Mainos

Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

• 245 898
  • 1 182

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei siinä ole mitään huonoa itsessään, mutta miksi pitäisi huutaa sitä pelkästään hamaan loppuun asti?

Pori on itsessään jo yli tuplasti suurempi kaupunki kuin Rauma. Täyttä puppua kuvitella, etteikö meillä olisi homma herätettävästi samalla tavalla. Kyse nyt varmaan edelleen vain tästä rakenteellisesta puolesta ja siitä, että miten tämän kriittisen rajan yli päästäisiin, jotta tuohon toimintaan olisi katu-uskottavaa liittyä.

Sanon seuraavan kaikella ystävyydellä, sillä minusta kaikki millä pyritään edistämään Ässien kannustusta on hienoa.

Lopettakaa selittely ja hankkikaa ne laulajat ryhmäänne, nyt touhunne näyttää puuhastelulta. Tätä selittelyä on jatkunut jo pitkää ja aina syytä haetaan jostain ulkopuolisesta asiasta. Mikäli olette tosissanne tehneet töitä asianne eteen, tulos on säälittävä.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei siinä ole mitään huonoa itsessään, mutta miksi pitäisi huutaa sitä pelkästään hamaan loppuun asti?...

Sivuhuomiona väittelyynne, että mun mielestä näitä "wanhoja" huutoja taas kuulee nykyään liiankin harvoin.

Olisi ilahduttavaa olla pitkästä aikaa matsissa, jossa monituhatpäinen yleisö yhtenä suuna huutaisi vaikkapa nuijaa.

Kyllähän noita yhä jonkin verran on, mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen.

Lopussa teoreettinen kysymys Brousseaulle (koska asia on itselleni aidosti arvoitus):

Jos hallissa sattuukin olemaan - ainakin hetkellisesti - loistava pauhu ja 6000 ihmistä huutaa *ÄSSÄT, taptap ÄSSÄT*, niin lopettaako Etulinja omat laulunsa ja yhtyy tähän vai onko tarkoitus jatkaa sitä omaa chänttäystä?

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Näiden (ainakin eräiden) Etulinja-aktiivien mielestä on "väärin kannatettu" jos yleisö psyykkaa vastustajaa ja tsemppaa Moision ja Honkasen kaltaisia omia pelaajia huutamalla "Aja!"...

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos hallissa sattuukin olemaan - ainakin hetkellisesti - loistava pauhu ja 6000 ihmistä huutaa *ÄSSÄT, taptap ÄSSÄT*, niin lopettaako Etulinja omat laulunsa ja yhtyy tähän vai onko tarkoitus jatkaa sitä omaa chänttäystä?

Jos kunnolla pauhaa, niin yhdytään koska ne hetket yleensä nyt ovat aika vähissä ottelun aikana, että koko halli lähtisi kunnolla mukaan. Hiljaisia hetkiä tulee kyllä riittämiin taas monipuolisen arsenaalin hoilottamiseen.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näiden (ainakin eräiden) Etulinja-aktiivien mielestä on "väärin kannatettu" jos yleisö psyykkaa vastustajaa ja tsemppaa Moision ja Honkasen kaltaisia omia pelaajia huutamalla "Aja!"...

Eikä ole. Se, ettei itse tehdä jotakin, ei tarkoita sen jonkin olevan väärin. Kaikki möly hallissa on lähtökohtaisesti hyvästä, pois lukien tietysti alatyyliset ym. sopimattomat huudot.

Minä itse olen kyllä kritisoinut "Aja"-kulttuuria koska olen hieman yli kahdenkymmenen katsomovuoteni aikana nähnyt niin helvetin monta tyhmää jäähyy kun pelaaja on mennyt yleisön huutoon. Mutta onko se sitten pelaajan vai yleisön tyhmyyttä, en osaa sanoa.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos kunnolla pauhaa, niin yhdytään koska ne hetket yleensä nyt ovat aika vähissä ottelun aikana, että koko halli lähtisi kunnolla mukaan. Hiljaisia hetkiä tulee kyllä riittämiin taas monipuolisen arsenaalin hoilottamiseen.

Niin, eihän siinä mitään järkeä ole omia lauluja vetää jos koko muu halli huutaa täysillä ympärillä. Lisäksi pitää muistaa että Ässät tap tap lähtee/on usein lähtenyt juuri Etulinjan suunnilta...

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Toinen juttu mikä tuli mieleen on se, että Brousseaun kirjoituksista olen saanut sen kuvan, että todella omistautuneita toimijoita olisi noin "puolen kymmentä", jonka itse käsitän ihan maksimissaan 7-8 ihmiseksi.

Muistan kun olin pari vuotta sitten katsomassa PoPan divarimatsia Viikinkejä vastaan, niin Helsinkiin asti oli tullut se 10-15 henkeä futisfaneja, jotka kyllä hoilasivat matsin alusta loppuun (laulutkin olivat muuten aika hauskoja).

Jos mietitään Ässien merkitystä porilaisille verrattuna PoPaan, niin miten on mahdollista, että heillä tällaista porukkaa löytyi ainakin tuplasti enemmän (olen ymmärtänyt, että joissain PoPan kotimatseissa tätä sakkia olisi ollut vieläkin riittoisammin)?

En toki halua urkkia, mutta olisi hauska tietää, onko tuosta PoPan sakista kukaan mukana myös Etulinjassa..

.. vai onko tässä kyse jostain lajikulttuurien pyhästä ja ylittämättömästä rajasta, jota kaltaiseni kendojanari ei pysty ymmärtämään ;)

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yleisö pitää nykyään eniten ääntä kun tuomaristo viheltää päin peetä tai ässiä vastaan. Myös vastustajan pelatessa YV:llä tulee hyvin vihellystä yms. Siinä sitä perusporilaista kannatuskulttuuria. Vastaavasti taas jos Ässät pelaa itse päin honkia ja on pahasti alakynnessä koko seisomakatsomo seisoo hoo moilasena eikä tee mitään eikä kuulu pihaustakaan vaan hiljaista on kuin sunnuntain kirkonmenoissa. Sama pätee toki istumakatsomoonkin.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos mietitään Ässien merkitystä porilaisille verrattuna PoPaan, niin miten on mahdollista, että heillä tällaista porukkaa löytyi ainakin tuplasti enemmän (olen ymmärtänyt, että joissain PoPan kotimatseissa tätä sakkia olisi ollut vieläkin riittoisammin)?

Se oli hyvin helposti mahdollista koska Popa oli eräänlainen tyhjä taulu mikä tarkoitti ettei vastassa ollut minkäänlaista katsomoperinnettä eikä myyttiseksi kohotettua katsomon osaa. Eikä täyttä stadikkaa. Heillä oli toisin sanoen tilaa luoda kaikki "alusta". Lätkän puolella vastustus on ollut paikoin todella kovaa ja on varmasti vieläkin.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Yleisö pitää nykyään eniten ääntä kun tuomaristo viheltää päin peetä tai ässiä vastaan. Myös vastustajan pelatessa YV:llä tulee hyvin vihellystä yms. Siinä sitä perusporilaista kannatuskulttuuria. Vastaavasti taas jos Ässät pelaa itse päin honkia ja on pahasti alakynnessä koko seisomakatsomo seisoo hoo moilasena eikä tee mitään eikä kuulu pihaustakaan vaan hiljaista on kuin sunnuntain kirkonmenoissa. Sama pätee toki istumakatsomoonkin.

Hys hys, näin ei saa sanoa, Isomäen tunnelma on Suomen paras.

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toinen juttu mikä tuli mieleen on se, että Brousseaun kirjoituksista olen saanut sen kuvan, että todella omistautuneita toimijoita olisi noin "puolen kymmentä", jonka itse käsitän ihan maksimissaan 7-8 ihmiseksi.

Kutakuinkin näin. Toiminnassa vaihtelevasti mukana olleita varmaan 20-40, mutta tosissaan epäsäännöllisyys rassaa pahasti, eli tuo mainitsemasi kymmenen aika lähellä totuutta.

.. vai onko tässä kyse jostain lajikulttuurien pyhästä ja ylittämättömästä rajasta, jota kaltaiseni kendojanari ei pysty ymmärtämään ;)

Ensimmäinen kohta lienee kuningas jalkapallo. Siellä puolella kun valmista esimerkkiä löytyy huisisti miten toimia ja siellä sitä pidetään ihan perusjuttuna, että laulu raikaa, huiveja levitellään jne. Siniverisiä vissiin ollut meilläkin käväsemässä, mutta en osaa sanoa sitten, että vaivaako suurinta osaa tämä sama kuin muitakin Suomen futiskannattajia, että kendo tuntuu olevan kaiken pahan alku ja juuri.

Suomessa taas kiekko on ollut pitkään ykköslajina ja ennen internetin aikakautta ei olla hirveästi oltu saamassa vaikutteita muiden maiden kannatustoiminnasta. Täällä on muodostunut pitkälti itsekseen oma tyyli toimia.

Välillä tuntuu vain uskomattomalta, että kun seuraa meininkejä Ruotsissa, niin miten meillä voi olla tuossa vain meri välissä. Mitä siellä on tehty niin paljon toisin kuin täällä. Tietysti vahvempi jalkapallokulttuuri vaikuttanee ja tämän takia jääkiekon kannatustoiminta pelaa parhaimmasta päästä maailmassa juuri Ruotsissa, Saksassa, Sveitsissä jne.

Suomessa taas jääkiekon parissa toiminnan kehittämisen alussa on suurin vääntäminen siinä, että laulamisesta saadaan ylipäätään perusjuttu. Suomalainen kun ei puhu eikä pussaa, niin ei se ihan tuosta vain ala laulamaankaan. Siihenkään on kuitenkin turha enää vedota, koska tämäkin myytti on jo niin monella paikkakunnalla murrettu - kyllä se kajahtaa täältä takapajuisesta Suomestakin!

Muutamilla liigapaikkakunnilla hommat pelaavat jo aika hienosti modernin kannatuskulttuurin kautta, mutta sitten on vielä useita paikkakuntia, missä tätä kehitystä saadaan odottaa kenties vielä useita vuosia.

Hienoa Ainapata kun joltain löytyy realismiakin. ;)

Viimeksi muokattu:

Patapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori
Sori nyt vaan äijät (ja naispuoliset kanssa tietty), mutta mikä vitun Etulinja? Ihan oikeasti. Kaksi kysymystä:

-Mitä näkyvää tai kuuluvaa Etulinja on peleihin tuonut? En kysy vittuillakseni, vaan ihan silkasta mielenkiinnosta, koska viime kaudella en muuta nähnyt kuin tämän hyppyporukan, jonka huudoista (vai oliko laulua?) en saanut sanaakaan selvää. Itse kaipaan monipuolisempaa settiä katsomoon, enkä ole millään tavalla Pataljoonan sanansaattaja, vaan yksittäinen mielipide ja kommentti muiden joukossa, mutta Etulinjaa ei ole kyllä näkynyt tai kuulunut.

-Mikä on Etulinjan päätavoite, pitkällä tähtäimellä ja esim. tälle kaudelle?

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-Mitä näkyvää tai kuuluvaa Etulinja on peleihin tuonut? En kysy vittuillakseni, vaan ihan silkasta mielenkiinnosta, koska viime kaudella en muuta nähnyt kuin tämän hyppyporukan, jonka huudoista (vai oliko laulua?) en saanut sanaakaan selvää. Itse kaipaan monipuolisempaa settiä katsomoon, enkä ole millään tavalla Pataljoonan sanansaattaja, vaan yksittäinen mielipide ja kommentti muiden joukossa, mutta Etulinjaa ei ole kyllä näkynyt tai kuulunut.

Miten se saataisiin niin suureksi, että se alkaisi kuulumaan? Kai se nyt olisi satoja henkiä käsittävä ryhmittymä, jos esim. minä saisin päättää sormia napsauttamalla.

-Mikä on Etulinjan päätavoite, pitkällä tähtäimellä ja esim. tälle kaudelle?

Tavoite on varmaan kasvaa tulevina vuosina niin suureksi kuin mahdollista, jos nyt ajatellaan silkasti chäntteihin osallistuvaa massaa. Tälle kaudelle tavoitteena on, että ryhmä jatkaa tasaista kasvuaan, mutta tietysti olisi mukavaa saada tuohon jotain piikkiä, ettei tahti olisi vain se 10 henkeä/kausi.

Graafista osaamista tarvittaisiin edelleen kipeästi, jotta visuaalista puolta saataisiin vietyä eteenpäin.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä näkyvää tai kuuluvaa Etulinja on peleihin tuonut? En kysy vittuillakseni, vaan ihan silkasta mielenkiinnosta, koska viime kaudella en muuta nähnyt kuin tämän hyppyporukan, jonka huudoista (vai oliko laulua?) en saanut sanaakaan selvää.

Jos kerran olet nähnyt hyppyporukan jonka huudoista tai lauluista et saa sanaakaan selvää, niin silloin olet nähnyt Etulinjan ja saanut vastauksen omaan kysymykseesi siitä mitä ryhmä on halliin tuonut ;)

Etulinjan pitkän tähtäimen tavoittena voisi olla vaikka se, ettei kenenkään tarvitsisi kirjoitella tänne sellaisia viestejä kuin nimimerkki Ainapata tänään. Mukana on inhorealistista värikynää, mutta ei nimimerkki mielestäni aivan väärässäkään ole.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen sanonut joskus aikaisemminkin tämän saman asian. Mun mielestä hallilla etulinjan kannattaisi pari kertaa hajaantua bongaamaan yleisön joukosta nuoria miehiä jotka osallistuvat Ässät huutoon ja reagoivat muutenkin peliin voimakkaasti. Värvätkää porukkaa mukaan! Siinä ei menetetä mitään jos pari matsia on taukoa chanttailusta.

Voidaan jo todeta että ette tule saamaan vauhdikasta kasvua kun vaan chanttailette omana ryhmänänne otteluissa. Porilaiseen luonteeseen ei kuulu se, että kun kuullaan jotain hienoa niin lähdetään oma-alotteisesti mukaan.

Mainostakaa, jakakaa infoa etulinjasta, värvätkää ja haastakaa muu katsomo voittamaan teidät huutamisessa.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Anteeksi sivustahuuteluni, mutta mielestäni tälle Etulinjalle erittäin huonoa mainosta tuo kirjoittaja vellihousu, joka on täällä jo pitkän aikaa omalla provosoivalla tyylillään haukkunut suunnilleen kaikki mikä porilaiseen kiekkoiluun ja sen kannatukseen on aiemmin liittynyt. Tuskin tuolla tyylillä saatte porukallenne tippaakaan kannatusta, mikäli porilaisia yhtään tunnen. Sen sijaan fiksulla mainostamisella, rohkaisulla ja infoamalla uusia potentiaalisia henkilöitä voisi uusia jäseniä löytyä nopeastikin. Kyllä kai tuo nuorempi sukupolvikin huutaa uskaltaa, kun kerran vanhempikin porukka sen on aikanaan oppinut. (Vaikka sitten onkin sitä tylsää Ässät-taptap-huutamista ja vastustajalle vittuilua)

Itseäni ei kiinnosta laulelut sen koommin, mutta kyllä se minunkin mielestäni komeaa katseltavaa olisi jos saisitte kunnon hulabaloot pyhän Isomäen lehtereille, vaikka sitten sinne seisomakatsomoon. Mutta tosiaan suosittelen että koitatte houkutella uusia jäseniä hunajalla etikan sijaan.

Yleensäkin tuo, että joku (yleensä raumalainen) tulee hävityn pelin jälkeen uhoamaan kuinka paljon "paremmin" he kannattivat Ässien faneihin verrattuna herättää minussa suurta hupia. Oikeasti, mua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan jos joku raumalainen laulaa kännissä jotain raumalaista veisuaan kuset housussa, jos Ässät vie matsin 3-0 :)

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Anteeksi sivustahuuteluni, mutta mielestäni tälle Etulinjalle erittäin huonoa mainosta tuo kirjoittaja vellihousu, joka on täällä jo pitkän aikaa omalla provosoivalla tyylillään haukkunut suunnilleen kaikki mikä porilaiseen kiekkoiluun ja sen kannatukseen on aiemmin liittynyt.

Tämä on kanssa oikein tekosyitten aatelia. Jos katsomossa on hyvä meininki, ketään ei kiinnosta hevon vittua se mitä joku nimimerkki kirjoittaa. Ja toinen asia on, että hyvin harva tietää kuka henkilö on tämän nimimerkin takana. Hyvin harva. Niin että kannattaa jättää tämä paskanjauhanta ajoissa, koska tällä ei ole mitään tekemistä koko katsomotoiminnan kanssa. Etulinja on kaikkea muuta kuin nimimerkki Vellihousu, se pitäisi ihmisten ymmärtää.

Eidit. Nämä meikäläisen "seuraajat" ovat muuten aika rasittvaa sakkia.

Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen sanonut joskus aikaisemminkin tämän saman asian. Mun mielestä hallilla etulinjan kannattaisi pari kertaa hajaantua bongaamaan yleisön joukosta nuoria miehiä jotka osallistuvat Ässät huutoon ja reagoivat muutenkin peliin voimakkaasti. Värvätkää porukkaa mukaan! Siinä ei menetetä mitään jos pari matsia on taukoa chanttailusta.

Ei todellakaan lähdetä. Jehovat ja mormonit voi hoitaa värväyksen tuolla lailla, Etulinja ei. Piste. Paras tapa värvätä on uskottava katsomotoiminta, kaikki alkaa katsomosta ja päättyy katsomoon. Se miten joku ihminen x reagoi katsomossa ei kerro hänestä itsestään veilä yhtään mitään.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Selvä. Teidän tapanne ei toimi, keksikää parempi. Jos kysyttäisiin kaikilta halliin tulevilta ihmisiltä että tiedättekö mikä etulinja on, vastaukset olisivat tylyä kuultavaa.

Teidän katsomotoimintanne ei näy eikä kuulu kuin hyvin pienelle osalle yleisöstä.

Sanot että paras tapa on uskottava katsomotoiminta, miksi ette sitten tee sitä?!

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Teidän tapanne ei toimi, keksikää parempi.

Jep. En halua liikaa tylyillä, mutta taivaanvarma on, ettei Etulinja todellakaan pidä "parin pelin taukoa chänttäilystä" eli varsinaisesta ydintoiminnasta ja lähde hallin käytäville pyytelemään ihmisiä mukaan. Mukaan mihin ja koska? "Tulkaa parin pelin päästä kanssamme laulamaan, nyt me vaan värväämme porukkaa, ensi viikolla sitten kova meno päälle, merkatkaa aika kalenteriin"... Olen pahoillani, tuo ei vaan toimi.

Se on totta että tietoa ja näkyvyyttä ei ole koskaan liikaa ja että sitä puolta pitää edelleen kehittää. Toisaalta koen itse että näissä keskusteluissa tuijotetaan joskus liikaakin sitä että ryhmän pitää kasvaa kasvaa kasvaa. Niin pitää, mutta ei se kasvukaan ole sillä lailla itsetarkoitus että siihen pitäisi suunnata kaikki energia. Toiminnan ydin on että ihmiset haluavat pitää katsomossa hauskaa eikä kaikkia aktiiveja edes oikeasti kiinnosta ryhmän koko tai se kerätäänkö toiminnalla suosiota ja vaikutusvaltaa. Minulle itsellenikin kelpaa ihan hyvin myös pieni tiivis ryhmä, joka ottaa itse itsestään kaiken irti. Tässä olen toki vähän eri linjoilla kuin nimimerkki Brousseau.

Mutta ehkäpä tässä on nyt taas riittävästi keskusteltu toiminnasta jota yleisen käsityksen mukaan ei ole olemassakaan.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä on kanssa oikein tekosyitten aatelia. Jos katsomossa on hyvä meininki, ketään ei kiinnosta hevon vittua se mitä joku nimimerkki kirjoittaa. Ja toinen asia on, että hyvin harva tietää kuka henkilö on tämän nimimerkin takana. Hyvin harva. Niin että kannattaa jättää tämä paskanjauhanta ajoissa, koska tällä ei ole mitään tekemistä koko katsomotoiminnan kanssa. Etulinja on kaikkea muuta kuin nimimerkki Vellihousu, se pitäisi ihmisten ymmärtää.

Eidit. Nämä meikäläisen "seuraajat" ovat muuten aika rasittvaa sakkia.

Mihin ihmeeseen minä mitään tekosyitä tarvitsisin? Sinä olet tällä sivustolla mielestäni eniten tuonut esille kuulumistasi tähän Etulinjaan ja mielestäni annat ko. porukalle hemmetin huonoa mainosta. Jos nyt sattumalta vaikka olisin mietiskellyt kannattajaryhmään liittymistä, niin en takuulla haluaisi sinun edustamaasi ryhmään liittyä. Tämä johtuu vain ja ainoastaan sinun jutuistasi tällä pastalla. Eikä sinun oikella henkilollisyydelläsi ole mitään merkitystä sen asian kanssa, että olet nimimerkilläsi mainostanut täällä Etulinjaa ja tulet vastedeskin jäämään mieleen Etulinjan jäsenenä. Joten mainostat porukkaa koko ajan täällä, halusit sitä tai et. Tämä ei ole paskanjauhantaa eikä tekosyytä vaan ihan oikeaa asiaa.

Muistahan Vellihousu, että olet itse omat vellisi keittänyt. Joten älä valita jos se maistuukin pahalle.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muistahan Vellihousu, että olet itse omat vellisi keittänyt. Joten älä valita jos se maistuukin pahalle.

Mistäs minä olen nyt valittanut?

Jonkun nimimerkin kirjoituksiin takertuminen on klassinen esimerkki siitä miten metsää ei nähdä puilta. Semmoisia henkilöitä toimintaan tuskin edes kaivataan jotka ovat pikkumaisesti loukkaantumassa joka asiasta. Useimmiten nämä loukkaantumiset ovat tosin olleet aika tarkoitushakuisia: henkilöt joita toiminta ei lähtökohtaisesti ja kertakaikkiaan kiinnosta katsovat asiakseen toimia aktiivisina vastustajina vetelemällä milloin mistäkin allekirjoittaneen tekstistä yhtäläisyysmerkit Etulinjaan; aihepiiristä riippumatta. Kukin tietysti tekee mitä tykkää, naurettavaa se on vain välillä.

Pikku uutisena myös tällainen asia: Etulinjaa ei ole tarkoitettu kaikille eikä sen ole tarkoitus miellyttää kaikkia. Kun yhtenä toiminnan motiivina on ollut tyytymättömyys vallitsevaan olotilaan, on ihan selvä että tämä tyytymättömyys tuodaan myös julki. Myönnän että ylilyöntejäkin on tullut ja jotain olisi saanut jättää kirjoittamattakin, toisaalta hyssyttely ja hymistely ei ole tyyliini kuulunut koskaan. Minun puolestani porilaisella hulluudella ja Isomäen provoilukulttuurilla ylpeilevät seisomakatsomon "äijät" saavat jatkossakin kutistaa itseään lapsellisella kitinällään yhden Vellihousun kirjoituksista.

Ja nyt olen tästä aiheesta hiljaa, ainakin julkisella foorumilla.

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulle itsellenikin kelpaa ihan hyvin myös pieni tiivis ryhmä, joka ottaa itse itsestään kaiken irti. Tässä olen toki vähän eri linjoilla kuin nimimerkki Brousseau.

Minusta tällaisessa toiminnassa pitää aina olla tavoitteena kasvattaa ryhmää niin suureksi kuin mahdollista. Suomessa vain harva ryhmittymä pääsee esim. usean sadan hengen määriin, mikä on sinällään harmillista. En ymmärrä ajatusmallia, että kun bussillinen jengiä on kasassa, valtaa hyvänolontunne ja homma on siinä.

Mielummin toki astetta pienempi ryhmä, joka laittaa kaikkensa peliin kuin hurjan kokoinen massa, mistä suurin osa osallistuu toimintaan kovin epäsäännöllisesti. Faktaa vain on sekin, että kyllä se meidänkin minimimäärä tarvitsisi kipeästi saada kasvatettua edes sinne puolensadan hujakoille. Mutta tosissaan niillä työkaluilla mennään, mitä sinne saadaan kuhunkin peliin ilmaantumaan.

Tämä aihe nyt ollut tässä viime päivinä kiitettävästi esillä ja toivottavasti sana kiirii hiljaisissa riveissä, että apuja tarvitaan. Ja mitä nopeammin kasvua saadaan, sitä nopeammin se alkaa kuulumaan myös muuallekin kuin aivan ryhmän vieressä seisoville.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy