Ihan sääntöjen mukaan tuo 25 sekunnin sakko taitaa mennä, vaikka en sääntöpykälän numeroa nyt tähän osaakaan sanoa. Eikä kyseessä ole mikään tätä yksittäistä tapausta varten kehitelty sääntö. Turha on Hamiltonin ja McLarenin rutista. F1:n yksi perussäännöistä on, että kilpaa ajetaan rataa pitkin ja oikaiseminen ei ole sallittua.
Herääkin mielenkiintoinen kysymys, miten Ferrari aikoo toteuttaa Räikkösen "kakkoskuskiuden". Jos auton säädöille ei tehdä mitään, eli se pysyy yhtä rajusti aliohjaavana kuin tähänkin asti, ei Räikkönen voi tehdä Massan hyväksi mitään. Jos taas autoa muutetaan enemmän Räikkösen ajotyyliin sopivaksi on vaarana, ettei se taaskaan pysy Massan hallussa ja ensimmäisen mutkan jälkeen betonissa soi. Ja toisaalta, jos autoa säädetään enemmän Räikkösen ajotyyliin sopivaksi on syytä kysyä, että miksi vasta nyt?
Sinänsä ymmärrän oikein hyvin, miksi alkukauden jälkeen autoa säädettiin enemmän Massalle sopivaksi. Talleja kun kiinnostaa ensisijaisesti tallimestaruus ja toissijaisesti kuskin mestaruus, joten tallit haluavat saada molemmat autot maaliin. Auto on siis säädettävä sellaiseksi, että se pysyy molempien kuskien hallussa, vaikka se sitten veisikin terän toisen kuskin ajolta.
Räikkösellä harvinainen kausi menossa. Tämä oli jo toinen omasta virheestä aiheutunut keskeytys saman kauden aikana.