Muutama fakta tämän lisäksi:
- Nico ei ole asunut Saksassa juuri sen kauempaa kuin Suomessakaan, vaikka on siellä syntynytkin
- Nico on kilpaillut pidempään Suomen kuin Saksan lipun alla
- voittaessaan Nico on kuullut useammin Maamme-laulun kuin Saksan kansallislaulun
Hienoa.
Itse olen syntyessäni pääkaupunkiseudulle vuonna 1976 ruvennut jostain syytä kannattamaan Tampereen Ilvestä jääkiekossa, ehkä vuonna 1983.
Vuonna 1998 muutin Hämeenlinnaan, jossa tosin en enää asu, mutta koska peleissä ruvettiin käymään ahkerasti, ja nimenomaan HPK:n peleissä niin pikkuhiljaa rupesin kannattamaan sitä. Nyt 10 vuotta myöhemmin olen mielestäni täysin HPK:n kannattaja, vaikka 15 vuotta toivoin aina Ilveksen olevan korkeammalla kuin muut. Joku voi sanoa takinkääntäksi.
Ja lisätään vielä tähän se, että ehkä eniten elämässäni olen käynyt katsomassa Jokereiden kotipelejä, koska suuri osa kavereistani ja oma veljeni kuuluu siihen kannattajakuntaan...
Pointtina tässä on se, että mitä väliä, vaikka Nicon isän isä olisi Mannerheim ristin ritari tai jos mies on joskus nähnyt Suomen lippuakin... mutta jos mies itse TÄLLÄ HETKELLÄ, vuonna 2008 haluaa olla enemmän saksalainen tai vaikka monacolainen, niin sittenhän haluaa. Siis ENEMMÄN. Teknisesti ja virallisesti Nico on myös suomalainen, mutta jos tosissaan, haluaisi tuntea ylpeyttä siniristilipusta, ja maamme-laulusta, niin silloin katselisi sitä ja kuuntelisi sitä myös palkintopallilla. Mutta kun ei halua, koska mitään siteitä "kotisuomeen" ei ole.
Ja turha kai tässä vaiheessa on puhua, että Nico ajaa saksalaisella lisenssillä raha-asioiden takia. Paskat, mies saisi sponsoroita ja tallipaikan, vaikka ajaisi Mongolialaisella lisenssillä.