Flonaldo vs. Preda&Senior - huumoria vai nou?

  • Viestiketjun aloittaja Flonaldo
  • Alkaa
  • 23 259
  • 239

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Ylidramatisointia..

Viestin lähetti Sniper
Mutta jos ihan oikeasti lukee tämän ketjun ensimmäisen viestin, niin ei tuo nyt voi niin loukkaava olla. Väitän että reaktiot aiheutti se että kirjoittaja oli Flonaldo. Jos kirjoittaja olisi ollut nobody tyyliin Sniper, olisi tuo kuitattu huumorina ja heitetty muutama paha vastaheitto koko köörin toimesta, am I right? :)
Tähän ratkaisu olisi se että modeilla olisi nickit, jotka eivät paljastaisi heidän toista rooliaan. Näin heidän kanssaan keskusteluun ei tarvitsisi suhtautua eri tavalla. (Tätä on kuitenkin joku ehdottanut jo ennen minua, joten kannatan jo varmuuden vuoksi ajatusta)
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Tinde
jounster, olet oikeassa, tämä on hauska ketju!



Eli kirjoita vaan Preda, mutta kirjoita sellaisia juttuja joita minä haluan lukea, älä sellaisia mitä sinä itse haluat kirjoittaa tai joku muu kuin minä haluaa lukea, jooko.

No niin just! Justiinsa sitähän mää tarkotinkin, kun sen kerta noin HALUAT ymmärtää.... :rolleyes: Alkaa menemään lapselliseksi tämä touhu....
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huumori on vaikea laji. Kukapa ei joskus heittäisi huonoa läppää. Mutta onko parempi, ettei edes yritä, ettei tule skeidaa hetulaa, vai että joskus osuu, joskus ampuu yli.

Kun heittää paljon läppää, tulee väkisinkin huonoja juttuja. Mutta siellä välissä on niitä helmiäkin. Itse asiassa aika harva pystyy edes heittämään todellisia helmiä, joten jos huumoriviestien kirjoittajien kynnys yrittää nousee, tulee hyviä nauruja entistä harvemmin.

En ota varsinaiseen aiheeseen kantaa, sillä en ole edes lukenut ko. ketjua. Niissä ketjuissa, joita olen lukenut, ei fjömppäjutut ole häirinneet. Mutta kuten sanoin, en ole kaikkia lukenut.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Re: Ylidramatisointia..

Viestin lähetti dana77
Tähän ratkaisu olisi se että modeilla olisi nickit, jotka eivät paljastaisi heidän toista rooliaan. Näin heidän kanssaan keskusteluun ei tarvitsisi suhtautua eri tavalla. (Tätä on kuitenkin joku ehdottanut jo ennen minua, joten kannatan jo varmuuden vuoksi ajatusta)
Moderaattorit -nimimerkki on moderaattori, nimimerkki n.n on nimimerkki n.n ilman mitään ylimääräistä.
 

Woman In Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nainen avautuu. Ei sisällä huumoria. Paitsi ehkä tahatonta.

Punapaitaisella täti ei ole ollut tapana tuhlata palstatilaa palstatilan tuhlauksen arvosteluun, mutta kun Tinde jossain täällä viidakossa käytti naisellista mielipidettäni omansa tukena, seuraavassa teesejä, joista poikkeuksellisesti pyrin jättämään pois tilan mielikuvitukselle eli ns. haasteellisen elementin.

Taustana: WIR esiintyi näillä foorumeilla silloisessa avoimessa Kiekkopesässä ensi kertaa kevättalvella -98 ja oli ehtiessään ajoittain aktiivinenkin. Jatkoajalla rouvaparka on vain satunnaisesti ehtinyt paikalle etsimään vanhoja tuttuja kiekkoperheen jäseniä ja tutustumaan uusiin.

Kauden lähetessä täti lähti taas etsimään palstalta fiiliksiä lätkäleiristä ja osui paikalle juuri avattuihin missikisoihin. "Haa, tämähän on hauskaa", tuumasi täti, ja pisti paperit vetämään. Vaan kun täti palasi areenalle, lavan olivat vallanneet siskojen sijaan meluisat pojat. Näitä kovaäänisiä poikia ei kiinnostanut tipan vertaa koko kisa tai mikään osanottajia koskeva, vaan he piirtelivät keskenään kihertäen hämähäkkejä väärinpäin ja hihittivät, kun joku kirjoitti kuvan alle huora. "Mitkäs vitun kiekkonaisten väliset kisat nämä nyt oikein ovat, kun kilpailijat on työnnetty lavan taakse", ärtyi täti, joka oli virittäytynyt hyvään kisafiilikseen ja teroitti kynsiään.

Ja tässä viralliset täysin huumorittomat WIR-mielipiteet:

1. Flonaldo on oikeassa, vaikka äityikin vähän kärttyisäksi.

2. Jos vaikenee hetkeksi, voi kuulla muidenkin puhuvan.

3. Virtuaaliflirtti voi olla ihan jees, jos huvittaa.

4. Tuhmat vitsit voi olla ihan jees. Jos on epävarma, onko tuhma vitsi paikkaan ja aikaan sopiva, voi testata vaikka fundeeraamalla, tuliko juttu kerrottua milloin viimeksi ja katselemalla vähän ympärilleen, että lisääkö turinointi paikallaolijoiden viihtymistä. Näin siis, vaikka juttujaan ei osoittaisikaan kenellekään.

5. Tämän foorumin teho, viehätys ja kotoisuus perustuu paitsi yhteiseen kiinnostuksen kohteeseen, mitä suurimmassa määrin myös sosiaalisiin suhteisiin. Virtuaalimaailman sosiaalisissa suhteissa virtuaalihenkilön käytös vaikuttaa tunnelmaan aivan kuten reaaliteot reaalimaailmassakin. Asiaan kuuluu myös sosiaalinen kontrolli, niin kuin huomaamme. Virtuaalihenkilö=kirjallinen käytöksensä.

6. Laadulle tai hyvälle maulle ei ole yksiselitteistä, oikeudenmukaista ja kaikille sopivaa rajaa ja jos olisi, olisi tylsää. WIRin mielestä esimerkiksi alapäähuumori on yleensä ihan p-stä, mutta olen kyllä lukenut kirjallisesti kekseliäitä navan alla liikkuvia juttuja. Mutta muidenkin kuin hotakaisten pitää aiheesta riippumatta saada ja pitää kirjoittaa, koska -jälleen kerran- muuten olisi tylsää.

7. Sanomisen määrää ja paikkaa voi arvioida ilman sisällön arvottamista.

8. Älkää nyt suotta loukkaantuko, vaikka oman kirjoittelun arvostelu vähän harmittaisikin. Arvostelu kohdistuu ymmärtääkseni virtuaalihenkilöihin, vrt. kohta 5.

9. Pahoittelen, jos toistan jotain jo usein käytyä keskustelua.

Summa summarum: kohtuus kaikessa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jos jokainen absolutismin ylistäjä, sotahullu, pillujuttujen puhuja ja muuten vain mukana oleva nyt sitten keskittyy vain siihen kiekkoon ettei vaan saada tänne Vapaan puolellle lisää sotia aikaiseksi.

Mutta onhan se niin että toiset tykkää tytöstä ja toiset äitistä. Meitä on moneen junaan.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Voi hellanlettas sentään. Siinä koneessa on virtanappi, johon voi heittää vaikka kiven jos ei uskalla painaa. Pakkoko niitä juttuja on lukea jos ne häiritsevät? Pakko ei ole kuin kuolla ja maksaa veroja. Jos Preda ja Vanha Sladdi eiku Senior haluavat keskustella vaikka pulujen paritteluasennoista, niin antaa palaa. Hyvä pojat. Fjöösa rules.


Lisää hymiöt jos tuntuu siltä.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Re: Re: Peli on pääasia, ei tuomari.

Viestin lähetti heikkik

Näiden kahden tapauksen perusteella meidän huumorintajumme on täysin erilaista, mutta siinähän tämän keskustelun pointti taitaa ollakkin. Minusta sinun huumorintajusi perverssiä - jollei peräti kieroutunutta. Minä taas olen aidosti huumorintajuinen ja muista välittävä ihminen. Enkä käytä hymiöitä.


Minä kun en ole kiistänyt, ettetkö olisi aidosti huumorintajuinen tai ettetkö välittäisi ihmisistä. En, koska en tunne sinua. Mutta en ole sen takia sinua tuomitsemassa. Tosin mistäs tiedät etten välitä muista ihmisistä?? Ja mistäs tiedät, etten minäkin ole aidosti huumorintajuinen ihminen??

Toinen tykkää Monty Pythonista, toinen ei. Toisten mielestä Saturday Night Live on hiton hauskaa, toisten mielestä ei. Jotkut pitävät Kummelia hauskana ja jotkut ei taas voi sietää sitä. Joidenkin mielestä Uuno Turhapurot ovat loistavaa huumoria, kun taas, joidenkin mielestä heikkoa kotimaista örvellystä Tämänkö perusteella voidaan luokitella minkälainen ihminen on muita kohtaan?? Tai pystyy itsensä pistämään paremmaksi muita kohtaan??

Ja se "wink"-hymiö, siellä lopuksi oli nimenomaan heitetty silmänisku, ettei oteta niin kauhean vakavasti näitä asioita, toinen tykkää toisista asioista kuin toinen. Vai mitä??

Tervetuloa vaan kauden ekaan HIFK-Tappara-matsiin lauantaina Helsingin Jäähalliin. Tarjoan bissen, jos maistuu.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Fläppis


Et nyt rupea lopettamaan kirjoitteluasi tänne hyvä mies. Jos on paljon äänessä, tulee aina paljon vastaääniä, mutta se ei tarkoita että homma olisi mennyt persiilleen. Olet myös juuri avannut JA:n leffakerhon, ehkäpä kaikkien aikojen parhaan ketjun, joten nyt back in business.

Fläppis haloo! Kuka tässä on mitään lopettamassa? Tarkoitin vaan etten jaksa tätä meneillään olevaa ketjua enempää ruotia.
Olen sen verran yllytyshullu, että tästähän meno vaan kovenee ainakin minun kohdallani. Moderaattoreiden yv:nä lähettämä HUOMAUTUS pannaan raameihin ja se laitetaan kunniapaikalle olohuoneen seinälle. JESS!

Meidän rivouksia sylkevän pervoketjun (Predator-Senior-JHag-Korak) perimmäinen tarkoitus tuli kuitenkin saavutettua:
JO ENNEN KAUDEN ALKUA HIFK ON OTSIKOISSA... tai ainakin hifkin neljä roisia, rivoa ja vastenmielistä äijää.

Ja eikun pökköä pesään... (tämä ei ole mikään sukupuolimoraaliin viittaava vihjaus, vaan kyseessä on vertauskuvallinen sanonta siitä, kun joku haluaa lisätä vauhtia. Siis, pökkö ilmaisee itse asiassa vauhtia ja "pesään" ilmaisu tarkoittaa sen vauhdin itsearvoista lisäämistä). Että silleen...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Predator
Ja eikun pökköä pesään... (tämä ei ole mikään sukupuolimoraaliin viittaava vihjaus, vaan kyseessä on vertauskuvallinen sanonta siitä, kun joku haluaa lisätä vauhtia. Siis, pökkö ilmaisee itse asiassa vauhtia ja "pesään" ilmaisu tarkoittaa sen vauhdin itsearvoista lisäämistä). Että silleen...
Itseasiassa pökkö tarkoittanee isohkoa puukalikkaa, hiiltä tai muuta kiinteää polttoainetta, joka heitetään höyrykattilaa lämmittävään tulipesään. Tulipesä on sitten se pesä.

Tämänkaltaisia rakenteellisia ratkaisuja on nähty vanhoissa höyryvoimalla toimineissa vetureissa sekä höyrylaivoissa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti vilpertti
Itseasiassa pökkö tarkoittanee isohkoa puukalikkaa, hiiltä tai muuta kiinteää polttoainetta, joka heitetään höyrykattilaa lämmittävään tulipesään. Tulipesä on sitten se pesä.

Tämänkaltaisia rakenteellisia ratkaisuja on nähty vanhoissa höyryvoimalla toimineissa vetureissa sekä höyrylaivoissa.

No on sinulla perverssi mielikuviutus. ISOHKO PUUKALIKKA... HEITETÄÄN TULIPESÄÄN... anböliiviböl...
 

Aksu

Jäsen
Jotenkin tuntuu, että liigan puolella tapellaan joka ketjussa enemmän ja vähemmän koko ajan. Tai sitten tämä ketju vääristää arvostelukykyni täysin. En tiedä... Ihme meininkiä. Jatketaan kirjoittelu siten kuten kukin pystyy ja luonnolliseksi näkee. Ja yritetään edes ymmärtää toisiamme. Tai no... samapa tuo kai on. Väittely on verbaalikkojen sapelinkalistelua ja hyvä niin, mutta kun ideologiat kohtaa...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Predator


No on sinulla perverssi mielikuviutus. ISOHKO PUUKALIKKA... HEITETÄÄN TULIPESÄÄN... anböliiviböl...
So sue me ;)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti vilpertti
So sue me ;)

Mitä? Tarkoittaako tämä sitä vilpertti, että ikäänkuin vihjaat olevasi oikeasti naisten vaatteissa viihtyvä? Haluaisit, että sinua kutsutaan Sueksi? Kelpaisiko Sue Ellen?

Ihme sakkia.

ervatsalo: Mää tua noin diggasin sun viästistäs, se nauratti. Eli oli huumoria minun makuuni.

Ei tehdäkään mitään yleistä "piis ja lav" -sopua. Kokoonnutaan kaikki Rautantientorille ensi perjantaina klo 16 ja ratkaistaan asiat väkivallalla! Jooko!
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti JHag


Ei tehdäkään mitään yleistä "piis ja lav" -sopua. Kokoonnutaan kaikki Rautantientorille ensi perjantaina klo 16 ja ratkaistaan asiat väkivallalla! Jooko!

Järjestääkö jatkoaika bussikuljetuksen pääkaupunkiseudun ulkopuolella oleskeleville?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti jounster
Minusta tämä on oikein hauska ketju. :D

Sitä minäkin, ja hauskemmaksi on mennyt. Sulla on aivan loistava tuo huumoripuoli. Eiku kaljalle ja kertomaan oikein kunnon vitsejä.:D


Ei tehdäkään mitään yleistä "piis ja lav" -sopua. Kokoonnutaan kaikki Rautantientorille ensi perjantaina klo 16 ja ratkaistaan asiat väkivallalla! Jooko!

Pitäisi tehdä töitä, mutta kyllä minä tuohon saan aina vapaata. Yhteisen ( lue; 1.oman, 2.meidän) edun nimissä, on aina kunnon päähänlyöntikilpailu paikallaan.:D
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Aksu


Järjestääkö jatkoaika bussikuljetuksen pääkaupunkiseudun ulkopuolella oleskeleville?

Ei. Predator-Senior-JHag-Korak-Johannes -järjestää tyylilleen uskollisena Taxi-kuljetuksen jokaiselle.

edit: Lisätty kentällisen viides pelaaja
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Johannes


Kiitos :D

Johannes, anteeksi, miten saatoin sinut jättää meidän pervojen sisäkehän ketjun ulkopuolelle?
Mutta kukas on tämän kentällisen veskari? Brewer? reds 1897?
Meinaan että jos se on Brewer, niin CCM:ltä, Koholta eikä Cooperilta löydy niin isoa ja ah, niin jykevää rintapanssaria... puhumattakaan redsin kokoon sopivaa... minä voisin kyllä redsille maalata veskarin naamasuojukseen sellaisen julman Markus Kajo-on vihainen ilmeen??
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior


Ei. Predator-Senior-JHag-Korak-Johannes -järjestää tyylilleen uskollisena Taxi-kuljetuksen jokaiselle.

edit: Lisätty kentällisen viides pelaaja

Josko nyt sitten tämä ketju Vapaassa Keskustelussa pidetään meidän rivouksia sylkevän pervoketjun Vapaana temmellyskenttänä, jossa puhutaan vain asioiden oikeilla nimillä, niin voisiko Päätuomari roolittaa kentällisemme. Tai JHag. Teillä kun toi sana on sielussa kiinni. Muutenhan meistä voi saada käsityksen, että olemme pelkkä mylvivä sonnilauma.

Ja olette kai molemmat melko Kukkulan Kuningas -asemassa siinä Jatkoaikalainen 2002 äänestyksessäkin, joten palstauskottavuutenne on kondiksessa. Ihme maku kirjoittajilla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja jos ei taxikuljetus onnistu, niin Pena lupasi faxikuljetuksen, koska "mulla ei oo tällä hetkellä käyttöä tälle koneelle, josta on nöyrästi loppunut paperi". Ugh.

Myös Hämeenlinnaa, Jyväskylää ja Tamperetta pyydetään osallistumaan. Turun mesoaminen tässäkin ketjussa on ollut niin raivokasta, että teitä ei taida uskaltaa kutsua mukaan.

T. JHag - Me no Sue
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Senior


Josko nyt sitten tämä ketju Vapaassa Keskustelussa pidetään meidän rivouksia sylkevän pervoketjun Vapaana temmellyskenttänä, jossa puhutaan vain asioiden oikeilla nimillä, niin voisiko Päätuomari roolittaa kentällisemme. Tai JHag. Teillä kun toi sana on sielussa kiinni. Muutenhan meistä voi saada käsityksen, että olemme pelkkä mylvivä sonnilauma.

Ja olette kai molemmat melko Kukkulan Kuningas -asemassa siinä Jatkoaikalainen 2002 äänestyksessäkin, joten palstauskottavuutenne on kondiksessa. Ihme maku kirjoittajilla.

- Senior, meinasin juuri huomauttaa että tämän läpäheiton on nyt loputtava. Tämähän on suoraa jatkoa nimenomaan sille, mistä näitä jäähynpoikasia meille on jo jaeltu! Kaikenlisäksi ketjun on avannut Flonaldo, joten poistukaamme nyt heti!
Onhan se kivaa että HIFK on otsikoissa jo harjoituspelivaiheessa, mutta en minä ainakaan halua olla pelikiellossa kun se kausi vihdoikin alkaa. Olen puhunut. Nyt lähden okselle...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti vilpertti
pyytäisi. Vai kuinka usein olet huomannut varjon tulevan vaikkapa johonkin ÄTP -ketjuun heittämään legendaa Tigerin takapenkistä?

Mitämitä! Tigerissa ei ole takapenkkiä, seis tällainen misinformaatio! Kaikki tietävät, että Tigerissa on tilava makuuosasto ja keittokomero!

Asiaakin:

Huumori on jees, huono huumori on jees. Rajansa silti kaikella. Pimppivitsille hörähtää kun sen väsyneenä kuulee, mutta kun sitä kuuntelee kaksi päivää putkeen, alkaa ottaa pannuun. Ja minä tiedän kokemuksesta.

Piis aut.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös