Typerä ominaisuus tuo, että kuka vaan kaveri voi laittaa sinut ryhmän jäseneksi kysymättä.
Sitten sieltä alkaa näkyä kaikenlaista roskaviestiä, parhaassa tapauksessa klikkaat raivoissasi haittaohjelmaa koneellesi.
Kylläpä meni sitten Facebook heittämällä ärsyttäväksi. Saako nuo pissiksille ja vittumarkoille tarkoitetut Emoji-tykkäykset kokonaan pois näkyvistä jotenkin? Muuten tarvitsee varmaan harkita sitten tilin poistoa tuolta helvetistä.
Kolmet synttärit? Joku siis onnitellut sinua? Ne saa pois kahdella eri tavalla. Piilotat syntymäaikasi profiilistasi, jolloin kukaan ei näe koska vietät syntymäpäivääsi. Olettaen tietysti, että kukaan ei muista sitä ulkoa. Toinen tapa on mennä asetuksiin, olisikohan "yksityisyyden" vai "aikajana-asetukset" ja sieltä valita, että mikään kirjotus tjsp linkkaus ei näy seinälläsi ennen kuin olet sen hyväksynyt. Tämä pätee myös merkkauksiin ja kommentteihin liittämisiin, että et näy sielä ennen kuin omin käsin sen hyväksyt. Itsellä toi käytössä ja on toiminut hyvin!Jaahas, reilusti alle sata kaveria, mutta silti kolmet synttärit. Eikö noita onnitteluviestejä tosiaan saa estettyä? Eihän niitä varmaankaan, kun nehän ovat vain tavallisia viestejä sinänsä mitä voisi kirjoittaa kenen tahansa aikajanalle koska tahansa.
. Pahinta että kännykällä sovelluksena (koska jotku kaverit tykkää sieltä laittaa viestiä), ja sovelluksen ilmoitusasetuksien säädön jälkeen facebook tunkee edelleen kaikkia turhia ilmoituksia. Säädin toiseen kertaan puhelimesta ''estä tämän sovelluksen kaikki ilmoitukset'', ei vieläkään mitään vaikutusta. Tuo lienee puhelimen käyttöjärjestelmän vika.
Kai tuo näyttää myös profiilissasi vierailleet, kenen puhelinnumero sinulla on tallennettuna puhelimeen tai kenellä saattaa olla sinut yhteystietosi tallessa. Mutta kyllä se minusta heittää myös täysin ventovieraita ihmisiä, joilla en jaksa uskoa olevan mitään tekemistä kanssani. Tyyliin joku inttikaverini (meillä ei ole muita yhteisiä kavereita) lisää jonkun omalle kaverilistalleen, niin minulle tulee ilmoitus että tunnetko tätä käyttäjää. Rasittavaa kyllä. Etenkin kun ilmoituksen vieressä on helvetin iso pyydä kaveriksi-nappi. Täytyy myöntää että useamman kerran on tullut vahingossa lähetettyä kaveripyyntöjä randomeille.Tietääkö kukaan mikä juttu tuo ''tunnetko käyttäjän ...'' on? Aluksi luulin että se tulee satunnaisesti jos meillä on paljon yhteisiä kavereita, nykyisin se sama tulee vaikka meillä olisi vaan esim. 2 yhteistä kaveria. Päättelin itse että voisiko olla semmonen toiminto, jos toinen henkilö käy toisen profiilissa, vaikkapa useammin niin se henkilö jonka profiilissa käytiin, saa satunnaisesti semmoisen ilmoituksen ''tunnetko käyttäjän Matti Meikäläinen'' jne. Muuta en äkkiseltään keksi.
Kai tuo näyttää myös profiilissasi vierailleet, kenen puhelinnumero sinulla on tallennettuna puhelimeen tai kenellä saattaa olla sinut yhteystietosi tallessa. Mutta kyllä se minusta heittää myös täysin ventovieraita ihmisiä, joilla en jaksa uskoa olevan mitään tekemistä kanssani. Tyyliin joku inttikaverini (meillä ei ole muita yhteisiä kavereita) lisää jonkun omalle kaverilistalleen, niin minulle tulee ilmoitus että tunnetko tätä käyttäjää. Rasittavaa kyllä. Etenkin kun ilmoituksen vieressä on helvetin iso pyydä kaveriksi-nappi. Täytyy myöntää että useamman kerran on tullut vahingossa lähetettyä kaveripyyntöjä randomeille.
Joo eiköhän ex-anoppisi tyrkyttäminen johdu juuri tuosta, että teillä on yhteistä puhelinhistoriaa. Kyllä toi facebook meistä vaan kaiken tuntuu tietävän. En muista olenko tähän ketjuun tarinoinut kun noin viisi vuotta sitten, juuri ennen kuin aloin itse käyttämään puhelimella facebookia, fb tarjosi minulle kaveriksi erästä neitiä jonka kanssa ei ollut oikein mitään yhteistä. Hetken siinä mietittyäni ja profiilin avattuani muistin kuka on kyseessä. Yhteys välillämme oli sähköpostiosoite. Mulla on facebook-tili tehty mun sähköpostiosoitteen perusteella, joka oli myös aikanaan oma MSN Messenger-osoite. Kyseinen neito oli lisännyt minut joskus meseen. En tuntenut tyttöä mitenkään, jostain ryhmäkeskustelusta tämä keksi lisätä minut. Juteltiin varmaan kerran "kahdestaan" kunnes jompikumpi (vai jopa molemmat) esti toisensa. Eikä sen koommin olla yhteyttä pidetty. Sitten parisen vuotta myöhemmin facebook osaa tarjota kaveriksi tätä tyttöstä. Aika löyhästi nämä joskus löytää kaveriehdotuksensa. Vähän kyllä hirvittää että mitähän kaikkea muuta tuo palvelu minusta tietää.Yhteiset kaverit ymmärrän minäkin, mutta tätä jouduin miettimään eräänä päivänä. Ehdotti ex-anoppiani kaverikseni. Taitaa muistissa olla entinen sukunimeni ja se, että tuo minulle toisinaan tekstiviestejä lähettelee. Inhottava piirre FB:ssa tuo kyllä.
Joo eiköhän ex-anoppisi tyrkyttäminen johdu juuri tuosta, että teillä on yhteistä puhelinhistoriaa.
Tästä tulikin mieleeni. Mitä tuosta fb:n omasta sovelluksesta hyötyy? Itselläni oli se joskus ehkä viikon. En huomannut mitään eroa selaimella käytettävyyteen, ja koska puhelimessani on tila muutenkin vähissä niin poistoon läksi kyseinen sovellus. Facebook messenger olisi ilmeisesti vielä omansa sovellus, mutta tämänkin asian ajaa Chrome. Chrome laittaa minulle aina ilmoituksen kun joku laittaa minulle viestin chatissa.
Ikävä kyllä toimii.Toimiiko ne Reactions-buttonit joillakin? Kuulemma pitäis.
Mulla ei luurissa ainakaan vaikka sovellus päivitetty. Vissiin en mitään oo menettänyt? :)Ikävä kyllä toimii.
Toimiiko ne Reactions-buttonit joillakin? Kuulemma pitäis.
Lainaan itseäni ja saamaani vastausta parin vuoden takaa:Millä facebookissa saa hiljaiseksi yhden tietyn ihmisen vai saako mitenkään? Ei nyt oikein kehtaa poistaakkaan listalta, kun itse pyysin kaveriksi. Koko seinä on täynnä ihan sitä itteään, kun on vauvan saanut ja eihän tota nyt vaan jaksa lukea.
Mitenkäs se kaverin päivitysten "piilottaminen" menikään? Eräs tuttuni päivittelee tilaansa noin 10-15 kertaa päivässä, mutta en taas tohtisi poistaa tätä kaverilistalta saati blokkailla tai mitään. Eli miten yhden tietyn kaverin päivitykset saa jemmaan?
Vie kursori päivtyksen päälle. Oikealle puolelle ilmestyy ruksi. Paina sitä niin tulee vaihtoehtoja.
Mää havahduin yhtäkkiseltään, että mun Facebook-feedini on täynnä ihan tuntemattomien ihmisten kuvia ja päivityksiä kommenttiketjuineen. Hoksasin sitten jotta joo, kaikista niistä on joku mun fb-kaverini tykännyt, mutta mitä helvettiä ne mun fiidissäni tekee?