Viestin lähetti Timi
Onko tämä sarkastinen kommentti, joka allekirjoittaneelta menee täysin ohitse? En oikein jaksa ymmärtää miten Schumin kannattajilla jaksaa löytyä innostusta katsella tätä F1-sirkusta tällä hetkellä. Schumin ylivoima on vienyt mielenkiinnon ykkösistä.
Mielestäni tuossa kilpailussa jännitystä vähensivät:
a) Montoya
- molemmat williamsit pois pelistä
b) McLarenin moottoririkot
- räkä oli hyvässä vauhdissa ja Coulthardkin nousi mukavasti
c) Alonson mokailu ja putoaminen kärkitaistosta
d) Saton moottoririkko
Ja mikä kisassa oli hyvää:
a) Saton esitykset
-toivat väriä kisaan. Harmi, ettei kantanut loppuun saakka
b) runsaat tapahtumat
- Schumin takana oli keskinäistä kilvanajoa
c) Schumin ja Ferrarin varma työskentely
- ammattitaitoa hieno seurata
Mielestäni formuloita ei ole tylsistyttänyt yksistään se, että Schumi on muita parempi, vaan myöskin sääntömuutokset. Se, että moottoreiden pitää kestää koko viikonlopun, aiheuttaa melko vähän keskeytyksiä eli jos 15 autoa pääsee maaliin niin harvoin pikkutallien yllättäjät ovat pisteillä. Ja useimmat tallit panostavat silloin enemmän luotettavuuteen, tekee se heistä Schumiin verrattuna hitaita. Parempi entinen systeemi, jossa tallit hakivat nopeutta ja jos kone paukahti harjoituksissa tai aika-ajoissa niin uutta kehiin. Ja jos kone pamahti kisassa niin yllättäjät nousivat pisteille. Toinen tylsistyttävä sääntömuutos on se, että kuljettaja putoaa lähtöruudukossa 10 sijaa, jos moottori vaihdetaan esim. perjantain harjoituksissa. Näin ollen osa huippukuljettajista joutuu painimaan keskijoukoissa, jolloin eturivistä päästään lähdössä nätisti karkuun. Kun kaikki hyvät lähtevät ensimmäisistä riveistä, on enemmän kilvanajoa. Kolmas tyhmä sääntö on kielto tankata aika-ajojen jälkeen. Ferrari on kisataktiikassa muita edellä ja systeemi, missä ajettiin aika-ajo tyhjällä tankilla ja sen jälkeen tankattiin kisabensat, oli kilvanajon kannalta parempi juttu.
Ei tämänpäiväinen kilpailu mielestäni huono ollut. Williams ja McLaren suuria pettymyksiä. Sauber hieman odotuksia parempi. BAR taattua kovaa tasoa ja Renaultkin kohtalainen. Michael omaa luokkaansa, mikä oli erityisen iloinen asia Monte Carlon katastrofin jälkeen.
Hauskaa oli myös nähdä se, kun Christian Danner ajoi turboajan Zakspeedillä, jossa on reilut tuhat pollea ja se, kun Schumi voitti vedossa korin kaljaa RTL:n varikkotoimittaja Kai Ebeliltä, kun oli ykkösenä ensimmäisessä kaarteessa.