Arvostan sinällään Kovalaisen itsevarmaa asennetta ja kunnianhimoa, mutta mies on kuitenkin vielä kokematon kuski ja liikaa ei pitäisi ylpistyä ja vaatia. Tuollakin ympyröissä varmasti voidaan jyrätä liikaa vaativat, etenkin jos ei ole takana isoja sponsseja ja vaikuttajia. Kovalaisella tuskin on. Hän on vain lahjakas kuski, ei muuta. Näin ollen tuosta selkeästä vaatimuksesta olla täysin tasavertainen kuski kannattaisi ehkä hieman tinkiä, varsinkin jos McLarenilta paikka aukeaisi. Osoittaa sitten taidoillaan asemansa, tuskin ne nyt toiselle kuskille ihan mitään roskateknologiaa autoon asentaa? Omista auton kehittämiskyvyistäkin ja testausinnokkuudesta lähtee paljon liikkeelle.
Ei palvele varmaan mitään tarkoitusta olla selkeä ykköskuski jossain kuratallissa, missä kärkeen ei ole asiaa itkemälläkään.
Kuratalleissa ei ole ykköskuskeja. Niissä on vain kaksi kakkoskuskia.
Toisaalta taas McLarenilla tuo ero ykkös- ja kakkoskuskin välillä on aika pieni. Tottakai Häkkinen oli ykköskuski ja nyt varmasti Hamilton tulee olemaan, mutta silti varmasti tulee hyvä kalusto. Se, että hän on ollut tulevaa tallitoveriaan mahdollisesti kauemmin tallissa ja se, että hän on britti, antaa etulyöntiaseman. Kaluston lisäksi kyse on myös henkilöistä kuten kisainsinööreistä etc.
Suurempi ero voi olla mahdollisesti Renaultilla. Briatorellahan oli jo Benettonin aikana tapana rakentaa auto yhden kuskin haluamaksi. Useinhan nimittäin kyse on nimenomaan siitä, että kuskien ajotyyleissä on eroja ja auto on joko sitten jonkinlainen kompromissi tai sitten ykköskuskin haluama. Schumin tallikaverina JJ:llä ja kumppaneilla ei olisi edes ollut mahdollisuuksia. Ei se Renaultilla enää varmasti ihan niin ole, mutta onhan se silti totaalisesti niin, että Alonso määrää ja muut vikisevät. Sinänsä se on nurinkurista sanoa, ettei suostu kakkoseksi, jos tilanne on se, että Alonso haluaa muutenkin tulla vain vuodeksi ja hipsiä sitten Maranelloon.
Kakkoskuskina on mahdollisuus pilata ura, jos kaikki menee pieleen, mutta toisaalta se on mahdollista pilata myös, jos putoaa kokonaan kuskimarkkinoilta pois.
Jos mietitään, miksi joku talli haluaisi palkata Kovalaisen niin se menee aika vaikeaksi. En oikein ymmärrä, miksi McLaren palkkaisi hänet. Jos Hamilton on ykkönen niin Pedro de la Rosa pystyy tekemään kakkosena about kovalaisen tasoista jälkeä. Ei ole häikäisevä kilpakuljettaja, mutta säestää ja tuo tasaisesti pisteitä, eikä ole kuitenkaan mikään Wurz. Lisäksi mies on ajanut tallissa pitkään ja pystyy varmasti kehittämään autoa. Vähän samalla tavalla kuin DC rakensi autoa Häkkiselle ja Räkälle.
Red Bull on ainoa talli, jossa on selkeästi ollut intoa saada Kovalainen, mutta heillä on paikat nyt täynnä. Briatore ei päästänyt Kovalaista silloin, kun talli hänet halusi.
Kovalainen ei ole ykköskastissa kun puhutaan tulevaisuuden mestareista Alonson ja Räikkösen jälkeisessä ajassa. Silloin yleisesti puhutaan, että se aika tulee olemaan Sebastian Vettelin, Lewis Hamiltonin ja Nico Rosbergin taistelukenttä. Siitäkin huolimatta paikkoja tulee olemaan ihan hyvin, koska Alonso ja Räikkönen eivät tule ajamaan yhtä pitkiä uria kuin Schumi. Räikkönenhän lopettaa jo todennäköisesti kahden vuoden päästä antaen enemmän aikaa viinanvedolle. Samoin moni vanhempi kuljettaja lopettaa. DC, Barrichello ja kumppanit jättävät paikan hyvin pian eli jos vain on mitään mahdollisuuksia Renaultin kakkospaikalle ensi kaudeksi niin tottakai se kannattaa ottaa ja tehdä rauhassa ratkaisuja jatkosta. Muuten käy niinkuin Gary Paffettille, eikä pääse ollenkaan ajamaan.