Mainos

Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

• 245 904
  • 1 182

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä ketjusta kävi ilmi, että Etulinja-ryhmässä on puolenkymmentä jäsentä (siis noin 5). En halua olla ikävä, mutta kuvittelin kyllä juttujen perusteella kyseessä olevan oikeasti pikkuisen isompi ryhmä.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan tässä nyt ollut niin, että on vähän väkisin yritetty juurruttaa Isomäkeen jotain sellaista toimintaa, mikä pelittää jossain muualla? Tämä ihan sivusta seuraajan kommenttina.

Ei se mitenkään minulta pois ole, jos joku tuollainen chantti/chäntti (vai mikä vittu se on) -meininki raikaisi meilläkin, mutta en kyllä itse aio sellaisiin ikinä osallistua. Tuntuisi täysin absurdilta nostella käsiä ylös sen mukaan, miten joku ohjeistaa megafoni kädessä, selkä kentälle päin seisten. Vanhan liiton miehenä mulle riittää "Ässät tap-tap", joka itse asiassa oli ei-niin-kauan sitten vielä muodossa "Ässät tap-tap-tap" - kukahan perkele tuostakin sen yhden taputuksen tipautti pois? Tuon lisäksi tietysti kyseeseen tulevat myös jotkut spontaanit tilanteen mukaan tulevat huudot. Niin ja koko hallin voimalla "nuija" olisi kyllä kiva kuulla taas joskus.

Mun puolesta antaa esimerkiksi raumalaisten pomppia ja joikua niin paljon kuin lystäävät. Sitenpä saadaan mahdollisimman moni tyytyväiseksi kun paikallispelistä Ässät kuittaa pisteet ja raumalaiset laulukilpailun. Mutta jos tuo meininki meilläkin joskus toimii, niin ihan vapaasti vaan. Olihan meillä go-go-tytötkin jo 80-luvulla näyttämässä mallia miten kannustetaan.

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä ketjusta kävi ilmi, että Etulinja-ryhmässä on puolenkymmentä jäsentä (siis noin 5). En halua olla ikävä, mutta kuvittelin kyllä juttujen perusteella kyseessä olevan oikeasti pikkuisen isompi ryhmä.

Joku on taas sekoitellut asioita. Tuo viitisen henkeä oli niitä, jotka ovat ilmaisseet minulle halukkuutensa tulla mukaan, mikäli näitä asioita nyt saataisiin ordningiin ja sen takia olen ehdottanut tätä rivien kokoamista vaikka kulissien puolella. Näyttää kuitenkin siltä, että aika ei ole vielä tarpeeksi kypsä, jotta tämän kaltaiseen tempaukseen saataisiin riittävästi jengiä kokoontumaan kertaluontoisen "rysäyksen" aikaan saamiseksi.

Minun puolestani voidaan rauhoittaa keskustelua tämän osalta. Katsotaan, mitä tulevat ottelut tuovat tässä tullessaan toiminnan osalta, nyt kun tuli jakokin Pataljoonan kanssa kahtia.

Jos toiminta kiinnostaa/siihen liittyvää kysyttävää, niin voi tiedustella vaikka privana/pistää s-postia (Brousseau@hotmail.fi).

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen takia nyt vetoaisin uudelleen erityisesti täysi-ikäisiin miespuolisiin Ässien kannattajiin. Yritetään koota rivit vaikka kulissien puolella kasaan ja rysäyttää homma kerralla käyntiin. Tällä hetkellä jengiä kasassa puolisen kymmentä, joten sellainen 6-10-kertainen määrä sitä jengiä vielä tarvittaisiin.

Tästä sain TAAS väärän käsityksen. Varmasti minun virheeni, joten pyydän anteeksi.

Kuinka paljon tuota aktiivista "pomppijakuntaa" teillä tällä hetkellä on?

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan tässä nyt ollut niin, että on vähän väkisin yritetty juurruttaa Isomäkeen jotain sellaista toimintaa, mikä pelittää jossain muualla? Tämä ihan sivusta seuraajan kommenttina.

Tätä samaa myös meikäläinen on pohdiskellut paljon. Tuntuu, että tätä toimintaa tehdään vain siksi, koska ne kaikki muutkin... Onko hommaan aitoa ja oikeaa paloa. Jos on, niin miksi ei tapahdu mitään värväystoimintaa. En usko (täysin mutua), että joku RB:kään on kasvanut ainoastaan seisomalla ja joikaamalla samoilla paikoilla. Joku RB-aktiivi voisi varmaan infota olenko täysin väärässä. Toinen asia, jonka itse tekisin eri lailla on tämä kuppikuntaisuus. Sen sijaan että eristäydytte ja vedätte tätä "omaa juttua" saattaisi koko Ässä-laumaa yhdistävä toiminta olla rakentavampaa. Mutta tämä on makuasia. Sillä myös tällä omalla jutulla voidaan kasvaa ja jos se on tarkoituskin, eli tehdä tätä omaa juttua niin unohtakaa edellinen. Jos sen sijaan päämääränä on, että muutaman kauden päästä koko katsomonosa vetää chantteja ja huutaa koko pelin, niin helpompi tie saattaisi olla kuljettavana yhteenkuuluvaisuuden avulla.

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuinka paljon tuota aktiivista "pomppijakuntaa" teillä tällä hetkellä on?

Harjoitusottelussa oli se ilmeisesti se n. 20 kipaletta. Mutta tosiaan kun heittelyä on aika paljon.

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Seisomakatsomo on vain niin huono paikka kaikelle chanttailylle ym. Äänet hukkuvat massaan ja eivät edes kuulu ylemmille riveille.
Olisiko mahdoton ajatus siirtyä päätyyn? Siellä olisitte kaikkien kuuluvilla ja nähtävillä.

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei todellakaan lähdetä. Jehovat ja mormonit voi hoitaa värväyksen tuolla lailla, Etulinja ei. Piste. Paras tapa värvätä on uskottava katsomotoiminta, kaikki alkaa katsomosta ja päättyy katsomoon. Se miten joku ihminen x reagoi katsomossa ei kerro hänestä itsestään veilä yhtään mitään.

Ei ihme että homma ei ole lähtenyt käyntiin. Se että ette värvää porukka mukaan ei kyllä auta yhtään sen 10-hengen porukan kasvamista isommaksi. Kynnys lähteä tuollaiseen mukaan on aikasta suuri. Toinen asia mikä omasta mielestäni on ehkä suurempi ongelma Eturiville on se että siellä hääräilee palstan suurin tyhmyri. Mies joka luikauttelee konepistoolilla seisomakatsomoon sun muuta. Niin kauan kuin Vellihousu on promoamassa ja puolesta puhumassa tätä porukkaa niin ainakin allekirjoittaneen kiinnostus on 0. Enkä taida olla ihan yksin? Ei anna kovin hyvää kuvaa.

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tätä samaa myös meikäläinen on pohdiskellut paljon. Tuntuu, että tätä toimintaa tehdään vain siksi, koska ne kaikki muutkin... Onko hommaan aitoa ja oikeaa paloa. Jos on, niin miksi ei tapahdu mitään värväystoimintaa. En usko (täysin mutua), että joku RB:kään on kasvanut ainoastaan seisomalla ja joikaamalla samoilla paikoilla. Joku RB-aktiivi voisi varmaan infota olenko täysin väärässä. Toinen asia, jonka itse tekisin eri lailla on tämä kuppikuntaisuus. Sen sijaan että eristäydytte ja vedätte tätä "omaa juttua" saattaisi koko Ässä-laumaa yhdistävä toiminta olla rakentavampaa. Mutta tämä on makuasia. Sillä myös tällä omalla jutulla voidaan kasvaa ja jos se on tarkoituskin, eli tehdä tätä omaa juttua niin unohtakaa edellinen. Jos sen sijaan päämääränä on, että muutaman kauden päästä koko katsomonosa vetää chantteja ja huutaa koko pelin, niin helpompi tie saattaisi olla kuljettavana yhteenkuuluvaisuuden avulla.

Vastataan nyt vaikka omasta puolesta tuohon aitoon paloon. Itse olen ollut modernin kannattajakulttuurin puolestapuhujana yli puolen vuosikymmentä, aiemmin jolloin Pataljoonallakin visuaalinen ilme rupesi ottamaan ensimmäisiä edistysaskelia hopeakauden tuntumassa. Silloin luulin, että homma tulee lyömään myös meillä kohta läpitte, mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Omalla kohdalla tämä on vahvaa intohimoa tätä modernia kannattajakulttuuria kohtaan, varsinkin kun on päässyt tätä vielä Keski-Euroopassa toimivimmillaan kokemaan. Minulle on sinällään aivan samantekevää mitä tässä nyt on viime vuosina ympärillä tapahtunut, se ei ole muuttanut suhtautumistani tähän toimintaan mitenkään.

RB:n osalta osittain kyllä, osittain ei. Tosiaan vanhan kertauksena: Heillä toiminta sai alkunsa kun kaksi miesvaltaista kaveriporukkaa löi hynttyyt yhteen yhteisen päämäärän edessä - kaikki olivat tyytymättömiä Äijänsuon silloiseen tilanteeseen. Oliko päälkuku tyyliin 20 henkeä. Perusta oli jo itsessään niin erilainen lähteä rakentamaan. Meillä taas koko porukka on ennestään hajanainen ja tipoittain yritetään saada porukkaa sieltä sun täältä.

Etulinjan eristäytyminen ei ole kuppikuntaisuutta, vaan sitä että näkyisimme ja kuuluisimme paremmin, ettei tulisi näitä "Mikä vitun Etulinja?" -kommentteja. Sen takia kokeiltiin siirtymistä seisomakatsomon laitamille, koska yli puolet kaudesta olimme patalogolla, jotta ympärillä oleva massa aktivoituisi mukaan. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, vaan ryhmän kasvu junnasi paikallaan.

Mutta sitä rekryä ja yhteenkuuluvaisuuden tunnetta olen yrittänyt tässä harrastaa ja kartoittaa (vetoomus rivien kokoamisesta), mutta kovin heikkoa tuntuu olevan vastausten perusteella. Toivotaan kuitenkin, että se tulevaisuus tästä kirkastuu.

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ihme että homma ei ole lähtenyt käyntiin. Se että ette värvää porukka mukaan ei kyllä auta yhtään sen 10-hengen porukan kasvamista isommaksi. Kynnys lähteä tuollaiseen mukaan on aikasta suuri. Toinen asia mikä omasta mielestäni on ehkä suurempi ongelma Eturiville on se että siellä hääräilee palstan suurin tyhmyri. Mies joka luikauttelee konepistoolilla seisomakatsomoon sun muuta. Niin kauan kuin Vellihousu on promoamassa ja puolesta puhumassa tätä porukkaa niin ainakin allekirjoittaneen kiinnostus on 0. Enkä taida olla ihan yksin? Ei anna kovin hyvää kuvaa.

Sempä takia tein tuota kartoitusta, että kuinka paljon teitä sitten siellä riveissä on, jotka ovat estyneitä tulemaan mukaan erinäisten persoonien takia. Mitä jos pöytä olisikin ihan puhdas ja hommaa saataisiin rakennettua kenties ihan tuoreilla kasvoilla, joita tämä homma voisi inspata? Miittingiä sellaisella porukalla, jotka eivät tässä aiemmin ole pahemmin olleet mukana. Jos tähän tosissaan tulisi mahdollisuus. Se vain nyt tuntuu olevan surullista, että suurimmalta osalta tämä tuntuu jäävän vain sanomisen asteelle.

Viimeksi muokattu:

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
teemu73:n linjoilla.. Pari vuotta on surettanut alati latistuva tunnelma Isomäessä, mutta en myöskään koe että hoilotus ja chantit ovat minun juttuni. Viime lauantaina tuli huomattua, ettei nykyiseltä yleisöltä onnistu samaan tahtiin edes ÄSSÄT!! tap-tap-tap. Eli "perustunnelma" alkaa olla surkealla mallilla. Seisomakatsomossa on paljon hengailijoita, kunnollisia satunnaisia vittuilu -huutojakaan ei tahdo enää irrota. Kantavaääniset äijät juoneet äänensä?

Toivon että katsomokulttuuria saadaan heräämään, aidosti peukkua yritykselle. Itseltäni ei ainakaan ole pois mikäli joku tahtoo laulaa tai pomppia. Vanhaan "hyvään aikaan" ei kuitenkaan ole enää paluuta, sen osoittivat etenkin viime kauden poffit. (ehkä hmv -vastus vaikutti hieman?(EI SAISI)) Periaatteessa vierasmatkat ovat sitä kulta-aikaa, siellä on ainakin pääosin mukana fanaattisia. Kai se on tämä hyvinvointivaltio ja mopoautot tämänkin homman pilanneet;)

Eli tässä kun itse ollaan pahasti ukkoutumaan päin, oma lapsi parin vuoden sisällä mukana hallissa niin eiköhän meikäläisen panostus kannustukseen ala olemaan paketissa. Varmaan sata kertaa on ääni tullut huudettua veks ja jokunen highlight -kuittikin mahtuu joukkoon.. Seisomakatsomo on polville muutenkin täyttä myrkkyä, joten eiköhän perse ala löytää muovipenkkiin pikkuhiljaa. Sinne vaan automaattikahvin ja kylmän lihapiirakan ääreen!
Pojalleni lupaan opettaa ÄSSÄT -huudon ja kertoa positiivisesti eurooppalaisesta kannatustavasta:)

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
teemu73:n linjoilla.. Pari vuotta on surettanut alati latistuva tunnelma Isomäessä, mutta en myöskään koe että hoilotus ja chantit ovat minun juttuni. Viime lauantaina tuli huomattua, ettei nykyiseltä yleisöltä onnistu samaan tahtiin edes ÄSSÄT!! tap-tap-tap. Eli "perustunnelma" alkaa olla surkealla mallilla. Seisomakatsomossa on paljon hengailijoita, kunnollisia satunnaisia vittuilu -huutojakaan ei tahdo enää irrota. Kantavaääniset äijät juoneet äänensä?

Toivon että katsomokulttuuria saadaan heräämään, aidosti peukkua yritykselle. Itseltäni ei ainakaan ole pois mikäli joku tahtoo laulaa tai pomppia. Vanhaan "hyvään aikaan" ei kuitenkaan ole enää paluuta, sen osoittivat etenkin viime kauden poffit. (ehkä hmv -vastus vaikutti hieman?(EI SAISI)) Periaatteessa vierasmatkat ovat sitä kulta-aikaa, siellä on ainakin pääosin mukana fanaattisia. Kai se on tämä hyvinvointivaltio ja mopoautot tämänkin homman pilanneet;)

Eli tässä kun itse ollaan pahasti ukkoutumaan päin, oma lapsi parin vuoden sisällä mukana hallissa niin eiköhän meikäläisen panostus kannustukseen ala olemaan paketissa. Varmaan sata kertaa on ääni tullut huudettua veks ja jokunen highlight -kuittikin mahtuu joukkoon.. Seisomakatsomo on polville muutenkin täyttä myrkkyä, joten eiköhän perse ala löytää muovipenkkiin pikkuhiljaa. Sinne vaan automaattikahvin ja kylmän lihapiirakan ääreen!
Pojalleni lupaan opettaa ÄSSÄT -huudon ja kertoa positiivisesti eurooppalaisesta kannatustavasta:)
Täältä ääni myös teemu73:sen viestille. En näe omakseni tuonlaista chanttauskulttuuria, synnyttää minussa enemmän myötähäpeää kuin kannustusta.

Ainakaan Porissa ei toimi nuo viisut taikka muut muualta apinoidut huuhaat. Ei taida hitsarit jaksaa olla niissä mukana vaan hitsarien muijat siellä taitaa eniten olla näissä mukana.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jep. En halua liikaa tylyillä...

Sinä olet haaveillut siitä, että saisit ampua Isomäen katsomoon konekiväärillä ja olet haukkunut kaikki vanhan liiton kannustajat. Sinä olet aina ollut tyly, enkä ihmettele, että teidän porukkanne pysyy pienenä. Ei siinä mitään, pomppikaa rauhassa, mutta lopettakaa nyt jo se valitus Isomäen tunnelmasta, te ette ainakaan tunnut parantavan sitä

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Sinä olet haaveillut siitä, että saisit ampua Isomäen katsomoon konekiväärillä ja olet haukkunut kaikki vanhan liiton kannustajat. Sinä olet aina ollut tyly, enkä ihmettele, että teidän porukkanne pysyy pienenä. Ei siinä mitään, pomppikaa rauhassa, mutta lopettakaa nyt jo se valitus Isomäen tunnelmasta, te ette ainakaan tunnut parantavan sitä
Näin se tosiaan menee kuten TF tuossa edellä kirjoitti.Tämän palstan dissaus Etulinjaa kohtaan johtunee hyvin pitkälti Vellihousun höpinöistä. Jos poika julistaa suureen ääneen Etulinjan nimissä että muut kannattaa väärin ja ainoa oikea tapa on laulaa selkä päin kaukaloa niin ei ihme että vastaanotto on mitä on.

Ja mitä koko Etulinjaan tulee niin seisoin ekassa pelissä teistä 5 metrin päässä sivulle enkä kuullut kertaakaan pihaustakaan teistä.

Suosittelisin ottamaan rohkeasti yhteyttä Ässien organisaatioon ja neuvottelemaan jonkinmoinen sopimus niin että Etulinja pääsisi hieman huokeammalla hinnalla B1-katsomoon, niinkuin harkkapelissä olitte.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näin se tosiaan menee kuten TF tuossa edellä kirjoitti.Tämän palstan dissaus Etulinjaa kohtaan johtunee hyvin pitkälti Vellihousun höpinöistä. Jos poika julistaa suureen ääneen Etulinjan nimissä että muut kannattaa väärin ja ainoa oikea tapa on laulaa selkä päin kaukaloa niin ei ihme että vastaanotto on mitä on.

Näinhän se on minunkin mielestäni. Tämä Vellihousu vetää sellaista roolia johon rahkeensa eivät riitä, eikä hänessä ole miestä edes tunnustamaan virheitään. Paljon hän jakelee kovia mielipiteitä, mutta siihen se kovuus sitten taitaa jäädä, minun silmissäni suurisuinen pikkupoika.

Tällä palstalla on varmasti paljon sellaisia lukijoita, jotka voisivat mielellään lähteä kokeilemaan tuollaista kannattajatoimintaa. Mutta kun kerhon suuriäänisin edustaja tällä palstalla on mainitunlainen kaveri, lienee turha haaveilla suurestakaan suosiosta.

Suosittelen että hankitte näkyvyyttä ja olette ulospäin positiivisempi ja helpommin lähestyttävä ryhmä. Uskon että sillä tavoin saisitte nopeastikin hyvän porukan kasaan. Sillä kyllähän Ässät on aina herättänyt ja herättää vastakin tällä seudulla suuria tunteita ja kiihkeää kannatusta. Ja olen siis ehdottomasti Etulinjan toiminnan puolesta, vaikka itse en siihen halua ryhtyäkään. Antaa nuorempien hoitaa tuo palava innokkuus, mä kannatan vähän rauhallisemmin :)

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä palstalla on varmasti paljon sellaisia lukijoita, jotka voisivat mielellään lähteä kokeilemaan tuollaista kannattajatoimintaa. Mutta kun kerhon suuriäänisin edustaja tällä palstalla on mainitunlainen kaveri, lienee turha haaveilla suurestakaan suosiosta.

Toivottaan nyt kuitenkin, etteivät kaikki lähde tekemään lopullisia johtopäätöksiä palstakirjoitteluiden perusteella. Miksi kaikki huomio menee yksittäiseen henkilöön, joka ei ole edes järin aktiivisesti toiminnassa mukana?

On täällä varmaan rakentavallakin meiningillä näitä asioita pohdittu ja sempä takia mielestäni peräänkuuluttamasi positiivisuus on nyt tosiaan hyvä kaivaa esiin jatkon kannalta, jotta tämä homma saadaan paremmin rullaamaan. Enkä tiedä tarkoititko nyt negatiivisuutta yksittäisen nimimerkin kirjoitusten perusteella, sillä ainakin omalla kohdalla tämä optimistisuus on hullun tasolla, jos ajattelee että vuosi toisensa jälkeen uskoo ja toivoo, että viimein alkaisi hommat Porissakin pelittämään.

Kerro miten me voidaan olla helposti lähestyttävämpiä? Innokkaat on toivotettu tervetulleeksi, mitä vielä? Olen ehdottanut tätä erillistä joukkojen kasaamista ottelutapahtuman ulkopuolella, jotta kynnys olisi matalampi liittyä mukaan kun ei tarvitse suoraan matsiin tulla arpomaan.

Luotan myös siihen porilaisten kiihkeyteen. Homma lämpeää hitaasti, mutta kun se jonain päivänä saadaan liekkeihin, niin me olemme jälleen valtakunnan ykkösiä tälläkin saralla.

Eilinen Urhon päälähetys oli loistava esimerkki tästä 60 minuutin paineesta - päädyssä ei ottelussa juuri hiljaisia hetkiä ollut. Toivottavasti Isomäen vaisut hetket saadaa jonain päivänä yhtälailla selätettyä.

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Toivottaan nyt kuitenkin, etteivät kaikki lähde tekemään lopullisia johtopäätöksiä palstakirjoitteluiden perusteella. Miksi kaikki huomio menee yksittäiseen henkilöön, joka ei ole edes järin aktiivisesti toiminnassa mukana?

Brousseau kirjoittaa asia kuten aina. Ainoa kirjoittaja muuten jonka jokainen viesti kulkee asialinjalla ja raiteilla, harvinaista tässä verkottuneessa nyky-yhteiskunnassa. :)

Fanitoimintaan. Lopettakaa nyt hyvät veljekset se riitely, panettelu, ajojahti ja minun kulkunen on isompi kuin sinun asenne. Kaikenlaista fanittamista/kannustamista tarvitaan ja positiiviselle sellaiselle on aina tilaa. 15 vuotta kaukalon sisäpuolella viilettäneenä voin kertoa että pienetkin asiat huomataan ja tsemppi tuntuu. Olkoon se sitten julmaa huutoa katsomosta tuomarin suuntaan kun itseä on rapattu rehellisesti, perinteinen tap-tap-tap tai hoilausta. Itselle ei koskaan tullut mieleen etteikö "hornankattilassa" kannusteta tai tunnelmaa ei ole. Kyllä suurimmasta osasta tähän ketjuun kirjoittajasta näkee että tunnelmaa halutaan pitää yllä ja kehittää. Se jo yksistään kertoo että halli on myös tulevaisuudessa paha paikka vieraille ja kotijoukkue saa tukea. :)

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivotaan nyt kuitenkin, etteivät kaikki lähde tekemään lopullisia johtopäätöksiä palstakirjoitteluiden perusteella. Miksi kaikki huomio menee yksittäiseen henkilöön, joka ei ole edes järin aktiivisesti toiminnassa mukana?.

Fanitoimintaan. Lopettakaa nyt hyvät veljekset se riitely, panettelu, ajojahti ja minun kulkunen on isompi kuin sinun asenne. Kaikenlaista fanittamista/kannustamista tarvitaan ja positiiviselle sellaiselle on aina tilaa.

Tuossa edellä on kaikki sanottu. Aina toistetaan sitä, että joukkue on aina enemmän kuin yksittäinen pelaaja tai joukkueen taustahenkilö. Nyt kuitenkin tässä kannattajakulttuuriasiassa ollaan suureen ääneen teilaamassa koko "joukkueen" selvästi positiivinen ja kehittämisen arvoinen toiminta pelkästään yhden valtavirrasta poikkeavan keskustelupalstakirjoittajan esittämien kärkevien mielipiteiden takia. Käsittämättömän pikkusieluista, mutta toisaalta niin ymmärrettävää perusporilaista hedelmättömän vastakkainasettelun korostamista. Vilkaisu peiliin itse kullakin kiitos.

En haluaisi tässä keskustelussa osoittaa ketään kirjoittajaa sormella, mutta odottaisin kuitenkin kokeneeseen kaartiin kuuluvalta nimimerkiltä TosiFani huomattavasti kypsempää otetta ja ns. johtajuutta. Käytännössä aloitat kaikki nimimerkin Vellihousu kanssa käymäsi väännöt tuolla konekivääriviittauksella oli sitten ketju lätkäpuolella tai vapaalla. Laita nyt hyvä mies Vellihousu ignoreen, jos et pysty ko. nimimerkin kanssa täällä keskustelmaan ilman, että myrkytät jokaisen ketjun tällä samalla henkilökohtaisella pikkusieluisella kaksintaistelulla, jossa ketjun aihe lähes säänönmukaisesti jää sivuseikaksi. Itselleni ei tulisi mieleenkään aloittaa mitään vääntöä Vellihousun kanssa, koska mikään keskustelu hänen kanssaan ei juuri etene, vaan jää junnaamaan paikoilleen. Trollin ruokkiminen ei koskaan johda mihinkään.

Itse olen jo niin vanhan liiton miehiä, että edes istumapaikalta ei tahdo päästä riittävän nopeasti pystyyn maalin tullessa, vaikka paikan päälle ei pääse kuin alle kymmenen kertaa vuodessa. Vaikka tämä ns. modernimpi meininki ei ole minua varten, arvosta suuresti niitä, jotka ovat valmiita aikaansa tällaisen toiminnan kehittämiseen uhraamaan.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Brousseau:

En osaa kovastikaan neuvoa antaa tällaisissa asioissa, kun tuollainen promo-touhu ei ole tuttua. Mutta näin maallikolle tulee mieleen sellainen, että jos näytte siellä peleissä ja teikäläisten komeaa menoa näytettäis vaikka mediakuution näytöllä aina silloin tällöin, niin varmasti joillekin sälleille tulee mieleen että moiseen porukkaan olisi mukava kuulua. Seuraava kysymys mielessä olisi varmasti, että kuinkahan tuohon porukkaan pääsee mukaan, vai pääseekö siihen? (Minä en ainakaa tiedä mihin pitäisi soittaa jos vaikka haluaisin mukaan)

Joten koittakaa jotenkin saada informaatiota esille. Nettisivua ja puhelinnumeroa joka paikkaan, lyökää vaikka mainostarroja jokaisen porilaisen baarin vessan seinät täyteen. Näin ihmisille voisi tulla selväksi että tuollainen Etulinja-niminen porukka on olemassa.

Ja jokaiseen kotimatsiin johonkin näkyvälle paikalle infopöytä pystyyn jossa on Etulinjan edustaja paikalla jakamassa tiedotteita ja juttelemassa mukavia ja kertomassa porukasta. Lyökää vaikka pari termaria kahvia siihen ilmaiseksi tarjolle niin kyllä siihen joku uskaltaa tulla juttusille. Ja ottakaa mielellään pari hyvännäköistä mimmiä jakelemaan niitä esitteitä. Ja koittakaa jos vaikka hallin virallinen ääni Simo voisi jossain vaiheessa tapahtumaa ilmoittaa kuuluville, että innokkaimmille kannattajille on olemassa oma osasto, johon saa yhteyden tällä ja tolla tavoin.

Tällaista nyt yhtäkkiä tuli mieleen, mutta en siis tosiaan omaa minkäänlaista kokemusta näistä jutuista. Joten sorry jos oli tyhmiä ideoita :) Koittakaahan nyt jotain keksiä kuitenkin. Kyllä te nuoret innokkaat heput äkkiä jotain päätöntä keksitte jolla saatte nimenne lehteen :)

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ja koittakaa jos vaikka hallin virallinen ääni Simo voisi jossain vaiheessa tapahtumaa ilmoittaa kuuluville, että innokkaimmille kannattajille on olemassa oma osasto, johon saa yhteyden tällä ja tolla tavoin.
Jos siellä kuulutetaan että Nickersson on hallissa katsomassa ottelua niin luulisi olevan Padalle pelkästään plussaa jos siellä mainostettaisiin joukkueen fani-joukkoa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...En haluaisi tässä keskustelussa osoittaa ketään kirjoittajaa sormella, mutta odottaisin kuitenkin kokeneeseen kaartiin kuuluvalta nimimerkiltä TosiFani huomattavasti kypsempää otetta ja ns. johtajuutta. Käytännössä aloitat kaikki nimimerkin Vellihousu kanssa käymäsi väännöt tuolla konekivääriviittauksella oli sitten ketju lätkäpuolella tai vapaalla. Laita nyt hyvä mies Vellihousu ignoreen, jos et pysty ko. nimimerkin kanssa täällä keskustelmaan ilman, että myrkytät jokaisen ketjun täll.ä samalla henkilökohtaisella pikkusieluisella kaksintaistelulla, jossa ketjun aihe lähes säänönmukaisesti jää sivuseikaksi..

Käsittääkseni olen viitannut konekivääri tapaukseen ainoastaan Ässien fanikeskustelussa, johon se liittyy olennaisesti.

Moderni kannustus on tämän päivän juttu, kaikki muu on väärin. Tämä on Vellihousun mielipide ja tämän johtotähden mukaan hän on kommentoinut kannustusta. Itse olen sen ajan kasvatti, jolloin kurvi ulvoi, eikä yhtään chänttiä kuulunut. Kannustus oli tilanteeseen eläytymistä, eikä suorittamista. Vanhan liiton kannustustyylin väheksyminen on väärin, halliin mahtuu monta tyyliä.

edit:

Minulla ei ole mitään pikkusieluista kaksintaistelua Vellihousun kanssa, olen itseasiassa aika vähän kommentoinut hänen juttujaan.

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Tämä kyseinen henkilö nyt on tällä foorumilla ollut, jostain syystä kovinkin aktiivisesti äänessä liittyen Etulinjan toimintaan.

Ja kyllä se ainakin henkilökohtaisesti vaikuttaa paljonkin. Toimiakseen, varsinkin nyt alkuvaiheessa, porukan tulisi olla kohtuu tiivis. Eli näkisin, että toimintaa olisi hyvä olla myös pelien ulkopuolella. Se nyt tuskin toimii, että sovitaan että nähdään B-katsomon puoleisessa päädyssä, ja kaikki sormia napsauttamalla alkaa vetämään chantteja.

Itseäni kiinnostaisi liittyä porukkaan. Mutta, jos eräs kyseisen porukan suurimmista äänitorvista on rasittavin ja vastenmielisin ihminen johon voit kuvitella törmääväsi, niin mielummin jätän väliin. Toki tämä on vain oma mielipiteeni.

Viimeksi muokattu:

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En edes viitsi lukea vanhoja viestejä koska tos näk menee käpy. Mutta oli kyllä todella paska noteeraus pataljoonalta. Muutenkin tunnelma aivan perseestä. Etulinja, tehkää jotain, että nuo pikkutyttöjen parit Ässähuudot menevät peittoon. Tulisin itsekin ilman 3 vuoro töitä.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Valitettavasti Etulinjalla ei riitä volyymit peittämään näitä pikkutyttöjen Ässähuutoja.

itse en edes noteerannut Etulinjan puuttumistä tältä illalta. Hallin tunnelman kannalta ei ollut mitään merkitystä ovatko paikalla vai ei.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy