Fantastinen kisa Kimiltä. Kyllä se poika seuraava uusi mestari on, ei voi minkään. Kova temppu oli voittaa, vaikka oli vielä ongelmiakin autossa mitkä hidasti menoa. 10. lähtöruutu, startissa/ekassa mutkassa neljästä autosta AJAMALLA ohi, Rubensista AJAMALLA ohi ekalla kierroksella Eau Rougen jälkeisellä suoralla, jonka jälkeen turva-auto tuli kehiin. Sen väistyttyä Schumista ja Davidistä samantien AJAMALLA ohi. Trullista ohi varikkostopilla ja Alonso keskeytti edestä pois tekniseen vikaan. Todellista kilvanajoa ja 107%:sesti ansaittu voitto. Vastaavanlaisia väläytyksiä nähtiin reilut 10 vuotta sitten tältä 7-kertaiselta mestarilta samalla radalla.
Schumacherin voittokulku ei kestä ikuisesti. Autonsuunnittelija Rory Byrne (joka on suunnitellut kaikki Schumacherin mestariksi vieneet autot niin Benettonin kuin Ferrarinkin aikana) on puhunut jo monta vuotta vetäytyvänsä eläkkeelle. Jean Todt on vetäytymässä tallipäälllikön paikalta. Nämä ovat erittäin suuria tekijöitä Ferrarin vuosia ketäneessä dominoinnissa ja paketti tulee jos ei hajoamaan kasaan, niin ainakin heikkenemään siitä. Schumacherkin joskus lopettaa, ehkä samaan aikaan koko teknisen avainryhmän kanssa, jolloin Ferrarilla tulee väistämättä valtava notkahdus.
Samaan aikaan McLaren on siirtänyt toimitilansa tämän kauden aikana uuteen Paragonin tehtaaseen, jossa seuraavaa formula-imperiumia (oma testirata Ferrarin tapaan ym.) tullaan rakentamaan. Tämä muutos + sekoilut auton suunnittelussa ovat näkyneet tämän kauden menestyksessä, mutta viikonloppuinen oli merkkiä siitä, mihin McLaren pystyy asioiden selkiydyttyä. Lisäksi Montoyan tulo McLarenin kakkoskuskiksi puppeli-Davidin tilalle tekee Schumacherin kilpailut jatkossa harvinaisen vaikeiksi.
Seuraavat kaksi vuotta tulevat olemaan vielä Schumacherin hiipuvaa kulta-aikaa, mutta sen jälkeen saattaa alkaa lähes yhtä puuduttava viisivuotinen ajanjakso, jota hallitsee suvereenisti F1:n seuraava suurkuljettaja nimeltään Kimi Räikkönen.