Mainos

F1-ketju

  • 663 104
  • 5 069

scholl

Jäsen
Viestin lähetti KPL
Yksi Irvinen parhaista lohkaisuista oli, kun Jaguarilla ajaessaan tallitoveri Tomas Scheckter jäi kiinni prostituoitujen kanssa peuhaamisesta Englannissa, niin Eddie totesi, että olisi mennyt Milanoon, koska siellä on parempi valikoima.

Entä tämä:
"I never had any role models, but I've had plenty of supermodels..."
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Lisätään F1-lohkaisujen joukkoon Sir Jackie Stewartin lohkaisu eilisessä Monacon F1-kisan historiaa käsitelleessä ohjelmassa: "Kun minä ajoin F1-kisoja, autourheilu oli vaarallista ja seksi turvallista. Nykyisin autourheilu on turvallista ja seksi vaarallista". Ohjelmassa nähty Lorenzo Bandinin törmäys hidasteeseen (1967) ja sitä seurannut auton räjähtäminen todistivat Stewartin sanat oikeaksi. Nykyisin moinen törmäys ei aiheuttaisi kuljettajan kuolemaa.
 

scholl

Jäsen
Montoyan manageri kuulemma lähtenyt kehiin. Tarkoituksena purkaa Montoyan sopimus McLarenin kanssa. Jos se ei onnistu niin mahdollista on myös se, että BAR ostaa sopimuksen ulos, jolloin Montoya ja Button voisivat muodostaa kuljettajaparin BAR-Hondalla.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti KPL
Kyllähän Irvine pesi esim. Rubensin "mediaseksikkyydessä" 100-0. Nykyään Irvinen kaltaisten persoonien sijaan meillä on nippu 20-27 vuotiaita "tulevaisuuden mestareita", joiden kommentit lähentelevät jo suomalaisen lätkän pelaajan kommenttien tasoa.

No joo, kyllä kieltämättä Irvine oli persoona ja tällä hetkellä niitä ei huippu-urheilussa ainakaan ole liikaa. Tällaiset joo-joo-kommentit vievät toisaalta osan F1:sten mieleenkiinnosta. Kuitenkin tällä hetkellä F1-sirkus on melko tylsä, joten pari väriläiskää ei olisi pahitteeksi radalla.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Häkkinen Williamsille??

Suomen formulamedioiden äiti, Turun Sanomat, tietää kertoa, että Williams haluaa Mika Häkkisen kaudeksi 2005.

Linkki
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Häkkisen paluu olisi kyllä melkoinen pommi. Tuskin hän maailmanmestaruudesta taistelisi, mutta tekisi ainakin Schumin olon epävarmaksi. On hän ennenkin voittanut Schumin heikommalla autolla. Tauko näkyisi kuitenkin varmasti. Huhu tuo on niin pitkään kunnes sopimus julkaistaan, mutta ihan hauska huhu sinänsä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Lisäisihän tuo mielenkiintoa noin 10 000%

Häkkisen paluu olisi todella hienoa mutta enpä jaksa uskoa että tuo ikinä realisoituu todellisuudeksi. Eli eiköhän ne Häkän jäähyväiset formuloille valitettavasti olla jo nähty.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Designer
tekisi ainakin Schumin olon epävarmaksi. On hän ennenkin voittanut Schumin heikommalla autolla.

Koska näin on tapahtunut?
Ensin oli auto arsesta ja Häkä junnasi Michael Andrettilta perimällään autolla peräpäässä. Tämän jälkeen miehellä oli paras auto alla ja vaikka mies itse ja varsinkin talli tekivät virheitä koko ajan ja keskeytyksiä sateli niin eivät onnistuneet ryssimään mestaruuksia ja niitä tulikin kaksi. Toinen tosin vain sen takia, että Schumi rysäytti seinään ja eddiepoika ei onnistunut hankkimaan tarvittavasti pisteitä. Sitten kun Ferrarin autosta tuli McLarenia parempi, siirtyi Häkä Mika-Hugo sarjaan polkuautoilemaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti scholl
Koska näin on tapahtunut?
Ensin oli auto arsesta ja Häkä junnasi Michael Andrettilta perimällään autolla peräpäässä. Tämän jälkeen miehellä oli paras auto alla ja vaikka mies itse ja varsinkin talli tekivät virheitä koko ajan ja keskeytyksiä sateli niin eivät onnistuneet ryssimään mestaruuksia ja niitä tulikin kaksi. Toinen tosin vain sen takia, että Schumi rysäytti seinään ja eddiepoika ei onnistunut hankkimaan tarvittavasti pisteitä. Sitten kun Ferrarin autosta tuli McLarenia parempi, siirtyi Häkä Mika-Hugo sarjaan polkuautoilemaan.

Hah, ei voi kuin nauraa tuolle puusilmäisyydelle. Ferrari ja Mclaren olivat kaudella -99 täysin tasaväkisiä, vaikka vaaka olikin jo hiukan Ferrarille kääntynyt. Vuonna 2000 Ferrari olikin sitten jo parempi auto.

Vuosi 2000 oli Häkkisen paras Formuloissa ja on sanomattakin selvää, että motivaation riittäessä mies olisi pyyhkinyt Saksan Leukakeisarilla lattiaa vielä moneen otteeseen. Honestly.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Juhaht
Hah, ei voi kuin nauraa tuolle puusilmäisyydelle. Ferrari ja Mclaren olivat kaudella -99 täysin tasaväkisiä, vaikka vaaka olikin jo hiukan Ferrarille kääntynyt. Vuonna 2000 Ferrari olikin sitten jo parempi auto.

Vuosi 2000 oli Häkkisen paras Formuloissa ja on sanomattakin selvää, että motivaation riittäessä mies olisi pyyhkinyt Saksan Leukakeisarilla lattiaa vielä moneen otteeseen. Honestly.

1998 aika-ajoissa McLarenit olivat sekuntikaupalla nopeampia ja Häkä voitti mestaruuden.
1999 Häkä starttasi paalulta lähes joka kisaan, mutta kisoissa talli ja mies mokailivat, joten pisteissä tuli tiukkaa, mutta McLaren oli kauden 1999 ehdottomasti parempi auto.
Tallin mokailut maksoivat kuitenkin merkkimestaruuden.
V. 2000 Ferrari oli jo parempi ja Häkä ei pärjännyt. Oli syy sitten motivaatio, seksin puute, vanheneminen, ajotaitojen riittämättömyys tai mikä tahansa niin faktaa on kuitenkin se, ettei mies "pärjännyt" enää samalla tavalla, kun ei ajanut ylivertaisella autolla. Tosin kunnioitettava kakkossija tuli ennen seuraavan vuoden täydellistä hermoromahdusta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti scholl
Koska näin on tapahtunut?
Kaudella 1999. Toisaalta, nämä ovat sen verran näkemyskysymyksiä, etten jaksa aloittaa väittelyä. Voit pitää näkemystäni sontana, kuten minäkin pidän sitä näkemystäsi sontana, jonka mukaan Häkkinen lakkasi pärjäämästä, koska ei enää ajanut ylivertaisella autolla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti scholl
Koska näin on tapahtunut?

mm tällöin:

1998 Suzuka, mestaruus katkolla ja "maailman paras" kuljettaja sammuttaa autonsa lähtöruutuun. Ja samassa kisassa "maailman paras" ajoi kuminsa niin loppuun että yksi niistä lopulta räjähti ja Häkkinen sai mestaruuden kuin hopeatarjottimella jo ennen kuin ruutulippu edes heilahti.

Häkkinen on lukemattomia kertoja painostanut Michael Schumacherin virheeseen. Ja jopa Schumacher itse on tunnustanut että Häkkinen oli hänen pahin kilpakumppani, jonka vahvuutena oli nimenomaa se että Mika ei tuntunut koskaan murtuvan paineen alla.
 
Viimeksi muokattu:

Betoz

Jäsen
Viestin lähetti scholl
1998 aika-ajoissa McLarenit olivat sekuntikaupalla nopeampia ja Häkä voitti mestaruuden.
1999 Häkä starttasi paalulta lähes joka kisaan, mutta kisoissa talli ja mies mokailivat, joten pisteissä tuli tiukkaa, mutta McLaren oli kauden 1999 ehdottomasti parempi auto.
Tallin mokailut maksoivat kuitenkin merkkimestaruuden.
V. 2000 Ferrari oli jo parempi ja Häkä ei pärjännyt. Oli syy sitten motivaatio, seksin puute, vanheneminen, ajotaitojen riittämättömyys tai mikä tahansa niin faktaa on kuitenkin se, ettei mies "pärjännyt" enää samalla tavalla, kun ei ajanut ylivertaisella autolla. Tosin kunnioitettava kakkossija tuli ennen seuraavan vuoden täydellistä hermoromahdusta.

1998 alkukaudesta McLaren oli todella paljon nopeampi, mutta Ferrari sai hieman heitä kiinni. Mika ajoi loistavasti ja ansaitsi mestaruutensa.

1999 McLarenin luotettavuus oli suorastaan surkea verrattuna Ferrariin, mutta nopeus suunnilleen samaa luokkaa. Totta on, että Mikalla kävi todella hyvä tuuri Schumacherin loukkaannuttua, koska Ferrari paransi huimasti loppukautta kohden ja mitä vain olisi voinut tapahtua.

2000 Mika oli parhaimmillaan. Ferrarilla parempi auto, mutta kaudesta tuli silti tasainen.

EDIT: Lisätään nyt vielä, että Mika on yksi parhaimmista yhden nopean kierroksen kuskeista, mitä koskaan on ajanut. Schumi ei ole mitään häneen verrattuna. Tiedä sitten, miten tämä uusi aika-ajosysteemi toimisi Mikan kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti scholl
1998 aika-ajoissa McLarenit olivat sekuntikaupalla nopeampia ja Häkä voitti mestaruuden.
1999 Häkä starttasi paalulta lähes joka kisaan, mutta kisoissa talli ja mies mokailivat, joten pisteissä tuli tiukkaa, mutta McLaren oli kauden 1999 ehdottomasti parempi auto.
Tallin mokailut maksoivat kuitenkin merkkimestaruuden.
V. 2000 Ferrari oli jo parempi ja Häkä ei pärjännyt. Oli syy sitten motivaatio, seksin puute, vanheneminen, ajotaitojen riittämättömyys tai mikä tahansa niin faktaa on kuitenkin se, ettei mies "pärjännyt" enää samalla tavalla, kun ei ajanut ylivertaisella autolla. Tosin kunnioitettava kakkossija tuli ennen seuraavan vuoden täydellistä hermoromahdusta.

Mitä hiton sontaa tämä on?

Auton paremmuudessa merkitsee luotettavuus tasan yhtä paljon kuin sen nopeus.

1998 McLaren oli nopeudessa edellä alkukaudesta, jonka Ferrari kuroi lähinnä GoodYearin raivoisalla kehityksellä Suzukaan mennessä kiinni. Ferrari oli luotettavuudessa edellä koko kauden, mutta McLaren sai sen Suzukaan mennessä myös kuntoon. Siellä otettiin mies miesta vastaan tasaveroisilla vehkeillä yhteen ja Schumi ei riittänyt. Murtui paineen alla sammuttamalla koneensa.

1999 sama laulu. McLaren nopeampi mutta epäluotettava. Auton paremmuus siis 50-50. Ne kisat joissa Schumi oli mukana, Häkkinen oli parempi muistaakseni 6 pisteellä. Häkkinen ja McLaren ei ottanut Irvineä vakavana vastuksena ja ilman painetta tuli helppo moka mm. Monzassa ylivoimaisesta johdosta. Tilanteessa jossa Schumacher ei ikinä mokaa, kun saa ajaa ilman paineita. Häkkinen tarvitsi taas täysin vastakohtaisesti sen painetilan ollankseen timanttiakin kovempi. Suzukassa 1999 se taas nähtiin. Paineen alla startissa ohi ja perävalo oli ainut mitä Schumi sai katsella.

Kausi 2000 oli mahtavan tasainen. Mika ajoi parhaan kautensa, mutta auto ei kestänyt. 3 konerikkoa Schumin 1 vastaan. Alkukisojen moottoririkkojen, mutta hyvän keskikesän ja erityisesti Span kisan jälkeen Häkkinen siirtyi 6 pisteen MM-johtoon huikealla ohituksellaan Schumista. Siitä eteenpäin Schumi meni kuitenkin menojaan, kun Mersu posahti Indianapoliksessa. Mersun luotettavuus, ei mikään hemmetin motivaatio, petti jälleen kerran.

2001 meni sitten se motivaatio, alkusykäyksen antoi hurjat voltit Melbounen kisassa eturipustuksen hajottua. Hugo oli syntynyt joulukuussa 2000, joten tämä varmasti säväytti miestä että pojan olisi hyvä nähdä isänsä joskus vielä elävänä. Sen jälkeen ongelmia starttijärjestelmän ja ties minkä kanssa kypsytti lopullisesti.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Henkka

Auton paremmuudessa merkitsee luotettavuus tasan yhtä paljon kuin sen nopeus.


Säälittävää tekstiä kokonaisuudessaan pitkä valituksesi.

Myönnettäköön, että Häkkinen oli ihan eri luokan kuljettaja kuin Kitisijä Räkä. Häkkinen oli ihan hyvä kuljettaja, Räkä korkeintaan keskitasoa. Mutta se siitä.

Häkän avut tulevat esille aika-ajokierroksen ajamisessa, ei niinkään auton kehittämisessä tai sellaisen tiimin luomisessa, joka tekee vehkeet, jotka kestävät. Ja luotettavuus ei riipu pelkästään autosta, vaan kuljettajasta. Jos ajaa hana pohjassa koko ajan niin keskeytyksiä tulee. Ei auta, vaikka mies sanookin joka haastattelussa hanaa.
Schumihan löysää aina ja tarkkailee kierrosaikojaan, jos hänellä on auton tekniikan kanssa ongelmia. Varsinkin viimeisillä kierroksilla säästää tekniikkaa.

McLarenin auto oli eittämättä nopein, koska jopa David Coulthard ajoi usein aika-ajoissa eturiviin ja kilpailuissakin tuli kaksoisvoittoja. Jos autot olisivat olleet tasavertaisia, olisi Michael parempana kuljettajana dominoinut selvästi kilpailuja. Samoin kuin Benettonin aikoihin, huolimatta huonommasta kalustosta, hän laittoi hanttiiin. Vasta 2000 luvulla on pystytty rakentamaan paketti, mikä on parempi kuin muilla ja se on vaatinut Michaelilta monen vuoden työn lähtien italiaanojen asenteiden muokkaamisesta kohti täydellisyyden pyrkimistä. Ei siellä istuta tumput suorina jossain rantakohteessa ja ihmetellä, kun koneet paukkuvat.

Salon Tyrrellhän oli luotettava, muttei nopea ja Häkän McLaren nopea, muttei luotettava. Sinun pertteilysi mukaanhan se on silloin saman arvoista.

Puheet Hugon näkemisestä elossa on naurettavinta, mitä olen koskaan kuullut.
 

scholl

Jäsen
Vaikka Häkkinen olisi neuvotellut Williamsin kanssa ja lupautunut testeihin niin hän ei saa siitä puhua.
Häkällähän on vielä voimassa oleva sopimus McLaren-Mercedeksen kanssa, joten jopa mahdolliselle testille pitää kysyä Ron Denniksen lupa. Ensi vuonna tilanne on toinen. Silloin mies on vapaa ajamaan.

Jos Häkkinen tai Villeneuve kiinnitetään talliin Webberin lisäksi niin syynä on se, että todellakin uskotaan, että ollaan aika metsässä auton suhteen ja tarvitaan kokenutta kuljettajaa antamaan vinkkejä ja palautetta autosta, jotta saataisiin parempaa aikaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti scholl
Puheet Hugon näkemisestä elossa on naurettavinta, mitä olen koskaan kuullut.

Ootsä jurrissa?;) Eihän se Hugo mihinkään häviä, jos Häkä vetää 200 seinään? Taisi olla itse Enzo Ferrari, joka sanoi, että jokainen lapsi vie kymmenyksen kierroksesta pois, joten ei tuo ole mitenkään tuulesta temmattu ajatus.

Mitä tulee Schumacheriin, niin miehestä on ainakin sanottu, että hän pystyy pitämään kierrosaikansa erittäin kovana, vaikka säästeleekin autoaan samalla. Hyvänä esimerkkinä kisa, jossa Schumacherin autossa oli pelkästään nelosvaihde, ja mies pysyi silti muiden vauhdissa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti scholl
Säälittävää tekstiä kokonaisuudessaan pitkä valituksesi.

Salon Tyrrellhän oli luotettava, muttei nopea ja Häkän McLaren nopea, muttei luotettava. Sinun pertteilysi mukaanhan se on silloin saman arvoista.


Voi nyyh kun olen säälittävä. Hieman suhteelisuudentajua kenties tuohon viimeiseen väittämään. Puhutaan nyt lähinnä autoista joilla ajetaan mestaruustaistossa.

1995 Benetton-Renault oli ehdottomasti sarjan nopein ja luotettavin auto.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti scholl
Häkän avut tulevat esille aika-ajokierroksen ajamisessa, ei niinkään auton kehittämisessä tai sellaisen tiimin luomisessa, joka tekee vehkeet, jotka kestävät.

En ole niinkään paljoa enää pitkään aikaan seurannut ykkösiä, mutta kun kerran mollaat niin kovasti Häkkistä niin tahtoisinpa kuulla hieman perusteluita sille, että miksi Häkkinen ei ole hyvä auton kehittämisessä?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Timi
En ole niinkään paljoa enää pitkään aikaan seurannut ykkösiä, mutta kun kerran mollaat niin kovasti Häkkistä niin tahtoisinpa kuulla hieman perusteluita sille, että miksi Häkkinen ei ole hyvä auton kehittämisessä?

Kyllä ainakin sen mukaan mitä minä olen aiheesta kuullut, Häkkinen nimenomaan OLI hyvä kehittämään autoa.

Mutta tietysti jos on ottanut missiokseen dissata kaikkia suomalaisia F1-kuskeja, niin tottakai Häkäkin on paska ihan kaikessa. Itse asiassa joka perheen mummokin olisi parempi.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti scholl

Häkän avut tulevat esille aika-ajokierroksen ajamisessa, ei niinkään auton kehittämisessä tai sellaisen tiimin luomisessa, joka tekee vehkeet, jotka kestävät.

En tiennytkään, että kuljettajan tehtävä on luoda tiimi, joka tekee kestävät vehkeet. Voihan se näinkin olla, mutta minulle ihan uusi asia.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti scholl

Jos Häkkinen tai Villeneuve kiinnitetään talliin Webberin lisäksi niin syynä on se, että todellakin uskotaan, että ollaan aika metsässä auton suhteen ja tarvitaan kokenutta kuljettajaa antamaan vinkkejä ja palautetta autosta, jotta saataisiin parempaa aikaan.

Sitä teidän Schumi-fanien kannattaa toivoa! Kaksinkertainen maailmanmestari tekee varmasti paluun pelkästään testaamalla! Loistavaa logiikkaa. No, riippuu siitä paljon Williams on valmis maksamaan. Näköjään joillakin on paskat housuissa jo nyt, vaikka Häkän paluu ei ole edes varma...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Blackie
Sitä teidän Schumi-fanien kannattaa toivoa! Kaksinkertainen maailmanmestari tekee varmasti paluun pelkästään testaamalla! Loistavaa logiikkaa. No, riippuu siitä paljon Williams on valmis maksamaan. Näköjään joillakin on paskat housuissa jo nyt, vaikka Häkän paluu ei ole edes varma...

Mites tuo oma logiikkasi? Niin no eihän ne kisakuskit annakkaan mitään palautetta autosta, testaajat pelkästään. Hyvä!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti KPL
Mites tuo oma logiikkasi? Niin no eihän ne kisakuskit annakkaan mitään palautetta autosta, testaajat pelkästään. Hyvä!

Jumala ei ole näköjään suonut kaikkia edes kohtalaisilla älynlahjoilla? Sanoin PELKÄKSI testikuskiksi! KPL, pysy vaan sen sopupallon parissa, se näyttäisi pukevan sun älynlahjoja paremmin...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Blackie
Jumala ei ole näköjään suonut kaikkia edes kohtalaisilla älynlahjoilla? Sanoin PELKÄKSI testikuskiksi! KPL, pysy vaan sen sopupallon parissa, se näyttäisi pukevan sun älynlahjoja paremmin...

Niin siltä näyttää vahvasti! Niin sinä sanoit, mutta et sitten todellakaan tainnut tajuta, ettei Scholl taatusti tarkoittanut pelkäksi testikuskiksi, vaan ihan oikeaksi KISAKUSKIKSI. Toki ensi kaudeksi, mutta tuskin Häkää ajateltaisiikaan muuhun, jos testit ajettaisiin ja todettaisiin Mikalta löytyvän vielä vauhtia.

Niin pesäpallohan on aina tunnettu älykkäitten lajina, joten sinä et siitä sitten varmaan mitään ymmärräkkään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös