Jos asiaa sovittelevat ja siitä kunniaa itselleen keräävät ja julkaisevat tiedoksiantoja, luulisi sitten ilmoittavan sovittelun tuloksen ja tapahtumien kulun.
Eli toivot tiedotusta, mutta et sitten toivokaan. Vai onko jo kyse siitä, että väärin menee vaikka mitä teette, ellette tee juuri niin kuin minä haluan? Aika omituiselta alkaa jo kuulostamaan. Monelle tuo SM-liigan neutraalisuus varmasti kelpaa, koska he eivät ole tainneet uutisoida tuosta Jokeri-faneja vastaankaan. En ainakaan muista. Sen sijaan ymmärtäisin mitä suuremmissa määrin, jos toivottaisiin esim. iltalehden puolelta korjaavia kirjoituksia. Se olisi oikein.
En vain käsitä, miksi SM-liigasta tehdään jotain syntipukkia asiaan, johon heillä ei sinänsä ole osaa eikä arpaa. Tuossa oli vieläpä SM-liigan lisäksi Jokerit ja HPK mukana, siis sovittelussa. Ehkäpä olivat sopineet, että laitetaan pikku ilmoitus siitä ja asianomaiset sitten sopivat julkisuuteen asian. En rinnasta mitenkään SM-liigaa lehdistöksi, jonka pitäisi ottaa journalistista vastuuta jostain. Ilmoittavat vain, että olivat osaltaan tällaisessa jutussa, korrektia lisätä faktat ja jättää itse asiat asianomaisille.
Olet sitä mieltä, että SM-liigan pitäisi tehdä jotain teidän eteen. Itse en. Mielestäni toimivat niin kuin sovittelijan pitääkin. Jos alkaisivat julistelemaan voittajia vääntöihin niin voisi olla aika hankala olla mukana sovittelemassa mitään tulevaisuudessa. Ja sovittelijoita tässä selkeästi tarvittiin, koska osapuolten näkemykset olivat ilmeisen kaukana toisistaan.
Olen todellakin iloinen, että jonkinlaiseen kompromissiratkaisuun ollaan asiassa päästy. Vaikka ei edes ole minun asiani. Mutta säännölisenä ottelutapahtumaan osallistujana asia vaikuttaa välillisesti minuunkin.