"Finnish Flashin" paluu

  • 458 942
  • 1 796

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Niin minulle on ihan sama onko joku pelaaja Suomesta vai ei. Pystyn kritisoimaan ketä tahansa, enkä ole puusilmäinen fani. Pelkkä suomalaisuus ei riitä minulle. Varsinkin Temen kusipäiset kommentit ovat laskeneet hänen arvostustaan, Kurrikaan kun ei olisi voittanut kuulemma mestaruutta jos olisi draftattu Hartwordiin. No voin sanoa tälle suomalaiselle maitopojalle, että katsoppas niitä pudotuspeli-tilastoja joita sinulla ei ole ja Kurrilla on yhdet kaikkien aikojen parhaat.

Koitas hengittää siellä vihan seassa. Tuskinpa Teemu tuossa Kurria kritisoi, vaan lausui vain sen minkä kaikki tietävät. Hetkessä ei mikään joukkue nouse Stanley-cup voittajaksi. Sitä ei tee tällä hetkellä esim. Tuomo Ruudun Chicago, ei tee Koivun Montreal jne. Tekeekö se heistä paskoja pelaajia?? Kurrilla ja Tikkasella & co:lla kävi myös uskomattoman hieno puhdas tuuri kun pääsivät osalliseksi Oilersin dynastiaa. Hienoja pelaajia toki molemmat, suomalaisia legendoja. Mutta heitäkin parempia pelaajia on jäänyt ilman The Cupia.

Edelleenkään Selänteellä ei ole yhtään maalia Stanley/olympia/MM/WC finaaleissa esimerkkinä. WC:ssa lahjoitti mestaruuden Kanadalle ja Torinossa Selänne kuvasti hyvin Suomen laskevaa käyrää turnauksessa, maaleista tunnettu pelaaja ei taaskaan tehnyt ratkaisuja kovissa tilanteissa.

Vai Selännekö sen nyt yhtäkkiä lahjoitti. Vähän helposti taisi mennä Kiprullekin ja kyseessä on edelleen joukkuepeli. Ja tämän lisäksi Selänne oli näin aikoina lähellä lopettaa uransa.

Niin ja kertoo Selänteen "korvaamattomuudesta" Anaheimin finaalipaikka heti seuraavalla kaudella, kun Teme oltiin myyty Sharks-joukkueeseen. Teme on vain hyvä maalintekijä, mutta ei mitään ratkaisuainesta. Ei sellainen ykkösnosto joukkueeseen jos saisi kenet vain valita. Nytkin siellä Giguere, Pronger, Niedermayer, Getzlaf vetävät joukkuetta eteenpäin, kun Teemu on taas murto-osan tehnyt tehoja.

Vai murto-osan. Taitaa Selänne kuitenkin olla kolmas tehoissa pudotuspeleissä, ja Getzlafin jälkeen paras hyökkääjä (13&12p). Ja kuten sanottua on mm. Andy Macdonaldilla paljon parannettavaa ja toivottavasti pääsee paremmalle tasolle finaaleissa.

Niin ja olen kyllä näitäkin pelejä katsonut, en yleensäkän sotkeudu asioihin joihin en ole tutustunut. Ja uskallan olla erimieltä, ja veikkaan että jos Teme olisi ruotsalainen niin monikaan ei kannua hänelle soisi.

Varmaan hienoa tulla tänne provoamaan tällaisella hetkellä, joka on kuitenkin monelle ollut erittäin hieno hetki suomalaisessa jääkiekkoilussa. Mistä moinen katkeruus oikein kumpuaa, kun Teemu pääsee vihdoin pelaamaan unelmasta? Come on!!!
 

ipaz

Jäsen
Harry Howell
Phil Housley
Mike Gartner
Don Sweeney
Dale Hunter
Scott Mellanby
Adam Oates
Luke Richardson
Jean Ratelle
James Patrick
Pierre Turgeon *
Ray Ferraro
Trevor Linden *
Teppo Numminen *
Steve Thomas
Dino Ciccarelli
Dave Babych
Dale Hawerchuk
Kevin Dineen
Jeremy Roenick *
Kevin Hatcher
Börje Salming

Eipä kai kukaan näillekään herroille olisi toivonut Stanley Cupin voittoa heidän upeilla ja pitkillä NHL-urillaan? Toivottavasti Selänne ei liity tuohon listaan uransa jälkeen.

(*= vielä tullee tilaisuuksia Cupiin)
 
Pelkkä suomalaisuus ei riitä minulle.
HIFKläisyys riittää?

Varsinkin Temen kusipäiset kommentit ovat laskeneet hänen arvostustaan, Kurrikaan kun ei olisi voittanut kuulemma mestaruutta jos olisi draftattu Hartwordiin. No voin sanoa tälle suomalaiselle maitopojalle, että katsoppas niitä pudotuspeli-tilastoja joita sinulla ei ole ja Kurrilla on yhdet kaikkien aikojen parhaat.

Tuollaista en ole itse kuullutkaan, mutta Teukka on uskaltanut ääneen sanoa, pisteet hänelle. On aika kova väite, että Kurrlla olisi neljä stanleya ja ne tehot mitä hänellä on, jos hän olisi pelannut 80-luvun uransa esim. Hartfordissa. Koko Kurrin uran suurin kiitos kuuluu pääasiassa Matti Väisäselle, joka hänet hommasi Edmonttoniin, varsinkin sen jälkeen kun oli uskotellut muille scouteille ympäri liigaa, ettei Kurri Jokerit sopimuksensa johdosta ole käytettävissä vielä seuraavalla kaudella NHL:ssä. Teemu on suomalaisen jääkiekon Mario Lemieux, lähes yksin keskivertoa heikommissa joukkueissa, lähes yksinäisenä tähtenä. Kurri taas suomalaisen kiekon Gretzky, kovat pisteet ja uransa parhaat vuodet yhdessä kaikkien aikojen parhaassa joukkueessa.

Edelleenkään Selänteellä ei ole yhtään maalia Stanley/olympia/MM/WC finaaleissa esimerkkinä. WC:ssa lahjoitti mestaruuden Kanadalle ja Torinossa Selänne kuvasti hyvin Suomen laskevaa käyrää turnauksessa, maaleista tunnettu pelaaja ei taaskaan tehnyt ratkaisuja kovissa tilanteissa.

Ollaanko me katsottu samoja pelejä? Teukallahan on melko vaikeaa olla Stanley
peleissä maaleja, kun niitä vasta maanantaina pääsee pelaamaan. Torinosta ja WC:stä Selänteen syyllistäminen kuulostaa jo aika heikolta. Missä vaiheessa Teukka lahjoitti pelin Kanadalle WC:ssä? Ja Torinossa yksinkertaisesti parempi joukkue voitti.

Niin ja kertoo Selänteen "korvaamattomuudesta" Anaheimin finaalipaikka heti seuraavalla kaudella, kun Teme oltiin myyty Sharks-joukkueeseen. Teme on vain hyvä maalintekijä, mutta ei mitään ratkaisuainesta. Ei sellainen ykkösnosto joukkueeseen jos saisi kenet vain valita. Nytkin siellä Giguere, Pronger, Niedermayer, Getzlaf vetävät joukkuetta eteenpäin, kun Teemu on taas murto-osan tehnyt tehoja.

Eli syy ja seuraus? Jeesus, Teemu myyntiin ja sitten aukesi samantien mahdollisuus finaaleihin? Enemmänkin voitaisiin keskustella siitä, että olisko Anaheim voittanut New Jerseyn seitsemän ottelun sarjassa, jos Teemu olisikin ollut mukana. Teemu oli kuitenkin joukkueen toiseksi paras maalintekijä runkosarjassa, vielä myyntinsäkin jälkeen. Uskallan väittää, että Teemu olisi tehnyt noiden 24 ottelun aikana enemmän maaleja, kuin Friesen teki(10).

Eihän Teemu enää mikään ykkösosto ole, vanha mies ja kaikkea. Mutta perustele nyt vähän enemmän kuitenkin sitä, että millä perusteella väität esim. Gigueren, Prongerin ja Getzlafin vetävän joukkuetta eteenpäin, sillä jos käytän heidän kohdalla samaa logiikkaa, kuin sinä käytät Selänteen kohdalla:
Pronger - häviäjä, koska ei voittanut Kannua viime vuonna. Giguere - häviäjä, koska ei voittanut Kannua Devilsejä vastaan ja Getzlaf - häviäjä, koska ei ole tehnyt aikaisemmin tarpeeksi tehoja playoffeissa. Nieds sentään on voittaja.
Fakta on kuitenkin, että Selänne on joukkueen tärkein hyökkääjä, samalla tavalla kuin Kariya oli Anaheimin viime vierailun aikana. Ja pisteissä on tällä hetkellä tasoissa pisteen Getzlaffia perässä, joten on se kaukana.

Yhtenä kommenttina vielä, jolla haluaisin esim. Teukkaa puolustaa Detroit pelien perusteella on se, että lähes jokainen kerta kun Teukka oli jäällä, niin Detroitilla oli NHL:n paras puolustaja Nick Lindström. Teemu pelasi koko sarjan Lindströmiä vastaan, jolloin PPG ketju sai vastaansa muita pakkeja. Ja kahdessa viimeisessä pelissä Teemun panos kentällä oli korvaamaton.

Niin ja olen kyllä näitäkin pelejä katsonut, en yleensäkän sotkeudu asioihin joihin en ole tutustunut. Ja uskallan olla erimieltä, ja veikkaan että jos Teme olisi ruotsalainen niin monikaan ei kannua hänelle soisi.

Ole vaan, mutta kovinkaan objektiiviselta erimielisyytesi ei kuulosta, päinvastoin. Ja vaikka Mats Sundin on ruotsalainen, minä suosisin hänelle Stanley Cupin.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Aikamoista roskaa, että olisin kateellinen Selänteelle, jos olisin jollekin NHL tähdelle kateellinen niin sillä pitäisi olla pari Stanley-Cup sormusta, hyvät pudotuspeli-tilastot ja jotain meriittejä kansainvälisistä kisoista.

Ja miten IFK:n fanittaminen tähän liittyy. En nykyään pidä Selänteestä joka on narri, mutta pidän Kurrista joka on narri. Eli eiköhän tämä todista ettei ole mitään väliä mistä tulee, tai no ainakin minulle.

Kurri pelasi kyllä hyvässä joukkueessa, mutta oli aina JOHTAVIA pelaajia ja heti #99 jälkeen tärkein. Taso ei ikinä laskenut kun mentiin pudotuspeleihin, vaan sama ralli jatkui, toisin kuin Teemulla. Kurri on Jagrin jälkeen NHL:n paras eurooppalainen hyökkääjä, piste. Kurri muuten voitti vielä mestaruuden kun se Kanadan tähti oli jo Los Angeles Kingsin pelaaja, se kanukki ei voittanut enää mitään sen jälkeen.

Toisin kuin Teemu, Kurri oli Naganon pronssimatsin jälkeen mietteissään ja sanoi että olisihan sille kanukille myös yhden mitalin uralleen suonut. Kurri on tarpeeksi nöyrä eikä vedä aina huomiota itseensä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Teme on vain hyvä maalintekijä, mutta ei mitään ratkaisuainesta.

Määrittele ratkaisuaines. Onko se semmoista, joka ratkaissut jonkun ison mestaruuden kohtalon? Ja tällä tarkoitan iskenyt sen lopullisen niitin ratkaisevassa ottelussa. Jos näin tosiaan on, niin ei ole paljon ratkaisijoita nhl:ssä. Ja joka vuosi tulee vain yksi lisää.
Vai onko tämä ratkaisuaines semmoista, joka ei hyydy kovissa peleissä? Jos näin, niin vilkaisu pelkästään tämän vuoden poffeihin kertoo sen, että Teemun tehot ovat vain nousseet sitä mukaa peleihin tulee lisää panosta. Tärkeimpänä ehkä tämä eräs jatkoaikamaali, joka taisi viedä Detroilta uskoa tekemiseensä, sillä sen verta lammasmaisesti joukkue esiintyi viimeisen pelin kaksi ensimmäistä erää.
Ja ratkaisevassa kolmannessä erässä Teemu aika lähelle ainoa Anaheim hyökkääjä joka ei panikoinut. Ja pelasikin puolustussuuntaan sen erän hemmetin hyvin, esim katkaisten useampaa kertaan Detroitin hyökkäykseen lähdön.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Snaipperi#16 taitaa olla HFBoardsilta tuttu Mogo, HIFK ja OJ fanitus sopivat yhteen ja vertaukset ja faktat ovat yhtälailla pihalla.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kurri pelasi kyllä hyvässä joukkueessa, mutta oli aina JOHTAVIA pelaajia ja heti #99 jälkeen tärkein. Taso ei ikinä laskenut kun mentiin pudotuspeleihin, vaan sama ralli jatkui, toisin kuin Teemulla.

No mutta mitä? Ainakin minun muistaakseni Teemu on ollut aina pudotuspeleissä joukkueensa johtavia pelaajia, PAITSI silloin, kun oli hajalla. Selänne oli johtavia pelaajia yhdessä Kariyan kanssa Anaheimin 90-luvun playoff-visiiteissä, oli avainpelaaja viime keväänä ja myös tänä vuonna. Pelaaminen Andy McDonaldin ja Gretzkyn rinnalla on kuitenkin hieman eri asia. Varsinkin nyt, kun Teemunkin peli tuntuu hiukan kärsivän Andy Macin alisuorittamisesta. Siihen nähden Teemun pistelukemat tämän kevään peleissä ovat oikein mukavaa katsottavaa.
Ja kyllähän tässä on muistettava myös jääkiekon aikakausien väliset erot. Teemun ollessa NHL:n huipulla peli on täysin erilaista, kuin siihen aikaan, kun Kurri dominoi Gretzkyn rinnalla. On mukava leikitellä ajatuksella, mitä Selänne olisi saanut aikaan Gretzkyn vierellä aikoinaan. Olisi taatusti ollut joukkueensa JOHTAVIA pelaajia.

Toisin kuin Teemu, Kurri oli Naganon pronssimatsin jälkeen mietteissään ja sanoi että olisihan sille kanukille myös yhden mitalin uralleen suonut. Kurri on tarpeeksi nöyrä eikä vedä aina huomiota itseensä.

Nyt menee jo naurettavaksi. Missä Teemu on sanonut tuon ko. pelin jälkeen, etteikö olisi suonut Gretzkylle vielä yhtä mitalia uransa huipennukseksi? Toisekseen, Selänne ei edes pelannut tuossa ottelussa loukkaantumisen vuoksi, joten tuskin hän katsomosta käsin huomiota itselleen haki...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
jotain meriittejä kansainvälisistä kisoista.

Öh, köh. Väitätkö sinä tosissaan, ettei Selänteellä ole meriittejä kansainvälisistä kisoista? Vai lasketaanko noistakin vain mestaruuksina?

P.S. Vittu sun trollaaminen on väsynyttä.

EDIT:
Toisekseen, Selänne ei edes pelannut tuossa ottelussa loukkaantumisen vuoksi, joten tuskin hän katsomosta käsin huomiota itselleen haki...

Joo mutta sehän on Selänteen vika, kun Suomi ei pelannut loppuottelussa. Teki vain tehot 1+1 Venäjää vastaan, ja päästi tämän lisäksi Buren 5 kertaa maalin tekoon. Ja oli jopa hilkulla, ettei Selänne tiputtanut Suomea jo Ruotsia vastaan kisoista pois. Teki vain 2 maalia Tommy Salon taakse, ja antoi Ruotsin vielä kaventaa lopussa.
Kotikisoissakin oli täysin Selänteen vika, että Ruotsi nousi 5-1 tappio asemasta 5-6 voittoon. Olisi tehnyt pelle enemmän kuin 3 maalia.
 
Viimeksi muokattu:

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Öh, köh. Väitätkö sinä tosissaan, ettei Selänteellä ole meriittejä kansainvälisistä kisoista? Vai lasketaanko noistakin vain mestaruuksina?

P.S. Vittu sun trollaaminen on väsynyttä.

Trollaaminen taitaa olla sana sellaisesta joka arvostelee pelaajaa joka on monen muun suosikki. Varsinkin jos suomalaista lätkänpelaajaa arvostelee niin eiköhän siitä itku ala.

Kyllähän Temelläkin on ollut esim -99 paikka ottaa MM-kulta, mutta ei kelvannut, tuttu maaliton ilta silloin niinkuin Temellä aina tosipeleissä. Selänteellä on aika onnettomat tilastot kovista merkityksellisitä peleistä, Nagano oli ainut poikkeus.

Ja edelleen mikä minun puheissa on "epä faktaa". Katsokaa nyt itse niitä pelejä ja tilastoja, Temen NHL:n pudotuspelitilastot eivät ole huippupelaajan tasoiset. Se on kylmä fakta, että Torinossa ja NHL:ssä pudotuspeleissä ne maalihanat ovat olleet aika tukossa. Se vaan on fakta, että Teme voisi tehdä enemmän pisteitä näissä peleissä, siihen tasoon mikä hänellä on runkosarjassa.

Niin ja en kirjoittele minnekään muualle, kuin jatkoaika.com kiekkoasioista, tämä riittää minulle.

Ja PS: Miten niin olen OJ-fani, tai no ehkä yksi pelaajista joita tulee seurattua mutta ei mikään erityinen henkilö minulle. Olenko OJ-fani jos pidän Jokista Koivua parempana pelaajana, Koivu vs. OJ keskusteluissa.

Jännä kun ette pysty myöntämään noita tilasto-faktoja, vaan siirrätte keskustelun Olli Jokiseen tai IFK:hon.

Edit: Ja nuo "vammat" niistä on todisteita vain Teemun puheista. Vuosia vei vammat olevinaan, ehkä yhden vuoden sen Coloradon kauden, mutta kyllähän nuo Temen selittelyjä ovat. Esim jos Thornton vetoaa vammoihin se on vain selittelyä, mutta kun suomalainen Teemu sanoo niin kaikki uskoo.

Uskooko oikeasti joku idiootti ettei ammattiurheilussa ole lääkärintarkastuksia ennen sopimusten allekirjoittamista, jännä vain että sai todella HINTAVIA soppareita vaikka paikat oli "hajalla". Vähän kyllä epäilen.

Joo mutta ei minulla ole tästä enempää. Jatkakaa vaan keskusteluanne, olen niin erilinjoilla niin turha väitellä. Jääkiekkokin jakaa mielipiteitä :)
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän Temelläkin on ollut esim -99 paikka ottaa MM-kulta, mutta ei kelvannut, tuttu maaliton ilta silloin niinkuin Temellä aina tosipeleissä.
Kuten esim. silloin kun Suomi tippui MM-puolivälierässä Ruotsille surullisenkuuluisasti 5-6 vuoden 2003 kotikisoissa. Selänteen vika.

Edit: Kas kummaa, repe_joke ehti kirjoittaa lähes sanasta sanaan saman kuin minä, tuossa edellä :D
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kyllähän Temelläkin on ollut esim -99 paikka ottaa MM-kulta, mutta ei kelvannut, tuttu maaliton ilta silloin niinkuin Temellä aina tosipeleissä.
Esim. tuo on trollausta. Vastaavia trollauksia sekä suoranaisia valheita on tullut sinun näppikseltä lähemmäs kymmentä kappaletta vain tänä iltana Selännettä koskien. En jaksa quotata kaikkia niistä tänne, tiedät itsekin mistä puhun.

Kerro minulle se jääkiekkopelaaja joka on onnistunut 100% tarkkuudella, jokaisessa tärkeässä pelissä uransa aikana, siis sellainen joka on täydellinen ja täten ansaitsee voittaa jotain.

Et kai kumminkaan voi väittää että Kurri ja Gretzky esim. ovat aina, ikuisesti, joka ikinen kerta onnistunut kun panokset ovat olleet suuret? Sillä sinun kirjoituksien perusteella sinä vaadit sitä (täydellisyyttä) Selänteeltä, että hän olisi Stanley cupin arvoinen pelaaja.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Kuten esim. silloin kun Suomi tippui MM-puolivälierässä Ruotsille surullisenkuuluisasti 5-6 vuoden 2003 kotikisoissa. Selänteen vika.

Edit: Kas kummaa, repe_joke ehti kirjoittaa lähes sanasta sanaan saman kuin minä, tuossa edellä :D

Turha yrittää selitellä mitään! Sekin oli Teemun vika ja sillä sipuli. Teemu on se syy miksi Suomi ei ole voittanut mitään! Ei varmaan tarvii kattoa ees maanantaina alkavia finaaleja kun Teemun takia Ducks häviää oletettavasti 4-0 voitoin. Näin oletettavasti ainakin Snaipperin mielestä, vai mitä?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kyllähän Temelläkin on ollut esim -99 paikka ottaa MM-kulta, mutta ei kelvannut, tuttu maaliton ilta silloin niinkuin Temellä aina tosipeleissä. Selänteellä on aika onnettomat tilastot kovista merkityksellisitä peleistä, Nagano oli ainut poikkeus.

Ei kelvannut? Mitä helvettiä. Ajatteliko Selännen ennen peliä, että vittu mua ei nappaa? Ja pistämpä vielä Sakunkin kylmäksi, ettei se sooloile ja ratkaise peliä.

Ja edelleen mikä minun puheissa on "epä faktaa". Katsokaa nyt itse niitä pelejä ja tilastoja, Temen NHL:n pudotuspelitilastot eivät ole huippupelaajan tasoiset. Se on kylmä fakta, että Torinossa ja NHL:ssä pudotuspeleissä ne maalihanat ovat olleet aika tukossa. Se vaan on fakta, että Teme voisi tehdä enemmän pisteitä näissä peleissä, siihen tasoon mikä hänellä on runkosarjassa.

Niin ja en kirjoittele minnekään muualle, kuin jatkoaika.com kiekkoasioista, tämä riittää minulle.

Lähes kaikki sinun suoltama jargoni on täyttä paskaa. Vetoat joihinkin hemmetin tilastoihin, ja mestaruuksieen määrään, katsomatta pelejä. Pelejä katsomalla näkisi helposti kuinka tärkeä Selänne on joukkueelleen tälläkin hetkellä. Ilman Selännettä PPG ketju ei olisi juhlinut näissä poffeissa, ja Anaheim viettäisi kesälomaa enemmän tai vähemmän ansaitusti.

Edit: Ja nuo "vammat" niistä on todisteita vain Teemun puheista. Vuosia vei vammat olevinaan, ehkä yhden vuoden sen Coloradon kauden, mutta kyllähän nuo Temen selittelyjä ovat. Esim jos Thornton vetoaa vammoihin se on vain selittelyä, mutta kun suomalainen Teemu sanoo niin kaikki uskoo.

Uskooko oikeasti joku idiootti ettei ammattiurheilussa ole lääkärintarkastuksia ennen sopimusten allekirjoittamista, jännä vain että sai todella HINTAVIA soppareita vaikka paikat oli "hajalla". Vähän kyllä epäilen.

Näytäppä tästä ketjusta ne jotka on ottanut Thortonin esiin? Jännä, että sinä syytät joitakin tämän ketjun kirjoittajia joidenkin asioiden esiin nostamisesti keskustelun ulkopuolelta, mutta teet sitten itse täysin samaa.

Ja mitä tulee noihin Selänteen vammoihin, niin kyllä niistä on varmasti dokumentit olemassa. Sinä olet varmasti päässyt ne lukemaankin, kun noin varmana pystyt kertomaan, ettei siellä mitään vikaa ole ollut, ei vaikka Selänne kävi välillä poistattamassa nesteitä polvestaan.
Colorado sopparissa ei muuten kannata ottaa huomioon, että Kariya tuli Selänteen kanssa samassa paketissa, ja vieläpä pilkkahintaan. Olikohan tuolla kaksikolla hintaa yhteensä joku 7 miljoonaa.

P.S. Lääkärintarkastuksen läpäisy, ja täysi pelikunto on kaksi täysin eriasiaa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Sen verran pakko puolustaa itseäni, että en ole väittänyt että aina pitäisi liekeissä olla. Mutta kun Temellä ei oikein NHL:ssä ole edes yksiä huippupudotuspelejä, tosin viime vuonna oli jo parempaa tekemistä. Esimerkiksi nyt vaikka se Kurri on aika tasaisen murhaava ollut vuosi vuoden jälkeen parhaina vuosinaan.

Ja en ole kaikkia Suomen tappioita Temen piikkiin laittanut. Aikamoista paskaa tuollainen vittuilu! Ei sitten arvostella Teemun maalittomuutta Torinon ja WC:n ratkaisupeleissä tai Temen ratkaisevaa mokaa Kanadan 3-2 maalissa, ihan sama. On Teme onnistunutkin esimerkiksi nyt vaikka Naganossa ja kotikisojen hurripelissä.

Nojoo mutta niinkuin sanoin, en jatka tätä enää. Olen niin eri mieltä varsinkin repe_joki kanssa. YV:llä voin jatkaa jos jotain kiinnostaa. Turha tähän teidän postata turhia oneliner-vittuiluja. Mutta kiitos repe_joki sinä sentään olet perustellut näkemyksesi, minulla on osittain eriajatukset, mutta elämä on.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Sen verran pakko puolustaa itseäni, että en ole väittänyt että aina pitäisi liekeissä olla. Mutta kun Temellä ei oikein NHL:ssä ole edes yksiä huippupudotuspelejä, tosin viime vuonna oli jo parempaa tekemistä. Esimerkiksi nyt vaikka se Kurri on aika tasaisen murhaava ollut vuosi vuoden jälkeen parhaina vuosinaan.

Otatkohan tässä huomioon missä esimerkiksi nyt se Kurri pelasi parhaina vuosinaan ja kenen rinnalla? Kurrin Edmonton ja Teemun seurat ovat "vähän"
eri kaliberia. Ja joku voisi ottaa huomioon myös eri aikakauden, 80-luvulla peli oli kuitenkin todella avointa.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Edit: Ja nuo "vammat" niistä on todisteita vain Teemun puheista. Vuosia vei vammat olevinaan, ehkä yhden vuoden sen Coloradon kauden, mutta kyllähän nuo Temen selittelyjä ovat. Esim jos Thornton vetoaa vammoihin se on vain selittelyä, mutta kun suomalainen Teemu sanoo niin kaikki uskoo.

Ilmeisesti taikasana on kuitenkin Jokerit, sillä aika lailla samanlaista tuubaa olet käynyt suoltamassa sinnekin osioon. Kurrin pelastaa ilmeisesti se, ettei enää pelaa.

Ja ilmeisesti sinusta on loogisempaa, että Selänteen "oikea" taso paljastui noina Sharks- ja Colorado-kausina, ja ne sitä edeltävät ja sen jälkeiset ovat olleet vain mieletöntä.... niin tuuria! Harva 37-vuotias on takonut samanlaisia tehoja kuin Selänne. Väittäisin että aika lähellä kaikkien aikojen TOP10:ssä maailmassa. Etkö edes siinä näe mitään hyvää ja arvostettavaa, olkoon käsityksesi aikaisemmista meriiteistä mitä tahansa?

Ja mitkä sinä lasket merkitykselliseksi peleiksi? Eikö niitä ole esim. SM-liigan loppuottelut, arvokisojen pudotuspelit tai NHL:n konferenssifinaalit? Tuuriahan se viidennen pelin voittomaalikin oli.

Itse lopetan jankkauksen tähän, ei tässä ole mitään järkeä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Anaheim oli heti finaalissa Selänteen lähdön jälkeen muutama kausi sitten.

Ja virta päälle sielläkin!

Jos argumentit ovat tuota tasoa niin kannattaa olla ihan hiljaa, ymmärrän että HIFK-fanina voi olla vaikea fanittaa Temeä mutta ei se nyt noin vaikeata pitäisi olla.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mutta kun Temellä ei oikein NHL:ssä ole edes yksiä huippupudotuspelejä, tosin viime vuonna oli jo parempaa tekemistä. Esimerkiksi nyt vaikka se Kurri on aika tasaisen murhaava ollut vuosi vuoden jälkeen parhaina vuosinaan.

Kuka tahansa onnistuu Gretzkyn kaltaisen pelaajan rinnalla. Jopa Dave Semenko pärjäsi siinä ketjussa tehden kelpo tehopistelukemia ollakseen "gooni". Ei Kurri edes ollut mitenkään erikoinen Anaheimissa tai Coloradossa uransa viimeisinä kausina - Samanikäisenä, kuin Teemu nyt, jonka meno näyttää taas lähes samalta kuin nuoruusvuosina pl. monipuolistunut pelikäsitys.

Ja en ole kaikkia Suomen tappioita Temen piikkiin laittanut. Aikamoista paskaa tuollainen vittuilu!

Et olekaan, mutta esimerkiksi -99 finaalitappion laittaminen sen piikkiin, ettei Teemua nyt vain sattunut huvittamaan on jo aika paksua. Aina voi leikitellä sillä ajatuksella, että mitä olisi tapahtunut, jos Koivu olisi ollut pelikunnossa siinä pelissä...
 

#38

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Teemu on hyvä ihminen. Ollut minun idoli pienestä pitäen. Talvella kävin pitkästä aikaa luistimilla laukomassa vähän kiekkoa ja löysin vanhempieni vintiltä Bauerin mailan johon olin tussilla kirjoittanut pienenä: Selanne #8. Sillä minä harhauttelin, syöttelin ja laukosin ja leikin Teemua. :) Olen seurannut tiiviisti Teemun uraa aina. Toki paljoa en muista Jokerivuosista kun ikää on "vasta" 24 minulla. Kirjakieli on muuten jokseenkin vaikeaa. :D

No joo mutta siis... Teemulla on ollut vain paljon huonoa tuuria uralla. Ehkä se on ollut se rahan ja maallisen tavaran (lue: autot) määrä mikä pistää ihmiset kateelliseksi. Teemulla on iso perhe, se tarvitsee monta autoa. ;) Vene meni pohjaan kaverin sitä lainatessa ja Kummola ketä lie jäi Teemun ralliauton alle joskus aikoinaan, vai miten siinä kävi. Pronssia ja hopeeta vaan kisoista ja polvia, akillesjännettä ja hampaita poikki. Ei kultaa eikä suuria voittoja. Okei no ehkä Jokereissa. Eiköhän Teemulla ole elämässä ollut tarpeeksi huonoa onneakin.

Teemu on hieno pelimies ja minusta PARAS lähes 37-vuotias kiekkoilija joka antaa kaikkensa, vaikka ei ihan aina ehkä sitä huomaa. Teemu haluaa voittaa ja sitä haluaa myös kaikki tervejärkiset täällä myöskin, EIKÖ VAIN?! Kannu Teemulle, Aamen! Mä taidan ruveta kattoo viel kummeleita. KYLÄ LÄHTEE! Tai.. Ehkä sittenkin Rampe ja Naukkista :D Tepsi on muuten perseestä. PS. Olen Turusta.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Kyllähän Temelläkin on ollut esim -99 paikka ottaa MM-kulta, mutta ei kelvannut, tuttu maaliton ilta silloin niinkuin Temellä aina tosipeleissä. Selänteellä on aika onnettomat tilastot kovista merkityksellisitä peleistä, Nagano oli ainut poikkeus.

Edit: Ja nuo "vammat" niistä on todisteita vain Teemun puheista. Vuosia vei vammat olevinaan, ehkä yhden vuoden sen Coloradon kauden, mutta kyllähän nuo Temen selittelyjä ovat. Esim jos Thornton vetoaa vammoihin se on vain selittelyä, mutta kun suomalainen Teemu sanoo niin kaikki uskoo.

Niin, -99 finaalit olivat kaksiosaiset, Tshekki voitti ekan ja Suomen primus motor (ylivoimaisesti pistepörssin voittanut) Saku Koivu teloi kätensä. Toisen Suomi voitti ja Teemu mm. syötti Lindin Juhan läpiajoon maalin tekoon.

"Vammat"? Kyllä kuule sen huomasivat siihen aikaan melkein kaikki NHL:ää seuraavat (esim. HFBoardsilla) että Teemun liike ei ollut entisellä tasolla. Silloin sitä pidettiin ikääntymisen merkkinä mutta operaation ja viime kauden jälkeen kaikki näkökykyiset ja ajattelemaan kykenevät tajusivat todellisen syyn.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Yksi olympiaturnaus 9 vuoden takaako riittää takaaman että hän olisi maailman kaikkien aikojen parhaita? Torinossa mies eli isolla yv-ajalla ja alkulohkon höntsäpeleillä pikkumaita vastaan.

NHL:ssä hän ei ole koskaan tehnyt kovia tekoja pudotuspeleissä ja pisteiden pitäisi olla piste/peli tahdissa. Anaheim oli heti finaalissa Selänteen lähdön jälkeen muutama kausi sitten.
Anaheim oli viime kaudella konfferenssifinaalissa ja on nyt Stanley Cup -finaalissa. Oletko huomannut, että Teemu on tehnyt paluun kaupunkiin? Tuo tusina-teemu oli viime kaudella joukkueensa paras pistemies playoffeissa ja on nytkin top3:ssa. Tekipä melko tärkeät pisteet (3+5) 4. ja 5. pelissä Detroitia vastaan.


Btw, ei nuo Teemu playoff-saldotkaan kovin heikoilta näytä - ainakaan "rehdissä" vertailussa Yzermanin tehoihin. Koska Yzermanilta huomioidaan vain yhdessä seurassa pelatut playoff-ottelut, on samoin tehtävä tasapuolisuuden nimissä Selänteellekin:

Yzermanin playoff-pistekeskiarvo on Detroitissa 0,9.
Teemun playoff-pistekeskiarvo on Anaheimissa 0,9.

Luvut kertoo, mitä kertoo... seuraava desimaali tekisi hiukkasen eroa mahdollisesti, ehkä, johonkin suuntaan :) Teemu muuten pelasi playoffit jo rookie-kaudellaan piste per peli -tahtiin, mutta ne jäi vähän lyhyeksi.

Tämän viestin pointti katosi jonnekin...
 

Melrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tekipä melko tärkeät pisteet (3+5) 4. ja 5. pelissä Detroitia vastaan.

Teemu teki koko ottelusarjassa Detroitia vastaan yhteensä (2+4) ja peleissä 4 ja 5 tehot olivat yhteensä (2+3). Melko hyvinhän Teemu on pisteiden valossa aikaisempinakin vuosina onnistunut play offeissa poislukien kaudet 2000-01 San Josessa sekä 2003-04 kalliovuorilla.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kaikkien huippupelaajien pistekeskiarvot laskevat pudotuspeleissä. Se on ihan luonnollinen asia. Runkosarjassa ne ylimääräiset megatehot yleensä upotellaan heittopusseja vastaan. Pudotuspeleissä sen sijaan vastustajat ovat jo alusta lähtien kovia, kovenevat kierros kierrokselta ja huippuhyökkääjiä vastaan puolustetaan entistä tarkemmin. Ei tästä asiasta tarvitsisi mielestäni sen enempää itkeä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ohan se fakta että vain voittamalla saa suut suppuun. Ja Teemun viimeisin voitto taitaa olla liigakeväältä 1992.

Toisaalta, voi kyseenalaistaa tätä Kurrilla ratsastusta: kaveri, joka oman aikansa ylivoimaisimman pelaajan rinnalla heitti muutaman kassin ja voitti pari kannua, oli melko sukka kolmekymmentä täytettyään, ilman Gretzkyä. Kun Ketterer imaisi Krygierin kudin -91, niin mihin katosi Kurrin tehot kriittisillä hetkillä? Vanhana kehäkettuna, miksi menit hassaamaan kiekon Brind´Amourille ja päästämään Kanadan pelin lopussa mukaan 1994? Mihin katosi johtajuus World Cupissa 1996, kun Suomi otti lukua Venäjä vastaan? Tai Naganossa 1998, kun Bure iski viisi maalia. Ikävä totuushan on että modernin kiekon aikana, ilman Gretzkyä, Kurri ei voittanut yhtään mitään.

Kyllähän sitä Selännettä tulee sympattua - mutta ei Kannua sympatiapisteillä ratkaista. Teemun pitää olla Detroit-sarjaa paremmassa iskussa, kun vastaan asettuu Ottawan tasoinen joukkue. Yhtä lailla Alfredsson tai Heatley ansaitsisi kannun kaikkien näiden vuosien jälkeen. Selänteen ja Prongerin täytyy pelata riittävällä tasolla, ottaa omansa ja johdattaa joukkonsa gloriaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös