Tyypillistä heikon itsetunnon pönkittämistä tuo Nicon leimaaminen suomalaiseksi vain siksi, että sattuu olemaan Keken poika.
Heikon itsetunnon? Eilenkin palkintopallilla oli kaksi suomalaista. Ei siinä heikkoa itsetuntoa tarvitse potea.
Tyypillistä heikon itsetunnon pönkittämistä tuo Nicon leimaaminen suomalaiseksi vain siksi, että sattuu olemaan Keken poika.
Tyypillistä heikon itsetunnon pönkittämistä tuo Nicon leimaaminen suomalaiseksi vain siksi, että sattuu olemaan Keken poika. Eihän Nicolla paljon muita siteitä Suomeen tietääkseni ole, Saksaan huomattavasti enemmän. Mutta se oli vain oma vaatimaton mielipiteeni.
No älä sitten jauha. Suomalaista hänestä ei saa tekemälläkään, vaikka se Suomen passi pöytälaatikossa pölyttyykin. Minulle Nico on yhtä suomalainen kuin Pamela Anderson. Puhuvat suomeakin suurinpiirtein yhtä paljon. Mikäköhän minulta on tuosta kaksoiskansalaisuudesta jäänyt ymmärtämättä?Niin no jos ei oteta huomioon sitä pikkuasiaa että Nico on Suomen kansalainen, niin olet kyllä oikeassa mielipiteinesi.
Enempää en jaksa tästä aiheesta jauhaa. Kaksoiskansalaisuus on joillekin liian vaikea ymmärtää.
Siksi, että Nico Rosbergilla on suomen kansalaisuus. Jarno Trullilla tai Timo Glockilla ei ole mitään sukusiteitä Suomeen, Trulli toki nimetty suomalaisen mukaan.Onhan se hieman erikoista, kun Maikkarin teksti-tv:llä Keken poika on sinisellä värillä, kuten myös Räikkönen ja Kovalainen. Miksei Jarno Trulli tai Timo Glock ole sinisellä?
No sitten se varmaan käy armeijankin Suomessa.Siksi, että Nico Rosbergilla on suomen kansalaisuus.
No sitten se varmaan käy armeijankin Suomessa.
No älä sitten jauha. Suomalaista hänestä ei saa tekemälläkään, vaikka se Suomen passi pöytälaatikossa pölyttyykin.
No sitten se varmaan käy armeijankin Suomessa.
Minä ajattelin, että Nico on itse se auktoriteetti, joka päättää, minkä lipun alla ajaa. Eikä se tunnetusti ole Suomen lippu. Suomen passi, kyllä. Saksan passi, kyllä. Suomalaisten fakki-idioottien mielestä suomalainen. Muun maailman mielestä saksalainen.Sinäkö olet se auktoriteetti joka tällaiset asiat päättää? Jokainen saa tietysti puhua omasta puolestaan niin kuin tykkää mutta kukaan meistä ei pysty sitä sanomaan onko joku "riittävän suomalainen" vai ei.
Mutta minusta koko väittely on turhaa, koska Suomen lippu ei tule ikinä nousemaan Nicon kunniaksi F1-palkintojenjaossa.
Minä ajattelin, että Nico on itse se auktoriteetti, joka päättää, minkä lipun alla ajaa. Eikä se tunnetusti ole Suomen lippu. Suomen passi, kyllä. Saksan passi, kyllä. Suomalaisten fakki-idioottien mielestä suomalainen. Muun maailman mielestä saksalainen.
Uskokaa nyt, että minulla ei ole mitään Nicoa vastaan, päinvastoin. Mutta minusta koko väittely on turhaa, koska Suomen lippu ei tule ikinä nousemaan Nicon kunniaksi F1-palkintojenjaossa. Ihmettelen vain tätä kissanhännännostoa.
Eihän Nico Rosberg osaa puhua edes suomea, joten aika vaikeaa pitää häntä silloin suomalaisena.
Sitten Suomessa / maailmalla on aika monta ei-suomalaista jos kielen osaaminen on tärkein suomen kansalaisen kriteeri. Vienkö tämän suru-uutisen ensin Tammisaareen, Vaasaan tai vaikkapa Porvooseen?
Mainitse muutama kuuluisa suomalainen esimerkiksi vaasalainen tai pietarsaarelainen tai voi olla muualtakin kuka ei osaa puhua suomea.
Ja minkäköhän ihmeen takia pitää olla kuuluisa? Miten se tähän kansalaisuus keskusteluun liittyy? Vai eikö formulakuljettajia / kuuluisia ihmisiä ja taviksia sovi sotkea samaan keskusteluun?
Ehkä sinivalkoiset lasit silmilläsi varjostavat liikaa. Ainakin sarkasmisi on suorastaan häikäisevää, mikä selittää osaltaan näkökykysi hetkellisen heikkenemisen. Ilmiselvästi minulta vaaditaan mitä mielenkiintoisimmilla sanankäänteillä ja esimerkeillä tuon kaksoiskansalaisuuden tunnustamista. Sinänsä hassua, koska en ole sitä koskaan edes kiistänyt. Päinvastoin, minähän suorastaan alleviivaan sitä, että hänellä on kaksoiskansalaisuus, mielestäni Saksa hyvin paljon vahvempana tosin. Sen kiistän, että hän olisi niin 100% suomalainen, että kaikki nämä naurettavat hypetykset hänen suomalaisuudestaan olisivat perusteltuja. Ihan yhtä suomalainen kuin Italian jääkiekkomaajoukkue on italialainen. Ja niille hampaattomille kanukeille sentään nauravat kaikki. Nicolle ei sentään vielä onneksi naureta.Kaikki autourheilua hiemankin enemmän seuraavat muistavat kyllä hyvin kun Nico ajoi pikkuformuloissa (BMW ja F3) Suomen lipun alla. Ehkä suuri autourheiluasiantuntija Leon pystyy osoittamaan, että Jarno Trulli, Timo Glock ja Pamela Andersson, jotka ovat kuulemma yhtä suomalaisia kuin Nico, ovat myös kilpailleet aikanaan Suomen lipun alla. Minulta tämä on mennyt valitettavasti itseltäni ohi.
Tuo kaksoiskansalaisuushan on ollut Suomen laissa vasta alle viisi vuotta. Onko Nico-boy ollut ennen vuotta 2003 Suomen vai Saksan kansalainen? Eipä äkkiseltään löytynyt tietoa tästä..
Minulle merkkaa kyllä tuota ajolisenssiä enemmän hänen syntymämaansa, saksalainen äitinsä ja se, että hän on asunut lähes koko ikänsä Saksassa. Suomalaisten heikko itsetunto liittyy ihan kaikkeen. F1-sirkus on tosin omiaan lieventämään alemmuuskompleksiamme, joka on tullut meille äidinmaidon mukana.Itse pidän N.Rosbergia saksalaisena koska kyseisen lipun alla kilpailee. F-1 sirkukseen taas suomalaisten heikko itsetunto ei liity mitenkään.
Tuo laki mikä on tullut voimaan 2003 koskee niitä joilla ei ole syntymästä lähtien kaksoiskansalaisuutta. (clip) Jos sinun äitisi olisi esimerkiksi Keniasta ja isäsi Islannista niin voit saada syntymästä lähtien kaksoiskansalaisuuden kuten Nicokin on saanut.
Vaiko Monacossa? Ainakin minun ymmärtääkseni on pääosin ruhtinaskunnassa asunut, eikä suinkaan Saksassa.Minulle merkkaa kyllä tuota ajolisenssiä enemmän hänen syntymämaansa, saksalainen äitinsä ja se, että hän on asunut lähes koko ikänsä Saksassa.
Enivei, Rosberg jr. on yksi tulevaisuuden potentiaalisia F-1 mestareita ja on Williams kontrahrinsa jälkeen kysytty heebo hupputiimeihin. Ja silloin parhaassa iässään. Kilpaili sitten minkä lipun alla hyvänsä.