Formula 1 – kausi 2008

  • 371 878
  • 2 732

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ilmeisesti ei tainnut säädöt kiinnostaa herra Schumia kun kaksi viimeisintä kautta ei herralla päättynyt mitenkään mestarillisesti. Ehkei vaan herraa huvittanut..? Luulisi nyt, että 24/7 säätämisellä olisi herralle mestaruudet olleet varma juttu... Kumma homma.

Nooh pitäähän muillekin antaa mahdollisuuksia. Kyllä itsekin kyllästyisin voittamiseen kun 5 kautta kyykyttäisin muita putkeen. Varmaan Berniekin sanoi Schumille, että "anna jo muiden voittaa välillä".
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kimihän on koko kauden valittanut kun auto ei ole balanssissa. Esim. Schumi olisi tehnyt seuraavaa.. ei olisi lomaillut vaan testannut Fioranossa niin kauan, että auto saadaan siihen tikkiin mihin mies sen halusi. Kimiä tälläinen ei ilmeisesti kiinnosta vaan tärkeämpää on valittaa siitä ettei auto sovi hänelle. Eiköhän oikeilla säädöillä auto sovi miehelle kuin miehelle.
Kerrotko vielä, miten tuo niinkauankuinhuvittaa testaaminen toteutetaan nykyisellä testausrajoitussäännöllä, jota Ferrarikin noudattaa, toisin kuin sanotaanko Schumin aikana?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kerrotko vielä, miten tuo niinkauankuinhuvittaa testaaminen toteutetaan nykyisellä testausrajoitussäännöllä, jota Ferrarikin noudattaa, toisin kuin sanotaanko Schumin aikana?

Itse olen ainakin saanut sellaisen kuvan, että Massa on testannut Ferraria enemmän kuin Kimi. Ja muutenkin osallistunut auton kehittämiseen kauden alla enemmän kuin jäämies. Ainakin mitä testejä olen seurannut niin useammin testipäivänä listoissa lukee Massan nimi kuin Kimin.

Voihan tämä olla Ferrarilta tietoinen valinta, mutta ihmettelen suuresti miksi Massa saisi testata autoa enemmän kuin Räikkönen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nooh pitäähän muillekin antaa mahdollisuuksia. Kyllä itsekin kyllästyisin voittamiseen kun 5 kautta kyykyttäisin muita putkeen. Varmaan Berniekin sanoi Schumille, että "anna jo muiden voittaa välillä".

Niin...usko tai älä mutta formuloita ajetaan edelleen. Tästä on nyt kyse ja Schumi neppailee varikolla kai neuvonantajana...ei kuitenkaan ihan putkeen mene taktiikat mutta tuskin hän näistä vastuussa onkaan. Ketä sä fanitat tällä hetkellä?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Niin...usko tai älä mutta formuloita ajetaan edelleen. Tästä on nyt kyse ja Schumi neppailee varikolla kai neuvonantajana...ei kuitenkaan ihan putkeen mene taktiikat mutta tuskin hän näistä vastuussa onkaan. Ketä sä fanitat tällä hetkellä?

Niin.. mielenkiintoista on myös se missä vaiheessa alkoivat Ferrarin tekniset vaikeudet ja taktiset kusemiset? Mutta eihän yhden 7-kertaisen maailmanmestarin puuttuminen voi vaikuttaa tähän, ei tietenkään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Niin.. mielenkiintoista on myös se missä vaiheessa alkoivat Ferrarin tekniset vaikeudet ja taktiset kusemiset? Mutta eihän yhden 7-kertaisen maailmanmestarin puuttuminen voi vaikuttaa tähän, ei tietenkään.

Edelleen...kisoja ajetaan vaikkei Schumi siellä olekaan. Ketä sä fanitat?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin.. mielenkiintoista on myös se missä vaiheessa alkoivat Ferrarin tekniset vaikeudet ja taktiset kusemiset? Mutta eihän yhden 7-kertaisen maailmanmestarin puuttuminen voi vaikuttaa tähän, ei tietenkään.
No, kai niissä jokin kusi jo tuossa pari kautta sitten kun ei mestaruuksia tullut 7-kertaiselle maailmanmestarillekaan. Jos et ole sattunut vieläkään huomaamaan, niin viimekaudella meni mestaruus sekä Ferrarin kuskille, että koko tallille? Aika pahasti kusee taktiikat, tsk. Varsinkin kun maailmankuulu säätöjenvälttelijä Kimi Räikkönen debyyttikaudellaan tallissa nappasi sen mestaruuden. Eräskin 7-kertainen maailmanmestari joutui sellaiset nelisen kautta veivamaan maranellon oriin rattia, ennen kuin lohkesi se mestaruus nro. 3 matkalla kohti 7-kertaisena maailmanmestarina olemista.

Nyttenkin valmistajien johtopaikka ja toinen kuski vain pisteen päässä kärjestä. Tosi pahasti kusee, aijai.

Voi kun se 7-kertainen maailmanmestari olisi vieläkin ratissa, niin Ferrari olisi voittanut kaikki kisat tähän mennessä!
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Ai siihen Häkkiseen joka Monzassa lipsautti ulos johtoasemassa ja tirautti onnenkyyneleet metsän siimeksessä? Puhummekko samasta Häkästä? Ja löytyyhän näitä lisääkin Mr Paineensietäjältä.
'


Niin kuin Tommii tuossa mainitsi Häkä ei tehnyt virheitä kun ajettiin viimeisiä kisoja ja panoksena Maailmanmestaruus, samoin Kimi on osoittanut kovuutensa noissa tilanteissa.Schumi sen sijaan on taas hyytynyt yllättävänkin paljon.

1994 adelaide Schumi ajaa seinään selvässä johtoasemassa ja rikkoo autonsa, sen jälkeen ajaa tahallaan Hilliä päin varmistaen näin maailmanmestaruuden, sinäänsä käsittämätöntä että Schumi sai sen mestaruuden pitää.

1997 Jerez Schumi törmää Villeneuveen joutuu itse keskeyttämään ja Villeneuve mestariksi.

1998 Suzuka Schumi sammuttaa auton lähtöruutuun ja tippuu takariviin, Häkkinen mestari

2003 Suzuka Schumi jäätyy taas täysin ja Barrichellon hieno ajo käytännössä pelastaa mestaruuden Schumille.

Yllättävän paljon on Schumacherille näitä jäätymisiä käynyt ja sääntöjen venymisestä Schumin kohdalla en edes jaksa alkaa kirjoittamaan

No kuitenkin 7 mestaruutta ja yli 90 voittoako vielä hänellä on. Ei huono kuski tuollaisiin saavutuksiin pysty, mutta onko hän suurin kaikista? Tilastojen valossa ehdottomasti, mutta jotenkin nuo konnamaisuudet ja se että ikinä ei ole tallikaverille annettu mahdollisuutta tasapuoliseen kilpailuun vähän verottaa Schumin loistoa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Itse olen ainakin saanut sellaisen kuvan, että Massa on testannut Ferraria enemmän kuin Kimi. Ja muutenkin osallistunut auton kehittämiseen kauden alla enemmän kuin jäämies. Ainakin mitä testejä olen seurannut niin useammin testipäivänä listoissa lukee Massan nimi kuin Kimin.
Ei täällä mitään kuvia saada, vaan asiat täytyy tietää, eikä arvailla. Kuten sinua jo on evästetty, testaamista on rajoitettu sitten Schumin päivien, ja nyt mennään näillä säännöillä eteenpäin. Ferrari on ajanut ihan maksimimäärän testejä molempien kuljettajien toimesta.
Niin.. mielenkiintoista on myös se missä vaiheessa alkoivat Ferrarin tekniset vaikeudet ja taktiset kusemiset? Mutta eihän yhden 7-kertaisen maailmanmestarin puuttuminen voi vaikuttaa tähän, ei tietenkään.
En nyt tiedä, mitä ajankohtaa tässä haet takaa, mutta oletan kysymyksesi koskevan tätä kautta. Tekniset vaikeudet alkoivat heti ensimmäisessä kisassa, kun molemmilta hajosi moottori ja täsmälleen samasta syystä. Tuskin sillä nyt mitään tekemistä on Schumin kanssa, vai mitä luulet?
 

trap

Jäsen
1994 adelaide Schumi ajaa seinään selvässä johtoasemassa ja rikkoo autonsa, sen jälkeen ajaa tahallaan Hilliä päin varmistaen näin maailmanmestaruuden, sinäänsä käsittämätöntä että Schumi sai sen mestaruuden pitää.
Muistelisin muuten lukeneeni tästä tapauksesta sellaisen jutun, että Williams jätti protestoimatta, koska halusi kunnioittaa elämää ja muistaa Sennaa osoittamalla että on tärkeämpiäkin asioita kuin mestaruus.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lewis Hamiltonista puolestaan on sanottava, että en ole tälläistä lahjakkuutta nähnyt sitten Schumin ja Sennan. Mies ajoi Monzassa aivan hurmiossa, harmi vaan ettei taktiikka osunut aivan kohdalleen.
Jep, Hamilton sai todella hurmiossa varoa Webberin ohitusyrityksiä. Lisäksi Hamilton uskomattomassa hurmiossa meinasi klikata useammankin kuskin ulos radalta.

Kukakohan muuten oli kisan lopussa radan nopein mies? Vai oliko Hamilton varikkotaktiikan takia niin hidas lopussa?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
No, kai niissä jokin kusi jo tuossa pari kautta sitten kun ei mestaruuksia tullut 7-kertaiselle maailmanmestarillekaan. Jos et ole sattunut vieläkään huomaamaan, niin viimekaudella meni mestaruus sekä Ferrarin kuskille, että koko tallille? Aika pahasti kusee taktiikat, tsk. Varsinkin kun maailmankuulu säätöjenvälttelijä Kimi Räikkönen debyyttikaudellaan tallissa nappasi sen mestaruuden. Eräskin 7-kertainen maailmanmestari joutui sellaiset nelisen kautta veivamaan maranellon oriin rattia, ennen kuin lohkesi se mestaruus nro. 3 matkalla kohti 7-kertaisena maailmanmestarina olemista.

Nyttenkin valmistajien johtopaikka ja toinen kuski vain pisteen päässä kärjestä. Tosi pahasti kusee, aijai.

Voi kun se 7-kertainen maailmanmestari olisi vieläkin ratissa, niin Ferrari olisi voittanut kaikki kisat tähän mennessä!

Niin.. Hienostihan se Räikkönenkin pystyi Schumia vastaan taistelemaan. Taisi voittaa huikeat 0 MM-titteliä Schumin aikana. Mahtava saavutus. Räikköseltä ei ole koskaan nähty sellaista, että hän nostaisi jonkun tallin suosta niin kuin Schumi teki aikanaan mm. Benettonille ja Ferrarille. Jos Räikkönen siirtyisi esim. Red Bullille tai vaikkapa Toyotalle ja voittaisi siellä maailmanmestaruuden arvostaisin miestä paljon enemmän. Mutta koska mies hyppää aina ns. "valmiiseen autoon" ei arvostusta lohkea yhtään. Viime kauden MM-tittelistäkin Räikkönen saa suurimmaksi osaksi kiittää Lewis Hamiltonin/McLarenin kusemista täydellisesti kahdessa viimeisessä kisassa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Tämä teesi koskee myös Hamiltoniakin?

Niin no eikö tuo ole perus- jatkoaika.com meininkiä. Eli luetaan tilastoja miten sattuu haluamaan. Se on ihan mielenkiintoinen pohdinta, että miten Kimin työ Mäckillä vaikutti tallin nousuun, Hamiltonhan tuli valmiiseen pöytään.

Schumista sen verran, että on kova kuski, juuri sen takia että pystyi useammassa tallissa tekemään mestaruuksiin riittävää työtä. Mutta tiukoissa taistoissa oli aika rotsi jos Ferrari ei pelannut ylivertaiseen tyyliin. En muista koskaan nauraneeni niin lujaa kuin silloin, kuin Schumi jäätyi Suzukassa -98. Lisäksi Schumi ei pelannut rehtiä peliä ja temput olivat todella kyseenalaisia.

Mutta Schumilla oli yksi etulyöntiasema aina ja joka paikassa? Schumilla ei ollut riskiä joutua kakkoskuljettajaksi, kun talli pyöri hänen ympärillään. Ei Räikkönen tällaista vaadi tai edes saa, hän joutuu kantamaan vastuuta että voittaa tallikaverinsa.

Schumi sai niin monelta kuskilta uransa aikana selkään mestaruustaistoissa, että en pidä häntä suurimpana, Schumi ei koskaan ollut selvästi paras. Ainoastaan 2000- luvun alussa hän pääsi hyvään rakoon, kun Ferrari organisaationa oli kehityshuipulla ja suunnilleen yhtä kokeneita mestareita ei ollut sirkuksessa mukana. Sai sitten "kyykytellä" nuoria poikia.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Niin.. Hienostihan se Räikkönenkin pystyi Schumia vastaan taistelemaan. Taisi voittaa huikeat 0 MM-titteliä Schumin aikana. Mahtava saavutus. Räikköseltä ei ole koskaan nähty sellaista, että hän nostaisi jonkun tallin suosta niin kuin Schumi teki aikanaan mm. Benettonille ja Ferrarille.

Jaa taas tätä samaa ylihypetyspaskaa ja taustamiehet unohdetaan kokonaan.

Michael Schumacher ei voittanut yhtään mestaruutta ilman Rory Byrnen suunnittelemaa autoa, eikä ilman Ross Brawnin taktista silmää. Yksinäänhän se nosti suosta talleja joo.

Jos oikein realistiselta pohjalta Schumacherin einomaisuutta tarkastelee, niin tuollainen kuljettaja+suunnittelija+tekninen johtaja -kolmikon yhdessä pysyminen noin pitkään on F1-historiassa täysin ainutlaatuista. Myöhemmin tähän tuhotiimiin tuli lisänä vielä loistava tallipäällikkö Jean Todt.

Jälki oli todella tuhoisaa, ei sitä voi kieltää, mutta se että kaikki ansiosta tästä pistetään joidenkin sokeiden puusilmien takia pelkästään Schumin piikkiin, pistää lähinnä vain hymyilyttämään. Kukaan toinen F1-kuljettaja ei ole ollut koskaan ollut vastaavassa erityisasemassa taustavoimien suhteen kuin Michael Schumacher.

Olihan Schumi loistava kuljettaja, eihän sitä voi kukaan kieltää, mutta jos taustajoukot olisi vaihdelleet useammin kuten muillakin kuljettajilla, niin ura voisi olla ihan toisenlainen. Voitojen määrässä vaikkapa jossain TOP5 joukossa, mutta ei selvästi kärjessä.

Mutta eihän tärkeintä ole faktat vaan hehkutus, eikös niin?
 
Viimeksi muokattu:

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Jaa taas tätä samaa ylihypetyspaskaa ja taustamiehet unohdetaan kokonaan.

Michael Schumacher ei voittanut yhtään mestaruutta ilman Rory Byrnen suunnittelemaa autoa, eikä ilman Ross Brawnin taktista silmää. Yksinäänhän se nosti suosta talleja joo.

Jos oikein realistiselta pohjalta Schumacherin einomaisuutta tarkastelee, niin tuollainen kuljettaja+suunnittelija+tekninen johtaja -kolmikon yhdessä pysyminen noin pitkään on F1-historiassa täysin ainutlaatuista. Myöhemmin tähän tuhotiimiin tuli lisänä vielä loistava tallipäällikkö Jean Todt.

Jälki oli todella tuhoisaa, ei sitä voi kieltää, mutta se että kaikki ansiosta tästä pistetään joidenkin sokeiden puusilmien takia pelkästään Schumin piikkiin, pistää lähinnä vain hymyilyttämään. Kukaan toinen F1-kuljettaja ei ole ollut koskaan ollut vastaavassa erityisasemassa taustavoimien suhteen kuin Michael Schumacher.

Olihan Schumi loistava kuljettaja, eihän sitä voi kukaan kieltää, mutta jos taustajoukot olisi vaihdelleet useammin kuten muillakin kuljettajilla, niin ura voisi olla ihan toisenlainen. Voitojen määrässä vaikkapa jossain TOP5 joukossa, mutta ei selvästi kärjessä.

Mutta eihän tärkeintä ole faktat vaan hehkutus, eikös niin?

Tottakai taustajoukot ratkaisevat. Ja Ferrarilla tuo mainitsemasi kolmikko oli vertaansa vailla. Mutta täytyy muistaa se, että kuljettaja on loppupeleissä se kuka autoa ajaa ja täten kertoo insinööreille jne. mitä parannuksia(säädöt) autoon voisi tehdä. Itse uskon, että Schumacher oli tässä F1-sirkuksen paras ja täten vaikutti paljon niin Benettonin kuin Ferrarinkin kehittymiseen huipputalliksi. Tottakai tarvitaan myös autonsuunnittelija sekä taktiikkanero, mutta erittäin tärkeässä osassa on myös se, että autoa osataan säätää ja muokata. Tätä mielestäni esim. Kimi Räikkönen ei ole koskaan hallinnut kovin hyvin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tätä mielestäni esim. Kimi Räikkönen ei ole koskaan hallinnut kovin hyvin.

"Koskaan" on turhan voimakkaasti ilmaistu. Tällä kaudella Kimillä on ollut ongelmia auton säädöissä jne, mutta muuten voidaan sanoa, että tekniset ongelmat on ollut se suurin murhe.
 

Rankaisija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago,KäRpät
Pitäisköhän pojille pistää oma ketju, -shumi 1 man vs louskuttajat battle-
Saapi taas scrollata 2-3 sivua, että havaitsen jtn asiaa tästä kaudesta edes.
Heitelkää niitä havuja perkele jossain muussa ketjussa. Voi havaita, että aihe kuin aihe niin samaiset herraset viljelevat eripuraa koko ajan, tiedä sitten onko tämä kehittävää puuhaa?
En olisi "jyrähtänyt" ja mennyt OT puolelle, mutta luulisi edes ylläpidon puuttuvan moiseen toimintaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pitäisköhän pojille pistää oma ketju, -shumi 1 man vs louskuttajat battle-
Saapi taas scrollata 2-3 sivua, että havaitsen jtn asiaa tästä kaudesta edes.
Heitelkää niitä havuja perkele jossain muussa ketjussa. Voi havaita, että aihe kuin aihe niin samaiset herraset viljelevat eripuraa koko ajan, tiedä sitten onko tämä kehittävää puuhaa?
En olisi "jyrähtänyt" ja mennyt OT puolelle, mutta luulisi edes ylläpidon puuttuvan moiseen toimintaan.

Tämä ketjuhan on ollut ainoana Formula-ketjuna pelkkää asiaa koko ajan. Mitä siis, ystävällisesti, nillität?
 

Rankaisija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago,KäRpät
Tämä ketjuhan on ollut ainoana Formula-ketjuna pelkkää asiaa koko ajan. Mitä siis, ystävällisesti, nillität?
F1 kausi 2008

En tiedä ajaako schumi kilpaa tällä kaudella F1:ssä? Yksi kaveri puolustaa hautaansa asti shumia ja muut nälvii minkä kerkeää. En näe mitään rakentavaa ja asiaan kuuluvaa F1 kauden 2008-ketjuun. Vielä kun lisätään, että kaikki tahallaan haluavat ymmärtää väärin toisten sanomat niin v-mäistä hakea asiaa 08 kauden asioista shumi vs. muut - keskustelun lomasta. Vai olenko ainut joka näin näkee/ajattelee?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
F1 kausi 2008

En tiedä ajaako schumi kilpaa tällä kaudella F1:ssä? Yksi kaveri puolustaa hautaansa asti shumia ja muut nälvii minkä kerkeää. En näe mitään rakentavaa ja asiaan kuuluvaa F1 kauden 2008-ketjuun. Vielä kun lisätään, että kaikki tahallaan haluavat ymmärtää väärin toisten sanomat niin v-mäistä hakea asiaa 08 kauden asioista shumi vs. muut - keskustelun lomasta. Vai olenko ainut joka näin näkee/ajattelee?

Ymmärrän pointtisi täysin.. Ja näin osallisena olen pahoillani mikäli on menty vähän OT-puolelle. Itse lähinnä ihmettelenkin sitä, minkä takia Schumi-kortti vedetään täällä aina esiin vaikka puhuisin esim. Räikkösen tämän kauden esityksistä. Siihen ei Schumi tietääkseni liity millään tavalla. Ilmeisesti näitä Räkä-faneja vaan vituttaa se ylivoimaisuus joka Schumiin liittyy sekä se ettei Räikkösellä kulje.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kukakohan Shumista jauhaa kaikkein eniten... siis mikäli Räikkösen jatkuvalta mollaamiselta ehtii. Ei sillä, että kukaan tuota roskaa jaksaisi yksin kirjoitella, mutta oudosti nuo jauhamiset vaan vaativat yhden tietyn nimimerkin osallistumisen. Ja kuvio toistuu vähintään parin kuukauden välein.

Edelleen odotan mielenkiinnolla, miten Räikkösen kakkoskuskius aiotaan toteuttaa. Jotta hän voisi avittaa Massaa on auton säätöjä pakko muuttaa enemmän hänen ajotyylilleen sopivaksi, ja se taasen tietää huonoa Massalle. Ja jos säätöihin kosketaan niin etukäteisviisaana voisi kysyä, että miksi vasta nyt, miksei jo aiemmin.

Tuleva Singaporen kisa on etukäteen miettien kauden kiinnostavin. Uusi rata, uudet olosuhteet eli keinovalaistus. Jos sielläkin on 13 astetta lämmintä ja sataa vettä niin lupaan nauraa ääneen ensimmäisten 10 kierroksen ajan.
 

Tep

Jäsen
Kävipä loppupeleissä radalla miten vain, niin Hamilton on moraalinen mestari. Ainakin herran omasta mielestään. Kyllä alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä saman toisto ja muiden mollaaminen. Kaiken kruunaa lause "Olen mukava ja hiljainen ja teen kaiken oikein." En tietty sitten tiedä, miten tuo haastattelu alkuperäiskielellä on mennyt, mutta aika perus-Hamiltonilta kuulostaa.

Massalle hurrataan loppu kisoissa täälläkin päin. Kimiltä harmittava vuosi, mutta ei voi mitään. Jatkosopimus sentään lämmittää mieltä ja valaa uskoa tulevaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Massalle hurrataan loppu kisoissa täälläkin päin. Kimiltä harmittava vuosi, mutta ei voi mitään. Jatkosopimus sentään lämmittää mieltä ja valaa uskoa tulevaan.
Sama juttu täällä. Harmi, kun siitä mestaruudesta nyt näyttäisi taistelevan Hamilton ja Massa. Molemmat ovat suurimmat inhokit tässä lajissa. Hamilton kuitenkin selvä ykkösinhokki, joten Massan puolella sitä ollaan. Kimi sen mestaruuden silti vie !

Hamiltonin kannattaisi kyllä pitää suunsa kiinni välillä, kun tuntuu keskittyvän kilpatovereidensa "piikittelyyn" ja valittamaan näiden toimista. Toivon todella, että tämä kaveri menettää mestaruutensa johonkin hölmöön virheeseen tyyliin Kanadan GP.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
No siis Hamiltonhan on kovaa vauhtia nousemassa yhdeksi urheiluhistorian suurimmista kusipäistä. Tuo putipuhdas imago ja hymypoikamaisuus yhdistettynä varsin ilmeiseen virtsan karkailuun ylöspäin on aika jäätävä yhdistelmä. Harmi sinänsä, alkuun Hamilton vaikutti erinomaiselta keulakuvalta lajille, ja tummaihoisena olisi (tai no, on varmaan vieläkin) erinomainen valttikortti laajemman yleisön valloittamiseksi, mutta tuo yökköttävä läpinäkyvyys ja tekopyhyys on jo melkein sairasta.

Massaa siis huntataan täälläkin, toki Kimille porttia auki pitäen. En olisi kyllä ennen tätä kautta millään uskonut että Massa voisi mestaruudesta joskus vakavasti taistella. Nopeaksi mutta hermoheikoksi olin hänet tuominnut. Ja saapa nyt nähdä, historian huomioon ottaen ei mikään ihan mahdoton ihme kuitenkaan olisi, vaikka Massa ja Hamilton mokailisivat kilpaa ja tarjoaisivat näin vielä Räikkösellekin tilaisuuden. Toki Kimin pitäisi ruveta ihan ensiksi voittamaan niitä kisoja ennen kuin voidaan mestaruudesta puhua.

PS: Nyt vasta luin tuon Hamiltonin uusimman haastattelun. Näiden käännettyjen haastattelujen tulkitsemisessa on aina riskinsä, mutta jos tuo on vakavalla naamalla ladellut mitään tuonsuuntaistakaan, niin tavoittelee kyllä vahvasti Conanista tuttua ass-stampia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös