Trenchtown
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
"Ystäviä" tuntuu olevan läjäpäin mutta onko ystävä-käsite vähän hämärtynyt?
Tätä olen itsekin ihmetellyt, kun erinäiset kaverit ovat näiden nettiyhteisöjen erinomaisuutta minulle toitottaneet. Toki ymmärrän, että vanhojen aikojen vaihto-oppilaaseen tai muuhun ulkomaaneläväystävään saa yhteyden tällaisten kautta helposti. Kuitenkin ihmettelen kun joku kertoo, että ihana hei kun tää ja tää vanha yläastetuttu ja puolivillainen mukakaveri haluaa lisätä mut kato ystävälistalleen. Ihana ihana kun en ole siitäkään kuullut niiiiin pitkään aikaan.
Mitä vittua? Jos et ole kuullut jostain ihmisestä reiluun kymmeneen vuoteen, niin voisiko olla niin, että sille on olemassa joku pätevä syy? Ei yhteydenottohalukkuus voi määräytyä sen mukaan, että molempien lärvi on jossain galleriassa, eihän?
Ehkä minä en vain ymmärrä, ja touhu tuntuu siksi jotenkin väkinäiseltä ja luonnottomalta. Varsinkin tämä Facebookin kaverilistaushässäkkä.
Niin, olen muuten myös huomannut, että varsinkin nuoremman painoksen naiset minulle tämän palvelun ylivertaisuudesta saarnatessaan tulevat lähes poikkeuksetta tylyttäneeksi irc-gallerian hyvinkin suorin sanankääntein. Voinko siis kärjistäen ajatella, että Facebook on nyt in ja wanha paska irc-galleria totaalisen out?
Voi toki olla, että varautunut asenteeni Facebookin kaltaisia palveluita kohtaan johtuu siitä, etten henkilökohtaisesti esittelisi naamaani tai tekemisiäni internetissä. En ainakaan ilman samankaltaista anonymiteettiä, kuin mikä minulla esimerkiksi tätä kirjoittaessani on. Kuitenkin, älkää nyt facebook-ihmiset loukkaantuko tästä purkauksesta. Tykätkää jos tykkäätte, minä passaan.