Facebook

  • 993 743
  • 3 109

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siinä on taas maailman typerin lehtiartikkeli osa seitsemäntuhattakolmetoista.

Mistä lähtien mikään tieto tai kuva, mitä on joskus nettiin laittanut, olisi varmuudella poistettavissa? Ei ole.

Eli kannattaa pistää elämä risaiseksi ja syytää kaikki tiedot sinne. No joo.

Mutta silti, Facebook on perseestä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse olen nyt vähän kyllästynyt koko paikkaan. Alkuun oli kiva vaihtaa kuulumisia ja silleen, nyt on jutut juteltu ja alkaa koko sivu unohtumaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin, nyt mä oon sitten ollut kuukauden rekisteröityneenä tonne facebookkiin. Oujee.

Pari kaveria ja pari sukulaista on lisännyt mut kaveriksi, ja niiden pärstät näkyy tossa möllöttävän jos niitä yllättäen haluaisinkin tuijotella. Tuolla netissä en oikein viitsi niille mitään kirjoitella kun on paljon kätevämpää soitella tai tavata oikeasti, siis niitä joihin haluankin olla yhteydessä. Tuolla näyttäisi olevan myös jotain kyselyitä tai jotain sellaisia, mutta en mä niihin viitsi aikaa tuhlata, käsittääkseni niistä kun ei mitään käytännön hyötyä saa, siis jos mä olen oikein ymmärtänyt.

Vasta muutama päivä sitten kirjauduin taas sisään tonne. Sitten aukaisin nettiselaimesta toisen välilehden ja selailin jatkoaikaa ja muuallakin netissä. Puolen tunnin päästä aukaisin taas sen facebook ikkunan sulkeakseni sen. Siis saamari sentään voiko joku kertoa mitä hemmettiä tuolla oikein tehdään? Jotkut puolustelijat sanovat että tuolla voi löytyä vanhojakin kavereita. Mutta kuinka paljon mä käytönnössä hyödyn siitä tiedosta että onko mun joku vanha koulu- tai inttikaveri nörtti vaiko ei?
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Facebookin ehkä tärkein juttu ainakin itselle on se, että sitä kautta voi kätevästi löytää vanhoja tuttuja joiden kanssa ei ole jutellut vuosikausiin. Joskus on ihan mukava kysellä, että missä kukin menee ja tuollaisille tutuille ei kuitenkaan välttämättä viitsi ihan vaan soittaa monen vuoden tauon jälkeen.

Monille Facebook jää koukuttamaan sen takia, kun rupeaa ns. keräilemään kavereita tuonne ja pitää joka päivä käydä katsomassa onko tullut uusia kaveripyyntöjä tai onko joku hyväksynyt oman pyynnön. Päivittäistä ajanvietettä Facebook ei tarjoa oikeastaan muuten kuin jos jaksaa noita applicationeita lisäillä jatkuvasti ja tehdä kaiken maailman testejä.

Ja minun mielestä Facebookin ei ole tarkoituskaan korvata niin sanottuja oikeita kontakteja ja puhelinsoittoja. Siellä on vain ihan kätevä tapa kysellä pieniä asioita ja varsinkin vähän vanhempiin tuttuihin on ehkä helpompi ottaa yhteyttä kuin puhelimitse.
 

scholl

Jäsen
Ja minun mielestä Facebookin ei ole tarkoituskaan korvata niin sanottuja oikeita kontakteja ja puhelinsoittoja. Siellä on vain ihan kätevä tapa kysellä pieniä asioita ja varsinkin vähän vanhempiin tuttuihin on ehkä helpompi ottaa yhteyttä kuin puhelimitse.

Ja kaikki eivät ole parhaita ystäviä keskenään, vaikka ovatkin samassa kaveripiirissä. Et halua vaihtaa heidän kanssaan puhelinnumeroita tai messenger-osoitteita. Silti voit olla samassa kaveriporukassa myös messengerissä ja saada infoa bileistä ja jopa yksityisviestejä voi laittaa isommalle porukalle siitä, että lähteekö jonnekin. Tai perustaa jonkun groupin, jossa nämä henkilöt ovat jäseniä ja sinne voi laittaa sitten ilmoitustaululle infoa tai jakaa valokuvia kavereiden kesken jostakin tapahtumasta. Tossa on hemmetin kätevä tekniikka. Se laittaa isotkin valokuvat kätevästi ja nopeasti sinne. Lähetäpä nyt sitten kavereille joku iso määrä suuria digikuvia muulla konstilla.

Kyllä se on yksi väline, joka helpottaa elämää, mutta ei siellä aikaa varsinaisesti tarvitse kuluttaa, jos ei halua.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Application-kyselyjähän saa blokattua laittamalla "accept" kyselyyn ja sitten siinä rasti ruutuun-vaiheessa painaakin se pienellä oleva teksti "block application". Loppuu ne "hug me"-kyselyt perkele. En ikinä kyllästy kimalaisiin mutta jos joku haluaa halata, laittakoon viestin perkele.

Pidin tosin "wank me"-mahdollisuudesta jossain niistä. ~Oof!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten Facebookissa saa pois asetuksen, joka lähettää aina sähköpostin siitä, kun joku lähettää minulle viestejä tai muuta sellaista? Ärsyttää, kun tulee monta e-mailia päivässä Facebookiin liittyen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Miten Facebookissa saa pois asetuksen, joka lähettää aina sähköpostin siitä, kun joku lähettää minulle viestejä tai muuta sellaista? Ärsyttää, kun tulee monta e-mailia päivässä Facebookiin liittyen.

Applications, edit applications, ja sitten edit settings. Sieltä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Itse pidän Facebookista siksi, että asun ulkomailla. Se on kohtuullisen helppo tapa pitää Suomen kavereiden kanssa yhteyttä ja kun joskus mahdollisesti palaan Suomeen tai muutan jonnekin muualle, voin pitää täkäläisten kavereiden kanssa helposti yhteyttä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä kohtaa tuon vitun naamakirjan asetuksia saa poistettua kaikki saapuvat sähköpostit? Tänään viimeksi tuli s-postiin facebookin kautta toimitettu myöhästynyt synttärionnittelu "gifts" -sovelluksen kautta. Mutta kun en halua mitään perkeleen sähköposteja mistään vitun naamakirjasta, joten miten voin poistaa kyseisen asetuksen? Usein niissä saapuneissa posteissa on suora linkki ko. asetukseen, mutta tässä (gifts) tapauksessa ei ollut.
 

Juze

Jäsen
Simon: Jokaisen ohjelman kohdalta (left hand menu -> edit) täytyy erikseen käydä täppäämässä se rasti pois. Myös yläkulmasta account -> ja sieltä notifications -välilehdeltä voi käydä laittamassa noi huomatukset off -tilaan.

Nykyään onneksi kun asentaa uuden ohjelman, niin tuon täpän voi poistaa jo siinä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Facebookin Jatkoaika-ryhmässä tällä hetkellä 330 jäsentä, jos jotain kiinnostaa tietää.

Itse naureskelin alussa Naamakirjalle, mutta nykyään tuo tuppaa olemaan auki lähes aina, kun konekin on auki..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itse naureskelin alussa Naamakirjalle, mutta nykyään tuo tuppaa olemaan auki lähes aina, kun konekin on auki..
Itsekään en aluksi oikein käsittänyt facen tarkoitusta, mutta nyt siitä on tullut itselleni melko tärkeäkin ohjelma. Sillä saa hyvin pidettyä yhteyttä ihmisiin joihin ei muuten tulisi yhteyttä pidettyä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itsekään en aluksi oikein käsittänyt facen tarkoitusta, mutta nyt siitä on tullut itselleni melko tärkeäkin ohjelma. Sillä saa hyvin pidettyä yhteyttä ihmisiin joihin ei muuten tulisi yhteyttä pidettyä.

Joo ei tietenkään facebookista ole hyötyä jokaiselle, mutta ihmisille joiden kaveripiiri on levinnyt ympäri maailmaa facebook on verraton. Itsekin asustelen nykyään ulkomailla ja facebookin kautta on kiva seurata mitä kaverit touhuilevat eikä tarvitse jokaiselle erikseen kertoa mitä itselle kuuluu.

Yksi suurimpia etuja facebookissa on mielestäni juuri nämä kavereiden treffaamiset jotka muuten olisi mennyt sivu suun. Esimerkiksi siis että joku kavereista laittaa statuksekseen vaikka että "Lähtee Tampereelle!" tai "Osti liput Antti Tuiskun keikalle!" niin voi sopia sitten tapaamisen jos sattuu olemaan samat suunnitelmat.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tunnustan, minutkin löytää Facebookista - no, se siitä.

Facebook on sikälikin hyödyllinen väline, että sillä, kuten jo todettua, saa pidettyä helposti yhteyttä hivenen kauempanakin asuviin ystäviin ja kavereihin. Minultakin löytyy jokunen ystävä/kaveri sieltä sun täältä joihin ei ehkäpä muutoin tulisi pidettyä yhteyttä (inhoan massengeriä), joten Facebook on tässä oivallinen apuväline.

Täytyy myös todeta, että toisinaan sitä tulee vietettyä liiankin paljon aikaa Facebookissa - sen ajan voisi käyttää hyödyllisemminkin, kuten kirjoittelemalla Jatkoaikaan.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Itse vältän viimeiseen asti Lärvikirjaan sekaantumista. Varmaan ihan hauska, kun hommaan sisälle pääsee, mutta kun omat ennakkoluulot ovat niin kovat, niin mitäpä niitä hälventämään. Itselläni ovat meset, ircit ja facebookit kyllä boikotissa ja luultavasti myös pysyvät. Ei sitä kaikkiin hömpötyksiin tarvitse mukaan lähteä.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Itse vältän viimeiseen asti Lärvikirjaan sekaantumista. Varmaan ihan hauska, kun hommaan sisälle pääsee, mutta kun omat ennakkoluulot ovat niin kovat, niin mitäpä niitä hälventämään. Itselläni ovat meset, ircit ja facebookit kyllä boikotissa ja luultavasti myös pysyvät. Ei sitä kaikkiin hömpötyksiin tarvitse mukaan lähteä.

Sama täällä. Pikkuisen kävin kurkkimassa, mut elämäni jatkukoon onnelisena ilman naamakirjaa. Osaan helposti kuvitella, kuinka helposti tonne jäis koukkuun jäseneksi liittyessä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Facebook on sikälikin hyödyllinen väline, että sillä, kuten jo todettua, saa pidettyä helposti yhteyttä hivenen kauempanakin asuviin ystäviin ja kavereihin.

Joo, nain "kaukana" asuvana ja ystavia ympari maailmaa omaavana Facebook on nayttanyt olevan ihan hyva valine. Mukava pitaa "rentoa" yhteytta kavereihin ihan vaan vaikka onlinerein. Myos kuvien katselumahdollisuus on todella hyva juttu!

En usko, etta olisin siella, jos asuisin Suomessa ja ystavatkin olis kaikki Suomessa.
 

Outsider

Jäsen
En käytä, enkä todennäköisesti tule ikinä käyttämäänkään, vaikka suurin osa kavereista sitä taitaakin käyttää. Myös suurin osa kavereista asuu nykyään jossain muualla, mutta kyllä sitä yhteyttä voi pitää muutenkin tai sitten ollaan pitämättä. Helppoa. Tulee kuitenkin vietettyä liikaa aikaa koneen ääressä, niin olisi ihan hyvä että olisi jotain elämää muuallakin. Kaveri joka on innokas facebook käyttäjä kertoi, että oli kysellyt kerran opiskelukaveriltaan viikonlopun suunntelmia, niin vastaus oli ollut "että katso facebookista, ei voi muistaa kaikkea".

Varmasti silti hyvä juttu niille jotka näitä vastaavia systeemejä ovat tottuneet käyttämään ja kyllä facebookia meidänkin futishöntsäyksien kasaamisessa yms. on käytetty. Se huono puoli niissäkin vaan oli, että ikinä ei tiennyt kuka tulee ja kuka ei, jos ei erikseen soittanut ja varmistanut...


Messenger on ainoa näistä vastaavista systeemeistä mitä tulee käytettyä joskus. Jos miettii vaikka viikonlopun suunnitelmia, niin on helppo laittaa se päälle ja kysyä mitä porukka meinaa tehdä, niin ei tarvitse soitella kaikille erikseen.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Iteki ollut jo reilun vuoden Facebookin asiakkaan. Aluksi tuli jonkun verran asennettua eri applicaatioita ja värkättyä niiden kanssa kunnes iski kyllästyminen. Jossain vaiheessa tuo meni siihen että jotku ala-asteen luokkakaverit alkoi lisäilemään kaveriksi..no ei mua kyllä vois vähempää kiinnostaa mitä kuulu jollekin ihmiselle jonka kans en ole millään tavalla kommunikoinut vuosikausiin. Onneksi privacy asetuksista pysty vaihtaan ettei kuka tahansa pysty etsiin meikäläistä ja pistämään kaveripyyntöä tai viestiä.

Mieluummin sitä juttelee kavereiden kanssa ihan kasvokkain tai puhelimen välityksellä. Mesessä voi sit kysäistä jotain vähemmän tärkeitä asioita kuten esim. viikonlopun suunnitelmia.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jossain vaiheessa tuo meni siihen että jotku ala-asteen luokkakaverit alkoi lisäilemään kaveriksi..no ei mua kyllä vois vähempää kiinnostaa mitä kuulu jollekin ihmiselle jonka kans en ole millään tavalla kommunikoinut vuosikausiin.

Joo tuo on aina vähän kiusallinen tilanne kun joku ikivanha luokkakaveri pyytää ystäväksi eikä periaatteessa kiinnostaisi, mutta ei kehtaa hylätäkään. Yleensä nuo ovat ihmisiä jotka ovat juuri liittyneet facebookiin ja lisäilevät alussa ystävikseen kaikki mahdolliset tutut naamat. Ei nuita kehtaa myöhemminkään siivoilla pois joten siellä ne pölyttyvät kaverilistalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös