Football Manager 2007

  • 84 219
  • 598

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Eilen (perjantaina) julkaistiin päivityksen päivityksen päivitys, eli kolmas versio tästä 7.0.1 patchistä. Alkaa mennä aika legendaariseksi, kun uudet versiot menevät vieläkin tuolla 7.0.1 merkinnällä.

Game statuksesta voi tsekata onko itsellään uusin versio, pitäisi olla mallia 7.0.1 92685, jos nyt oikein olen ymmärtänyt.

Nantes oli seura jolla aloitin Cagliarin jälkeen, pitkälle en ole kerennyt sillä yhtään virallista peliä ei ole takana. Eli siitä sitten joskus myöhemmin lisää.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Mulla ei tunnu hidastuvan, päinvastoin, johtuneeko sitten uudesta koneesta kun kone jaksaa 60 divisioonaa vaikka on vain 512 DDR400 muistia, tosin prossuna 2.8GHz. Itse kun on tottunut pelaamaan mahdollisimman monella divisioonalla mitä kone jaksaa niin tämä on loistavaa. Olisi pitänyt ottaa vielä muutama lisää kun tuntuu jaksavan. Pelinautinto vain kasvaa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
jlammi kirjoitti:
Mulla ei tunnu hidastuvan, päinvastoin, johtuneeko sitten uudesta koneesta kun kone jaksaa 60 divisioonaa vaikka on vain 512 DDR400 muistia, tosin prossuna 2.8GHz. Itse kun on tottunut pelaamaan mahdollisimman monella divisioonalla mitä kone jaksaa niin tämä on loistavaa. Olisi pitänyt ottaa vielä muutama lisää kun tuntuu jaksavan. Pelinautinto vain kasvaa.

Itse huomasin saman kuin Iso3:nen, eli pelin päivittämisen jälkeen peli hidastui huomattavasti, toki ei eteneminen mitään hidasta vielä ole, palasi oikeastaan vaan samalle tasolle, kuin fm06 pyöri. Päivitystä ennen peli pyöri uskomattoman jouheasti. Koneena itselläni Pentium D 2,66G + 1,5G DDR400.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Jälleen liekeissä

Sitä tulee ajoittain mietittyä, että kuinka monta tuntia näihin manageripeleihin on oikein tullut vuosien varrella uhrattua. Kokemusta alkaa olla CM/FM sarjasta C-64:n ajoilta asti melko reippaasti.

Tällä kertaa muutaman nopean totutteluyrityksen jälkeen valitsin manageroitavakseni Nottingham Forestin. League Onesta piti jengi valita ja Forest on kyllä aivan liian perinteikäs jengi sinne jäämään.

Joukkue on pelin alussa todella surkea. Yliarvostettuja ja palkattuja äijiä riittää kolmeen joukkueeseen, mutta todellisia pelimiehiä ei ole kuin 1-2. Lupausosastokin on kokolailla tyhjä. Onneksi palkkabudjetissa on melko kivasti tilaa pelin alkaessa, joten vapailla agenteilla (Aliou Cisse, Khalilou Fadiga, Duncan Ferguson) lisää laatua ryhmään ja 500k:n siirtobudjetilla haalimaan talentteja.

Lupaavat nuorukaiset Dennis Boskailo, Linus Smedjegården ja Matt Jarvis söivät siirtobudjetin ja puolet rosterista meni myyntiin. Odotettavissa siis vaikea avauskausi? Ei hätää. Neljä koko kauden lainamiestä ja suurimman osan kaudesta 2-3 lyhyemmän ajan lainaa takasivat joukkueelle toimivan rungon. Jopa niin toimivan, että sarjassa keikuin kaiken aikaa play-off sijoilla.

Tammikuun siirtoikkunassa joukkueesta lähti 7 pelaajaa, joita olin aktiivisesti kaupustellut. Sisäänpäin saapuivat Southamptonista Adam Lallana ja finskikärki Jukka Santala Tanskasta.

Loppukausi menikin nuorille peliaikaa antaessa ja nousua vastaan taistellessa. Melkoisilla reserviporukoilla lähdin peleihin välillä, jotta suora nousu ei toteutuisi. Tämä jengi tuottaa voittoa League onessa ja nuoriso tarvii vielä kokemusta!

Lopulta kausi päättyi playoffien hävittyyn finaaliin ja jatkosopimukseen seuran kanssa.

Hyvissä ajoin ennen toisen kauden alkua aloin tarkkailla päättyviä pelaajasopimuksia ja pommitin mielenkiintoisia nimiä sopimustarjouksilla. Joukkue saikin muutaman todella kovan pelaajan Bosman-siirroilla ja tulevaisuus alkaa näyttää valoisalle. Nyt lähden voittamaan sekä league onea että myöskin Paintshop trophyä.

Toinen kausi alkanut 15 tappiottomalla ottelulla(Liigacup ja Paintshop molemmissa 1 voitto). Kokoonpano seuraavanlainen:

GK:Julian Speroni (Paul Smith)
DR: Aliou Cisse (Frank Sinclair)
DL:Linus Smedjegården(Julian Bennett)
DC:Dennis Boskailo (Luigi Di Biagio)
DC:Julian van Houselt (Bennett/Sinclair)
DMC: Aaron Mokoena (Adam Lallana)
MR: Massimo Maccarone (Nathan Dyer)
ML: Ryan Jarvis (Khalilou Fadiga)
AMC: Anthony Stokes(Roel de Graff)
FC: Nathan Tyson(Jukka Santala)
FC: Niki Leferink (S. Von Dijk)

Näistä vielä moni pystyy pelaamaan useallakin pelipaikalla. Lisäksi joukkueesta löytyy nippu nuorukaisia ja muutama puoli-ilmaiseksi reserveissä pelaava veteraani (Alexandr Mostovoy 100p/week).
 
Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Tpip kirjoitti:
Eilen (perjantaina) julkaistiin päivityksen päivityksen päivitys, eli kolmas versio tästä 7.0.1 patchistä. Alkaa mennä aika legendaariseksi, kun uudet versiot menevät vieläkin tuolla 7.0.1 merkinnällä.

Game statuksesta voi tsekata onko itsellään uusin versio, pitäisi olla mallia 7.0.1 92685, jos nyt oikein olen ymmärtänyt.

Nantes oli seura jolla aloitin Cagliarin jälkeen, pitkälle en ole kerennyt sillä yhtään virallista peliä ei ole takana. Eli siitä sitten joskus myöhemmin lisää.
Joo mulla on 92685, mutta tuo tulee jo toisella patchilla. Mistään kolmannesta en ole edes kuullut, eikä Sports Interactiven forumiltakaan moisesta mitään löydy. Mistä tuon "uuden päivityksen" olet löytänyt?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Mikke73 kirjoitti:
Joo mulla on 92685, mutta tuo tulee jo toisella patchilla. Mistään kolmannesta en ole edes kuullut, eikä Sports Interactiven forumiltakaan moisesta mitään löydy. Mistä tuon "uuden päivityksen" olet löytänyt?

Ircissä #championshipmanager -kanavalta. Tiedä sitten koijasiko kaverit meikäläistä, sen verran väsynyt olin että nielin tiedon kyselemättä ja latailin annetusta urlista pätchin itselleni :).
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Löytyykö mistään päivitystä, jolla joukkueiden nimet ja logot saisi kohdalleen?

Däng juu veri meni jo etukäteen.
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Immortal kirjoitti:
.


Joukkue on pelin alussa todella surkea. Yliarvostettuja ja palkattuja äijiä riittää kolmeen joukkueeseen, mutta todellisia pelimiehiä ei ole kuin 1-2. Lupausosastokin on kokolailla tyhjä. Onneksi palkkabudjetissa on melko kivasti tilaa pelin alkaessa, joten vapailla agenteilla (Aliou Cisse, Khalilou Fadiga, Duncan Ferguson) lisää laatua ryhmään ja 500k:n siirtobudjetilla haalimaan talentteja.

Mites saadaan haettua vapaat agentit? Siis kattavasti, itse en sellaista kohtaa ole löytänyt.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
torni kirjoitti:
Mites saadaan haettua vapaat agentit? Siis kattavasti, itse en sellaista kohtaa ole löytänyt.

Search-> Players->Contract=expired
Ei siinä sen kummempaa ole. Ja apulaismanageri voi "erehtymättömästi" kertoa, ketkä ovat epärealistisia kohteita.

Ja sama tammikuun jälkeen (pääsänntöisesti) Search->Players-Expiring.
Sieltä voi koittaa signata pelaajia, joiden sopimus on loppumassa lähiaikoina.

Comprende?
 
torni kirjoitti:
Mites saadaan haettua vapaat agentit? Siis kattavasti, itse en sellaista kohtaa ole löytänyt.
Ja jos haluat sellaiset pelaajat joilla ei ole seuraa, valitse "unattached".

Nyt on chairman ruvennut julmasti sekaantumaan meikäläisen pelaajapolitiikkaan: kausi alkaa olla lopuillaan ja taistelen GBK:lla tosissaan liigamestaruudesta. Ruotsin seurat jahtaavat puolustajalupaustani, josta en halua luopua kesken kaiken. Saan kiskottua GAIS:lta mielettömän summan rahaa, jonka chairman oitis hyväksyy. Jo toinen kerta tälle kaudelle, kun puolustuksen avainpelaaja päästetään leveämmän leivän ääreen länsinaapuriin. Kunpa nyt kausi sujuisi mallikkaasti ja ensi kaudella joukkueen status muuttuisi professionaliksi...
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
teemu_s kirjoitti:
Löytyykö mistään päivitystä, jolla joukkueiden nimet ja logot saisi kohdalleen?

Täältä esim:

www.sortitoutsi.net
www.goal-kick.com

Kannattaa laittaa tiedostot Omat tiedostot/Sports Interactive/FM2007/Graphics kansioon, niin ei tarvi aina erikseen niitä latailla. Eli sinne vaan kaikki pelaajakuvat, logot, paidat, jne. Helppoa kuin heinänteko.
 

Wolves

Jäsen
Nytmeni hermo

Kahden Walsallissa pelatun kauden jälkeen kaipasin uusia haasteita ja päätin testata miten Manchester Unitedin valmentaminen onnistuisi. Noh, board antoi minulle 16,9 miljoonan punnan verran rahaa käyttöön ja ensimmäisenä iskin silmäni Luca Toniin, josta Fiorentina pyysi "vain" kahdeksaa miljoonaa puntaa.

Noh tarjousta sisään ja odottelemaan, joskos kala tärppäisi. Tärppäsihän se, kun vastassa oli Lyon, joka ei ilmeisesti Tonille ollut mikään suosikkipaikka.

Hämmästyksekseni huomasin kuitenkin maksaneeni Tonista £16M, eli siis tuplaten sen mitä tarjosin.

Bugi ilmeisesti on kyseessä, joten jos Riz huomaa tätä (ja jos ei huomaa niin ilmoitus tästä lähtee kyllä, jotta seuraavaan pätsiin saadaan korjattua) niintälläinen bugi tälläkertaa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
SaiPa2000 kirjoitti:
Bugi ilmeisesti on kyseessä, joten jos Riz huomaa tätä (ja jos ei huomaa niin ilmoitus tästä lähtee kyllä, jotta seuraavaan pätsiin saadaan korjattua) niintälläinen bugi tälläkertaa.

Noita SI:n foorumeita lueskellessa huomasin, että moni väittää ko. bugin johtuvan jos pelistä on käytössä "opiskelijaversio". Tullut/lisätty pätsin jälkeen käsittääkseni.

Itselle ei ainakaan ole tuommoista sattunut, tosin pelikin on kaupasta haettu.
 

Wolves

Jäsen
Tpip kirjoitti:
Noita SI:n foorumeita lueskellessa huomasin, että moni väittää ko. bugin johtuvan jos pelistä on käytössä "opiskelijaversio". Tullut/lisätty pätsin jälkeen käsittääkseni.

Itselle ei ainakaan ole tuommoista sattunut, tosin pelikin on kaupasta haettu.

Kun selasin forumia, niin siitähän ei ole kysymys onko peli "opiskelijaversio" vaan siitä käyttääkö pelissä No-cd crackia, jota itse käytän, koska kannettavan mukana ei aina jaksa raahata cd-levyjä mukana.

Noh, pitää ilmeisesti kannella CD:tä mukana, ettei moinen toistu.
 
SaiPa2000 kirjoitti:
Kun selasin forumia, niin siitähän ei ole kysymys onko peli "opiskelijaversio" vaan siitä käyttääkö pelissä No-cd crackia, jota itse käytän, koska kannettavan mukana ei aina jaksa raahata cd-levyjä mukana.

Noh, pitää ilmeisesti kannella CD:tä mukana, ettei moinen toistu.
Lataa mini-image ja mountaa se Daemon toolsilla jne. En viitsi lyödä tähän suoraa linkkiä pelikiellon pelossa, mutta yksityisviestillä voin kertoa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
eagle kirjoitti:
Pelataan ja ei tule. Sun ois pitänyt pelin alussa valita mukaan CFA-liigat. Ne on Ranskassa reservien liiga. Siellä pelaa tosin sitten alasarjaseurojakin joukossa. Vähän samaan malliin kuin Espanjassa siis B-joukkue pelaa alemmissa sarjoissa.

Tuosta tulikin mieleeni, että mikähän mahtaa olla Italiassa tuon kohtalo? Pitääkö valita joku Serie C1 mukaan, että saa reservitkin peleihin vai eikö Italiassa vaan tunneta käsitettä reserviliiga?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Köpi kirjoitti:
Tuosta tulikin mieleeni, että mikähän mahtaa olla Italiassa tuon kohtalo? Pitääkö valita joku Serie C1 mukaan, että saa reservitkin peleihin vai eikö Italiassa vaan tunneta käsitettä reserviliiga?

Italiassa ei ole oikeasti, eikä pelissä reservejä. Ainoa positiivinen asia on että junnujoukkue on sentään U-20, eikä U-18.
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Hazardipakki kirjoitti:
Lataa mini-image ja mountaa se Daemon toolsilla jne. En viitsi lyödä tähän suoraa linkkiä pelikiellon pelossa, mutta yksityisviestillä voin kertoa.

tänne yv:tä
 
Yksityisviestit lähetetty seuraaville:
mendieta
nakkisormi
torni

Pankaa viestiä, jos ette saa toimimaan.

Edit: puheenjohtaja iski jälleen: päätti perkele myydä Lauri Dalla Vallen juuri ennen UEFA Cupin karsintoja pilkkasummalla(1,9m€) AIK:hon. Free release clause olisi ollut 4,5 miljoonaa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
eagle kirjoitti:
Italiassa ei ole oikeasti, eikä pelissä reservejä. Ainoa positiivinen asia on että junnujoukkue on sentään U-20, eikä U-18.

Miten muuten, saako oikeasti Italiassa peluuttaa u20 -joukkueessa muutamaa yli-ikäistä? Pelissähän ko. on mahdollista ja itse ainakin reservien puutten takia olen tuota hyödyntänyt mm. pitkältä saikulta palaavien pelaajien kanssa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tpip kirjoitti:
Miten muuten, saako oikeasti Italiassa peluuttaa u20 -joukkueessa muutamaa yli-ikäistä? Pelissähän ko. on mahdollista ja itse ainakin reservien puutten takia olen tuota hyödyntänyt mm. pitkältä saikulta palaavien pelaajien kanssa.

En pistä päätäni pantiksi, mutta tälläinen mutu on että saisi. En tosin tiedä onko se sitten rajoitettu tiettyyn ikään vai miten. Kuitenkin muutama 21-vuotias lupaus on ainakin pelannut U-20 joukkueissa käsittääkseni.
 
Onko EU:n alueella otettu käyttöön joku uusi ulkomaalais-sääntö? Itselläni on kymmenkunta aasialaista ja afrikkalaista pelajaa, ja näistä vain muutama pelaaja vie ulkomaalaispaikan.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Hazardipakki kirjoitti:
Onko EU:n alueella otettu käyttöön joku uusi ulkomaalais-sääntö? Itselläni on kymmenkunta aasialaista ja afrikkalaista pelajaa, ja näistä vain muutama pelaaja vie ulkomaalaispaikan.

Kaksoiskansalaisuuksia?
 

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
Itellä toinen kausi käynnisty just atletico madridilla ensimmäisellä kaudella tuli mestaruus vähän liiankin helposti ja nyt on joukkue vaan parantunu kun hankin Vincent Kompanyn ja Anthony Van den Borren että ehkä on aika ettiä uutta joukkuetta kohta ettei mee ihan liian helpoksi.

Pystyykö muuten ton tutoringin jotenkin lopettaan kun tuli vähän väärä pelaaja valittua opettajaksi?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Hazardipakki kirjoitti:
Onko EU:n alueella otettu käyttöön joku uusi ulkomaalais-sääntö? Itselläni on kymmenkunta aasialaista ja afrikkalaista pelajaa, ja näistä vain muutama pelaaja vie ulkomaalaispaikan.

Se on ihan maakohtainen kysymys. Esim. Ranskassa kaikki entiset alusmaat(eli käytännössä kaikki Afrikan maat) ovat sellaisia etteivät vie ulkolaispaikkoja. Tämän lisäksi sitten kaksoiskansalaisuudet vielä mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös