Sihvonen, Jalonen, Nelonen ja finaalisarja
En jaksanut hirveän monta sivua lukea taaksepäin, joten anteeksi jos tästä on jo puhuttu. Viittaan Urheilulehden artikkeliin:
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article128921-1.html
Siis mistä näitä Sihvosia oikein sikiää? Mulle on ihan sama, mitä joku Iltalehden Jalonen kirjoittelee... mutta ei taida olla ihan hyvän journalistiikan periaatteita mennä "huutelemaan viereisiin pöytiin" tai etenkään kertomaan, mitä jonkun toisen lehden päätoimittajan pitäisi tehdä. Favorinin toiminnasta voidaan varmaan olla montaa mieltä... joko sitä mieltä mitä Sihvonen on, tai sitten ei vaan "pelistä ymmärrä mitään" tai ollaan "kaikkien puusilmien äiti".
Helvetillistä pullistelua toi kirjoitus on, lähtien useiden A4:sten ja videokoosteiden analyyseistä (vastaavat analyysitaidothan tuottivat ala-arvoisen tuloksen taannoin Pelicansissa), Sihvosen broidin mitaleista jne... Ok, Sihvonen on toimittaja... mutta enemmän mä sitä uskoisin jos sillä olisi
a) omia näyttöjä jääkiekon saralta ja
b) joku editoija, joka karsisi turhan machoilun ja henkselienpaukuttelun noista "analyyseistä"
Sinänsä, jos lukee tekstin useamman kerran niin lopulta saa sen kaiken bullshitin kuorittua pois, niin ne muutamat analyysit syöttöihin liittyen ovat ihan ok. Mutta ainakin mulla meni monta kertaa lapsi pesuveden mukana.
Jännäksi menee, jos tämä finaalisarja kahtiajakaa mediankin. Mun mielestä Nelosen ratkaisu ottaa Ässien kanssa riitaantunut egoisti Tamminen kommentoimaan lähetystä, on kyseenalainen. Pasi Nurminen oli mielestäni tavallaan oikeassa, että 5-5 -peli avauserässä oli varsin tasaista. Numerot repsahtivat, kun Kerho teki melkein joka paikasta maalin. No, onneksi katkolla ei tähän puututtu, koko studio meni Tamin hehkutukseen eikä se käsitellyt kuin yhtä joukkuetta. Pakostikin miettii, että onko Tamista edes kertomaan mitään positiivisia seikkoja Ässistä...?
Sihvonen - lopeta paskanjauhanta, keskity oleelliseen niinkuin ehdotat Ässiäkin tekemään. Kaverisuhteita voi hoitaa sitten vaikka maksamalla Summasen narikan tai tempaisemalla Pekka Jalosta taksijonossa turpaan... mutta jatkossa ehkä kiekkoasiantuntija voisi lehteen tapahtumia kommentoidessaan keskittyä oleelliseen.