Fiilistelyketju

  • 128 978
  • 765

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Enää ei tarvitse kuunnella porilaisten ja luvialaistenkin kertomuksia siitä kuinka he menevät halliin katsomaan viirejä ei viiriä.
Nyt sitä voi itekkin rinta rottingilla sanoa menevänsä kattelemaan viirejä.
Muuten hyvä teksti mutta on tää kohta ny osittain ihan vittusaatanaa. Luvialla liehuu paloaseman tornissa Lukko-lippu mestaruuden kunniaksi ja noin 50% asukkaista kannattaa Lukkoa. Vituttaa aina, kun tällä palstalla vittuillaan mun kotikylästä.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Muuten hyvä teksti mutta on tää kohta ny osittain ihan vittusaatanaa. Luvialla liehuu paloaseman tornissa Lukko-lippu mestaruuden kunniaksi ja noin 50% asukkaista kannattaa Lukkoa. Vituttaa aina, kun tällä palstalla vittuillaan mun kotikylästä.
Mutta jos se toinen 50% on kertonut kertomuksia viireistä katossa @Century Fox ille, niin nyt hänen ei tarvitse kuunnella, ei tää oo niin vakavaa, tää on vaan jääkiekkoa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rehellisesti sanottuna vähän odotan jo Pitsiä. Jos/kun yleisöä silloin taas saa olla, niin pääsisi vähän fiilistelemään mestaruutta hallille muiden kanssa. Varmaan tulee olemaan kovin meininki ikinä. Itse kun en päässyt katsomaan finaalia Raumalle, niin en päässyt samalla tavalla kokemaan sitä väen paljoutta. En ole katkera yhtään silti. Nykytilanne varmisti sen, että moni noista tapahtumista on videolla nähtävissä.

Mutta kyllä mä sitä ennen aion nauttia vielä tästä mestaruudesta etenkin, kun saa vielä sen mestaruuspaidan postista.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Torstain Länskäri on tallessa ja kehyksissä. Kotona kulkiessa sitä tulee aina silloin tällöin vilkaistua ja aina hymyilyttää.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yle Radio Suomen tämän viikon Poppikoulu musiikkivisailuohjelmassa fiilisteltiin myös Lukon mestaruutta sopivalla kompakysymyksellä. "Mikä 80-luvun Big Country -yhtyeen hittibiisi on viime päivinä saattanut soida Raumalla ja miksi?"

Kilpailijoina olivat telkkarin Jahti-ohjelmasta tutut tietäjät Terävä (Magnus Mali) ja Herra Arkisto (Eero Ylitalo). Kumpikaan miekkosista ei hoksannut kompaa, mutta itselleni välähti heti, että se kappale oli tietenkin "Lukko vei, Lukko vei.."

Big Country - Look Away
 

upreo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tunnukset palstalle ovat jo hyvän aikaa olleet hallussa, mutta niin vaan on kynnys kirjoittaa ollut korkea. Josko sitä viimein uskaltaisi ensimmäiset merkit naputella palstalle, 15 vuoden aktiivisen seuraamisen jälkeen.

Keväällä 2020 oli ennenkokematon fiilis 25 vuotta kestäneellä fanitaipaleella. Ei tarvinnut jännittää vastustajaa ja hallille kävellessä oli varma tunne kerta toisensa jälkeen, että voittajana kaukalosta poistuu Lukko. Poissa oli kaikki epävarmuus ja pettymykset, joita menneet vuodet ja vuosikymmenet toivat. Kevät loppui, miten loppui, mutta syksy onneksi jatkui siitä mihin kevät jäi. Ei ollut pienintäkään epävarmuutta mielen sisällä otteluiden lopputuloksesta. Hyvä niin, sillä sitähän Johtaja Virta peräänkuulutti projektin alussa koko yhteisöltä; uskallusta voittaa, ei pelkoa hävitä.

Vaan järkkyvä on ihmisen mieli. Vuodenvaihteen jälkeen alkoi peli takkuamaan ja tuttu negatiivisuus valtasi mielen. Ei sitä ääneen kenellekään sanonut, mutta niin vain pelkäsi jälleen kerran mahdollisuuksien murenevan. Pelko voitti. Runkosarjan loppu antoi kuitenkin taas uskon paremmasta.

Pudotuspeleissä Ilves-sarjassa oli vakaa usko koko ajan. Niin paljon Lukko oli parempi. Peleistä pystyi nauttimaan ja iloitsemaan hyvistä otteista. Siihen se sitten loppuikin rentous. Onneksi ei kaukalossa. Tappara-sarjan toinen matsi kolisutteli kaikki möröt pimeimmistä nurkista esiin. Ei auttanut kolmannen matsin voittokaan. Oltiinhan sitä aiemminkin oltu voiton päässä finaalipaikasta Tapparaa vastaan. Ei sopinut innostua, ettei tipahda. Neljäs peli oli ihan pelkkää kärsimyksen täyttämää nautintoa. Jännitti niin, että joka paikkaa sattui. Petmanin maalin tullessa huusin siihen malliin, ettei kolmeen päivään lähtenyt ääntä kunnolla. Pieni kyynel vierähti silmänurkkaan. Ensimmäistä kertaa elämässä näkisi finaalit. Harmittavasti kun vanhempien laskelmointi myöhästyi edellisestä finaalista parilla kuukaudella ja elo alkoi vasta kesällä.

Finaaleihin sitten asteltiin täynnä uskoa, nyt olisi sen aika. Ensimmäinen ottelu romutti kaiken varmuuden ja pelko häviämisestä valtasi jälleen. Vatsaa kipristi, kun otteluita katsoi. Pystyi kuitenkin katsomaan toisen ja kolmannen ottelun, vaikka pahaa teki. Neljännessä finaalissa olin jo varma. Nyt se tulisi. Harmi vaan, että työnantajan järjestämä pakollinen koulutus aiheutti haastetta. Ensimmäiset kaksi erää katsottiin salaa äänettömällä läppärillä. Hiukan teki tiukkaa olla huutamatta täysillä ensimmäisessä erässä. Tai toisessa. Kolmas erä tuli katsottua autossa matkalla kohti Raumaa. Hanttimiehen puolelta luonnollisesti. Auto olisi ollut metsässä jo ennen Paneliaa, jos olisi itse pitänyt ajaa. Liedeksen lyödessä kiekon tyhjiin purkautui kaikki aiemmat pettymykset ja mieli oli täynnä puhdasta iloa. Ja niin oli illalla kaupungilla ja jäähallilla. Minulla ja kaikilla muilla kenet näin. Eikä muuten haitannut yhtään, että kannun Koiviston käsivarsilla joutui katsomaan Eurajoen K-marketin parkkipaikalla.

Vielä ei pystynyt täysillä nauttimaan matkasta, vaan pelko tarttui puseroon heti pienimmän tilaisuuden tullen. Nyt kun tätä voittoa ei kukaan vie, niin josko seuraavalla kerralla uskaltaisi nauttia jo matkastakin, eikä pelkästään pelätä. Kiitos Johtaja Virta, pelko häviöstä ei ole jatkossa niin suuri. Uskallus voittaa on kasvanut.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Katsoin vasta tänään tuon Lukon julkaiseman lyhyen mestaruusjuhlavideon. Taas sai kuivata silmiä. Säälin heitä, joilla ei ole tällaista kannatuksen kohdetta, jäävät paljosta paitsi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei kiinnosta MM-kiekko, ei sitten yhtään. Mieluummin katsoisin vaihtoehtoiset pudotuspelit, joissa Lukko kohtaa KalPan, KooKoon ja Pelicansin. Lukolle ei tänä keväänä löytynyt oikein edes haastajaa osittain siitä syystä, että joukkue pystyi välttämään em. joukkueet. Toivottavasti seuraava mestaruus tulee vaikeampien pelien tuloksena.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä sunnuntain ratoksi veivannut eestaas tuota Koiviston pesäpallomaalia. Myöskin Pressin rankkumaali kolmannessa finaalipelissä on ollut tehotoistossa. Mutta eniten ruutuaikaa mun töllössä on tänään saanut Kikon biljardisyöttö Hiljaiselle Tappajalle joka niin ihanasti painaa limpun häkkiin.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Pääsispä Lukkoon ilme
 

Liitteet

  • 1DF78222-615B-4FCF-A58F-8BD02D5774FF.jpeg
    1DF78222-615B-4FCF-A58F-8BD02D5774FF.jpeg
    114,1 KB · kertaa luettu: 190

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
On kyllä jännä fiilis. MM-Finaali ei aiheuta mitään tunnetta.
On kyllä kumma fiilis, kännykällä selailee kaikkea muuta ja peli pyörii taustalla. Ei toi 2-1 tai sen hylkäys aiheuttanut mitään reaktiota. Final Countdown nosti hymyn huulille.

edit. JD:n näkeminen nostaa muuten fiilistä. Muuten ei herätä mitään tunteita. Pitäiskö olla huolissaan? Hyvä huomata että yksin en sentään ole
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Mä katselen täällä kännykällä ratkaisevaa finaalia ja tuolla mm kisoissa Suomi tais mennä johtoon. Siitä on äänet pois kun tuo Mertsi on ihan kuutamolla koko ajan. Rasittavaa kuunneltavaa, aika kujalla kyllä pelistä.
Ja fiilistelen että huomenna tulee tilattu mestaruusmuki, maistuu automaattikahvikin sitten töissä.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Joo ei herätä kyllä juurikaan fiiliksiä tällä hetkellä. Todella omituinen tunne. Saattaisin jopa alitajuntaisesti ja spontaanisti tuulettaa jos Danforth tekisi maalin.

Tätä se oli kuulemma HPK-faneilla vuonna 2019.

Toki toivon, että Suomi voittaa, mutta pelin lopputulos ei tule hetkauttamaan tunteita suuntaansa totutulla tavalla. Varmaan ihan kiva sitten jatkossa, että on se 4 maailmanmestaruutta 3 sijaan.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Mä oon katsellut ottelua SVT puolelta, kun en jaksa katsella noita MTV3 selostajia ja asiantuntijoita. Pahin taitaa olla Zombie Kapanen. Kauheesti ei oo itelläkään väliä sillä tavalla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös