Facebook

  • 993 336
  • 3 109

scholl

Jäsen
Aloinpa tuossa ihmettelemään tuota frendien määrää mitä joillain on. Todella usein törmää tyyppeihin kenellä on yli 300 kaveria facebookissa, ei kait kenelläkään ole noin montaa ystävää???

Ei, vaan osa laittaa sinne sellaisetkin tyypit, joille kerran sanonut moi baarissa. Se menee itseasiassa niin, että jos mulla on 10 kaveria, jotka sattuvat joskus olemaan samassa baarissa kuin 10 muuta tyyppiä, joista yksi on myös kaverini niin tämä yksi tuon tapaamisen vuoksi voi kutsua facebookissa kavereikseen kaikki nuo 10 kaveriani. Eli ne joilla on satoja kontakteja, ovat tilanteessa, missä verkostoidutaan hullun lailla ilman, että oltaisiin mitään kavereita.
Sitten tulikin mieleeni mielenkiintoinen kysymys: Kenellä suomalaisella on eniten frendejä facebookissa? Itse työkalusta en ainakaan ihan heti tuohon löytynyt vastausta.

Oma ehdokkaani nopealla selailulla on Jussi Ahde (844 friends), varmasti jollain on reilusti enemmänkin.

Jussi Ahde mainostaa tuota kautta yökerhobileitä. On aika ymmärrettävää, että hänellä on paljon kontakteja. Toisaalta sen verran sosiaalinen tyyppi, että jokaisella tulee mieleen, että on baareissa ainakin jossain määrin kaveri hänen kanssaan, vaikkei muuten tuntisi yhtään. Tuota tahtia voit parin kuukauden päästä laittaa äänestyksen, että onko Jatkoajassa ketään, joka ei olisi Jussi Ahteen kaveri facebookissa. Itse nimittäin muistelin, että hänellä olisi ollut joku 500 kaveria.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itselläni ei ole näitä "through a friend"-tapauksia käytännössä lainkaan. Työn ja harrastusten, ja osittain myös opiskelun ansiosta tuttuja on vain valtava määrä. Facebookissa taitaa jokunen sata olla, jotka kaikki tunnen kyllä. Se on sitten eri asia, mikä on ns. lähipiirin koko.

EDIT: Julkisuuden henkilöitä (jolleivät muutoin ole tuttujani, varmaan jokunen kansanedustaja jne. on) ei listalla ole.
 

Rocco

Jäsen
Oma ehdokkaani nopealla selailulla on Jussi Ahde (844 friends), varmasti jollain on reilusti enemmänkin.
Teppo Nummisella on 1683. Lienee aika nopealla seurannalla ennätys. Tosin Tepolla on varmasti paljon enemmän suhteita maailmalla kuin Ahteella.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nonnih. Kiitos Facebookin meillä on joululomalla lukioluokan luokkakokous. Painotettakoon että luokallamme oli viisi jannua ja 25 kimalaista. Ainoa vaikeus on ollut naimisiinmenneiden saalistaminen sukunimenvaihdoksen takia, mutta toisaalta kaikille oo nii välikskää. <3

Kyllä tästä vaan hyötyä on.
 

Cube

Jäsen
Huomasin taannoin päivittäisen Facebook-vakoiluni yhteydessä, että minulla on pisteen Golden AWea alhaisempi älykkyysosamäärä. En oikein tiedä mitä tuollaisesta pitäisi ajatella. Revanssia saatan ainakin vaatia.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Huomasin taannoin päivittäisen Facebook-vakoiluni yhteydessä, että minulla on pisteen Golden AWea alhaisempi älykkyysosamäärä. En oikein tiedä mitä tuollaisesta pitäisi ajatella. Revanssia saatan ainakin vaatia.

~HA! Sekin tippui täydellisyydesta oikeastaan vain siksi etten ymmärtänyt jotain englanninkielistä termiä. Kielitaidossani on siis vajeita, ei älykkyydessäni. Että harjoittele poika vaan. NIH!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tein testin laskuhumalassa kolmen aikaan yöllä.

Sehän on ihmisen luovinta aikaa! Noissa tunnelmissa on tehty maailmanhistorian aikana lukemattomia huikeita, mullistavia keksintöjä, kuten esim. pyörä, natsismi ja Facebookin julkimo-"naiskaverien" spämmäys.
 

scholl

Jäsen
Nonnih. Kiitos Facebookin meillä on joululomalla lukioluokan luokkakokous. Painotettakoon että luokallamme oli viisi jannua ja 25 kimalaista.

Meillä oli lukiossa 25 jätkää, 13 luuskaa, eikä yhtään kimalaista. Sen sitä saa kun on luokalla, jolla pitkä matematiikka, pitkä fysiikka jne. Rinnakkaisluokalla oli kimalaisia.
 

julle-jr

Jäsen
Meillä oli lukiossa 25 jätkää, 13 luuskaa, eikä yhtään kimalaista. Sen sitä saa kun on luokalla, jolla pitkä matematiikka, pitkä fysiikka jne. Rinnakkaisluokalla oli kimalaisia.
Kiinnostaisi tietää sellainen pieni sivuseikka, että miksi käytätte naisista sanaa kimalainen? Oletan siis nyt että tarkoititte kimalais-sanalla naista, tai ilmeisesti tietynlaista naista, mutta however. Miksi kimalainen on mitenkään kuvaava sana (ilmeisesti tasokkaalle) naiselle?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kiinnostaisi tietää sellainen pieni sivuseikka, että miksi käytätte naisista sanaa kimalainen? Oletan siis nyt että tarkoititte kimalais-sanalla naista, tai ilmeisesti tietynlaista naista, mutta however. Miksi kimalainen on mitenkään kuvaava sana (ilmeisesti tasokkaalle) naiselle?

Termihän on naisia kuvaavana tullut alunperin jonkun turenkilaisen suusta, mutta kauneus, keveys ja lennokkuushan ovat useinkin pirteästi pyörivien naisten ja tyttöjen positiivisia ominaisuuksia. Kesäpäivä, kukkaset, aurinko.

Ei pidä ajatella kimalaisen luonnossa esiintyvää karvaisuutta tai muuten kömpelöä ulkonäköä mitenkään vaan liikkua enemmän sarjakuvamaisen kauneuden ja henkisen, ajatusten lentelyn maailmassa. Se, miksi ja miten termit yleensä syntyvät ei aina ole se tärkein seikka vaan se että näyttää hyvältä.

DK:ssa selitetäänkin sitten itse kimalaismittarin™ saloja ja pidetään listaa tärkeimmistä kohtaamistamme kimalaisista.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huvikseni rekisteröidyin tonne. Ainakin näin aluksi tuntuu ettei toi oikein ole mun juttuni. En mä ole viitsinyt lisätä ketään kaveriksi kun mielummin pidän oikeita livekavereita kuin tolleen virtuaalikavereita, ja jos oikeisiin kavereihin pidän yhteyttä niin puhelin on kätevämpi keino. Katsoin myös löytyikö tuolta vanhoja kavereita, mutta eipä oikein. Kaksi löytyi noin reilusta parista kymmenestä mitä etsin, mutta en mä tiedä onko se paljon vai vähän. En mä kyllä oikein uskonutkaan että monikaan vanha kaveri olisi yllättäen nörtistynyt.
 

scholl

Jäsen
Kiinnostaisi tietää sellainen pieni sivuseikka, että miksi käytätte naisista sanaa kimalainen?

Itse en käytä. Tai siis käytän, jos kommunikoin Golden Awen kanssa. Siis vastasin hänen viestiin, jossa esiintyi se termi. Jotenkin hölmöä vaihtaa sanaa.

En tiedä miksi kimalainen. Parempi sana se kai on kuin vaikkapa ämpäri tai joku muu tuote. En kyllä itse henkilökohtaisesti puhuisi kimalaisista.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Parempi sana se kai on kuin vaikkapa ämpäri tai joku muu tuote.

~HA! Kyllä, ihmisten kanssa on helpompi kommunikoida kun käyttää heille tuttuja ilmaisuja. Olen itsekin tykästynyt sanaan "retalejengi", sillä se kuvaa harvinaisen hyvin tietynnäköistä tai tietyllä tapaa käyttäytyvää väestönryhmää. Sana "hulttio" esim. on jotain samantyylistä, mutta sitä voisi käyttää vain nuoremmasta retalejengiläisestä, ja niin edelleen...

Facebookissa on myös sen verran monenlaista tuttua että ei läheskään kaikkien kanssa käytä aina samantyylisiä ilmaisuja. Ikä, ja se milloin on kunkin ihmisen tuntenut, vaikuttaa tähän...ja niin edelleen. En laita vanhoille lukiotutuille aamunavaukseksi viestiä "HORI PERSETTÄ DALLAS, TULI CAPSEILTÄ KARAA PYLLYYN" niin kuin jollekin tuoreemmalle kiekkotutulle...
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Sen verran uteliaaksi tuli heittäydyttyä, että kirjauduin sitten kuitenkin tuonne naamakirjaan, mutta ns. taiteilijanimellä. Tein sen siksi, että halusin käydä katsomassa mahdollisten tuttujen mahdollista olemassaoloa siellä ja silti pysyä tuntemattomana.

Laitoin hakuun itselleni tuttuja nimiä ja kyllä sieltä joitakin löytyi. Valtaosin... suoraan tai kaverin tai kaverinkaverin kautta... siellä on sellaisia ihmisiä, jotka tunnen muutenkin joko duunista tai muusta kaveriporukasta. Heihin olen yhteydessä jo ilman mitään Facebookiakaan, joten ainakaan vielä en koe järisyttävän tarpeelliseksi koko juttua.

Minulla on aika hyvä nimimuisti ja muistan monia eri asioista tuttuja nimiä vuosikymmentenkin takaa. Todettava on, että ikäluokkani (40-45 -vuotiaat) ihmisiä ei löytynyt ensimmäistäkään. Joten... tässäkin viestiketjussa aiemmin mainitsemani keski-ikäistyneen sukupolven puuttuminen Facebookista on tosiasia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joten... tässäkin viestiketjussa aiemmin mainitsemani keski-ikäistyneen sukupolven puuttuminen Facebookista on tosiasia.

Ei se ihan kokonaan puutu. Kaverini isä esimerkiksi lisäsi minut tässä joku aika sitten kaverilistalleen. Ja kun hänen kaverilistaansa katselin, niin aika paljon sieltä löytyi tuttuja keski-ikäisiä.
 

Phol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masa
Aloinpa tuossa ihmettelemään tuota frendien määrää mitä joillain on. Todella usein törmää tyyppeihin kenellä on yli 300 kaveria facebookissa, ei kait kenelläkään ole noin montaa ystävää???

Sitten tulikin mieleeni mielenkiintoinen kysymys: Kenellä suomalaisella on eniten frendejä facebookissa? Itse työkalusta en ainakaan ihan heti tuohon löytynyt vastausta.

Suomalaisista en tiedä, mutta satuin jotenkin eksymään Maxim Afinogenoviin ja hänellä oli 5000 kaveria. Ei tarvitse ainakaan miehen yksin lähteä ulos, jos ei huvita.
 

Soolo

Jäsen
Sen verran uteliaaksi tuli heittäydyttyä, että kirjauduin sitten kuitenkin tuonne naamakirjaan, mutta ns. taiteilijanimellä. Tein sen siksi, että halusin käydä katsomassa mahdollisten tuttujen mahdollista olemassaoloa siellä ja silti pysyä tuntemattomana.

Hmm. Itsekin loin tunnarit ja kävin katsomassa muutamien tuttujen kohdalla löytyykö mitään. En tyhmänä tietenkään ajatellut, että näkevätköhän he kuka on käynyt katsomassa heidän kuvaansa. Tämä nyt koskee lähinnä sellaista tilannetta että on vanha tuttu jota en ole nähnyt enää vuosiin eikä ehkä kiinnosta nähdäkään. Olenko nyt paljastanut itseni heille? Eli olenko busted?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm. Itsekin loin tunnarit ja kävin katsomassa muutamien tuttujen kohdalla löytyykö mitään. En tyhmänä tietenkään ajatellut, että näkevätköhän he kuka on käynyt katsomassa heidän kuvaansa. Tämä nyt koskee lähinnä sellaista tilannetta että on vanha tuttu jota en ole nähnyt enää vuosiin eikä ehkä kiinnosta nähdäkään. Olenko nyt paljastanut itseni heille? Eli olenko busted?

Et ole. Sitä ei näe mistään kuka on käynyt katsomassa kuvaasi tai kenen kuvia sinä olet käynyt katsomassa.
 

TML

Jäsen
Mitäs noi kaikki kutsut on mitä tuola FB:ssä lähetellään. Ite en oo tarttunu mihkään mutta mitä noi oikein tarkottaa??
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mitäs noi kaikki kutsut on mitä tuola FB:ssä lähetellään. Ite en oo tarttunu mihkään mutta mitä noi oikein tarkottaa??

Niiden avulla saa loputtomasti römperiä tai miesseuraa saunaan niin paljon kuin napa kestää. Kannattaa klikata "accept" kaikkiin. Se on se saksalainen hevibändi.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Mites tuol facebookis pystyy estää, ettei muut kuin kaverit nää omaa kaveri-listaa?

Privacy --> profile --> sieltä valinta kohdasta Friends


Lisäksi on tuo hakua koskeva kohta:

Privacy --> search --> kohdan: "What Can People Do With My Search Results" laatikkoon "View your friends list" ruksi.
 
Facebookissa nyt reilun kuukauden olleena täytyy todeta että en ehkä olekaan liittynyt ns. viimeisten joukossa sillä monet joita olen yrittänyt kirjasta etsiä eivät (vielä) olekaan siellä.

Ajattelin että löytäisin yli kymmenen vuoden takaisia vaihto-oppilas frendejä mutta olen toistaiseksi onnistunut löytämään vain kaksi.

Täytynee antaa naamakirjalle vielä aikaa. Ehkä jonakin päivänä sieltä löytyy kaikki.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Ihmettelen näitä Facebookeja ja IRC-gallerioita ym. ym.,en sinänsä nykyajan ilmiöinä,nehän sattuu kuin nyrkki otsaan mutta miks näissä nettiyhteisöissä paljastetaan itsestään hyvinkin paljon ja keskustellaan avoimesti mutta esim. bussissa tai vaikkapa kerrostalon rappukäytävässä tai hississä katellaan seinille eikä juttua synny millään.

Onks niin paljon helpompi avautua "kasvottomana" eikä suoraan kasvokkain?
"Ystäviä" tuntuu olevan läjäpäin mutta onko ystävä-käsite vähän hämärtynyt?

Olen varmaan jälkijunassa mutta ihmettelen vaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös