Mainos

Formula 1 – kausi 2008

  • 372 631
  • 2 732

trap

Jäsen
Singaporen vapaat harjoitukset menossa, ja kyllähän nuo autot ihan nätiltä näyttävät keinovalaistuksessa. Rata vaikuttaa kyllä todella siistiltä - ainakin ajaa, ohituksia tuolla ei luultavasti tulla katuratojen tapaan paljoakaan näkemään.

Edit: Ratahenkilökunta vaikuttaa ainakin ekan kolarin jälkeen aika surkealta, todella hidasta toimintaa ja vaahtosammuttimella suihkittiin ties kuinka paljon vaikka mitään tarvetta sille ei olisi ollut.

Onboard-kuvakulma kuljettajan kypärän edestä näyttää hienolta, kun kuljettajan silmät näkyvät visiirin takaa selkeästi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Singaporen vapaat harjoitukset menossa, ja kyllähän nuo autot ihan nätiltä näyttävät keinovalaistuksessa. Rata vaikuttaa kyllä todella siistiltä --- ainakin ajaa, ohituksia tuolla tosin ei tulla paljoa näkemään.
Juuri näin. Autot näyttävät upeilta ja tuo pimeällä ajaminen tuo kyllä lisaglamouria mukaan. Rata on mielenkiintoisempi, kuin Valencia jo pelkästään profiililtaan.
Ohituksia tuskin tullaan näkemään paljoakaan, mutta rata on muutamasta kohtaa hyvin kapea ja ainakin parin ensimmäisen kierroksen aikana saattaa osumia tulla paljonkin johtuen siitä, kun autot ovat hyvin tiiviissä nipussa. Etenkin se tunneli siinä katsomon alla näyttää juuri parhaalta rymistelypaikalta.
Mahdollinen sade sitten pistääkin ruletin pyörimään kisan osalta...

EDIT: Webber heti seinään siinä juuri ennen tunnelia. Romua tuli.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Singaporen vapaat harjoitukset menossa, ja kyllähän nuo autot ihan nätiltä näyttävät keinovalaistuksessa. Rata vaikuttaa kyllä todella siistiltä - ainakin ajaa, ohituksia tuolla ei luultavasti tulla katuratojen tapaan paljoakaan näkemään.

Kyllä tuolla ainakin leveyttää piisaa monissa paikoissa verrattuna esim. Monacoon, että pienet mahdollisuudet siellä voi olla ohituksiin.

Aikalailla hakemista on vielä näin aluksi. Monilla tuntuu olevan oletussäädöt vähän metsässä ja rata tuntuu olevan aika pomppuinen. Aika paljon hakkasi ensimmäisellä kierroksilla pohjalevy maahan. Hienolta kyllä meno näyttää, välillä iskee mukavasti tulta suuttimista.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Todella siisti rata tuo Singapore. Jos noin hienolta näyttää voi ohittamisen puutteenkin antaa anteeksi. Sen sijaan muilla pitäisi pystyä ohittamaan ellei ole joku katurata kyseessä. Valencia jää melko kalpeaksi tämän radan rinnalla. Eipä täälläkään itse kilvanajon suhteen mitään uutta. Williams toimii taas paremmin katuradalla ja Toro Rosso ei hitaammalla radalla pysty aivan yhtä hyviin suorituksiin. Ferrari, McLaren ja Kubica taas vahvoilla. Eli samaan malliin jatkuu kisailu.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Taas yksi rata jossa ohittaminen lähes mahdotonta? Haistakaa F1-päättäjät paska. Olkoon vaikka kullalla ja timanteilla päällystetty rata, mutta kuka perkele haluaa katsella kisoja, joissa ohittaminen ei käytännössä katsoen onnistu. Monaco, Valencia, Hungaroring, Singapore jne. pois kisakalenterista ja vähän äkkiä.
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Taas yksi rata jossa ohittaminen lähes mahdotonta? Haistakaa F1-päättäjät paska. Olkoon vaikka kullalla ja timanteilla päällystetty rata, mutta kuka perkele haluaa katsella kisoja, joissa ohittaminen ei käytännössä katsoen onnistu. Monaco, Valencia, Hungaroring, Singapore jne. pois kisakalenterista ja vähän äkkiä.
Eli toisin sanoen ajetaan 18 kisaa Spassa. Perseestähän tuo on, että kauhealla tohinalla uusia kisoja tuodaan mukaan ja pyritään tekemään niistä tosiaan niin helvetin hienoja. Mutta aina saa kuulla ennen viikonloppua, miten taas aika-ajon merkitys korostuu, koska "ohittaminen on tällä radalla vaikeaa"

Jep hyvin on saanut taas repeillä Kimin kommenteille. Kun muut ovat jo pari viikkoa puhuneet siitä, miten myöhäisemmän aikataulun takia nukkumaan mennään vasta aamuyöstä ja päivällä nukutaan pitkään, niin Kimi se toteaa menevänsä nukkumaan silloin kun huvittaa ja siltä tuntuu.

Tai kun muut kokeilevat ties mitä eri visiirejä ja pohtivat medialle, miten erilaista se on ajaa keinovalaistuksessa, Kimi ei kuulemma ole huomannut mitään eroa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Lähtöruudukko oli aika odotettava Massa, Hamilton, Räikkönen. Massan ero taas Hamiltoniin oli niinkin suuri, kuin 0,6s. Tosin Massan kierros osui loistavasti, kun Hamiltonilla ja varsinkin Kimillä oli kokoajan ongelmia kierroksiensa aikana.

Nyt olisi Kimin paikka iskeä. Massan ja Hamiltoniin väliin lähdössä ja tilanne on katettu Massalle.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella siisti rata tuo Singapore. Jos noin hienolta näyttää voi ohittamisen puutteenkin antaa anteeksi.

Hienohan se on, ei sitä käy kieltäminen. Mutta siinä mielessä aivan paska rata, että on aivan liian kapea ja hidas. Yksi jonossa ajelukisa lisää kalenteriin. Vaikka puitteet ovat kuinka hienot tahansa, niin katsoisin silti mieluummin kisaa, jossa voi ohittaa useammassa kohdin rataa. Jos ei voi ohittaa, niin pisteet voidaan jakaa vaikka aika-ajon perusteella. Tuolla ei juuri noita turva-alueita ole, joten osuma seinään tietää melko varmasti turva-autoa radalle.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Taas yksi rata jossa ohittaminen lähes mahdotonta? Haistakaa F1-päättäjät paska. Olkoon vaikka kullalla ja timanteilla päällystetty rata, mutta kuka perkele haluaa katsella kisoja, joissa ohittaminen ei käytännössä katsoen onnistu. Monaco, Valencia, Hungaroring, Singapore jne. pois kisakalenterista ja vähän äkkiä.

Aikalailla samoilla linjoilla olen, pois mokomat junaradat, pois lukien Monaco, koska se nyt vaan on niin legendaarinen kilpailu, että ajettiin jonossa tai ei, siellä pitää ajaa ikuisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Odotetunlainen aika-ajo sieltä taas tuli ja meni. Ei ollut kaukana Hamiltonin karsiutuminen pois toisessa aika-ajossa, mutta pääsi viimeisenä mukaan ja sitten ottikin 2. ruudun.
Kimillä on hyvät mahdollisuudet lähdössä nousta Lewiksen edelle sillä Kimi on puhtaammalla puolella ja etenkin tällä radalla se vaikuttaisi olevan paljon parempi, kuin "likainen" puoli.
Maailmanmestaruustaistelun kannalta olisi kyllä hyvä, jos vaikka Hamilton yliyrittämisellään puskisi sekä itsensä että Massan ulos pelistä ja Kimi liruttelisi voittoon.
Täytyy toivoa.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hienohan se on, ei sitä käy kieltäminen. Mutta siinä mielessä aivan paska rata, että on aivan liian kapea ja hidas. Yksi jonossa ajelukisa lisää kalenteriin. Vaikka puitteet ovat kuinka hienot tahansa, niin katsoisin silti mieluummin kisaa, jossa voi ohittaa useammassa kohdin rataa. Jos ei voi ohittaa, niin pisteet voidaan jakaa vaikka aika-ajon perusteella. Tuolla ei juuri noita turva-alueita ole, joten osuma seinään tietää melko varmasti turva-autoa radalle.

En itsekään pidä siitä ettei voi ohittaa, mutta kun niitä ratoja millä voi ohittaa on todella vähän (Spa, Hockenheim, ?) niin ennemmin katson sitten perässäajelua radoilla tyyliin Monaco ja Singapore, kuin vaikka Valencia ja Hungaroring. Ohituksia toivon toki itsekin. Uusia ratoja suunnitellessa pitäisi toki miettiä kunnolla näitä ohituspaikkoja varsinkin, jos kyseessä ei ole katurata. Minkäköhän tyylinen Abu Dhabista on tulossa?

Aika-ajoissa ei ihmeempiä yllätyksiä, paitsi että Hamilton oli todella tiukoilla. Selviytyi tietenkin juuri jatkoon. Räikkönen onnistui varsin mukavasti ja lähtö voi olla aika mielenkiintoinen. Puhtaammalta puolelta pitäisi Ferrari-pilottien päästä lähtemään kaiken järjen mukaan?
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Nyt sitte vaa Massa ja Hamilton ulos ja Räikkönen voittoon ja Kovalainen kakkoseksi niin tilanne on taas ihan uusi,
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Olisikohan striimiä tarjolla? Myp2p tarjoaa eioota.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo, ei menny Massalle, välähti vihree ja lähti sen mukaan... Mut miksi toi Kimi piti ottaa tonne perään? Ei ois riittäny bensa enää (miksi oli sit alussa hitaampi) vai onko niin että SC:n aikana ei voi tulla varikolle kuin määrättyyn aikaan?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onko Ferrari rekrytoinut tälle kaudelle McLarenin menneiden vuosien varikkotiimin?

Meno ainakin on yhtä vakuuttavaa kuin taannoin Räikkösen renkaita pultatessa...

Montako pykälää Kimi muuten kärsi tuosta? Aha. Siis 16:ta tällä hetkellä. Vitun hienoa varikkotoimintaa!!
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Edelleenkin täytyy kysyä, että onko tuossa turva-autosäännössä mitään järkeä, tuolla säännöllähän nimenomaan tulee niitä vaaratilaneita varikolla, kun kaikki ryntäävät jonossa varikolle. Suomalaiset tuossa taas hävisivät, kun joutuivat venaamaan vuoroaan.

Voi tulla kyllä ihan mielenkiintoinen kilpailu.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Ei ollu Massan vika, valo näytti vihreetä.

Ja viimme kertainen oli täysin Kimin moka :). Ferrari tarviaa sen lollipop miehen, koska tämä on jo toinen kerta lyhyen ajan sisään kun näin käy.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ilman SafetyCaria olis kisa näyttänyt Kimille tosi hyvältä, nyt avaimet kyllä annettiin Hamiltonille koko Ferrarin puolesta. Kannattaako tuollaiset liikennevalot, jos oikein muistan niin ei ollut eka kerta tällä kaudella, kun valojen vuoksi tuli ylimääräistä hässäkkää varikolle.

Niin miten tuo varikko ja SC menee nykyään? Onko niin, että varikko avataan määrätyille kierroksille vai kuinka? Tietysti kakkosauto häviää tuossa aina, koska vaikka tulisi seuraavalla kierroksella varikolle, ehtivät yleensä edellisellä kierroksella pysähtyneet ajaa letkan kiinni.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tuokin nyt jos Rosberg hyötyy siitä, että rikkoi sääntöjä. Miksi helvetissä ne tutkii sitä asiaa, kun rangaistus on aivan päivänselvä. Kimin ja Heikin olisi kannattanut tulla myös varikolle, vaikka portit oli kiinni.

EDIT: Sai se Rosberg sentään stop and go -rangaistuksen, joten tuskin tuosta hyötyy. Joten sanat takasin.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tääkin on jotain niin naurettavaa... Joko tulet varikolle ja otat Stop/Go -rangaistuksen, tai sit ajat parkkiin radan varteen kun ei pelkillä höyryillä auto kulje... :) Kenelle sattuu suunniteltu varikkopysähdys siihen aikaan kun SC radalla ja varikko kiinni, kärsii tuosta valtavasti. Miksi tällä tasolla täytyy olla tällaista arpomista, kuka kärsii ja kuka ei? Vähän sama meininki oli siinä yhden kierroksen aika-ajossa: kesken aika-ajoja vettä radalle jne...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös