Aloinpa tuossa ihmettelemään tuota frendien määrää mitä joillain on. Todella usein törmää tyyppeihin kenellä on yli 300 kaveria facebookissa, ei kait kenelläkään ole noin montaa ystävää???
Ei, vaan osa laittaa sinne sellaisetkin tyypit, joille kerran sanonut moi baarissa. Se menee itseasiassa niin, että jos mulla on 10 kaveria, jotka sattuvat joskus olemaan samassa baarissa kuin 10 muuta tyyppiä, joista yksi on myös kaverini niin tämä yksi tuon tapaamisen vuoksi voi kutsua facebookissa kavereikseen kaikki nuo 10 kaveriani. Eli ne joilla on satoja kontakteja, ovat tilanteessa, missä verkostoidutaan hullun lailla ilman, että oltaisiin mitään kavereita.
Sitten tulikin mieleeni mielenkiintoinen kysymys: Kenellä suomalaisella on eniten frendejä facebookissa? Itse työkalusta en ainakaan ihan heti tuohon löytynyt vastausta.
Oma ehdokkaani nopealla selailulla on Jussi Ahde (844 friends), varmasti jollain on reilusti enemmänkin.
Jussi Ahde mainostaa tuota kautta yökerhobileitä. On aika ymmärrettävää, että hänellä on paljon kontakteja. Toisaalta sen verran sosiaalinen tyyppi, että jokaisella tulee mieleen, että on baareissa ainakin jossain määrin kaveri hänen kanssaan, vaikkei muuten tuntisi yhtään. Tuota tahtia voit parin kuukauden päästä laittaa äänestyksen, että onko Jatkoajassa ketään, joka ei olisi Jussi Ahteen kaveri facebookissa. Itse nimittäin muistelin, että hänellä olisi ollut joku 500 kaveria.