Mainos

F1-ketju

  • 662 910
  • 5 069

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti scholl
Mutta se ei liity Räkään. On vain osa hänen identiteettiään.

Aika kuolematon toteamus.

Mistä ihmeen pioneerileireistä scholl täällä tarinoi? Minäkin muuten kävin aikanaan rippileirin. Vaikuttaako se minun identiteettiini? Olin sentään jo 15-v tuolloin.

Tätä täytyy ruveta pohtimaan.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikähän siinä oli, että reilut italialaiset ratavalvojat eivät työntäneet Alonsoa takaisin kisaan? Jos ei nyt aivan samankaltainen, niin täysin identtinen tilannehan oli MSchumacherilla viime(?) vuonna Saksassa, jossa valvojat kiltisti työnsivät oikean värisen auton takaisin baanalle. Molemmilla kone käynnissä ja takarenkaat hiekalla. Kertokaa nyt joku, miten eri talleja ja kuskeja muka kohdellaan tasapuolisesti.

Muutenhan tämä oli taas Denniksen mukaan kisa, jossa Ferrarin valtakausi loppuu ja MacLaren palaa valtaistuimelle... my ass. Vesivuoto, oliko siis autossa vai kuskilla?

Hohhoijaa...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Kylläpä oli loistava kilpailu! Voitto pienien vaikeuksien jälkeen tuntuu aina paremmalta, vaikkei nopein voittanutkaan tänään. Kummallisesti muut hyytyivät loppua kohden, etenkin Montoya. Eroa olisi tullut varmaan melko ruhtinaallisesti, jos Ferrari tallina ja myös kuljettajien kautta ei olisi tehnyt niin montaa virhettä.

Tuosta Alonson tapauksesta en osaa sanoa mitään. Itsekin odotin, että hänet työnnettäisiin takaisin baanalle. Ferrarille tästä ei olisi ollut mitään haittaa, sillä Alonsolla oli vaikeuksia pysyä Buttoninkin kyydissä ja Schumihan ohitti Alonson juuri tuossa pyörähdyksessä. En tiedä onko sääntöjä muutettu, koska Schumihan työnnettiin takaisin ja se oli sääntöjen mukainen teko. Nyt en muista tarkalleen, mutta olisiko silloin Schuminkin tapauksessa ollut jotain hämmikiä tyyliin: Ratavalvoja ei saa työntää autoa, mutta joku muu voi? En muista. Pitänee yrittää tarkastaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täytyy kyllä nostaa hattua Ferrarin tiimille, ennenkaikkea auton suunnitteluporukalle. Jos muiden tallien autot olisivat edes lähellä Ferrarin ylivertaista masiinaa, olisi tänäänkin saatettu nähdä uusi voittaja Buttonin noustessa turvallisella marginaalilla ykköseksi.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti Sartjärvi

Muutenhan tämä oli taas Denniksen mukaan kisa, jossa Ferrarin valtakausi loppuu ja MacLaren palaa valtaistuimelle... my ass. Vesivuoto, oliko siis autossa vai kuskilla?

Hohhoijaa...

No joo aika hupaisaa joo. Räikkönenhän ajoi kertakaikkiaa loistavasti tuon alun, mutta jos autosta häviää tehoja niin minkäs teet. Räikkönen voi persoonana olla monia ärsyttävä mongertaja, mutta kuskina sarjan ehdotonta eliittiä. Kumma, että moni kaataa räkän niskaanki nuita haukkuja, kun mersu paukkuu. Räkä ferrarilla Schumi mersulla, niin tilanne olisi se, että räkä johtais sarjaa. Schumin kokemuksella mersu saattas olla kestävämpi, mutta en tosiaan tiedä kuinka paljon kuskilla on vaikutusta moottorin kehitykseen tai sen kestävyyden parantumiseen. Itsellä loppu kisa kierroksella 13. Ei vaan jaksa kiinnostaa Alonsot ynm.. jos ei suomalaisia joukossa, vaikka olisi kuinka värikästä. Alku oli kyllä hienoa katsottavaa.

Sanotaan nyt vielä, että vaikka ferraria ajais Bruni niin se johtais sarjaa(tai barrikello. Ei se ferrarin ylivoima taida kadota minnekään seuraavan 2 vuoden aikanakaan vielä
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Sartjärvi
Mikähän siinä oli, että reilut italialaiset ratavalvojat eivät työntäneet Alonsoa takaisin kisaan? Jos ei nyt aivan samankaltainen, niin täysin identtinen tilannehan oli MSchumacherilla viime(?) vuonna Saksassa, jossa valvojat kiltisti työnsivät oikean värisen auton takaisin baanalle. Molemmilla kone käynnissä ja takarenkaat hiekalla. Kertokaa nyt joku, miten eri talleja ja kuskeja muka kohdellaan tasapuolisesti.

Muistelisin, että tuossa Schumacherin tapauksessa auto oli ns. vaarallisessa paikassa tai jotain muuta vastaavaa, jolloin sen saa tuupata mänemään.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Noista autontyöntämisistä vielä sen verran, että Schumin auto ilmeisesti oli myös nokka menosuuntaan ja renkaat oli vain hivenen hiekalla, joten se oli nopeasti ja suhteellisen vaarattomasti työnnettävissä takaisin. Alonsolla oli taas nokka vääräänsuuntaan ja auto miltei kokonaan hiekalla. Myös paikka oli melko ongelmallinen, koska se oli siinä shikaanin ulostulossa. Toki jos se olisi ollut Schumi se olisi varmaan työnnettykkin takaisin, mutta ei tällä kertaa. Alonsonhan on sinänsä turha vuodattaa mitään, koska täysin oma vikahan se oli ja kommenteista paistaa jo pieni epätoivo sen suhteen, että ehkä Ferrarilla ei olekaan paikkaa varattuna, kun Schumi joskus lopettaa.
 

NHL

Jäsen
Mitä Häkä tekee?

Milloin Häkkinen menee baariin, vai jättääkö menemättä? Testaako Häkkinen Frankkia, jos nappula joutuu palaamaan baariin? Vai ratsastaako Mika kenties Schumin orilla ensi kaudella jos Schumi lyö hanskat tiskiin?
 

NHL

Jäsen
Kimi tämän hetken paras kuski!

Mahtavasti se Kimi ajoi jälleen! Tallin taktiikka-töppäily maksoi voiton. On se uskomatonta miten hyvin Kimi pystyy ajamaan. Verratkaapa esim. DC:n suoritukseen. Ensi kaudella olen 100%:n varma, että Kimi taistelee maailmanmestaruudesta, kunhan McLaren saa luotettavuuden ja nopeuden (jo nyt melko hyvä) kuntoon.

Kiinan GP oli yksi kauden parhaista kisoista.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Re: Kimi tämän hetken paras kuski!

Viestin lähetti NHL
Mahtavasti se Kimi ajoi jälleen! Tallin taktiikka-töppäily maksoi voiton.

Toisen sijan saattoi tuohon hävitä, mutta ei sillä voittoon ollut saumoja. Jos olisi ollut, niin eiköhän se räkä olisi sen Rubensin ohittanut jo hyvissä ajoin.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitä Häkä tekee?

Viestin lähetti NHL
Milloin Häkkinen menee baariin, vai jättääkö menemättä? Testaako Häkkinen Frankkia, jos nappula joutuu palaamaan baariin? Vai ratsastaako Mika kenties Schumin orilla ensi kaudella jos Schumi lyö hanskat tiskiin?

Hyvä kysymys.
Kyllä kai Häkää BARille odotellaan ja yhteisen Arctic ralli
kokemuksensa turvin Häkän ja Richardsin yhteistyö
varmaan olisi hedelmällistä, semminkin kuin konehuoneessa
jyllää HONDA, joka ei varmaan enää anna esim. Mersun ja
Bemarin hyppiä silmille.

Toisaalta mitäs mieltä ollaan Villen suorituksesta?
Kaipa viimein aletaan tajuamaan, ettei se Mika Salon
osa Ferrarilla taannoin ihan niin helppo ollut. Villen
nyt olisi luullut vetävän vähintään Sauberien ympärillä
kasia, mutta ei vaan tuntunut Rellu sattuvan kännyyn.

Missä on J.J?
No eilen se ainakin kävi taas voittamassa American LeMans
Seriesin kisan proto-Audilla. On muuten voittanut ko. sarjan
tämän vuoden mestaruuden jo aikapäiviä sitten. Että sellainen
Reiska.

Amerikan maalla myös John Force pyyhkii muita öljyrätillä.
Kannattaa todella tarkastaa, mitä tämä ukko on tehnyt moottori-
urheilun eteen täältä
 

Aksu

Jäsen
David Coulthard on kuskina ja urheilijana lyöty maanrakoon. Tallipaikkaa ensi kaudelle ei ole eikä näytä siunaantuvan kuin korkeintaan testikuskina. Radalla ei kulje ja jopa muiden kuljettajien kisaa vaarantavia kämmejä tulee suht säännöllisesti. Kuutiopää joutunee siis jättämään ykköset uran ollessa kovassa laskuvaiheessa eikä täten päällimmäisenä lienee kovin mukavia ajatuksia ole. Aika aikansa kutakin, hänestä vaan ei ollut mestariksi eikä edes lähelle.

Jos rehellisesti sanon... ja sanonkin... ei jää ikävä, David!
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Viestin lähetti Power Mike
Jaahas, pitää pitää sormia ristissä että oikea talli soittaa ja nähdään Häkä vielä formulan ratissa...toivotaan toivotaan. Oisihan se aivan uskomatonta nähdä Häkkinen vielä kerran taistelemassa formuloissa.

Taitaa toiveet olla siinä, että Button joutuu jäämään BAR:lle tai, että sääntöuudistus, jossa huipputallit ajattaisivat kolmatta autoa toteutuisi. Jälkimmäinen on aika epätodennäköistä, sillä tänään MTV3:n nettisivut kertovat, että Red Bull olisi jo ostanut Jaguar tallin ja näin 20 auton kiintiö säilyisi. Buttonin tapauksessa taas voi käydä vielä miten hyvänsä, mutta jos Button jää BAR:lle, niin uskoisin Häkkisen olevan aika vahvoilla Williams-paikkaa. Sekä Pizzonia että Gene ovat olleet kisoissa aika vaisuja vaikka molemmat ovat ajaneet Williamsilla jo useamman vuoden (huonoa menestystä ei voi laittaa uuden auton piikkiin). Huippukuskeja ei ole enää jäljellä oikeastaan kuin Häkkinen ja Coulthard, jotka tulisivat kyseeseen.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Nelosen urheilu-uutiset tiesi kertoa, että Häkkinen olisi nyt lopullisesti haudannut paluuaikeet Formula 1:iin. Sen sijaan hän olisi siirtymässä johonkin toiseen sarjaan, jota ei nimeltä mainittu. Ilmeisesti Häkkinen on jo käynyt ajamassa testiä Keski-Euroopassa. Eli olisikohan kyseessä DTM?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mika oli tosissaan palaamassa ykkösiin, ja Frank Williams sanoi neuvotelleensa Mikan kanssa paluusta. Eikös se näin mennyt? WIlliamsin ja Häkkisen sopimuksen sanottiin olleen lähes sinettiä vaille valmis, kun Frank tekikin yllätyspaperin Jenson Buttonin kanssa.

Sopimustuomioistuin on tänään todennut, että nappulalla on pitävä sopimus BAR:n kanssa, joten Buttonia tuskin Williamsilla siis nähdään sittenkään.

Jote eikö nyt olisi puolin ja toisin aika laittaa rattaat jälleen pyörimään, sillä tuskin Mikan viime viikkoinen ilmoitus, ettei tavoittele enää paikkaa ykkösistä, ole suinkaan peruuttamaton. Varsinkaan tämän käänteen jälkeen. Asiassa on toki lukematon määrä mutkia ja kommervenkkejä, mutta luulisi Frankin ottavan pari vuotta huilineen Häkkisen talliinsa mieluummin kuin Pizzonian tai Genén, jotka paikasta varteenotettavimmin taistelevat.

Kuten sanottu, koko comeback saattaa olla jo täysin poissuljettu ajatus, mutta jos Frankilla olisi vielä edes pieni hinku saada Mika talliinsa, niin toivottavasti hänet nappaa riveihinsä.
 

scholl

Jäsen
Itse olen ymmärtänyt, että Williams ilmoitti, että mikäli Button joutuu jäämään BARille olisi Antonio Pizzonia heidän kilpailukuljettajansa. Kun taas jos Button olisi mennyt Williamsille, olisi Davidson saanut töitä BARilta. Nyt on siis tilanne se, että testikuljettajapuolella tulee tilaa Williamsille, varsinkin kun Marc Gene ennätti siirtymään Ferrarille vastaamaan heidän moottorinsa testityöstä. Genehän on nimenomaan vastannut Williamsilla moottorinkehitystyöstä. Näin ollen Williamsilla on kaksi testikuskin paikkaa vapaana ja veikkaan niiden menevän:
Nick Heidfeld ja Nico Rosberg/Nelson Piquet Jr.
 

NHL

Jäsen
Antonia Pizzonia on vitsi. Jopa Mika Salon Ferrari-stuntti oli parempi kuin Pizzonian vastaava Williamssilla. Siitä voi jo päätellä aika paljon.

Ei Williamssin ole mitään järkeä palkata kokematonta kuljettajaa. Eiköhän toista Williamssia aja Häkkinen/Coulthard/Salo ensi kaudella. Oliko Häkkisen palkkapyyntö viimeksi liian kova vai mikä mätti?

EDIT: Button Bar-talliin, HÄKÄ WILLIAMSSILLE SITTENKIN?
 
Viimeksi muokattu:

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Pitäisin aika erikoisena ratkaisuna Williamsilta jos he todella Pizzonian palkkaisivat toiseksi kilpakuskikseen. Pizzonian ajo Jaguarilla oli aivan hirveää eikä muutamat kisat Williamsillakaan olleet hirveän vakuuttavia ottaen huomioon, että hän tunsi Williamsin auton kuin omat taskunsa, kun rattiin hyppäsi. Toisin kuin esim. Jacques Villeneuve Renaultilla. Villeneuvillä oli siis sentään jonkinlainen tekosyy miksi Rellu ei kulkenut; uusi auto, kesken kuntoinen ja ajotuntutuma ylipäänsä hakusessa. Pizzonia ei voi edellä mainitun kaltaisten tekosyiden taakse piiloutua.

Jos Williams päättäisi sivuuttaa Pizzonian, jäisi jäljelle käytännössä kolme kuskia: Häkkinen, Coulthard ja Heidfeld. Heidfeldin viime vuodet ovat olleet vaisuja ja ainakin allekirjoittanut on luopunut ajatuksesta, että hänestä olisi ainesta huipputallin kilpakuljettajaksi. Coulthard taas voisi tulla kyseeseen, sillä onhan hän kokenut kuljettaja, jolla on myös kokemusta Williamsista sekä pienenä plussana myös Britannian passi. Toisaalta Davidistä ei voittajaksi ole, mutta se ei välttämättä ole kynnyskysymys, sillä kakkoskuljettajaksihan hän talliin tulisikin. Häkkinen taas on täysi kysymysmerkki ja hänen kohdallaan on niin monta ratkaisematonta kysymystä, ettei sillä kannata tässä vaiheessa edes spekuloida.
 

JanJ

Jäsen
Kyllä nyt olisi Häkkisen paluulle mahtavat saumat.
Tulisi sitä taas sitten seurattua kisoja.
Nyt kun Kimi, jolle on jo oma nimikkobändikin luotu (zerocharisma), on suomalaisten lipunkantaja niin homma ei maistu hyvältä. Häkkisessä oli sitä jotain luontaista särmää ja mojoa.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti JanJ
Kyllä nyt olisi Häkkisen paluulle mahtavat saumat.
Tulisi sitä taas sitten seurattua kisoja.
Nyt kun Kimi, jolle on jo oma nimikkobändikin luotu (zerocharisma), on suomalaisten lipunkantaja niin homma ei maistu hyvältä. Häkkisessä oli sitä jotain luontaista särmää ja mojoa.

Joo, Räkä ei pärjää Hirsolle Kimejen välisissä mittelöissä.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Korhonen
Jos Williams päättäisi sivuuttaa Pizzonian, jäisi jäljelle käytännössä kolme kuskia: Häkkinen, Coulthard ja Heidfeld. Heidfeldin viime vuodet ovat olleet vaisuja ja ainakin allekirjoittanut on luopunut ajatuksesta, että hänestä olisi ainesta huipputallin kilpakuljettajaksi. Coulthard taas voisi tulla kyseeseen, sillä onhan hän kokenut kuljettaja, jolla on myös kokemusta Williamsista sekä pienenä plussana myös Britannian passi. Toisaalta Davidistä ei voittajaksi ole, mutta se ei välttämättä ole kynnyskysymys, sillä kakkoskuljettajaksihan hän talliin tulisikin. Häkkinen taas on täysi kysymysmerkki ja hänen kohdallaan on niin monta ratkaisematonta kysymystä, ettei sillä kannata tässä vaiheessa edes spekuloida.

Mistä tämä Häkkinen-palaa-takaisin oikein on tosiasiassa saanut alkunsa. En ole viime aikoina hirveästi seurannut F1:siä, vaikka aikaisemmin tuli katsottua kaikki vähänkin ykkösiä sivuuttava ohjelma. Saksan teksti-TV:tä selasin aamulla ja siellä mainittiin kolme kuljettajaa, joilla olisi mahdollisuuksia tallipaikkaan. Pizzonia, Heidfeld ja Coutlhard.

Sinänsä hassua, sillä yksikään näistä kuljettajista ei ole mikään huippu. Kuinka voi olla, että Williamsilla on "vaikeuksia" saada huippukuljettajaa talliin. Pizzonia on surkea, Heidfeld on jälleen yksi Mönchengladbachin ikuinen lupaus ja Taavi, no Taavi on viime vuosina saanut tallinsisäisessä kädenväännössä aina suomalaisilta turpiin.

Itse veikkaisin näistä kolmesta kuljettajasta Heidfeldin olevan vahvoilla, sillä hänellä on tuo saksalainen passi. Ehkä Bemari tahtoo sinne saksalaisen kuljettajan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Timi
Itse veikkaisin näistä kolmesta kuljettajasta Heidfeldin olevan vahvoilla, sillä hänellä on tuo saksalainen passi. Ehkä Bemari tahtoo sinne saksalaisen kuljettajan.
Kuten sanoit, Heidfeld näyttää kyllä jääneen ikuiseksi lupaukseksi, sen verran vaisu on miehen ura ollut. Maasta taivaaseen kehuttu huippulahjakkuus, suorastaan uusi Schumacher oli saapunut ykkösiin F 3000-luokasta, mutta 180-hevosvoimaisista Renaulteista tullut Räikkönen laittoi miehelle silti kovasti hanttiin. Edes Mercedes-diili ei avittanut miestä McLarenille, vaan samainen kokematon suomalaiskuski vei senkin paikan.

Olisihan se toisaalta kaikkien näiden vuosien jälkeen kiva nähdä, mitä Heidfeld saisi aikaan Williamsilla, ettei hänen tarvitsisi loppuelämäänsä itkeä menetettyä McLaren-pestiä. Mieluummin hänet siellä näkisin, kuin esim. Pizzonian, sillä Heidfeldin suorituksia olisi tämän "superlahjakkuutensa" takia erittäin mielenkiintoista verrata esim. Webberiin. Pizzonia ja Coulthard on nähty.

Vaikeahan se on tietenkin kovia näyttöjä antaa huonommissa talleissa, mutta ovat kovat kuljettajat siihen pystyneet läpi vuosien. Nick ei siihen ole todellakaan pystynyt.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Iker
Olisihan se toisaalta kaikkien näiden vuosien jälkeen kiva nähdä, mitä Heidfeld saisi aikaan Williamsilla, ettei hänen tarvitsisi loppuelämäänsä itkeä menetettyä McLaren-pestiä. Mieluummin hänet siellä näkisin, kuin esim. Pizzonian, sillä Heidfeldin suorituksia olisi tämän "superlahjakkuutensa" takia erittäin mielenkiintoista verrata esim. Webberiin. Pizzonia ja Coulthard on nähty.

Vaikeahan se on tietenkin kovia näyttöjä antaa huonommissa talleissa, mutta ovat kovat kuljettajat siihen pystyneet läpi vuosien. Nick ei siihen ole todellakaan pystynyt.

Totta joka sana. Itseäni harmittaa eniten se, että mies poraa jatkuvasti siitä, että ei sitten ikinä päässyt McLarenille. Hän oli ihan varma, että Mersun kautta se paikka siellä tallissa aukeaa ja sitten tuleekin Kimi ja menee heittämällä ohitse. Todella katkeroituneelta Quick-Nick tuosta tuntuu edelleen olevan. Itseäni tuollainen poraaminen lähinnä häiritsee. Ok, mies ei ole todellakaan ajannut huipputalleissa, mutta kuten sanoit, niin voi sieltä massasta erottua edukseen vaikka olisikin huonompi auto alla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Häkkinen SITTENKIN Williamsille?

3.11.2004, Ylen txttv, sivu 203:

"Kaksinkertainen F1-maailmanmestari Mika
Häkkinen haluaa käydä loppuun pitkään
käynnissä olleet keskustelut paluusta
F1-sarjaan Williams-kuljettajana.

YLEn tv-urheilun tietojen mukaan
Häkkinen on ottanut viime hetken aika-
lisän DTM-sopimuksen julkaisemiseen,
koska hän haluaa ensin varmistua F1-
sopimusneuvottelujensa lopputuloksesta.

Jaguar ilmoittaa 9.11., saavatko he F1-
tallinsa myytyä vai joutuvatko he
lopettamaan toimintansa. Lopettamis-
päätös merkitsisi kärkitalleille sitä,
että heidän on otettava mukaan
kolmaskin kuljettaja, mikä avaisi lisää
paikkoja, etenkin huippukuljettajille."


Yleen on luottaminen enemmän kuin "Lehteen", joten taas tämä toivo virkoaa Häkkisen paluusta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Uleåborgir
Yleen on luottaminen enemmän kuin "Lehteen", joten taas tämä toivo virkoaa Häkkisen paluusta.
Lopullinen vastaus tähän kysymykseen saataneen vasta juuri ennen ensi kauden alkua. Noin muutoin tätä Häkkis-paluun muodostamaa showta voisi kommentoida toteamalla, että alkaa jo muistuttaa turkulaista ikiliikkujaa koko juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös