Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 840 042
  • 2 865

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska olet yleensäkin kuullut, että NHL:ssä olisi kannustettu?

On tainnut kaverilta jäädä NHL-matsit näkemättä.

Loistavaa toimintaa taas eilen "faneilta". Pitää olla suuren luokan idiootti kun sytyttää sisätiloissa savupommin. Tämä osoittaa vain ja ainoastaan täydellistä aivojen puuttumista.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Koska olet yleensäkin kuullut, että NHL:ssä olisi kannustettu?

Kyllä se vaan niin on, että kun näitä Jokrujen fanisivujen viestejä lukee, niin ei voi muuhun tulokseen tulla, kuin että kaikki narri-fanit pitää laittaa vieras-bänniin.

Uskon kyllä, että valtaosa Narri-faneista tuomitsee nää perseilyt. Mut silti ymmärrystä, vähättelyä, naureskelua, peittelyä tulee näissä viesteissä niin paljon ja kuitenkin niin monelta henkilöltä, ettei yksinkertaisesti ole muuta vaihtoehtoa, kun päästä ainakin vieraspeleissä kokonaan eroon narri-faneista.

Eli jos ei rankaista kollektiivisesti, niin vuorenvarmasti nää teini-ikäistasoisten tulitikkuleikit tulee jatkumaan. Ja sitä riskiä ei mun mielestä voi vaan ottaa.

Sorry, mut koettakaan vaikka vaihtaa suosikkijengiä tekin, jotka ehkä käyttäytyä osaisitte.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sorry, mut koettakaan vaikka vaihtaa suosikkijengiä tekin, jotka ehkä käyttäytyä osaisitte.

In Helsinki we have this thing called seurauskollisuus.

Muista pitää näistä vaatimistasi asioista kiinni siinä vaiheessa kun blegin pesästä joku innostuu samantyyppiseen toimintaan, todennäköisesti sekin on edessä jossain vaiheessa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Aasit narikkaan

Niin, itse olisin valmis langettamaan Jokereiden faniklubille porttikiellon toistaiseksi kaikkiin halleihin Areenaa lukuunottamatta.

Jaa miksikö? No siksi, että muuten ei näytä menevän kaaliin kuinka halleissa ollaan. Vai pitääkö oikeasti sattua jotain?

Täältä tähän
 

Kikkarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokeripokeripoks

Valitettavaa tällanen perseily jälleen kerran. Nuoret kokeilunhaluiset ja itseään tutkiskelevat pojankoltiaisetko oli savun takana vai vanhempi konkari? Kyllä EP:ssä tiedetään tasan tarkkaan, ketkä tällasta lutuuria siellä kylvävät. Kysymys onkin, miksi asialle ei tehdä mitään? Tuli itekin aikanaan käytyä vierasmatkoilla ja meininki oli yleensä erittäin hyvä, mut tällaset jutut pitää mut reissuilta pois. Lisäksi itseä ärsyttää monissa chanteissa lapsellinen uho ja vttuilu natiiveille. En halua jeesustella, enkä tarkoita etteikö snadi "piikittely" kuuluisi asiaan pilke silmäkulmassa. Uhoaminen ja keskittyminen olemaan niin kovaa poikaa vie ideaa kannattamisesta minun mielestä. Mutta niinhän se on, että jokainen kannattaa tyylillään ja se on hyväksyttävä, lain sallimissa rajoissa tottakai.

Mielestäni EP:n hallituksen tulisi ottaa näihin perseilyihin asianmukainen linja ja tehdä julkisuuskuvan sekä ennen kaikkea fanitoiminnan jatkuvuuden kannalta tärkeitä päätöksiä. Jos asiaan ei puututa niin tiedä mitä vielä tapahtuu.

T: kukkahattu-Kikkarelli
 
Viimeksi muokattu:

Thumb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Edmonton Oilers, Liverpool
Kannattaisikohan Jokerifanien miettiä myös sitä että Hjallis, Virmanen&co eivät varmaankaan koe tällaisia tapahtumia hyväksi julkisuudeksi. Eilenkään ei Virmaselta kovin positiivista palautetta tullut. Mitenkäs sitten suu pannaan kun seuran suunnalta käännetään ruuvit kiinni ja saavutetut etuisuudet otetaankin pois? Vai jaetaanko sitten taas sämpylöitä kavereiden kesken?
 

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenkäs sitten suu pannaan kun seuran suunnalta käännetään ruuvit kiinni ja saavutetut etuisuudet otetaankin pois? Vai jaetaanko sitten taas sämpylöitä kavereiden kesken?

Sehän otetaan tottakai perseilynä seurajohdolta faneja kohtaan. Mikäli tämän "savun" laukaisijaa ei saada kiinni, niin ei sitten myydä lippuja yhdistykselle jos ei pysty pitämään huolta matkalaisistaan. Pitäisikö fanireissuille sitten laittaa nollatoleranssi esim. alkoholin suhteen, veikkaisin vaan että tämäkin tyyppi on alkoholinvaikutuksen alaisena ollut. Vai pitäisikö kaikille jotka on yhdistyksen mukana matkassa tehdä oma lippu roikkumaan esim. kaulaan ja ko. katsomoon ei muita päästettäisi lainkaan...? Ei edes omatoimimatkalaisia.... Eiköhän tässäkin takana ole pieni porukka, joka tuottaa vain ongelmia muille faneille. Itseltäni jyrkkä ei savuille lätkäpeleissä. Vielä ei ole kukaan kuollut, mutta tarviiko kuolla että tajutaan seuraukset..?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Joudun häpeäkseni tunnustamaan, että olen muutaman ottelun nähnyt, mutta en edelleenkään ymmärrä missä se kannatus oli?

Sieltä alkaa hetken päästä Montreal - Boston peli. Suosittelen katsomaan, ja toteamaan mitä se oikea kannattaminen on.
Vinkkinä mainittakoon, siihen ei kuulu savut.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
In Helsinki we have this thing called seurauskollisuus.

Muista pitää näistä vaatimistasi asioista kiinni siinä vaiheessa kun blegin pesästä joku innostuu samantyyppiseen toimintaan, todennäköisesti sekin on edessä jossain vaiheessa.

No Blegin värejä oon kantanut nyt 23 vuotta, joista liigatasolla 16. Ei ole tarvinnut tälläista perseilyä hirveästi pelätä. Narri-fanit on harrastaneet sitä nyt sitten ainakin Espoossa, Lahdessa ja Jyväskylässä.

Ja jos joku Blegi-fani tollasta tekee, hyväksyn välittömän vierasporttarin kaikille sinisten faneille vaikkapa vuodeksi ensimmäisellä kerralla! Ollaankohan täällä valmiita samaan? Uskalletaankohan täällä sitoutua vastaavaan?
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No Blegin värejä oon kantanut nyt 23 vuotta, joista liigatasolla 16. Ei ole tarvinnut tälläista perseilyä hirveästi pelätä. Narri-fanit on harrastaneet sitä nyt sitten ainakin Espoossa, Lahdessa ja Jyväskylässä.

Ja jos joku Blegi-fani tollasta tekee, hyväksyn välittömän vierasporttarin kaikille sinisten faneille vaikkapa vuodeksi ensimmäisellä kerralla! Ollaankohan täällä valmiita samaan? Uskalletaankohan täällä sitoutua vastaavaan?

Helppohan se on hyväksyä kun omille sanoille ei tarvitse laittaa yhtään katetta.

Sovitaan että teemme noin, käyn huomenna ostamassa jostain kirpparilta bluesin paidan, ja menen polttelemaan savuja peliin, lupaatko kanssa että teet kaikkesi vuoden porttikiellon eteen? :P

Niin ja itse asiaan vielä, kovia rangaistuksia tietenkin toivotaan. Täysin naurettavaa väittää että kukaan ei olisi mitään nähnyt, tuollaiset pellet eivät kuulu jääkiekko katsomoon.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Helppohan se on hyväksyä kun omille sanoille ei tarvitse laittaa yhtään katetta.

Sovitaan että teemme noin, käyn huomenna ostamassa jostain kirpparilta bluesin paidan, ja menen polttelemaan savuja peliin, lupaatko kanssa että teet kaikkesi vuoden porttikiellon eteen? :P

Niin ja itse asiaan vielä, kovia rangaistuksia tietenkin toivotaan. Täysin naurettavaa väittää että kukaan ei olisi mitään nähnyt, tuollaiset pellet eivät kuulu jääkiekko katsomoon.

No toi sun kirpparipaita-kikkasi vähän nyt osoittaa tätä narri-asennetta just. Jos tollasta papattien paukuttelua tapahtuu, fanijoukku taatusti tietää/näkee, kuka katsomossa hölmöilee. Ja jos asianomainen ilmiannetaan ja homma hoidetaan läpinäkyvästi, kusettajatkin jää tapauksen tutkinnassa taatusti kiinni. Joten helvetin huono kommentti!

Muistuttaisin nyt kuitenkin, että Lahdenkin tapauksessa suoritettiin oikein noin niin kuin poliisitutkinta ja yksi ääliö tuomittiin sakkorangaistuksiin. Että kyllä siinä taitais kirpparipaita -kikasta jäädä kiinni.
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No toi sun kirpparipaita-kikkasi vähän nyt osoittaa tätä narri-asennetta just. Jos tollasta papattien paukuttelua tapahtuu, fanijoukku taatusti tietää/näkee, kuka katsomossa hölmöilee. Ja jos asianomainen ilmiannetaan ja homma hoidetaan läpinäkyvästi, kusettajatkin jää tapauksen tutkinnassa taatusti kiinni. Joten helvetin huono kommentti!

Muistuttaisin nyt kuitenkin, että Lahdenkin tapauksessa suoritettiin oikein noin niin kuin poliisitutkinta ja yksi ääliö tuomittiin sakkorangaistuksiin. Että kyllä siinä taitais kirpparipaita -kikasta jäädä kiinni.

Jäisihän sitä varmasti kiinni, mutta jos pointti oli että yhden blues fanin pelleily riittää, niin millä poliisi todistaisi että en blues fani olisi. :P

Ja jooh, pahoittelen että derailasin threadia tyhmään hiustenhalkomiseen, kun loppupeleissä samaa mieltä kanssasi olen. Kovat rangaistukset näistä pitäisi tulla, ja faniryhmän pitäisi yhteen ääneen irtisanoutua kyseisestä toiminnasta, ja tehdä kovaa työtä sen eteen että tekijät jäisivät kiinni.
 

mr purnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rehelliset seurat ja fanit
Kyllähän asia lienee niin, että tuommoinen toiminta jatkuu niin pitkään, kun oikeasti jotain pahaa sattuu. En halua maalailla, mutta se ehkä herättäisi väen tajuamaan, miten oikeasti keskenkasvuiselta tuollainen toiminta tuntuu...Kyseessä siis jopa ihmishengen menetyksenä oleva tapahtuma...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyllähän asia lienee niin, että tuommoinen toiminta jatkuu niin pitkään, kun oikeasti jotain pahaa sattuu. En halua maalailla, mutta se ehkä herättäisi väen tajuamaan, miten oikeasti keskenkasvuiselta tuollainen toiminta tuntuu...Kyseessä siis jopa ihmishengen menetyksenä oleva tapahtuma...

Montako kuolonuhria, loukkaantunutta ja palanutta hallia tiedät keskieuroopasta jossa noita savuja ja soihtuja enemmän harrastetaan? Itse en tosin näiden savujen ja soihtujen hienoutta oikein ymmärrä, toisin kuin esimerkiksi tifojen hienous on ihan selkeä.

Jyväskylän savutus oli hölmöilyä ja tekijä voisi osoittaa olevansa mies ja kantavansa vastuunsa ilmoittautumalla itse.
 

mr purnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rehelliset seurat ja fanit
Montako kuolonuhria, loukkaantunutta ja palanutta hallia tiedät keskieuroopasta jossa noita savuja ja soihtuja enemmän harrastetaan? Itse en tosin näiden savujen ja soihtujen hienoutta oikein ymmärrä, toisin kuin esimerkiksi tifojen hienous on ihan selkeä.

Jyväskylän savutus oli hölmöilyä ja tekijä voisi osoittaa olevansa mies ja kantavansa vastuunsa ilmoittautumalla itse.

Provosointiahan tuossa yritettiin... Seurauksina vihaa tekijöitä kohtaan, jossa pahin ylilyönti voi johtaa tuollaiseen. Maalailen vain pahinta... Parin vuoden takaahan eräs henkilö heitti soihdun katsomosta ja se meinasi osua pikkulasta olkapäähän...

Paras saavutus lienee Fellowsin matalaksi laitto, joka maksoi 5 numeroisen summan tekijöille ja siihen aikaan baarin omisti joukko harley tyyppejä liittyneenä erääseen mukavaan "yhdistykseen"...Siksiköhän rahat löytyivät niin nopeasti?

Ja tifothan seuraavat otteluita yleensä selvinpäin...
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jos Eteläpääty ry:n hallituksen näkemys Jyväskylän tapahtumista on yllälainatun mukainen, ei JYPillä todellakaan liene mitään muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa yhteistyö kyseisen organisaation kanssa. Vastuun kantaminen omista tekemisistään kuuluu sekä yksilön että yhteisön velvollisuuksiin.

Tähän vahva sama - eihän se voi toimia niin, että faniryhmät vain sanelevat ehdot ja kertovat miten tulisi toimia. Kovasti vaaditaan kaiken maailman yhteisöllisiä oikeuksia ja erivapauksia itselleen , mutta samaan aikaan kuitataan nämä oikeuksien mukana tulleet yhteisön velvollisuudet, sillä että aikuinen ihminen vastaa omista tekemistään.

Itse olen sitä mieltä, että yhteistyötä tarvitaan seurojen, liigan ja faniryhmien välillä, tärkeimpänä asiana se, että kaikki ovat samalla sivulla, yhteisellä asialla ja että kaikki ymmärtävät oikeutensa lisäksi että myös velvollisuutensa.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hämmentävältä tuntuu, että Eteläpääty ry:n hallituksen edustaja huutelee tällaisen tapauksen jälkeen erityisjärjestelyjä vierasjoukkueen faniryhmille.

"Syksyinen kannanotto, josta tiedote meni myös Jyväskylään turvallisuuspäällikölle ja toimitusjohtajalle sekä liigan johtoon. Hienoa Seppänen, Siira & co., ettei silloin kiinnostanut edes vähää alusta, mutta nyt ollaan jeesustelemassa ja tuomitsemassa, vaikka mitään toimenpiteitä ei vaivauduttu tekemään." Lähde Nimimerkki Juze

Faniryhmille pitäisi siis järjestää saattueita, omia sisäänkäyntejä, omat/valvotut vessat... Minkähän verran ryhmäläiset olisivat valmiita maksamaan lisähintaa moisista palveluista? Ja mihin niitä tarvitaan, kun Jyväskylässäkään ongelma ei millään muotoa ollut kantaväestön ja vierailijoiden väliset jännitteet, vaan ryhmän sisällä tapahtunut hölmöily? Jokaiselle vierasjoukkeen kannattajalle oma järjestyksenvalvoja, joka taluttaa paikasta toiseen, ja vahtii, ettei vaan tule tehtyä mitään tyhmää?

Kummallista, mutta tavallaan ajan hengen mukaistakin, että muutaman vuosikymmenen ajan yksilöt ovat pärjänneet ottelutapahtumissa ihan hienosti ilman moisia ongelmia. Ja nyt, kun mukaan on saatu tarpeeksi tyhmää väkeä, jolle asiallinen ja järkevä käyttäytyminen on ylivoimainen haaste, syyllinen onkin ottelutapahtuman järjestäjät. Vai pitäisikö sittenkin syyttää vaikeaa lapsuutta ja väkivaltaista isää? Tai kenties talouslamaa, jonka myötä itsehillintä on vaan niin paljon vaikeampi laji kuin vielä nousukauden aikaan? Tai sitä naapurin muijaa, joka tamppasi mattoja sunnuntaiaamuisin heti kahdeksan aikaan?

Jos Eteläpääty ry:n hallituksen näkemys Jyväskylän tapahtumista on yllälainatun mukainen, ei JYPillä todellakaan liene mitään muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa yhteistyö kyseisen organisaation kanssa. Vastuun kantaminen omista tekemisistään kuuluu sekä yksilön että yhteisön velvollisuuksiin.

En tiedä, mistä kyseisen "vastuu"henkilön kannanotto on poimittu mutta jos/kun pitää paikkansa, osoittaa konkreettisella tavalla vaan sen, että valitettavasti tähän kannattajien hulinointiin ei näköjään kertakaikkiaan osata suhtautua asian vaatimalla vakavuudella.

Itse en vetäisi näistä kommenteista edelleenkään mitään muuta johtopäätöstä, kuin että Jokeri-faneille on pakko asettaa vieraspeleihin porttarit ja heti. Aloitetaan vaikkapa loppukauden kiellolla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en vetäisi näistä kommenteista edelleenkään mitään muuta johtopäätöstä, kuin että Jokeri-faneille on pakko asettaa vieraspeleihin porttarit ja heti. Aloitetaan vaikkapa loppukauden kiellolla.

Pakko kysyä, että miten aattelit toteuttaa porttikiellot kaikille Jokereiden kannattajille? Itse ainakin olen valmis valittamaan johonkin euroopan ihmisoikeusneuvostoon jos esim. Espoon Blues kieltäisi minua saapumasta Bluesin otteluihin sen takia, että jossain nykäskylässä joku on heilunut soihtu kädessä, koska milläköhän ne järjestäjät aikoo tunnistaa kaikki Jokereita kannattavat?

Vähän voi miettiä kun niitä viestejä kirjoitetaan, että lopetetaanko ryhmälippujen myyminen vai "porttarit kaikille heti", koska tuo jälkimmäinen ei ymmärtääkseni ole millään tavalla toteutettava vaihtoehto.

Tätä samaa logiikkaa käyttäen voitaisiin kieltää vaikka espoolaisia käyttämästä taksia, koska yksi espoolainen riehui taksissani viime perjantaina.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Tätä samaa logiikkaa käyttäen voitaisiin kieltää vaikka espoolaisia käyttämästä taksia, koska yksi espoolainen riehui taksissani viime perjantaina.

Kaikki johtui siitä, että johonkin vitun toyotaan piti änkeä taakse viisi tyyppiä ja eteen kaksi. Ja kaiken lisäksi kuski vittuilee päälle kun ravintolasta tullut porukka vaan pitää hauskaa. ;)
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikki johtui siitä, että johonkin vitun toyotaan piti änkeä taakse viisi tyyppiä ja eteen kaksi. Ja kaiken lisäksi kuski vittuilee päälle kun ravintolasta tullut porukka vaan pitää hauskaa. ;)

Ei vaan ne suuttu, kun en suostunut ottamaan enempää kuin neljä kyytiin, ja se on mese :D

Ja jottei mene täysin off-topiciksi, niin itse kylläkin tuomitsen nuo riehumiset ulkopaikkakunnilla. Hävettää aina lukea lehdistä, kun oman joukkueen "kannattajat" sekoilee ja pilaa sen vähänkin siitä maineesta mitä Jokereilla on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös