikaudella, mutta ei täällä tarvitse alkaa vittuilemaan palstaveljille. Sitä varten on muita palstoja.

Minä olin taas noita jotka eivät uskoneet Brawnien vauhtiin vaan epäilin että kyseessä oli "näytösajot" sponsoreita varten. Sitä on vaan tullut vähän skeptiseksi sen suhteen että yksikään talli onnistuisi ihan puskista nousemaan kärkeen, sen verran pitkään on nämä isot hallinneet ja edes Toyotan resursseilla ei tähän kauteen asti onnistuttu nousemaan haastamaan näitä. Mutta mielelläni olen kyllä väärässä tällaisissa asioissa, onhan tämä "pienten" nousu ja valtasuhteiden kääntyminen päälaelleen ollut minusta piristysruiske MM-sarjalle, siitäkin huolimatta että Heikki ja Kimi ajavat juuri näissä "ex-isoissa".

McLarenien vauhti on jo parantunut selvästi kauden avauksesta ja jos Ferrari saa vielä palikat järjestykseen niin varmasti tulevat vielä hekin nousemaan jossain vaiheessa kautta taistelemaan voitoista. Loppukaudesta saattaa tulla sen myötä vielä huikea kun jokaisessa kisassa voitosta taistelee useampia talleja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös