"Finnish Flashin" paluu

  • 458 943
  • 1 796

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ja missähän kohtaa se modernin kiekon aikaraja oikeen menee? Ois kiva kuulla.

Tällä hetkellä se taitaa mennä siinä kohtaa, kun tuli nollatoleranssi. Ennen tätä se taisi olla jossain 90-luvun puolivälin tietämillä, kun ruvettiin harrastamaan puolustamista ja vastahyökkäämistä. Sihvonen varmaan osaisi kertoa tarkemmin.

Mutta tosiaan, on aika naurettavaa vetää Kurrin voittoja mukaan Selänne keskusteluun. Kurri kyllä sattui olemaan oikealla hetkellä Edmonttonissa, mutta olipa mies myös joukkueen kantavia voimia, ja oli muutenkin yksi oman aikansa parhaista. Ja teki myös ilman 99# kovia tehoja.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Btw, ei nuo Teemu playoff-saldotkaan kovin heikoilta näytä - ainakaan "rehdissä" vertailussa Yzermanin tehoihin. Koska Yzermanilta huomioidaan vain yhdessä seurassa pelatut playoff-ottelut, on samoin tehtävä tasapuolisuuden nimissä Selänteellekin:

Yzermanin playoff-pistekeskiarvo on Detroitissa 0,9.
Teemun playoff-pistekeskiarvo on Anaheimissa 0,9.

Et sitten yhtään parempaa vertailukohdetta löytänyt? Eihän Yzermanilla ja Selänteellä (jos huomioidaan ainoastaan Anaheimissa pelatut po-ottelut) ole kuin sellainen 150 playoff-ottelun ero. Kaiken lisäksi Yzerman taitaa top-10:ssä kaikkien aikojen eniten pisteitä playoffeissa keränneistä pelaajista. Tilillä 3 Stanley Cup voittoa, Conn Smythe Trophy ja tainnut playoffien pistepörssinkin voittaa ainakin kertaalleen. Ja kun pelaajat ovat vielä ihan erityylisiä on vertailu aivan järjetön näiden kahden playoff suoritusten välillä.

Olisit tehnyt vertailun mieluummin vaikka Bureen (Vancouverin ajalta), Bondraan (Washingtonin aika) tai Kariyaan (Anaheimin aika). Näiltä pelaajilta puuttuu myös Stanley Cupin voitto ja ovat pelityyliltään lähempänä Selännettä kuin Yzerman. Ja tässä vertailussa Selänne pärjää tasaisesti edellämainittujen pelaajien kanssa, tosin Burella on hieman paremmat tehot.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Snaipperi 16v:llä on selvästi joku provoviikko menossa kun pitää niin Jokerien puolella kuin Selänteenkin puolella suoltaa tuollaista paskaa. No jokainen tyylillään ja tähänhän on jo totuttu. Jännä juttu miten joku saa kiksejä vähätellessään yhden Suomen parhaimman pelaajan uraa, ja vielä tällä hetkellä kun mies pelaa uransa parasta lätkää ja saattaa saavuttaa suuren unelmansa eli Stanley Cupin.

Kun ajatellaan muita suomalaisia jotka voisivat ansaita sen Stanley Cupin, niin ainoina tulee mieleen vain Saku Koivu ja Teppo Numminen. Koivulla pitkä ura Canadiensissa kapteenina ja vaatimaton&sympaattinen urheilijatyyppi. Numminen taas on Numminen, ei tarvitse perusteluja.

Olli Jokinen taas on melko kaukana minun listallani niistä jotka joskus ansaitsisivat nimensä tuohon lordi Stanleyn kylkeen. Ei urallaan ainuttakaan playoff-ottelua änärissä, maitojuna-reissut Suomeen, "tiäksä kuka mä oon"-jutut ja muutenkin ylimielinen olemus.

Teemulle Stanley Cup ja juhlat torille!
 
Viimeksi muokattu:

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Onpas

täällä nyt tappelua Teemusta. Tyhmää! Ainakin minusta on aina hienoa, kun suomalainen on mukana tavoittelemassa jotakin suurta - joko kiekkokaukalossa tai muualla - ja ei kysymystäkään siitä, etteikö suomalainen voittoa ansaitsisi. Valitettavan vähän noita voittoja on vaan meidän kohdalle -kaikilla elämän aloilla - viime vuosina osunut.

Niille, joiden mielestä Selänne ei ole mahdollista Stanley Cupia ansainnut, esitän yksinkertaisen kysymyksen: heikentääkö Selänne jotenkin Anaheimin tämän hetkistä joukkuetta?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kurri pelasi kyllä hyvässä joukkueessa, mutta oli aina JOHTAVIA pelaajia ja heti #99 jälkeen tärkein. Taso ei ikinä laskenut kun mentiin pudotuspeleihin, vaan sama ralli jatkui, toisin kuin Teemulla. Kurri on Jagrin jälkeen NHL:n paras eurooppalainen hyökkääjä, piste. Kurri muuten voitti vielä mestaruuden kun se Kanadan tähti oli jo Los Angeles Kingsin pelaaja, se kanukki ei voittanut enää mitään sen jälkeen.
Todellista asiantuntijuutta on unohtaa tuossa koohotuksessa nimi Mark Messier. Snaipperi #16, lusikka kauniiseen käteen ja turpa soukemmalle.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Mitä vitun paskaa tuo Snaipperi täällä suoltaa? Mene Suomi 24-saitille pätemään noilla "tiedoillasi". Tähän maahan ei kovinkaan usein synny tuollaisia pöelureita kuin Teemu ja juuri sen takia vituttaa lukea tuollaisen peelon kirjoituksia. Itse arvostan Teemua kovasti ja juuri tämän arvostuksen takia olen hommannut vuosien saatossa kuvia Teemusta kaikista NHL-joukkueista missä hän on pelannut. Nyt pitäisi vielä saada foto, jossa hän nostaa kannun mestaruuden kunniaksi. Tikistä ja Kurpasta tuollainen on jo, Teme pitäisi saada siihen seuraksi.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Älytöntä kiistellä päivänselvistä asioista. Teemu on yksi Suomen parhaista pelaajista kautta aikain, sitä ei kukaan täysijärkinen voi kumota.

Tottakai Teemun suorituksia on hyvä myös kritisoida toisinaan, ettei homma mene pelkäksi hehkutteluksi. Totuus on mielestäni kuitenkin se, että Teemu on tällä hetkellä yksi NHL:n parhaista pelaajista ja häneltä odotetaan paljon finaalisarjassa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
wezq kirjoitti:
Olli Jokinen taas on melko kaukana minun listallani niistä jotka joskus ansaitsisivat nimensä tuohon lordi Stanleyn kylkeen. Ei urallaan ainuttakaan playoff-ottelua änärissä, maitojuna-reissut Suomeen, "tiäksä kuka mä oon"-jutut ja muutenkin ylimielinen olemus.

Ensinnäkin, Jokinen on tehnyt vain yhden maitojunareissun Suomeen; ei siis reissuja, kuten väitit. Kaiken lisäksi tuosta yhdestäkin on aikaa jo liki kymmenen vuotta!

Samoihin aikoihin Ollilta myös kuulimme näitä "tiäksä kuka mä oon?" -juttuja, mutta tämän vuosituhannen puolella niitä ei ole ollut lainkaan. Pikemminkin Jokinen on muuttunut todella tylsäksi "yritetään vain autaa joukkuetta" -tyypiksi ja oikeaksi nöyryyden perikuvaksi. Samaan aikaan Selänne on valitellut, kuinka ei saa tarpeeksi peliaikaa (Coloradossa) ja kuinka on kuitenkin "itse itsensä kovin kriitikko" (Anaheimissa), joten tässäkin mielessä on naurettavaa, että pidät Ollia ylimielisempänä kuin Teemua.

Aika älytöntä on myös muistuttaa, kuinka Jokinen ei ole pelannut "ainuttakaan playoff-ottelua änärissä", kun on kuitenkin ollut vuosikausia joukkueensa parhaita pistemiehiä. Yksi mies harvoin porukkaa pudotuspeleihin vie, vaikka aina voi tietysti paremminkin pelata.

Eikä niitä pyttyjä ansaita. Ne saavutetaan. Jos saavutetaan.

Muokkaus:
wezq kirjoitti:
Teemulle Stanley Cup ja juhlat torille!

Henkilöpalvoja! Häpeä!
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pee kirjoitti:
...blaablaa...
No voihan sitä tietysti nussia pilkkua, eli joo Jokinen teki vain yhden maitojunareissun Suomeen. Mutta montako Teemu Selänne on esimerkiksi tehnyt, ja montako ottelua Selänne on pelannut farmissa verrattuna vaikka Jokiseen?

Ja kyllä se Jokisen ylimielisyys paistaa vielä kauaksi, ja itse en arvosta miestä juuri ollenkaan. Flopannut melkein joka kerta maajoukkueessakin kun on kisoihin mukaan tullut. Johtava pelaaja ei ole oikeastaan koskaan ollut muualla kuin NHL:n runkosarjassa alle keskitason joukkueessaan.

Pee kirjoitti:
Henkilöpalvoja! Häpeä!
Ylpeä olenkin siitä että Suomesta ja Jokereista on lähtenyt maailmalle tuollainen huikea pelimies kuin Teemu Selänne on. Itse ainakin seuraan peliä pelaajien pelinä.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Ihmeellistä rukutusta Selänteestä täällä. Taitaa joillekin olla liian kova pala kun ukko vetää tolla tasolla edelleen.

Se on päivänselvää, että vastustaja merkkaa tuon tasoisen pelaajan tarkasti matseissa, Selänteellä ei taatusti ole helppoa pelata play-offseissa. Siltikin on pelannut hienosti, ja auttanut joukkuetta.

Vertailut muihin pelaajiin ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Se nyt on aivan turha vertailla johonkin 80-luvun peleihin, koko laji on muuttunut, roolit voivat olla erilaiset jne. Minä ainakin nautin siitä, että Teemu on vihdoin päässyt finaaleihin. Suomen kaikkien aikojen parhaita pelaajia, jolle todellakin soisi menestystä. Ei muuta kun tsemppiä Flashille kannujahtiin!
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olli Jokinen

Hienoa, että faktojen kertominen (yksi maitojunareissu on eri asia kuin useat maitojunareissut) ja vastakkaiset mielipiteet ovat "wezq":lle "blaablaa":ta. Keskustelutaitosi ovat suorastaan mykistävät!

wezq kirjoitti:
Ja kyllä se Jokisen ylimielisyys paistaa vielä kauaksi

Anna yksikin esimerkki 2000-luvulta.

wezq kirjoitti:
Johtava pelaaja ei ole oikeastaan koskaan ollut muualla kuin NHL:n runkosarjassa alle keskitason joukkueessaan.

Erkka Westerlund ei ainakaan ole samaa mieltä (kommentit Torinon Italia-pelin jälkeen). Ja hän on sentään valmentanut Jokista. Sinä kaiketi et?

Lisäksi valmentaja Summasen ainoaksi jääneissä MM-kisoissa, Tshekissä keväällä -04, Olli oli kapteeni. Sekinkö kertoo johtajuuden puutteesta?
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pee kirjoitti:
Hienoa, että faktojen kertominen (yksi maitojunareissu on eri asia kuin useat maitojunareissut) ja vastakkaiset mielipiteet ovat "wezq":lle "blaablaa":ta. Keskustelutaitosi ovat suorastaan mykistävät!
Hienosti puutut tuohon epäolennaisuuteen, onnittelut siitä.

Pee kirjoitti:
Anna yksikin esimerkki 2000-luvulta.
En jaksa/ehdi nyt alkaa kaivamaan esiin kaikkia lausuntoja mitä herra on antanut viimeisen 7 vuoden aikana. Ja se mikä on minun mielestäni ylimielisyyttä, saattaa sinun mielestäsi olla jotain ihan muuta.


Pee kirjoitti:
Erkka Westerlund ei ainakaan ole samaa mieltä (kommentit Torinon Italia-pelin jälkeen). Ja hän on sentään valmentanut Jokista. Sinä kaiketi et?

Lisäksi valmentaja Summasen ainoaksi jääneissä MM-kisoissa, Tshekissä keväällä -04, Olli oli kapteeni. Sekinkö kertoo johtajuuden puutteesta
En tiennytkään että pitää olla valmentaja tai olla joskus valmentanut Olli Jokista jotta voi kritisoida hänen johtajuuttaan. Ethän sinäkään ole ollut Ollin valmentajan muuten?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Miksi keskustelu on siirtynyt Olli Jokiseen? Laitetaan sitten omakin lusikka soppaan. Olli Jokinen oli IFK:ssa pelatessaan ylimielinen ja diiva pelaaja, joka teki niinkuin itse halusi. Mutta nykypäivän Olli Jokista ei voi edes verrata tuon ajan "Päällikkö-Olliin". Hän on kasvanut henkisesti todella paljon ja pelaa nykyään joukkueensa, ei itsensä eteen. Yksi Suomen parhaista pelaajista ja vuosia vielä monta jäljellä. Toivon, että pääsisi piakkoin kokemaan ensimmäiset NHL-pudotuspelinsä Panthersissa, jota on palvellut monta vuotta, vaikka kyseessä heikko joukkue vuodesta toiseen. Hienoa seurauskollisuutta.

Selänteestä ei ole mitään huonoa sanottavaa, loistava maalintekijä ja johtaja.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olli Jokinen

wezq kirjoitti:
En jaksa/ehdi nyt alkaa kaivamaan esiin kaikkia lausuntoja mitä herra on antanut viimeisen 7 vuoden aikana.

En pyytänytkään kaikkia lausuntoja; yksikin olisi riittänyt, mutta eipä tullut sitäkään. Silti mielestäsi "Jokisen ylimielisyys paistaa vielä kauaksi". Näyttääkö Olli ylimieliseltä, vai mikä nyt mättää, kun et yhtäkään esimerkkiä hänen nykyisestä ylimielisyydestään pystynyt antamaan?

Lauri kirjoitti:
Miksi keskustelu on siirtynyt Olli Jokiseen?

Koska "wezq" katsoi jostain kumman syystä asiakseen tulla kertomaan, kuinka "Olli Jokinen taas on melko kaukana minun listallani niistä jotka joskus ansaitsisivat nimensä tuohon lordi Stanleyn kylkeen".

Lauri kirjoitti:
Olli Jokinen oli IFK:ssa pelatessaan ylimielinen ja diiva pelaaja, joka teki niinkuin itse halusi. Mutta nykypäivän Olli Jokista ei voi edes verrata tuon ajan "Päällikkö-Olliin".

Juuri näin!
 
Viimeksi muokattu:

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
wezq kirjoitti:
ja montako ottelua Selänne on pelannut farmissa verrattuna vaikka Jokiseen?

Ai onko Teemulla pelejä farmissa? Tuo oli uutta tieto minulle.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai onko Teemulla pelejä farmissa? Tuo oli uutta tieto minulle.
Ironia on vaikea laji.

No ehkä tosiaan kannattaisi palata ketjun aiheeseen, ja keskustella Jokisesta omassa ketjussaan jos ketään kiinnostaa sellaista ketjua avata.

Aiheeseen liittyen, mielenkiintoista nähdä mitä kauden jälkeen tapahtuu mikäli Teemu saa nimensä Stanley Cupin kylkeen. Taitaa Anaheim olla ainoa joukkue Teemulle änärissä ja Jokerit Euroopassa.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Aiheeseen liittyen, mielenkiintoista nähdä mitä kauden jälkeen tapahtuu mikäli Teemu saa nimensä Stanley Cupin kylkeen. Taitaa Anaheim olla ainoa joukkue Teemulle änärissä ja Jokerit Euroopassa.

Kun Anaheim voittaa mestaruuden, en usko että Teemu harkitsee kuin kahta vaihtoehtoa: Jatkaa Ducksissa tai pistää hokkarit naulaan. Itse en usko, tai varsinkaan halua, että Teemu lopettaisi nyt kun putki taas kulkee ja pelaaminen on hauskaa. Ja näinhän mies on itsekin sanonut; pelaa niin kauan kuin se on hauskaa. Mutta toisaalta on sanonut myös että mestaruus helpottaisi lopettamis päätöstä. Jokereihin tuskin tulee pelaamaan kun koko perhe viihtyy loistavasti Anaheimissa ja on kotiutunut sinne täydellisesti. Mitkään pelilliset syyt eivät myöskään puolla pelaamista sm-liigassa, miksi palaisi suomeen kun voi pelata NHL:n huippujoukkueessa jolla on realistiset mahdollisuudet tavoitella menestystä myös tulevilla kausilla.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Vedetään nyt tähän vielä Jokinenkin mukaan niin saadaan oikein mylly aikaan - tosin minä taisin ensimmäisen kerran hänet mainita.
Tämä ketju käsittelee ymmärtääkseni Teemua. Olli ja Teemu ovat molemmat erinomaisia pelaajia (tämän hetken kiistatta parhaat suomalaishyökkääjät Koivun ohella) joten se siitä. Jokisella oli vielä murrosikä menossa tuossa 90 -luvun lopulla joten annettakoon se hänelle anteeksi. Fiksuja kavereita ja suurella sydämmellä pelaavia joukkuepelaajia Selänne ja Jokinen ovat - se joka väittää muuta voinee esittää pätevät perustelut. Lapsellisen näköistä kun aikuiset miehet tappelevat onko Olli Jokinen tyhmä vai ei.
Mielestäni joku sanoi loistavasti: Kurri on Suomen Wayne Gretzky, Selänne on Suomen Mario Lemieux. Turha vertailla ainakaan negatiivisessa mielessä kahta suurta kiekkoilijaa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäyris kirjoitti:
Kun Anaheim voittaa mestaruuden, en usko että Teemu harkitsee kuin kahta vaihtoehtoa: Jatkaa Ducksissa tai pistää hokkarit naulaan. Itse en usko, tai varsinkaan halua, että Teemu lopettaisi nyt kun putki taas kulkee ja pelaaminen on hauskaa. Ja näinhän mies on itsekin sanonut; pelaa niin kauan kuin se on hauskaa. Mutta toisaalta on sanonut myös että mestaruus helpottaisi lopettamis päätöstä.

Ja että "olisi kiva lopettaa huipulla".

Muokkaus:
tomageeni kirjoitti:
Fiksuja kavereita ja suurella sydämmellä pelaavia joukkuepelaajia Selänne ja Jokinen ovat - se joka väittää muuta voinee esittää pätevät perustelut.

Coloradon pudotuspelit keväällä 2004, jolloin Selänne valitteli, kuinka hänentasoisensa pelaaja tarvitsisi lisää peliaikaa. Joukkue voitti, mutta Teemulla oli mielessään vain oma peliaika.
 
Viimeksi muokattu:

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Coloradon pudotuspelit keväällä 2004, jolloin Selänne valitteli, kuinka hänentasoisensa pelaaja tarvitsisi lisää peliaikaa. Joukkue voitti, mutta Teemulla oli mielessään vain oma peliaika.

No, voitti ja "voitti". Sen vuotisen Coloradon tähtisikermän playoff-taipaleen katkeaminen toisella kierroksella ei mikään hirmuinen voitto ole.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarkoitin, että voitti sen pelin, jonka jälkeen Selänne avautumisensa suoritti. Teemu ei siis iloinnut joukkueensa voitosta, vaan valitteli vähäistä peliaikaansa. Minusta se ei ole todellakaan joukkuepelaajan merkki.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tarkoitin, että voitti sen pelin, jonka jälkeen Selänne avautumisensa suoritti. Teemu ei siis iloinnut joukkueensa voitosta, vaan valitteli vähäistä peliaikaansa. Minusta se ei ole todellakaan joukkuepelaajan merkki.

Niin Selänne pelasi 3. ja 4.ketjun laidalla joidenkin enemmän tappelijoina kuin kiekollisina pelaajia tunnettujen suuruuksien rinnalla. Ehkäpä Teemusta tuntui että hänen kiistattomat maalitekijän lahjansa menevät hukkaan kiekko päätyyn ja vaihtoon kiekkoilussa. No aivan sama kuten polvileikkauksen jälkeisistä tehoista voidaan nähdä niin suurin syy siihen että peli ei tuolloin kulkenut taisi olla polvivammassa ja kun se saatiin kuntoon on lento ollut taas sen mukaista.

On todella hienoa että Teemu vihdoin pääsee tavoittelemaan suurta unelmaansa. Hieno ja poikkeuksellisen avoin suomalainen pelaaja jolle soisi hyvin mielellään menestystä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim

#38

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Tuossapa maikkarin uutisia muutamasta aiheesta, joista tässäkin ketjussa on puhuttu.
Tehkööt jokainen omat johtopäätöksensä. Kovin paljon tuon parempaa infoa tekstimuodossa tuskin löytyy noista asioista.
Loistavaa! Kiitos linkeistä. Vielä kun jostain saisi winnipegin aikasesta akillesjännevammasta juttua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös