F1-ketju

  • 661 785
  • 5 107

Wilsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Colorado Avalanche
Scholl kirjoitti:Uskon, että pelko pitää osittain paikkansa.



Mika Häkkinenhän on sanonut jossain haastattelussa, että Indianapolisin kesketys konerikkoon vuonna 2000 ja käytännössä mestaruushaaveiden kariutuminen siihen olivat ikäänkuin viimeinen pisara. Sen jälkeen häkä alkoi vakavasti miettiä lopettamista, mutta sain kyllä sen vaikutelman että se johtui lähinnä enemmänkin jonkin sortin vitutuksesta, kun itse tekee työnsä niin hyvin kuin pystyy ja sitten koneet eivät kestä. Vaikka toki tekniikka on olennainen osa moottoriurheilua, mutta varmaan jonkin sortin kyllästymisestä, ei niinkään pelkäämisestä ollut kyse.

Mitä David "ikuinen kakkoskuski" Coulthardin lausuntoihin tulee, niin voisi ottaa ajamisen mallia vaikka tästä:http://www.youtube.com/watch?v=viwllFnipds David ei ikinä ole kyennyt, eikä tule kykenemään vastaaviin suorituksiin. Huikea aika-ajo Mikalta.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Eikös Mika ole itsekin myöntänyt, että Australiassa 2001 sattunut suht kova ulosajo pisti miettimään ja oli osasyynä päätökseen?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mitä David "ikuinen kakkoskuski" Coulthardin lausuntoihin tulee, niin voisi ottaa ajamisen mallia vaikka tästä:http://www.youtube.com/watch?v=viwllFnipds David ei ikinä ole kyennyt, eikä tule kykenemään vastaaviin suorituksiin. Huikea aika-ajo Mikalta.

Ei hitto, kuinkahan paljon tuossa hiekalla käynnissä mahtoikaan mennä aikaa hukkaan ja siltikin paalulle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ei hitto, kuinkahan paljon tuossa hiekalla käynnissä mahtoikaan mennä aikaa hukkaan ja siltikin paalulle.

Meni mitä meni. Kisassa sitten vetikin seinään tuossa samassa paikassa, kun päästi samalla tavalla leveäksi. Vai olikohan joku aiempi vuosi?
Ja ei tarvitse käsittää väärin, loistava suoritus. Itselleni tulee kuitenkin aina mieleen tuosta aa-pätkästä se kun Mika veti seinään kisassa.
 

scholl

Jäsen
En ymmärrä mihin Piquet jr hehkutus perustuu. Voihan hän olla kehittynyt, mutta oli ainakin ennen selkeästi Rosbergia ja Kovalaista heikompi kuljettaja. Jännä nähdä, miten syvään suohon Renaultin talli vajosi viime kaudella eli onko sieltä mahdollista nousta kilpailukykyiseksi jo ensi kaudeksi. Raha- ja sponsoriasiat ainakin näyttävät hyvältä. Renault avannut kai hanat aika hyvin ja Piquet juniorin palkkaus tuo latinalaisesta Amerikasta sponsoreita.
 

Raincouver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jim Hughson & Luongolian spin-o-rama
Nythän tässä kävi niinkuin pelättiin, eli Kovalaiselle jäi ns. luu käteen. Muistan jostain lukeneeni, että Rellun oli helpompi heivata Kovalainen kuin Nelsinho, jos sopparin purkamisesta puhutaan. Kyllähän tässä varmasti etelä-amerikkalainen rahakin on puhunut.
Kaikki "tasokkaat" tallipaikathan on nyt jaettu, joten paras vaihtoehto olisi varmastikin jossain Toyotalla, tiedä nyt miten hyvä tuokaan olisi.
 

scholl

Jäsen
Muistan jostain lukeneeni, että Rellun oli helpompi heivata Kovalainen kuin Nelsinho, jos sopparin purkamisesta puhutaan.

Eihän Kovalaisella ollut minnekään mitään sopimusta, joten häntä ei heivattu.
Piquet jr. on ajanut testit yksinään sen takia, koska hän on ainoa, jolla on ollut ensi kauden kattava sopimus tallin kanssa.
 

Raincouver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jim Hughson & Luongolian spin-o-rama
Eihän Kovalaisella ollut minnekään mitään sopimusta, joten häntä ei heivattu.

No joo, näinhän se kuvio toki meni. Vaikka sopimukset eivät niin paljoa enää merkkaakkaan kuin joskus ennen, nyt Piquet'n sopimus siis painoi enemmän kuin Kovalaisen ajajantaidot. Nythän myös Alonson pitäisi olla selkeä ykköskuski, tosin juuri nuo Piquet'n mahdolliset haastajan kyvyt, tyyliin Hamilton -07, ovat ainakin minulle vielä hieman pimennossa.

McLaren taas on nyt selkeä Hamiltonin talli, joten en usko että toiselle kuskille siellä hirveästi mahdollisuutta tarjotaan. Tuosta kakkoskuskin mahdollisesta saksalaisuudestakin on myös kovasti täälläkin puhuttu. Pahaan paikkaan on Heikki nyt uransa kanssa joutunut.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tuossa F1 palkintogaalassahan kerrottiin, että Piquet jr on varma kuljettajapaikka Rellulle, koska se on Etelä-Amerikkalaisen suuren sponsorin ainoa ehto. Eli Heikki saa mennä...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Piquet on kuulemma varsin kunnianhimoinen ja kuumapäinen kaveri. Sellaiset kaverit ei aina onnistu jos hermot ei kestä ja sellainen JP Montoyan kaltainen kuprukin voi sitten ajan mittaan kehittyä. Lisäksi jos kaveri tuittuilee asemastaan ja tallikaverina on sellainenkin härkäpää kuin Fernando Alonso, niin mielenkiintoista todellakin tulee.

Kovalaisen kohtalo ei ole kaikkein mairittelevin. Toyotalla on toki rahaa, mutta ei kyllä ole näkynyt suorituksissa millään muotoa. Parempaa jos olisi Hondalle jotenkin päätynyt Heikki, mutta se kannattaa (tai pitää) ottaa mitä saa. Onhan Toyota nyt toki yllätysvalmiimpi kuin jotkut täydelliset jämätallit.

Saa nähdä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No johan jäi kyllä tyhjän päälle Kovalainen. Olisi edes päässyt sinne Hondalle niin olisi jotain toivoa Ross Brawnin muodossa, mutta kyllä se Toyota on aika yksi tyhjän kanssa. Varsinkin tuossa vaiheessa uraa kun pitäisi mennä eteenpäin ja kovaa (uralla). Noh kuten sanottiin, tietysti ainakin yllätysvalmiimpi kuin "Minardit", mutta taitaa sekin kunnon yllätys olla luokkaa once-in-a-lifetime...

Mikä tämä Alonson vuoden soppari -juttu on, että pystyy katsomaan Ferrari-kortin sitten ensi syksynä? Siis ilmeisesti Massan sopimus loppuu silloin, mutta en mitenkään näe Alonsoa parhaana korvaajana Ferrarille. Varsinkin jos todennäköinen ykköskuski Räikkönen jatkaa vielä. Ennemmin Ferrarillakin itse satsaisin noihin nuoriin lupauksiin, joita näyttää nyt putkahtelevan aika paljonkin talleille.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä tämä Alonson vuoden soppari -juttu on, että pystyy katsomaan Ferrari-kortin sitten ensi syksynä? Siis ilmeisesti Massan sopimus loppuu silloin, mutta en mitenkään näe Alonsoa parhaana korvaajana Ferrarille. Varsinkin jos todennäköinen ykköskuski Räikkönen jatkaa vielä. Ennemmin Ferrarillakin itse satsaisin noihin nuoriin lupauksiin, joita näyttää nyt putkahtelevan aika paljonkin talleille.

Tämä juttu Alonson siirtymisestä Ferrarille ensi kauden jälkeen on täysin käsittämätön. En pysty mitenkään ymmärtämään lehdissä olevia juttuja siitä, että Alonso ei suostuisi kuin vuoden sopimukseen, koska haluaa Ferrarille seuraavaksi kaudeksi. Tosiasia kun on se, että Ferrarilla ei ole edes paikkaa Alonsolle ensi kauden jälkeen. Kimin sopimus kattaa vielä kaksi seuraavaa kautta ja Massalle tehtiin juuri jatkosopimus vuoteen 2010 asti. Miksi Ferrari olisi tehnyt Massalle jatkosopimuksen, jos se haluaisi todella Alonson tiimiinsä?

Alonson soppari voi tietysti olla vuoden mittainen, koska Rellu iskukyvystä ei ole mitään takeita, mutta Ferrarilla Alonso nähdään aikaisintaan kun Kimi on lyönnyt hanskat tiskiin.

Kovalaisella on omien sanojensa mukaan vielä kaksi parempaa vaihtoehtoa takataskussa, mutta saapa nähdä miten tuossakin käy. Tällä hetkellä vapaana ei ole kuin McLarenin paikka ja tarvittaessa tilaa raivataan Toyotalta, Hondalta ja Red Bullilta, nimittäin Heikki ajaa selvästi kokeneiden Trullin, Barrichellon ja Coulthardin edelle.

Mitään suoranaisia huipputalleja nuo eivät ole, mutta mahdollisuuksia tulevaisuudessa on aivan terävimpään kärkeen asti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä hetkellä vapaana ei ole kuin McLarenin paikka ja tarvittaessa tilaa raivataan Toyotalta, Hondalta ja Red Bullilta, nimittäin Heikki ajaa selvästi kokeneiden Trullin, Barrichellon ja Coulthardin edelle.

Saatana että olisikin muuten hienoa kun lausuntoautomaatti Coulthard siirrettäisiin tylysti syrjään Heikin tieltä. Saisi taas Davidin suomi-katkeruus uutta tulta...
 

HemmoP

Jäsen
En myöskään usko, että Alonsoa koskaan Ferrarilla nähdään. Kimi jatkaa, ja mcladan sekoiluista nähtiin, että kaksi täysin tasavahvaa kuskia syövät pisteitä toisiltaan ja jonkun muun tallin ykköskuski kuittaa potin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kovalaisella on omien sanojensa mukaan vielä kaksi parempaa vaihtoehtoa takataskussa
Jotenkin alkaa tulemaan sellainen tunne että Kovalainen on tämän pokeripöydän huonoin bluffaaja... Mitkä ne kaksi parempaa edes voisivat olla kuin Renaultin ns. ykköskuljettaja, joka hän ilman Alonsoa olisi ollut.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
En ole mikään asiantuntija tässä lajissa, seuraan maikkarin teksti-tv:tä ja kisoja sillon kun kerkeen ja ei ole aivan kamala kanuuna. Mutta mielestäni JOS Kovalaisella on kaksi parempaa tarjousta niin ne on McLada ja Honda. McLarenilla vaikka olisikin kakkoskuski niin pääsisi ainakin kisaamaan podium sijoista mikä ei ole huono juttu tässä vaiheessa uraa. Vaikka Heikki itse haluaa varmasti voittaa joskus maailmanmestaruuden niin se ei kuitenkaan onnistu(eikä ole realistista) vielä ensi kaudella koska kaksi parasta paikkaa on Räikkösellä ja Hamiltonilla. Hondalla on taasen valtavasti potentiaalia nyt kun sinne saatiin johtoon mies joka luultavasti tajuaa lajista enemmän kun monen pienemmän tallin koko henkilökunta yhteensä. Kuitenki lajin sisällä olevat henkilöt ovat puhunneet paljon hyvää Heikistä niin on vaikeaa kuvitella että jäisi ilman paikkaa kokonaan. Mutta mitäs jos Heikki vetää jokerin hihasta ja lähtee pohjois-amerikkaan ajaamaan jotain indy sarjaa ;), no joo se oli kyllä ihan vitsi. Oikeesti.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
...että kaksi täysin tasavahvaa kuskia syövät pisteitä toisiltaan ja jonkun muun tallin ykköskuski kuittaa potin.

Naissa pitaa aina muistaa se, etta talleille (ja sita kautta sponsoreillekin) tallimestaruus on se tarkein mestaruus ja siksi talleihin yritetaan saada parhaat mahdolliset, toisiaan taydentavat kuskit. Sen mukaan toki mita kukkaro antaa myoden.
 

scholl

Jäsen
Kovalainen pelaa aika isolla riskillä. Se on ollut jo kesästä saakka niin. Erityisesti lausunnot vaikuttavat ajattelemattomilta. Ei ryhdy kakkoskuskiksi, on kaksi parempaa vaihtoehtoa kuin Renault jne. Nuo lausunnothan kiirivät tallienkin korviin. Toki voi olla niin, että hän saa tuolla riskilläkin hyvän paikan ensi kaudeksi, mutta fakta on se, että hän ei ole sellaisessa asemassa Formula ykkösissä kuten Räikkönen tai Alonso, jossa voi valita, missä haluaa ajaa.

Fiksuiten noissa sopimusasioissa on käyttäytynyt Nico Rosberg. Kun Williams menetti Bemarin ja sponsorit niin raha oli tiukassa. Silloin testeissä nopeutensa osoittanut Nico suostui ajamaan halvalla saadakseen hyvän työpaikan. Nyt kun on mennyt hyvin ja talliin on tullut lisää rahaakin, kiittää talli ja parantaa Rosbergin sopimusta.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Minusta Kovalaisen kannattaisi melkeinpä suunnata Toyotalle, jos se on mahdollista. Macilla joutuu lähes varmasti kultapojan kakkoseksi ja hyvin epämäcmaiseen tapaan, jopa kalustokin saattaisi hyvin olla eriarvoinen. Toyotalla vastassa ei olisi niin lahjakasta kuskia ja mahdollisuudet hyvään autoon kuitenkin olemassa esimerkiksi 3 vuoden tähtäimellä. Oman uran kannalta olisi varmaan parempi nousta Toyotan ykköseksi kuin kannatella Luisin aisaa Mäcillä? Mäcin kautta hänestä tulisi vain uusi David Coulthard/Barrichello. Toki Toyotallakin on mahdollista jäädä ikuiseksi lupaukseksi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Eddie, kaypa kysymassa Massalta kummassa kannattaa itsensa ja uransa kannalta olla: Ferrarilla (kakkosena tai tasa-arvoisena) vai Toyotalla vaikka ykkosena...
 
Minusta Kovalaisen kannattaisi melkeinpä suunnata Toyotalle, jos se on mahdollista.

Minusta Toyotalle siirtyminen olisi kaikkea muuta kuin eteenpäinmenoa. Toyota, tuo kuljettajien hautausmaa, seilaa joka vuosi koko sirkuksen isoimmalla budjetilla vailla minkäänlaista menestystä. Miten tähän talliin siirtyminen siis edistäisi Kovalaisen uraa? Tietysti paikka "isossa" tallissa noin imagollisesti ehkä isompi juttu kuin pienemmän budjetin (ja isomman potentiaalin) tallissa. Kuitenkin jos itse olisin Kovalainen, niin kiertäisin Toyotan kaukaa. Sitä en tiedä mitä vaihtoehtoja Heikillä on jäljellä. Ei hän kuitenkaan mikään Schumin tasoinen lahjakkuus ole, jonka ihan jokainen haluaa.

Lisäys: olet -OO- ihan oikeassa kyllä tuossa alempana. Ainoa vain, että sitä Toyotan tulemista on odoteltu jo monta kautta eikä oikeastaan mitään merkittävää ole tapahtunut. Kallispalkkaiset ja suht nimekkäät kuljettajat tallilla kyllä on, mutta tuloksia ei tule, ei sitten yhtään. Ja tottakai Toyota on myös haluttu paikka kuskien keskuudessa, maksaahan se todella kilpailukykyistä liksaa. Jo pelkästään Brawnin takia jaksan uskoa Hondaan huomattavasti enemmän kuin paikallisvastustajaansa. Mielelläni näkisin kyllä Toyotan nousevan sinne huipputallien joukkoon. Resurssit siihen kyllä ovat olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta Toyotalle siirtyminen olisi kaikkea muuta kuin eteenpäinmenoa. Toyota, tuo kuljettajien hautausmaa, seilaa joka vuosi koko sirkuksen isoimmalla budjetilla vailla minkäänlaista menestystä.

Mutta toisaalta ei pidä unohtaa sitä että Toyotan resurssit on valtavat. Nyt niitä resursseja ei pystytä realisoimaan tuloksiksi, kiitos F1-maailmaan sopimattoman johtamismallin, mutta jos Ross Brawn saa ensi kaudella nostettua Hondan huipputallien joukkoon niin luulen ettei Toyotallakaan jäädä katsomaan sivusta pahimman kilpailijan menestystä. Pakkohan heidänkin on jossain vaiheessa hoksata että japanilainen ääribyrokraattinen johtamistapa, jossa jokainen pienikin päätös kierrätetään Japanin kautta, ei toimi F1:ssä. Siinä vaiheessa kun he saavat palikat järjestykseen, Toyota voi olla melkoisen haluttu paikka kuljettajien keskuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös