Paljon täällä on puhuttu siitä, että ei tarvi tuoda tällaista "huligointia" Suomeen ja näin ollen ei tarvitsisi järjestäjien varautua tuleviin kannattajiin, mutta se on ihan normaalia, että isosta jengistä löytyy pari k*sipäätä, mutta mikä vaiva siinnä on, että ei voida asiaa järjestäjien osalta hoitaa, niin hyvin kuin mahdollista, jolloin nämä riskit järjestyksen rikkomisesta ovat minimaaliset.
Seuratkaa mitä tahansa muuta urheilusarjaa ulkomailta, ihan sama juttu tullut näiden huligointi ym. soppien jälkeen ja ei sielä enää satu mitään välikohtauksia. Vierasjoukkueen kannattajat ovat ympäröity järkkäillä, ja nämä järkkärit pyrkivät myös estämään erinnäköiset kontaktit kotifanien kanssa.
Eivät nämä edellä mainutut k*päät tule sen fanikulttuurin mukana, vaan ihan täältä koti-Suomesta. Myöskin tällaisia konflikteja tapahtuu muualla Suomessa, mutta jos on näin ylivoimaisesti isoin faniporukka SM-liigassa verrattuna muihin, niin jeesustelu tulee kohdistumaan siihen isoimpaan ja minun mielestäni sen on ihan pelkkää kateelisuutta. Sama juttu voidaan nähdä myös eräässä vaasalaisessa faniporukassa.
Sen myönnän, että tuo uhoaminen on aivan turhaa UJ:n osalta, mutta kai sitten tuo Ultrana oleminen tekee sen, että luulee olevansa parempi, kuin muut, mutta taaskaan ei ole suotavaa alkaa yleistämään, vaan varmasti suurin osa UJ:n porukoista on rentoa ja leppoisaa sakkia.
Ei muuta. Ennenkin olen näihin kommentoinnut, mutta kommentoidaan uudestaan. Minä olen täysin jokerifanien takana, kunnes oikeasti alkaa meno menemään tosiaankin sen huligoinnin puolelle.
tak.