Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – kausi 2008

  • 372 689
  • 2 732

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kimillähän on mennyt heikosti koko kauden? Ei ole minun vikani ettei mies osaa pitää autoansa radalla.

Kyllä suomalaisten kateus omia maanmiehiään kohtaan on jotain aivan käsittämätöntä. En voi ymmärtää teitä jotak jatkuvasti mollaatte Kimiä ja hehkutatte jotain helvetin Hamiltonia. Muuttakaa pois täältä Suomesta jos ei löydy oman maan huippu-urheilijoista positiivista sanottavaa. Ihme pellejä!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistavat viimeiset kierrokset. Heidfeld ajoi minuuttitolkulla kovempaa kuin muut ja sokerina pohjalla Räkän keskeytys. Aivan mahtavaa viihdettä ja hyvä lopputulos. Samoin alku oli mielenkiintoinen. Siinä välissä aika tylsää.
Heidfeldin kova loppu onkin todella yllättävää, kun ottaa huomioon että lähes kaikki muut liukastelivat kuivan kelin renkailla. Heidfeld teki sinänsä rohkean ja oikean päätöksen vaihtaa renkaat, kuten nähdäkseni myös Alonso. MTV3:n selostustiimi ei tietenkään tajunnut kenenkään käyneen varikolla ja ohjaus oli lähes yhtä syvältä. Toinen käsittämätön moka selostajien kuvitelma siitä, että Kovalaisen ei tarvitse tulla toista kertaa varikolle. Uskomatonta toimintaa jälleen kerran.

Harmi sekin, että Bourdais menetti kolmossijan.

Paska kisa näin suomalaisittain, mutta muuten loistavaa viihdettä. Kimi osoitti, miksi on tällä hetkellä edelleen paras kuski. Massa oli täysi statisti ja jos vain Massa olisi pystynyt prässäämään Hamiltonia paremmin, olisi kisa ollut vielä kiinnostavampi.

Kakkoskuskipuheet ovat taas sitä itseään ja Kimillä on edelleen kaikki mahdollisuudet, vaikka vaikealta näyttääkin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oli kyllä hienoa seurata kun Formuloiden paras kuski ja tulevaisuudessa Schumacherin ennätykset rikkova britti näytti jälleen kuka hallitsee sadekelin jopa kuivilla ja kuka ei.

Sääli tietysti Räikkösen kannalta, ettei homma onnistunut, mutta kyllähän Hamilton on ollut etenkin sateella niin suvereeni, ettei tarvinnut kauaa miettiä miten käy kun vettä alkoi sataa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä suomalaisten kateus omia maanmiehiään kohtaan on jotain aivan käsittämätöntä. En voi ymmärtää teitä jotak jatkuvasti mollaatte Kimiä ja hehkutatte jotain helvetin Hamiltonia. Muuttakaa pois täältä Suomesta jos ei löydy oman maan huippu-urheilijoista positiivista sanottavaa. Ihme pellejä!

Mikäs sä olet sanomaan kenellekään ketä ja mitä saa kannattaa? Formulat eivät ole mikään maaottelu, vaikka Maikkari yrittää naurettavilla "maapisteillään" sellaista lietsoakin. Se on ensisijaisesti joukkueurheilua, jonka ratkaisevat tiimit, näkyvimpinä työntekijöinään kuskit.

Itse kannatan Räikköstä, mutta noita Formuloita on jo sen verran monta vuosikymmentä tullut seurattua, ettei ole vaikeaa tunnistaa (ja tunnustaa) Hamiltonin lahjakkuutta. Kaveri taisteli ensimmäisellä kaudellaan tasaveroisesti Alonson kanssa ja pieksee nyt kaikki muutkin vieläkin vakuuttavammin.

Ei sitä sokeaksi tarvitse ryhtyä vaikka suomalaisia kannattaakin. Kummasti se Schumacherkin oli kaikkien mielestä "hannuhanhi" suomalaisia vastaan ajaessaan, mutta ehkä uran loppuminen avasi sitten tyhmempienkin silmät. Ihan kuten Schumacher oli Häkkistä parempi, on Hamiltonkin tällä hetkellä vain yksinkertaisesti Räikköstä parempi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Oli kyllä hienoa seurata kun Formuloiden paras kuski ja tulevaisuudessa Schumacherin ennätykset rikkova britti näytti jälleen kuka hallitsee sadekelin jopa kuivilla ja kuka ei.

Sääli tietysti Räikkösen kannalta, ettei homma onnistunut, mutta kyllähän Hamilton on ollut etenkin sateella niin suvereeni, ettei tarvinnut kauaa miettiä miten käy kun vettä alkoi sataa.

Oli joo Hamilton niin suvereeni että pyörähti alun vielä hieman märällä radalla ja sitten uudelleen lopussa kun satoi. Ja niitä uloajojakin tuli useampia, tosin onni oli niissä paljon paremmin mukana kuin Kimillä joka pyörähti kerran ja osui siinä sitten epäonnekseen seinään. Kuivalla radalla tuolla oli vain yksi mies, Kimi, sateella Hamilton oli nopeampi mutta niin paljon virheitä tuo sääntöjä rikkonut britti tuolla teki että "suvereeni ja Formuloiden paras kuski" puheet on osoitus varsin puusilmäisestä lajin seuraamisesta. Taisi tulla pieni onnenpissi niihin Hamilton kalsareihisi?

Oli tosin hienoa seurata kuinka Kimi palasi näyttämään jälleen osaamistaan, Kimin esitys 40 kierroksen ajan oli suvereeni ja häikäisevä, todellista dominointia jossa Hamilton oli vain statisti aivan kuten oli Massakin ja Kovalainen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oli joo Hamilton niin suvereeni että pyörähti alun vielä hieman märällä radalla ja sitten uudelleen lopussa kun satoi. Ja niitä uloajojakin tuli useampia, tosin onni oli niissä paljon paremmin mukana kuin Kimillä joka pyörähti kerran ja osui siinä sitten epäonnekseen seinään. Kuivalla radalla tuolla oli vain yksi mies, Kimi, sateella Hamilton oli nopeampi mutta niin paljon virheitä tuo sääntöjä rikkonut britti tuolla teki että "suvereeni ja Formuloiden paras kuski" puheet on osoitus varsin puusilmäisestä lajin seuraamisesta. Taisi tulla pieni onnenpissi niihin Hamilton kalsareihisi?

Ei tullut pissiä, enkä kostunut muutenkaan, toisin kuin Räkästä näemmä sokeasti vauhkoontuvat fanipojat erinäisillä palstoilla.

Oli se Hamilton sen verran suvereeni, että vaikka pyörähti alussa, Räikkönen pääsi vain vaivoin ohi siitä. Rehellisesti sanottuna kolmikon Hamilton/Massa/Räikkönen välillä ei ole juurikaan nopeuseroa kuivalla ajettaessa, mutta sateella Hamilton on osoittanut jo nyt olevansa aivan ylivoimainen. Oli sitä jo GP2:ssa ja on sitä edelleen.

Eilinen skaba oli ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen sitä Räikköstä, jonka takia hänellä edelleen on faneja niin paljon. Toivottavasti sälli pystyy pitämään tasonsa. Mitenkään suvereenihan se ei ollut, ero Hamiltoniin oli koko kisan ajan alle 5 sekuntia.

Men saa mitään kiksejä Räkän epäonnesta ja kyllä tota suoraa lähetystä seuratessani aika monta ärräpäätä päästelin. Aika nopeasti Kimin keskeytyksen jälkeen kuitenkin joutui jo nostamaan kättä lippaan Hamiltonin hienon ajon tähden. Ihan siitäkin syystä Massan nostaminen voittajaksi tuntuu todelliselta oikeusmurhalta.
 

Alexandre

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tullut pissiä, enkä kostunut muutenkaan, toisin kuin Räkästä näemmä sokeasti vauhkoontuvat fanipojat erinäisillä palstoilla.

Oli se Hamilton sen verran suvereeni, että vaikka pyörähti alussa, Räikkönen pääsi vain vaivoin ohi siitä. Rehellisesti sanottuna kolmikon Hamilton/Massa/Räikkönen välillä ei ole juurikaan nopeuseroa kuivalla ajettaessa, mutta sateella Hamilton on osoittanut jo nyt olevansa aivan ylivoimainen. Oli sitä jo GP2:ssa ja on sitä edelleen.

Eilinen skaba oli ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen sitä Räikköstä, jonka takia hänellä edelleen on faneja niin paljon.

Men saa mitään kiksejä Räkän epäonnesta ja kyllä tota suoraa lähetystä seuratessani aika monta ärräpäätä päästelin. Aika nopeasti Kimin keskeytyksen jälkeen kuitenkin joutui jo nostamaan kättä lippaan Hamiltonin hienon ajon tähden. Ihan siitäkin syystä Massan nostaminen voittajaksi tuntuu todelliselta oikeusmurhalta.

Enpä voisi enempää olla samaa mieltä. Jos täällä on puusilmiä niin eiköhän ne ole näitä Räkä/Ferrari faneja jotka ei arvosta muita minkään vertaa vaikka muut olisi paljon parempia. Ei muutakuin lisää protestia vaan jos ei muuten pärjää. Vielä kun tietää kuinka FIA nuolee Ferrarin pomojen perseitä niin eipä ole yllätys että Massasta tehdään taas kabinetissa mestari. Samoin Ferrarista.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Enpä voisi enempää olla samaa mieltä. Jos täällä on puusilmiä niin eiköhän ne ole näitä Räkä/Ferrari faneja jotka ei arvosta muita minkään vertaa vaikka muut olisi paljon parempia. Ei muutakuin lisää protestia vaan jos ei muuten pärjää. Vielä kun tietää kuinka FIA nuolee Ferrarin pomojen perseitä niin eipä ole yllätys että Massasta tehdään taas kabinetissa mestari. Samoin Ferrarista.

Se tallimestaruushan siinä vain siirtyi Ferrarille, kyllä Hamilton itse tunaroi mestaruutensa Jäämiehelle, joka kyykytti Brittien Schumia kuin kuoriämpäriä loppu kaudesta. Ja Mäkkihän teki väärin ja todennäköisesti vielä hyötyi tuosta, todella törkeä rike. Kimi on helvata vieköön ruotsalaisempi, kuin Mats "Captain Clutch" Sundin.

Tottakai täällä Kimin puolia pidetään, mutta kyllä täällä Kimiä on aika kovastikin kritisoitu tarpeen vaatiessa. Ollaan me ny vaa nii juntteja kun kannustetaan suomalaisia.

Hamiltonia pitää kyllä kehaista, että on nuori ja silti niin itsevarma. Paineitakin saarivaltakunta tunnetusti osaa hirveästi lyödä, hyvin pysynyt äijä kondiksessa ja vasta toinen kausi menossa. EI minusta Hami kerskaile pahemmin, ihan sympaattisesti haasteli tuosta viimeisten kierrosten tilanteesta, toki se itseään puolustaa kun 5 kisaa jäljellä ja mestaruus kyseessä! Jotenkin helppo samaistua kun tunnustaa miten tuntee kovia paineita ja myöntää että tuuriakin välillä on.
 

trap

Jäsen
Sääli tietysti Räikkösen kannalta, ettei homma onnistunut, mutta kyllähän Hamilton on ollut etenkin sateella niin suvereeni, ettei tarvinnut kauaa miettiä miten käy kun vettä alkoi sataa.

No olipa joo taas suvereeni. Samalla tavalla se siellä spinnaili. Tuurista tuo keskeytys taas oli kiinni, Räikkösen ratkaiseva spinni tuli vaan vähän pahemmassa paikassa kun seinä tuli vastaan.

Felipe Massa on aika-ajoissa tämän hetken paras kuski. Mutta kisavauhdissa Räikköstä parempi? Ei ikinä.

EDIT: Niin ja kun kabinettipelistä puhutte niin McLarenillehan sitä mestaruutta yritetään kabineteissa pelata. Niin Renaultin kuin Ferrarin puolelta on jo sanottu, että loppukauden rengasseokset ovat kauttaaltaan liian kovia. McLarenhan on toiminut selvästi paremmin viileissä olosuhteissa ja kovalla renkaalla. Esim. eilen molemmat Ferrari-kuskit olivat ongelmissa kovalla seoksella.

EDIT2: Tästä nähdään selvästi että Hamilton olisi pystynyt ajamaan shikaanin normaalisti jos olisi vain hidastanut. Päätti kuitenkin oikaista... http://www.youtube.com/watch?v=70rXr2Mkq_M
 
Viimeksi muokattu:

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä voisi enempää olla samaa mieltä. Jos täällä on puusilmiä niin eiköhän ne ole näitä Räkä/Ferrari faneja jotka ei arvosta muita minkään vertaa vaikka muut olisi paljon parempia. Ei muutakuin lisää protestia vaan jos ei muuten pärjää. Vielä kun tietää kuinka FIA nuolee Ferrarin pomojen perseitä niin eipä ole yllätys että Massasta tehdään taas kabinetissa mestari. Samoin Ferrarista.
Itse en jaksa uskoa, että Massa mestaruuden tällä kaudella vie, vaan se menee tällä kertaa Hamiltonille ihan ansaitusti. Massa menee kuskina tähän samaan "ihan ok" -kategoriaan kuin vaikkapa Coulthard ja Irvine aikoinaan. Se viimeinen "mestariaines" Massalta kuitenkin puuttuu, joka esim. Alonsolla, Räikkösellä oli ja tällä kaudella Hamiltonilta tuntuu löytyvän.

Kimistä huomaa hyvin, että on eittämättä yksi sarjan nopeimmista kuskeista. Räkältä puuttuu kuitenkin se intohimo lajiin, jolla esim. Schumi piiskasi Ferrari -tiimiä kehittämään autoa aina vaan paremmaksi. Vähän samaa vikaa oli Häkkisessä aikoinaan, että kun auto toimi, niin oli luontaisen nopea, mutta ongelmien ilmetessä jäi vähän liikaa tuleen makaamaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse en jaksa uskoa, että Massa mestaruuden tällä kaudella vie, vaan se menee tällä kertaa Hamiltonille ihan ansaitusti. Massa menee kuskina tähän samaan "ihan ok" -kategoriaan kuin vaikkapa Coulthard ja Irvine aikoinaan. Se viimeinen "mestariaines" Massalta kuitenkin puuttuu, joka esim. Alonsolla, Räikkösellä oli ja tällä kaudella Hamiltonilta tuntuu löytyvän.

Kimistä huomaa hyvin, että on eittämättä yksi sarjan nopeimmista kuskeista. Räkältä puuttuu kuitenkin se intohimo lajiin, jolla esim. Schumi piiskasi Ferrari -tiimiä kehittämään autoa aina vaan paremmaksi. Vähän samaa vikaa oli Häkkisessä aikoinaan, että kun auto toimi, niin oli luontaisen nopea, mutta ongelmien ilmetessä jäi vähän liikaa tuleen makaamaan.

Jep, ihan samaa tuumin itsekin Räikkösestä. Siksihän miehen otteet niin paljon syövätkin, sillä lahjojen puutteesta tuo ei ole kiinni. Se on vain siitä, "ettei nappaa". Ja siksi Räikköstä ei tule tämän lopettaessa samalla tavalla ikävä, kuin Schumia, Häkkistä, Sennaa ja montaa muuta lajille oikeaa lisäarvoa antanutta kuljettajaa.

Massasta olen taasen eri mieltä. Vielä viime kaudella olisin allekirjoittanut tuon väitteen, mutta kyllähän viimeistään tämä kausi on osoittanut sen, että Massa on kehittynyt jättimäisesti viimeisen parin vuoden aikana ja on selkeästi mennyt Räkästä ohi tällä kaudella. Belgian kisa (vaikka se nyt sitten kabineteissa sen läppänä voittikin) oli Massalta kauden huonoin kisa Silverstonen lisäksi. Räikkösellä näitä täysin vastaavia kisoja on ollut tällä kaudella jo kahden käden sormilla laskettava määrä, joten en nyt Massaa hirvestä yhdestä viikonlopusta kritisoisi.

Nimimerkille Tommii vielä sen verran, että kummasti se Schuminkin menestys oli aina "tuurista" kiinni - suomalaisten mielestä. Tuuria - huonoa tai hyvää - voi olla kerran tai kaksi, mutta toistuva suorittaminen on kyllä jotain ihan muuta.
 

trap

Jäsen
Haluaisin lisätietoa tästä Massan murskaavasta ylivoimasta Räikköseen nähden. Kisanopeuden puolesta Kimillä ei ole vielä kertaakaan Ferrari-uran aikana ollut sellaista kisaa, jossa ei olisi ollut mahdollisuuksia pärjätä Massalle. Massalla puolestaan on ollut oikeastaan joka kerta ongelmia pysyä Kimin kyydissä, kun tämä on startannut edeltä.

Enkä muuten myöskään kauheasti ylistäisi Massan suoritusta esim. Malesiassa.

Siitä olen samaa mieltä, että Kimi ei ehkä tee yhtä paljoa töitä kuin muut kuskit, vaan keskittyy muita enemmän muihin asioihin ja lahjakkuutensa turvin pärjää noinkin hyvin.

Edit: Tässä vielä Kimin spinnaus: http://www.youtube.com/watch?v=pL9iNZQ4Rm4
Yritti samaan aikaan vähentää moottorin vääntöä tuosta valkoisesta namiskasta. Samoin taisi ajaa leveäksi tuossa väistääkseen Rosbergin Williamsia.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jep, ihan samaa tuumin itsekin Räikkösestä. Siksihän miehen otteet niin paljon syövätkin, sillä lahjojen puutteesta tuo ei ole kiinni. Se on vain siitä, "ettei nappaa". Ja siksi Räikköstä ei tule tämän lopettaessa samalla tavalla ikävä, kuin Schumia, Häkkistä, Sennaa ja montaa muuta lajille oikeaa lisäarvoa antanutta kuljettajaa.

Tuota, Räikkönenkö ei ole tuonut lajille oikeaa lisäarvoa? Tuosta olen vahvasti eri mieltä. Mietipä esimerkiksi sitä reppanaosaston riemujuhlaa joka kerta, kun Räikkösellä käy paska säkä tai sitä harvinaisempaa vaihtoehtoa, eli kun Räikkönen mokaa kisansa ihan itse. They don't boo for nobody. Moniko muu nykykuskeista olisi savustanut Schumacherin eläkkeelle olemalla alistumatta tämän kakkoskuskiksi?

Mitä Räikkösen asenteeseen tulee, niin tällä kaudella "ei nappaa" onkin ollut melko paljon pinnalla. Jos kerran ei tarjota autoon säätöjä, jotka sopisivat ajotyyliin, niin ajellaan sitten joukossa muiden mukana. Tuskinpa Massaakaan hirveästi nappaisi jos auton säädöt olisivat sellaiset, että hän on joka toisessa kilpailussa rengaskasassa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edit: Tässä vielä Kimin spinnaus: http://www.youtube.com/watch?v=pL9iNZQ4Rm4
Yritti samaan aikaan vähentää moottorin vääntöä tuosta valkoisesta namiskasta. Samoin taisi ajaa leveäksi tuossa väistääkseen Rosbergin Williamsia.

Vaikka omasta ulosajosta ei voi syyttää kuin itseään, niin se on tosiaan täysin selvää, että ilman Williamsia mitään ongelmia ei olisi ollut. Nyt joutui väistämään normaalilta ajolinjalta (en tiedä kumpi oli kyseessä, mutta tietä olisi pitänyt antaa Kimille), minkä seurauksena lähti lapasesta märällä radalla. Kimin edellinen (kuten myös Hamiltonin) pyörähdys johtui ihan samasta syystä. Oli sitten kyseessä Nakajima tai Rosberg, niin superlisenssi pitäisi laittaa tollaisesta voittokamppailun sotkemisesta hyllylle.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Haluaisin lisätietoa tästä Massan murskaavasta ylivoimasta Räikköseen nähden. Kisanopeuden puolesta Kimillä ei ole vielä kertaakaan Ferrari-uran aikana ollut sellaista kisaa, jossa ei olisi ollut mahdollisuuksia pärjätä Massalle. Massalla puolestaan on ollut oikeastaan joka kerta ongelmia pysyä Kimin kyydissä, kun tämä on startannut edeltä.

Katsotko niitä kisoja ollenkaan? Jokaikisessä kisassa tällä kaudella Massan startatessa Räkän edeltä, eli valtaosassa, on voittotaisto käyty Massan ja Hamiltonin välillä. Räikkönen on ollut lähinnä "ei-missään".

Jos esimerkkejä haluat, katso kisakalenteria. Kovalaisen voittoskaba on varmaan paras esimerkki Massan ylivoimasta Räikköseen nähden.


Räikkönenkö "savusti" Schumacherin eläkkeelle? Kaikkea sitä kuulee kun riittävän vanhaksi elää. Schumacher itse sanoi viime talvella lopettaneensa sen takia, ettei halunnut Felipe Massan jäävän ilman työpaikkaa. Ei tuota nyt hirveästi tarvitse epäillä, eiköhän se seitsemän mestaruuden jälkeen aikaista eläkettänsä mielellään vuodella, parilla jos vaihtoehtona on ystävän jääminen tallipaikatta. Schumacherilla ei tuossa vaiheessa ollut enää mitään todistettavaa, vaikka harhainen Räkäsektori pitikin yllä jotain mystisiin mittoihin noussutta pelkoa Räkää kohtaan.
 

trap

Jäsen
Katsotko niitä kisoja ollenkaan? Jokaikisessä kisassa tällä kaudella Massan startatessa Räkän edeltä, eli valtaosassa, on voittotaisto käyty Massan ja Hamiltonin välillä. Räikkönen on ollut lähinnä "ei-missään".
Niin, ja tämä on seurausta paskoista aika-ajoista. Niin viime kuin tälläkin kaudella Räikkösen kisavauhti on ollut tasaisesti parempaa kuin Massan. Siihen nyt tuskin on Kimi Räikkönenkään syyllinen, että autot ja suurin osa radoista eivät tarjoa ohituspaikkoja käytännössä lainkaan.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Schumacher itse sanoi viime talvella lopettaneensa sen takia, ettei halunnut Felipe Massan jäävän ilman työpaikkaa.

Tuo kertoo jo paljon Massan arvotuksesta verrattuna Räikköseen, kaverilla on työpaikka sen takia kun leuka lopetti kun taas Räkällä olisi joka tapauksessa.

Ja joo ymmärrän kyllä jos Massasta tehdään nyt ykköskuski, mitään muutakaan Ferrari ei välttämättä voi tehdä. Se tuskin tarkoittaa sitä että ne tallissa pitäisi Massaa nopeampana, mutta kaverilla on vain lähtökohtaisesti paremmat voittomahdollisuudet tällä hetkellä.

Eikä tähän tarvita kuin yksi kisa jossa asiat menee Massalla ja Hamitonilla päin reisiä, niin Kimi on taas mukana taistelussa.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
MTV3:n selostustiimi ei tietenkään tajunnut kenenkään käyneen varikolla ja ohjaus oli lähes yhtä syvältä.

Katsooko joku oikeasti vielä 2000 luvulla niitä maikkarin lähetyksiä. Voi hyvää päivää sentään. Onneksi itse katsoin lähetystä, missä kerrottiin kuka on varikolla ja kuka ei.

Kaikista hauskin noissa haastatteluissa on kyllä Dr. Mario Theissen. Heittää sellaista melko itsevarmaa suhtkuivanälykkäänhauskaa läppää. Nytkin kisan jälkeen ennen palkintojenjakoa Dr. Theissen sanoi, että Heidfeldin vikan kierroksen sijoitusten parannukset olivat yllätys ja onnekastakin, mutta totesi heti perään, että sillä, että hän teki rengasstopin juuri sillä kierroksella, ei ollut onnen kanssa mitään tekemistä.

Näin kun krapula on hellittämässä olen ajatellut asiaa ja tullut siihen lopputulokseen, että tuo Hamiltonin rangaistus on langetettu vain siksi, että sarjan pistetaulukko saadaan mahdollisimman houkuttelevaksi. Ratkaisunahan se on nimittäin aivan älytön, sillä vaikka en Hamiltonia (enkä varsinkaan hänen faijaansa) voi sietää niin tässä tapauksessa pitää olla hänen puolellaan. Massalla ei ollut kisassa mitään jakoa, eikä Heidfeld varsinkaan ollut edes mukana missään taistelussa. Heihin verrattuna Hamilton ei ole saanut mitään hyötyä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eikä tähän tarvita kuin yksi kisa jossa asiat menee Massalla ja Hamitonilla päin reisiä, niin Kimi on taas mukana taistelussa.
Taitaa kuitenkin olla niin, että noita "reisikilpailuita" molemmilta tarvitaan jo kaksikin kappaletta, jotta Kimi saadaan mukaan mestaruustaisteluun.

Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että jotain hämärää tuossa Ferrarissa taas oli, kun sade tuli mukaan leikkiin. Ei Kimi nyt sentään noin paljon hitaampi kuljettaja sateella ole kuin Hamilton. Se ensimmäinen ohitus kertoi aika karua kieltään tuosta nopeuserosta, joka herrojen välillä silloin oli.

Tuttua puuhaa tämä muutenkin oli, koska Kimi ajoi kilpailun nopeimman kierrosajan, mutta se ei vaan riitä voittoon näissä kapinoissa. Aika turhaa on tästä kaudesta enää odottaa yhtään mitään Räikkösen suhteen, koska se auto ei koko kisaa toimi, kuten Kimi haluaa, ja näin ollen lopputulokset ovat nähtävissä valotaululta.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Haluaisin lisätietoa tästä Massan murskaavasta ylivoimasta Räikköseen nähden. Kisanopeuden puolesta Kimillä ei ole vielä kertaakaan Ferrari-uran aikana ollut sellaista kisaa, jossa ei olisi ollut mahdollisuuksia pärjätä Massalle. Massalla puolestaan on ollut oikeastaan joka kerta ongelmia pysyä Kimin kyydissä, kun tämä on startannut edeltä.

Aika-ajot 9-4. Johdetut johdetut kierrokset ovat Massalle, voitot ovat Massalle, pisteet ovat Massalle.

En kiistä, etteikö Räikkönen olisi nopea, mutta ei tuo eilinen ollut mitään "dominointia", kun kärjessä ajoi. Siinä oli Hamilton 2 sekunnin päässä ja Massa 5-6.

Silloin, kun Massa ajaa yksin karkuun siinä on maximissaan Hamilton takana jonkinlaisella etäisyydellä. Valenciassakin Massa tuli Räikkösen eteen suoraan stopilta. Oli 17 kierroksessa saanut Räikköseen tarvittavan eron.

Olet oikeassa, että ei ole Kimin vika, ettei radalta voi ohittaa, mutta se on ainakin osittain Kimin omaa tekemättömyyttään, että aika-ajoissa ei tulosta tule.
 

scholl

Jäsen
Schumacher itse sanoi viime talvella lopettaneensa sen takia, ettei halunnut Felipe Massan jäävän ilman työpaikkaa.

Hyvä päätös. Monesti nuori, vasta eteenpäin menevä kuljettaja voi joutua pelinappulaksi, joten hyvä, että Schumi piti Massan puolia. Kovalainenkin olisi kokonaan ilman työpaikkaa ellei olisi käynyt hillitön joulu sen suhteen, että Vettelillä ja Rosbergilla oli sellaiset sopimukset, joista ei päässyt irtautumaan. Nyt kun Massa on saanut työskennellä huipputallissa enemmän kuin sen yhden kauden niin hän tekee hyvää jälkeä. Ja saavuttihan hän jo ensimmäiselläkin kaudellaan voittoja, joten ei se Ferrarilla ole ihan huonosti missään vaiheessa hänellä mennyt, vaikka ei silloin ollut Renaultin veroista kalustoa.
 

HemmoP

Jäsen
Kimin auto on säädetty äärimmäisen yliohjaavaksi ja sadekeli kesken kisan on todellista myrkkyä neutraalisti säädettyyn autoon verrattuna. Hyvä juttu tässä lienee se, että nyt Kimi saanee uuden moottorin Monzaan ja saa ajettua ainakin 3/5 jäljellä olevista uudella koneella.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kimin auto on säädetty äärimmäisen yliohjaavaksi ja sadekeli kesken kisan on todellista myrkkyä neutraalisti säädettyyn autoon verrattuna.

Mä näistä mitään tiedä, mutta eikö viime aikoina ole juuri ollut puhetta, että Kimin auto on Kimille aivan liian vähän yliohjaava?
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
En kyllä usko pätkääkään, että koko uransa ylimielisenä ajanut Schumi olisi miettinyt ketään muita kuin itseään kun uransa jatkamisesta/päättämisestä päätti. Kyllä F1 on siitä raakaa peliä, että se paikka otetaan jos mahdollista, ei Mr.X mieti Kovalaisen asemaa jos haluaa paikan Mäkiltä jne. Kaveri joka on turvallisuudesta ja reilusta kilpailuhengestä piittamatta kilkkailut muita radalta ja pysäköinyt keskelle Monacon rataa ei todellakaan ole näin tehnyt.

Kaikki toivo vain nyt Massalle&Kimille loppu kauteen.

PS. Niin ja itse en edes ole mikään anti- Schumi. Schumin hienous oli tehdä voittava talli kahdessa eri tallissa ja rikkoa lajin ennätyksiä tinkimättömällä työllä. Mutta 1vs1 tiukassa taistelussa Schumi mokaili todella useasti, siitä pitkä miinus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös