Mainos

F1-ketju

  • 664 116
  • 5 069

NHL

Jäsen
Viestin lähetti MR8
Uuh schollikka, eiköhän se ole sitten tuo sinun jokapäiväinen angstikohtaus purettu. Olisit edes laittanut vitutus/provoketjuun. Oletko joskus kirjoittanut palstalle jotain jossa olisi edes pieni positiivinen väritys? Mitä seuraavaksi? Ranteet auki kun Mika Kalliolla ei ole sävy sävyyn sukat jalassa?

Kyllä munkin vaari opetti jo pienestä pitäen, että lakki pois päästä sisätiloissa. Ruokakaupassakin piti ottaa. Vaari on muuten upseeri.

Toisaalta Räkä on sen verran kova jätkä että se voi pitää hattua sisällä. Raha ratkaisee.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Huhhuh.. on se räkä kylllä paska, ku sillä on tollanen pipo stokkalla päässä. Kyllä stokka on niin hieno paikka, että sille pitä kumartaa syvään ennenkuin astuu sisälle. Pipon unohtaminen päähäs se vasta anteeksiantamatonta on!

.. mitäkähän ihmiset ajattelee, ku mullakin on aina pipo päässä kaupassa.. stokkallaki.. oon mää aika paska
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: Red Bull

Viestin lähetti Gerodz
Mikä tää juttu niinkun on, mennyt meikäläiseltä 100 prosenttisesti ohi.
Minkä firman moottoreita ym auto käyttää, voisiko joku tietäväinen valaista.
Olisit selannut omaa linkkiäsi hiukan alemmas, niin olisit saanut jo sieltä lisätietoa. Eniwei, Red Bull siis osti Jaguar-tallin, ei siinä muuta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Re: Red Bull

Viestin lähetti Ossi
Olisit selannut omaa linkkiäsi hiukan alemmas, niin olisit saanut jo sieltä lisätietoa. Eniwei, Red Bull siis osti Jaguar-tallin, ei siinä muuta.

Tämä voi näkyä ensi kaudella positiivisesti auton vauhdissa. Sanotaan näet, että Red Bull antaa siivet.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Champ Car-sarjassa vaikuttavat Kevin Kalkhoven ja Jerry Forsythe ostivat Cosworthin moottoripajan ja toimittavat moottorit Jaguarille ja Minardille. Näin on, jos olen oikein ymmärtänyt.
 

scholl

Jäsen
Onpas paljon uutta formularintamalla:
- DC sai sitten sopimuksen Red Bullille. Sääliksi alkoi jo käydä miestä, kun oli jäämässä ilman tallipaikkaa. Red Bullin kannalta varmaan hyvä ratkaisu ottaa kokenut skotti lähes ilmaiseksi autoa kehittämään
- Quick Nick pyyhki Pizzonialla radan pintaa oikein komeasti. Webber ei halua Pizzoniaa, Pizzonia on hidas jne. Mitä Frank nyt vässyköi, Nickille sopimusta käteen heti
- West saattaa vaihtua McLarenilla Johnny Walkeriksi ensi kaudella. Pääsponsorit eivät niin usein vaihdu, mutta jos nyt tehdään tällainen ratkaisu niin todella mielenkiintoista. En tiennytkään, että tollaisilla brenkuilla on niin suuret mainosbudjetit
- Red Bullin rotaatioprinsiippi kuulostaa kyllä aika erikoiselta. Toisaalta jos haluaa antaa molemmille kisatehtäviä, eikä kumpikaan ole suuressa etulyöntiasemassa niin kehittää molemmista parempia kuljettajia ja rahastaa, kun siirtyvät eteenpäin (Liuzzi Ferrarille?)
 

scholl

Jäsen
sportti.com:
Kimi Räikkönen ajoi ojaan
[23.12.2004,21:17:48]
Joulua perheensä parissa viettävä Kimi Räikkönen kolaroi Ilta-Sanomien mukaan viime viikonloppuna Kirkkonummen Porkkalantiellä. Loistohuvilalleen matkalla ollut Räikkönen rysäytti autonsa ojaan ja sai onnettomuudessa ruhjeita. Auto jouduttiin hinaamaan ojasta traktorin avulla.


Keskeyttäjä siis siviilissäkin. Hyvää Joulua ja paremman ajotaidon uutta vuotta Räkällekin!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
No niin, uusi Formula 1-kausi on virallisesti jo alkanut ja ensimmäiset aika-ajotkin on jo ajettu. Kohta alkaa 2. aika-ajot, jonka jälkeen tiedämme lähtöjärjestyksen kauden ensimmäisessä GP:ssä.

Tiedä sitten onko Räikkösen pojan ajotaidot parantuneet, mutta positiivista on, että JP Montoya on toistaiseksi ollut hitaampi sekä virallisissa harjoituksissa että ensimmäisissä aika-ajoissa. Tallikaveri kun yleensä on se paras mittari.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags
Tiedä sitten onko Räikkösen pojan ajotaidot parantuneet, mutta positiivista on, että JP Montoya on toistaiseksi ollut hitaampi sekä virallisissa harjoituksissa että ensimmäisissä aika-ajoissa.
Itse olen sitä mieltä, että Kimi on ollut jo vuosikausia Montoyaa nopeampi. Saattaa toki olla, että jäämiehen ajotaidotkin ovat parantuneet viime aikoina, mutta silloinhan olisikin odotettavissa suoranaista nöyryytystä kolumbialaiselle.

Itse menen nyt nukkumaan, toivottavasti Kimi repii sen reilut 11 sekuntia kiinni 2. aika-ajossa, ja starttaa aamulla paalulta. Helppoa kuin heinänteko.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
M.Schumacher keskeytti, miksi en tunne oloani surulliseksi. Raikkonen sai heti pisteen taisteltua vaikeuksista huolimatta. Coulthard löysi jostain sen puuttuvan innon ja voitti molemmat McLarenit.

Mitään en odota tältä kaudelta niin paljon kuin Schumacherin nöyrtymistä jonkun (mieluiten Kimin) edessä. Oikeasti, jos tästäkin kaudesta tulee Schumin voittokulkua, en seuraa enää F1-sarjaa. Joku Fisichella saa puolestani voittaakin, tuohan se aina uutta väriä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jaahans,

uusi kausi on sitten avattu ja se päätyi Renaultin juhliin jonka suurin sankari oli uransa toisen voiton napannut Giancarlo. Renaultille voi luvata ainakin avauksen perusteella hyvää kautta, sillä sen verran kesyjä Ferrarit ja McLarenit olivat.

Yllättävän hyvin sääntömuutokset ovat purreet, sillä vain yksi auto keskeytti tekniseen vikaan(ei kait shumin ja Nickin kolaria näihin voi laskea). Todella hienoa nähdä, että kaikkien tallien autot ovat jo avauksessa luotettavia. Tämä lupaa hyvää kauden jatkoa ajatellen.
 

Carlos

Jäsen
Nonni, uusi tylsääkin tylsempi F1-kausi on sitten mitä ilmeisimmin käynnistynyt. Kaikki ajavat jonossa, kukaan ei keskeytä, leppoisaa sunnuntai-meininkiä. Voi luoja, positiivista oli tosin että M.Schumi ei voittanut vielä tätä ensimmäistä kisaa, mutta kyllä oli tylsää. Oli niin tylsää etten muista milloin olisi ollut näin tylsää. Voipi olla ettei tarvitse katsella enää tälläkään kaudella lisää kisoja.

En niin kamalasti tue näitä sääntömuutoksia.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Re: Jaahans,

Viestin lähetti L4E
Yllättävän hyvin sääntömuutokset ovat purreet, sillä vain yksi auto keskeytti tekniseen vikaan(ei kait shumin ja Nickin kolaria näihin voi laskea). Todella hienoa nähdä, että kaikkien tallien autot ovat jo avauksessa luotettavia. Tämä lupaa hyvää kauden jatkoa ajatellen.

Itseltäni meni tuo formulakauden avaus täydellisesti ohitse. Tajusin kisan olleen vasta sen jälkeen, kun aamulla avasin television. Noh, tuskinpa noita kilpailuja tulee hirveästi tällä kaudella katseltua.

L4E:n tekstissä pisti vain tuo lainaamani kappale silmään. Onko todellakin hyvä juttu, että autot ovat todella kestäviä, eikä tekniseen vian vuoksi tule ollenkaan keskeytyksiä. Omasta mielestäni tekniset viat tuovat lisäväriä ja jännitystä, sillä koskaan ei tiedä kääntyykö homma täysin jos vaikka joltain leviää moottori.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Juuh tylsä kisa. Juuri kukaan ei keskeyttänyt ja ohituksiakin vain nimeksi.
Räikköselle 1! piste jeeee... kisan ehdoton
kohokohta oli schumin jääminen pisteittä.
Kisan suurin pettymys Bar-Honda ja suurin
yllättäjä Red Bull mahtavaa näitä lisää!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Ei vielä tuomita tai kehuta sääntömuutoksia, katsotaan vaikka viisi ekaa kisaa ja tehdään päätelmiä vasta sitten. Nyt jo kuitenkin voidaan sanoa, että kyllä tekee ne häränsarvisiivekkeet McLarenista hassun näköisen edestäpäin katsottuna.

Kimillä ei kyllä mennyt ihan putkeen. Olisi saattanut tapella palkintopallisijoituksista jos ei olisi sammuttanut autoaan lähdössä. Sen jälkeen sitten teki sen mitä tehtävissä oli, eli enimmäkseen ajeli jonkun muun suunnilleen yhtä nopean peesissä. Vauhti parani heti, kun rata edestä tyhjeni, mutta ei ainakaan kuvissa juuri ohitusta yritellyt.

Schumi keskeytti kolarissa, joka oli enemmän hänen kuin Nickin vika. Eikä tietenkään ottanut tapahtumasta yhtään omalle kontolleen.
 

Go Habs Go

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Uusi Kausi, uudet kujeet

Odotukset olivat korkeat ennen kisaa. Uusien sääntöjen piti jopa helpottaa ohittamista ( Ylempänä oleva etusiipi) ja renkaiden kulumisen luultiin aiheuttavan pyörähdyksiä ja luistoja. JA PASKAT!!!

Samanlaista tämä oli mitä se on ollut viimeiset viisi vuotta. Ei pääse ohi vaikka olis nopeampi. Esimerkkinä kelpaa vaikka Coulthard-Webber taistelu. On se kumma että FIA ei keksi sellasia uudistuksia mitkä todella helpottavat ohituksia. Auton taakse pitää saada kunnon imu että takana oleva voi käyttää sitä hyväkseen. Ja eiköhän se onnistu kun auton perää ja pohjaa muutetaan säännöillä. Renkaita ei hajonnut yhtään mikä oli pettymys. Ja kyllä ne autot näytti yhä menevän kuin raiteilla vaikka kuluneet kumit olisikin ollut. Mutta nämä uudet säännöt on hyviä. Lisää tälläsiä ens kaudeksi.

Laitoin kisan videolle ja aloin kattomaan puol kaheksan maissa aamulla kun heräsin. Kyllä siinä alko haukottelemaan niin tylsää se vaan on. Kuinka tätä jaksaa kattoa kun kisat tulee iltapäivällä?

Kisan plussat:

Udet rengassäännöt
Moottorien kestovaatimus (2 viikonloppua)
Fisichellan voitto
Red bull talli
Uusi aika-ajo systeemi
Räikkönen vasta kahdeksas
JJ-Lehto

Miinukset:

Ohitukset puuttuu edelleen.
Selostaja
Tylsää!!


Viimeksi oon nauttinu todella formuloista kaudella -99. Häkä oli vielä sillon ja kyllä sillon nyt paljon enemmän tapahtu.



tarvittavia uudistuksia formuloihin:



1. Luistonesto hemmettiin

Fia toimittaisi kaikille talleille moottorin ohjaus-yksikön. Näin naurettava luistonesto voitaisiin poistaa kun vaara salaisista luistonesto-ohjelmista poistuisi.

2. Manuaali laatikko

En tiiä onko tämä sääntö jo voimassa. Ainakin pari vuotta sitten vielä oli puoliautomaattinen jossa automaatti vaihtaa itse ylöspäin. Pois tällänen skeida.


3. Auton perään saatava imu

Tämä onnistuu auton rakennetta muuttamalla. Eli tämä on pakko saada. Ohitukset helpottuisi.

4. Pienemmät jarrulevyt

Pienemmät jarrulevyt ---> Pidemmät jarrutusmatkat. Näin ollen jäisi enemmän tilaa rohkeille kuskeille jättää jarrutus myöhempään ja siten päästä ohi.

5. Säästökuuria jatkettava

Liian kallista touhua. Halvemmat kustannukset ----> uusia talleja ------> Enemmän seurattavaa.

6. Kuskeille palkkakatto

Jos on NHL:llän palkat naurettavia niin kyllä ne on näilläkin. Itse kyllä väitän ttä nmä jätkät ei oo ansainnu noin suurta palkkaa. Shumi pärjää 1/3 tosta. Ja Kimi kans
 

msg

Jäsen
Ei ole reilu tämä sääntö, että moottorin pitää kestää kaksi kisaa. Nyt Aussikatsojat näkivät melkein kaikkien kiertävän kaikki kierroksen. Seuravaan kisan katsojat saattavat nähdä sinisiä savupilviä ja vain muutaman maaliin pääsevän auton. Toisaalta olisiko aussikatsojille sittenkin tarjottu moottoria säästävää kirkkomatkaköröttelyä kilpa-ajon sijaan.
Onko nyt niin että joka toisen osakilpailun katsoja on paremmassa asemassa kuin sen toisen joka toisen?
Ei ole reilua tämmöinen epätasa-arvo.
 

kiekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-67, Marit Björgen, Kimi Räikkönen
No niin, taas alkoi uusi kausi. Odottelin jännää kisaa, turhaan. Minua henkilökohtaisesti ottaa nuo sääntömuutokset. Tuntuu että ihmisille riittää se että saadaan uusi voittaja. Minun mielenkiintoani ei lisää se että saadaan Renault voittajaksi Ferrarin sijaan. Minulle on aivan sama vaikka yksi ja sama kuljettaja voitaisi kisat, kunhan voitosta joutuu taistelmaan.
Aika-ajoja en ole katsonut sen jälkeen kun siiryttiin näihin yhden kierroksen yrityksiin. Minä nautin vanhasta mallista jossa lopussa radalla oli kunnon säpinää ja taistoa paalupaikasta. Lisääkö sellainen mielenkiintoa, että saadaan Schumi jonkun sateen avulla tiputettua viimeiseksi, ja suomalaiset juhlii. Oli tylsin kisa aikoihin.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta myös kaksi aika-ajoa (ehki kolmella vedolla/setti), joiden paras aika jää voimaan, olisi hienoin tapa katsojan kannalta ratkaista lähtöjärjestys. Tulosten ei
tulisi perustua yksittäisiin mokiin tai sadekuuron ajoitukseen.
Luulisin, että nykyisen järjestelmän tarkoitus oli saada yllätyksellisempiä
lähtölistoja, mutta toisaalta on todistettu, että jos Schumilla on ylivoimaa, tulee se sijalle 1. esim. sijalta 17. lähtöruudussa.
Kimin osakkeet ei tietenkään nousseet aamun tapahtumien johdosta.
Eli tulosten valossa Montoyan kyky näyttää paremmalta juuri nyt.
Siinä mielessä odottelemme seuraavaa kisaa ja oletamme Kimin virhemarginaalien tulleen käytetyksi
vähäksi aikaa jo tässä kisassa.
McLarenin pirssin kilpailukykyä timesheeteillä en ole tsekannut, mutta veikkaisin seuraavassa kisassa Mäkkäreitä jo lähemmäs kärkeä.

EDIT: tarkennus aika-ajon juoneen
 
Viimeksi muokattu:

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti msg
Ei ole reilu tämä sääntö, että moottorin pitää kestää kaksi kisaa. Nyt Aussikatsojat näkivät melkein kaikkien kiertävän kaikki kierroksen. Seuravaan kisan katsojat saattavat nähdä sinisiä savupilviä ja vain muutaman maaliin pääsevän auton.

Epäilenpä tota. Eiköhän ne moottorit ole nyt suunniteltu sellasiksi, etteivät ne pamahda kuin ehkä kerran kaudessa. Näyttäisi aika epäonnistuneelta uudistukselta, sillä keskeyttämisiä tulee entistä vähemmän, mikä tarkoittaa myös vähäisempää mielenkiintoa kisoja kohtaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Alex
Epäilenpä tota. Eiköhän ne moottorit ole nyt suunniteltu sellasiksi, etteivät ne pamahda kuin ehkä kerran kaudessa.

Niin ja nykypäivän tekniikalla voidaan seurata hyvinkin tarkkaan moottorin "kuntoa" kisan aikana. Nytkin esmes Renaultin varikkopoppoo antoi Alonsolle luvan pariin reippaampaan yritykseen(tämä tietohan tarjottiin katsojille tuon "varikkoradion" välityksellä). Eli varikon tietokoneilta näkyy koko ajan mikä on moottorin tila ja paljonko sitä pystytään kuormittamaan ilman ettei se rikkoudu(tietysti tulee "yllättäviä" teknisiä murheita aina välillä matkaan).
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti msg
Nyt Aussikatsojat näkivät melkein kaikkien kiertävän kaikki kierroksen. Seuravaan kisan katsojat saattavat nähdä sinisiä savupilviä ja vain muutaman maaliin pääsevän auton.
En usko, että se noin tulee menemään. Jo nyt useampikin auto lähtee Malesian kisaan uudella moottorilla. Keskeytyksiä ja moottoririkkoja tulee tapahtumaan kauden aikana sen verran sopivasti, että kohta kisoihin puolet autoista lähtee uudella koneella ja puolet vanhalla. Puolet autoista siis yrittää väistellä, kun se toinen puoli hajoilee ympäri rataa. Kuulostaa hyvältä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viestin lähetti Designer
En usko, että se noin tulee menemään. Jo nyt useampikin auto lähtee Malesian kisaan uudella moottorilla. Keskeytyksiä ja moottoririkkoja tulee tapahtumaan kauden aikana sen verran sopivasti, että kohta kisoihin puolet autoista lähtee uudella koneella ja puolet vanhalla. Puolet autoista siis yrittää väistellä, kun se toinen puoli hajoilee ympäri rataa. Kuulostaa hyvältä.

Malesia

Mitähän kisaa Tulosruudun väki oli seurannut kun oli tapahtumien täyteinen kisa, rohkenen olla eri mieltä. Jos kilpailussa tapahtuu muutama ohitus, vaikkakin Ferrarin ohitus oli mukana, yksi rengasrikko, kolari ja pari savumerkkiä, ei se ole järin jännä. Tai sitten nukahdin toviksi kesken kaiken ja silloin tapahtui kaikki toiminta. Ei taidakaan tulla mitään "Räikkönen pyyhkii Montoyalla tallin lattiaa"-kautta. Renault vaan porskutti menemään, kohta kyllästytään siihen ylivoimaan. Red Bull yllätti jo toisen kerran, ei Australia ollutkaan tuuria.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti faaip de oiad
Malesia
Juu, oli "huikeasti" tapahtumia. Ihan oikeasti ajattelin kahden kierroksen jälkeen, että ovat tainneet sopia ajavansa maaliin siinä järjestyksessä missä kahden kiekan jälkeen ollaan. Eihän siinä tapahtunut pitkään aikaan mitään muuta kuin parit moottoripamahdukset. Loppupuolella oli vähän kilvanajon yritystä, ja tietty sinne mahtui mukaan yhden suomalaisen paskatuurin jatkumo. En aio vielä luopua toiveestani, että tällä kaudella kisoissa nähdään ihan oikeaa kilpailuakin. Eilinen kuitenkin vähän himmensi toivettani, myönnän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös