Huh...
Sulla on kai ihan oikeaakin asiaa viestissäsi, mutta se hukkuu täysin koko tekstin kieliasuun ja typeriin väittämiin. Vaikka sanot lopussa, että kohdistat viestisi ainoastaan Jokerifanien "alaluokan edustajille", niin mä rivikannattajana otan tosta giganttisen herneen nokkaani vaikka mulla ei ole osaa eikä arpaa koko fanitoiminnassa.
...
Jep - on syytäkin ottaa, mutta hieman eri jutusta kuin minun tekstini...
Nimittäin, minua ainakin hävettäisi ja vituttaisi ihan saatanasti olla leimattuna tuon mainitsemani porukan idioottimaisuuksien vuoksi - ota siitä se giganttinen herne nenääsi!
Kato - ei täällä landella näy - ja ilmeisesti käykään - muut kuin nämä mainitsemani idiootit, vuodesta toiseen yhä vastenmielisempänä.
Jos kerran tämä Jokerien "virallinen" rekisteröitynyt faniporukka ei tee asialle mitään - vieläkään, se on kuin kutsu näille "järjenjättiläisille" liittyä mukaan, kun pääsyvaatimuksiin ei näköjään kuulu omat aivot.
Jos taas asiaan puututtaisiin fanitoiminnan sisältä ja sisällä, se olisi omiaan karsimaan tapahtuneita idioottimaisuuksia ja näitä - olkoon nyt vaikka sitten ulkojäseniä, joilta häipyisi yhteisön tuki tekosilleen ja olisi paljon suurempi vaara joutua niistä ao. vastuuseen.
Parjaamaani ilmiötä Jokerifanien keskuudessa on tutkittu jo vuosikymmeniä maailmalla, varsinkin UK:ssa jalkapallohuliganismna, joka itse asiassa on paljon järjestyneempää toimintaa kuin mikään fanitoiminta täällä suloisessa Suomessamme.
Ja jotta et kompuroisi kieliasuuni ja mielikuviini, totean vain, että allegoriani viittasivat vain yleisesti syihin, sosiaaliseen irrallisuuteen ja vastuuttomuuteen, joista ko. ilmiöt kumpuavat kielestä ja kansallisuudesta riippumatta - on helppoa olla idioottina idioottien seurassa, kun ei tarvitse vastata tekosistaan ja niille saa aina hyväksynnän ja jopa ihailua osakseen. Ihmisellä kun on vaistomainen tarve kuulua johonkin populaation ja Jokerifanitoiminnan yleiset piirteet ja toisaalta munattomuus vastuun kantamisessa tarjoaa ko. porukalle sellaisen.