Facebook

  • 995 494
  • 3 109

NAF1

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tarkennuksena tuohon uloskirjautumisen jälkeiseen nettisurffailuun, eihän ne nyt kaikille näy vaan Facebookin itse kerää niistä tietoja joita mainostajat voivat käyttää hyväksi. Eikös se näin ole? Jos nettisurffailut näkyy kaikille kavereille niin aika nopeasti poistuu munkin profiili.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko kenelläkään muulla sellaista fiilistä että Facebookissa jengiä ois "kadonnut" eli joidenkin ihmisten aktiivisuustaso on tipahtanut nollaan? Mulla ainakin on sellainen fiilis ja yksi fb-kaveri ihmetteli tilapäivityksessään ihan samaa. Syynä on varmaan kai se että jengi on alkanut kyllästyä facebookiin ja sitten noiden listojen tekeminen ja jengin rajaaminen postauksien ulkopuolelle on helpottunut.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Miksiköhän himassa FB:ssä ei tule tuota uutta päivityssegmenttiä chatin yläpuolella mutta duunikoneessa tulee? Kaikkihan tätä uutta parjaa mutta mielestäni tuo mini-feed on ihan hyvä.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai sitten kaikessa yksinkertaisuudessaan klikkaa ylhäältä käyttäjätili - käyttäjätilin asetukset. Tämän jälkeen vasemmalta turvallisuus ja alhaalta Poista käyttäjätilisi käytöstä.

Sitten vain et loggaa sinne sisään niin sillä selvä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paitsi että ainakin allekirjoittaneelle tuli yhden tilin lopettamisen vuosipäivänä hra Face Bookilta viesti että yhteisö on kaivannut minua ja halutessani olisin voinut palauttaa kyseisen tilin takaisin henkiin. En tiedä olisivatko he jollain AI-algoritmilla sitten tyhjästä nyhjäisseet sen vai olisiko sittenkin tiedot olleet säilytettyinä jossain alialialiavaruudessa. Näkymättömissä tili oli toki ollut eikä millään hauilla löydettävissä.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Paitsi että ainakin allekirjoittaneelle tuli yhden tilin lopettamisen vuosipäivänä hra Face Bookilta viesti että yhteisö on kaivannut minua ja halutessani olisin voinut palauttaa kyseisen tilin takaisin henkiin. En tiedä olisivatko he jollain AI-algoritmilla sitten tyhjästä nyhjäisseet sen vai olisiko sittenkin tiedot olleet säilytettyinä jossain alialialiavaruudessa. Näkymättömissä tili oli toki ollut eikä millään hauilla löydettävissä.
Kumpaa yllä annettua ohjetta olit noudattanut? Tuo JMA:n tarjoama kun tosiaan ei poista mitään tietoa mistään, ottaa vain tilin pois käytöstä. Käsittääkseni minun mainitsemallani tavalla tietojen pitäisi poistua pysyvästi.

Jos ei ole ihan varma, mitä kaikkea tietoa Facebook on tallentanut, aina voi kysyä.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
En tiedä olisivatko he jollain AI-algoritmilla sitten tyhjästä nyhjäisseet sen vai olisiko sittenkin tiedot olleet säilytettyinä jossain alialialiavaruudessa. Näkymättömissä tili oli toki ollut eikä millään hauilla löydettävissä.

Ei edes aliavaruudessa, vaan täsmälleen samassa "paikassa", jossa se on aina ollut. Tietoa ei siirretä minnekään, se ei katoa minnekään. Käyttäjä ei yksinkertaisesti voi poistaa tietoa Facebookista. "Poistaessaan" tietoja, kuvia tai koko tilinsä, ainoastaan linkitys tietoon piilotetaan. Toisin sanoen voit lakaista tilisi ja tietosi maton alle, mutta se on yhä kaikkien asiansa osaavien saatavilla.

Käyttäjien Facebookin lisäämä tieto on kauppatavaraa ja jopa vanhentuneena arvokasta. Ei siitä luovuta, varsinkaan kun tuon kauppatavaran poistaminen hyllyiltä on varsin kallis operaatio.
 
Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viime viikolla uutisoitiin ainakin K-Euroopan lehdissä eräästä oikiksen opiskelijasta, joka oli vaatinut Facebookia lähettämään tiedot itsestään. Siellä oli tallella aivan kaikki mitä heebo oli tehnyt, taisi olla jotain 1200 sivua A4-tavaraa, jokainen chatti kolmenkin vuoden takaa. Nyt ilmeisesti oli nostamassa useampaa syytettä yksityisyyden loukkaamisesta.

Itseäni ihmetyttää nuo Facebookin resurssit. Kaikkien käyttäjien tietojen varastointi vienee jonkin verran tilaa?
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Itseäni ihmetyttää nuo Facebookin resurssit. Kaikkien käyttäjien tietojen varastointi vienee jonkin verran tilaa?

Vuosi sitten yli 60 000 palvelinta Virginiassa ja Kaliforniassa. (EDIT: tänä vuonna Facebookin piti avata myös Oregoniin, mutta en tiedä onko tuo laitos vielä käytössä, EDIT 3: on nähtävästi avattu huhtikuussa eli nykyään voi lukema jo kolkutella sataatuhatta palvellinta. EDIT 2: Vähän kun Googlettaa niin vaikuttaa, että tuo arvio on pahasti alakanttii ja Facebookilla olisi jo yli 200 000 palvelinta, mutta arvauksiahan nämä ovat aina olleet, kun virallista tietoa ei ole saatavilla.)

Kovalevytila on nykyään halpaa. Operaatiot noilla palvelimilla eivät, mutta Facebookin kehitys tapahtui niin nopeasti, että eivät ehtineet siivoamaan ja järkeistämään alustaansa. Enää tuota sotkua ei niin vain korjata.
 
Viimeksi muokattu:

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kumpaa yllä annettua ohjetta olit noudattanut? Tuo JMA:n tarjoama kun tosiaan ei poista mitään tietoa mistään, ottaa vain tilin pois käytöstä.

Juuri tätä JMA:n mainitsemaa tapaa käytin.

Kunpa jokin selainvalmistaja lisäisi seuraavaan versioonsa FaceOff-napin toolbariin jolla voisi yhdellä klikkauksella poistaa kaikki FB-piparit ym. kilkkeet mitä se piilottelee vakoillakseen nettisuhailuani. Kaikki osaavat heput, nyt pluginia väsäämään. Markkinat ovat isot.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mikä se suuri mullistus naamakirjassa oli? Minä en huomaa oikeastaan mitään suurta muutosta, ainoastaa hyvin pienen uudistuksen. Ja toinen kysymys. Aikoinaan laitoin sen "vanhan" keskustelusysteemin ja se toimi ihan kivasti, ennen tätä uutta mahtavaa mullistusta. Niin, että mitenkä sen saa purettua, kun ei enää toimi? Operaattorina Chrome.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Mikä se suuri mullistus naamakirjassa oli? Minä en huomaa oikeastaan mitään suurta muutosta, ainoastaa hyvin pienen uudistuksen.

Taitavat taas ajaa sisään pidemmän kaavan kautta noita uudistuksia ja ne tulevat joillekin nopeammin kuin toisille. Kuten tuossa edellä jo ihmettelin, niin minulla oli hetken aikaa ticker ruudun oikeassa laidassa ja chat hieman erilainen kuin aikaisemmin, mutta noin viikon päästä kaikki palautettiin ennalleen. Mitä nyt olen tuota asiaa vähän tutkinut, niin vastaavaa on tapahtunut myös muille, mutta ei kuitenkaan läheskään kaikille. Timeline-uudistusta ei minulla tosin ollut edes tuon viikon "esikatselun" aikana.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Jos on poistanut henkilön kavereista ja pistänyt eston päälle, kuinka eston saa pois?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Timeline-näkymää olen nyt muutaman päivän käyttänyt ja ihastellut. Todella tyylikäs facelift ja toiminnaltaanhan tuo mahdollistaa päivitysten tarkastelun aikajana-liukukytkimellä ihan alkupisteeseen asti.
 
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Mikäs neuvoksi kun joka kerta kirjauduttuani Facebookiin ruutuun pamahtaa "Tee turvallisuustarkistus" joka vaatii puhelinnumeroa, johon sitten lähettäisi tekstiviestin, missä tulee joku koodi jonka syöttämällä pääsisi eteenpäin. Pienintäkään aikomusta ei ole puhelinnumeroa lähettää minnekään, eli jämähtikö koko touhu nyt sitten tähän ? Mitään kiertotietä ei tunnu olevan...
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Nämä the-pillow.com linkit on ilmeisesti jotain viruksia? Tulee sellaisilta kavereilta jotka tuon linkin ovat aukaisseet. Linkki kertoo tiedostotyypin olevan .JPG, mutta avatessa linkkiä se yrittää ladata koneelle tiedostoa päätteelä .scr.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kertokaapas tyhmälle, että mikä ketjuvillitys nyt on meneillään kun naispuoliset veispuukin käyttäjät päivittävät statukseensa pelkän sydämen ja "lähettävät" näitä myös toisilleen? Helvetin ärsyttäviä nämä "ketjukirjeet" mutta kysytään nyt syytä kuitenkin.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Joku valehteli että olis joku kivessyöpätietoisuuden viikko. En tiiä, todella rasittavia nämä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kertokaapas tyhmälle, että mikä ketjuvillitys nyt on meneillään kun naispuoliset veispuukin käyttäjät päivittävät statukseensa pelkän sydämen ja "lähettävät" näitä myös toisilleen? Helvetin ärsyttäviä nämä "ketjukirjeet" mutta kysytään nyt syytä kuitenkin.

En tiedä, mutta samaa olin tulossa kysymään. On myös välillä todella häiritsevää, kun naisilla on vaimoja joka sormelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös